Trny

Magas ping

Kérdés

Üdv,

Két hete van már a jelenség ,hogy gyakori időközönként megugrik a latency akár 1000ms fölé is ami a játékok gyanánt kifejezetten zavaró. Lejelentettem telekom felé,de ezt kaptam válaszul;

"2020-11-24 10:43-ig nem talàltunk a Telekom hàlòzatàt vagy eszközeit érintö meghibàsodàst. Elöfordulhat, hogy a hiba nàlad keletkezett, amire sajnos nincs ràhatàsunk. "

Azért némi bizonyítékként néhány folyamatos pingelésről a logot postolnám, amiket úgy készítettem ,hogy a laptop direktbe volt rákötve a sagemcomra (kizárva a saját routert,kábelezést).

Illetve még postolnám a sagemcom 600 oldalnyi logjából egy részletet ami a végtelenségig ismétlődik. Docsis T3 hibajelzés megállás nélkül.

Volt esetleg bárkinek hasonló hibája mostanság?

ping1.png

ping2.png

ping8.8.8.8.png

docsist3rulez.png

Bejegyzés megosztása


Link a bejegyzéshez
Megosztás más oldalakon

12 válasz erre a kérdésre

Ekkor: 2020. 12. 07. at 20:24, btz írta:

Az nem, de a tag a 8.8.8.8-at pingeli, ami a Google DNS szervere. 

@Trny

Próbálj meg más IP címeket is pingelni és ellenőrizd, hogy azokon is történik e ilyen magas kiugrás. Illetve ne csak pingelj, hanem tracertelj is. Használd a Ping Plotter programot. 

A ping plotter jó ötlet, nem használtam még soha de láttam ,hogy mások azzal készítenek diagnosztikát. Szinte minden játékban jelentkezik a probléma, Call of Duty (BW,MW), Age of Empires 3, Diablo 3, legyen az FPS,RTS,akármi. Postolok is egy saját diagnosztikát amiben látható mennyire jitteres. A sagemcomba való direkt bekötésnél is csinálja tehát még csak az sincs ,hogy a saját hálózat csinálná. Lejelentem harmadjára is, hátha...jitter_telekom.png

Bejegyzés megosztása


Link a bejegyzéshez
Megosztás más oldalakon
6 órája, uzman írta:

... a másik topicban is elég sokan panaszkodnak rá és úgy minden jel arra mutat, hogy a hiba nem a magyar Telekom infrastruktúráján belül van

Az nem, de a tag a 8.8.8.8-at pingeli, ami a Google DNS szervere. 

@Trny

Próbálj meg más IP címeket is pingelni és ellenőrizd, hogy azokon is történik e ilyen magas kiugrás. Illetve ne csak pingelj, hanem tracertelj is. Használd a Ping Plotter programot. 

Bejegyzés megosztása


Link a bejegyzéshez
Megosztás más oldalakon

Szia

Ha az alábbi díjcsomagod van, akkor jelentsd be újra hibára, mert a garantált sebesség alatt van.

A pinggel sajnos jelenleg nem igazán lehet mit csinálni, a másik topicban is elég sokan panaszkodnak rá és úgy minden jel arra mutat, hogy a hiba nem a magyar Telekom infrastruktúráján belül van.

Screenshot_7.jpg

Bejegyzés megosztása


Link a bejegyzéshez
Megosztás más oldalakon
Ekkor: 2020. 11. 28. at 8:54, uzman írta:

Az internetelérés megszakadása és a sebességcsökkenés fennáll még?

Igen, sajnos minden változatlan.

Bejegyzés megosztása


Link a bejegyzéshez
Megosztás más oldalakon
14 órája, Trny írta:

Kijött a technikus és bütykölt az oszlopon valamint házon belül de nem változott semmi.

Az internetelérés megszakadása és a sebességcsökkenés fennáll még?

Bejegyzés megosztása


Link a bejegyzéshez
Megosztás más oldalakon

Kijött a technikus és bütykölt az oszlopon valamint házon belül de nem változott semmi.

Bejegyzés megosztása


Link a bejegyzéshez
Megosztás más oldalakon
14 órája, uzman írta:

Annak érdekében, hogy egyre gondoljunk, ismerőseid, rokonok közül is van, aki hasonló játékokkal játszik és ugyanezt tapasztalja? Azért kérdem, mert egy-egy magasabb latency nem vehető észre pl böngészés, letöltés, de talán még egynémely videochat szolgáltatásnál sem.

Lehetséges, hogy a szolgáltatás kimaradás kapcsolatban áll a hibával. Azóta is tapasztalod ezt a jelenséget?

A rokonságból aki játszik, akár ugyanezzel a játékkal is, nem tapasztal semmilyen hibát, IPTV szolgáltatással sincs probléma, intenret se szakad meg náluk.

Igen, azóta már annyival rosszabb a helyzet nekem, hogy 300Mbit/s letöltési sebesség helyett 100Mbit/s alatt van jelenleg, valamint tegnap is meg ma is egy olyan ~5 percre nem volt internet elérésem.

A hibát másodjára is lejelentettem a szolgáltató felé, remélhetőleg az ő oldalukról is fog látszódni valami.

Bejegyzés megosztása


Link a bejegyzéshez
Megosztás más oldalakon
13 órája, Trny írta:

Szia,

Én is köszi az érdeklődést a hibával kapcsolatosan. Kertes házban lakom és az utcában szerintem mindenki *****-s amióta elérhetőek. Viszont a rokonság a környéken lakik és nekik minden rendben van ugyanezzel a szolgáltatással kapcsolatosan (DOCSIS+SAGEM) úgyhogy én is úgy látom ,hogy sok nem fog haladni ezzel. Mondjuk tegnap az internet szolgáltatás huzamosabb időre is megszakadt ,ha ez gyakorivá válik akkor ismét lejelentem a hibát.

Annak érdekében, hogy egyre gondoljunk, ismerőseid, rokonok közül is van, aki hasonló játékokkal játszik és ugyanezt tapasztalja? Azért kérdem, mert egy-egy magasabb latency nem vehető észre pl böngészés, letöltés, de talán még egynémely videochat szolgáltatásnál sem.

Lehetséges, hogy a szolgáltatás kimaradás kapcsolatban áll a hibával. Azóta is tapasztalod ezt a jelenséget?

Bejegyzés megosztása


Link a bejegyzéshez
Megosztás más oldalakon

Szia,

Én is köszi az érdeklődést a hibával kapcsolatosan. Kertes házban lakom és az utcában szerintem mindenki *****-s amióta elérhetőek. Viszont a rokonság a környéken lakik és nekik minden rendben van ugyanezzel a szolgáltatással kapcsolatosan (DOCSIS+SAGEM) úgyhogy én is úgy látom ,hogy sok nem fog haladni ezzel. Mondjuk tegnap az internet szolgáltatás huzamosabb időre is megszakadt ,ha ez gyakorivá válik akkor ismét lejelentem a hibát.

Bejegyzés megosztása


Link a bejegyzéshez
Megosztás más oldalakon

Szia

Köszi a képeket. A jelszintek jók, tehát nem innen ered a hiba. Ha a szolgáltató hozta az osztót, valószínűleg az is jó.

Esetleg annyit tudsz csinálni, hogy ha társasházban laksz, megérdeklődőd a szomszédos lakókat, hogy ők tapasztaltak-e ilyet. Ha kertes házban, akkor a környéken lakó ismerőseidet kérdezd. Ha ők is tapasztalnak ilyen jellegű problémát, akkor jelentsd be újra ezen információk alapján, ami leszűkíti a kört a hibakereséshez.

A T3 timeout sokmindenre utalhat, lehet valahol van egy beázott tap, rakoncátlankodó erősítő, esetleg a hozzátok bemenő (drop) kábelszakasznál van hiba. Sajnos ezeket a hibákat nagyon nehéz felderíteni, és mivel csak egy pillanatnyi kihagyást eredményez és azt is ritkán, elképzelhető, hogy menedzsment oldalon a hiba nem is mutatkozik (ezért is írhatta a szolgáltató, hogy nem látnak hibát).

Bejegyzés megosztása


Link a bejegyzéshez
Megosztás más oldalakon

Szia,

Nem igazán vagyok otthon abban mi a megfelelő up és down valamint SNR ezért inkább postolom a lekérdezéseket.

A sebességgel mind le és feltöltés gyanánt mostanság nem volt gond, házon belül a kábel nincs megtörve, kitekerve, elhajlítva, legalábbis nem volt mozgatva jó ideje. Házon belül van egy osztó amit a ciscoról sagemcomra való váltás során cserélt a technikus. Beázás nyomait nem tapasztaltam rajta.

upstream.png

downstream_docsis.png

SNR.png

Bejegyzés megosztása


Link a bejegyzéshez
Megosztás más oldalakon

Szia

A modem jelszintjei jók? Csinálj egy képernyőmentést és tedd fel ide.

A szolgáltató által kínált sebesség megvan? A kábel nincs megtörve vagy extrém módon meghajlítva? Esetleg a kábelmodem előtt van(nak) osztó(k)? Nézd meg, hogy nincs-e beázva valamelyik.

 

Bejegyzés megosztása


Link a bejegyzéshez
Megosztás más oldalakon

Hozz létre egy fiókot vagy jelentkezz be a kommenteléshez

Ahhoz, hogy kommentelhess, tagnak kell lenned.

Fiók létrehozása

Hozz létre a közösségünkben egy új fiókot. Igazán egyszerű!


Új fiók regisztrálása

Bejelentkezés

Már van fiókod? Jelentkezz be itt!


Bejelentkezés most