Van egy DVR-em (Digital Video Recorder kamera rendszer) ami a DSL-ell jól működött, most a Sagem GPON routerrel ritkán működik.
Írtam a Telekomnak, felhívtam és azt mondják hogy minden rendben. Én ezt mondom hogy ez nem igaz és a baj a Sagemcom routerrel van, de nem akarják bevallani és egy fizető vonalat kellene felhívni, a 1422 -öt. Ezt nem akarom, mert nem akarok díjat fizetni valamire ami a Telekom hibája!
A helyzet amit van:
több gépem van (Router WiFi, DVR, Inverter, TV, stb.). Mindent Static IP-vel konfiguráltam, csak az okos telefonokat nem. Ezt a DHCP Reserved Address-be beírtam a MAC address-el. Megjelenten azt hogy 4 gépem Ethernet kábellel van. A többi WiFi. EZ RENDBEN!
Nekem csak egyetlen egyet, a DVR-t kell hogy internetről (WAN) kérdezzem (kommunikálni). akkor beírtam mindent a DynDNS-be. EZ RENDBEN !
A Port Forwarding-ba mindent amit a DVR használ: Protocol, Internal host, External Port, Internal Port beírtam. Még az SSH és ICMP is bele tettem a teszteknek, amit rendszeresen beteszem és eltörölnöm.
A Firewall-ba mindent engedélyeztem (Low), majd később Custom -izálom, mikor minden rendben lesz.
A DMT -et bekapcsoltam és a DVR IP címére tettem.
Na, a DVR kintről internettől néha megy de nagyon ritkán megy !
A baj és a magyar Telekom nem akar semmit tenni hogy megnézze mi a baj. Nem egy WAN scan és egy Restore settings ami meg fogja javítani a hibát, ha van.
A további teszteket csináltam előbb a Sagekom F@ast 5655v2 AC Router interphace-on és ugyanabban az pillanatban megnéztem Advanced IP Scanner -al hogy mit talál a LAN-on, úgy WiFi mint Ethernet. Itt mindent megtalál az IP -vel és a MAC -al !
a Home page -on nincsen minden gép, vagy csak ritkán, és minden gép be van kapcsolva
ugyanezen az oldalon a Sagem-ben megjelennek az IP address-ek, de nem jók és nem a valóság! Az Advanced IP Scanner megtalálja rendesen, Sagemcom nem! Meg is nézem a gépekben az IPconfig -al és Ping -el és Tracert -el. és nem felel meg a Sagemcom-éval. Első dedukcióm a Sagemcom oldalárólól, a router hibás! Pontosan a DVR IP address -ét másnak írja mint a valóság!
Bemegyek az ARP oldalra, itten rossz IP Address-el találom meg a megfelelő HW Address -t (MAC Address).
Megnézek minden oldalt és paramétert, minden rendben.
Itten is a dedukció hogy a Sagemcom nem csinálja rendben a dolgát.
Wireshark-al is analizáltam a TCP packet -eket és látni lehet:
Goole Chrome-ban felkeresem a http:// címemen.
a DNS Request jól megadja a Sagemcom router IP address-et
a Sagemcom -nak kellene Forward -nia a 192.168.1.1 töl a gép IP address -ére, de nem csinálja és jól lehet látni amikor Sniff-elem a routert.
Többször mindent ki kell kapcsolni, a Sagem routert többször reboot -elni addig amíg látom hogy a IP address/MAC address pár megfelel a valóságnak (amit IP scanner-el látok és beírtam a Sagemcom-ba), és ez több mint kellemetlen, mert néha órákat kell kikapcsolni, bekapcsolni, reboot-er.
Nem tudom mi lehet, nem értem. Nekem 99,99%-ban a Magyar telekom Sagemcom-ja a hibás.
Lenne valakinek ugyan ilyen helyzete, vagy egy véletlen megoldása?
Kérdés
Dönci8771
Sziasztok!
Van egy DVR-em (Digital Video Recorder kamera rendszer) ami a DSL-ell jól működött, most a Sagem GPON routerrel ritkán működik.
Írtam a Telekomnak, felhívtam és azt mondják hogy minden rendben. Én ezt mondom hogy ez nem igaz és a baj a Sagemcom routerrel van, de nem akarják bevallani és egy fizető vonalat kellene felhívni, a 1422 -öt. Ezt nem akarom, mert nem akarok díjat fizetni valamire ami a Telekom hibája!
A helyzet amit van:
Na, a DVR kintről internettől néha megy de nagyon ritkán megy !
A baj és a magyar Telekom nem akar semmit tenni hogy megnézze mi a baj. Nem egy WAN scan és egy Restore settings ami meg fogja javítani a hibát, ha van.
A további teszteket csináltam előbb a Sagekom F@ast 5655v2 AC Router interphace-on és ugyanabban az pillanatban megnéztem Advanced IP Scanner -al hogy mit talál a LAN-on, úgy WiFi mint Ethernet. Itt mindent megtalál az IP -vel és a MAC -al !
Itten is a dedukció hogy a Sagemcom nem csinálja rendben a dolgát.
Wireshark-al is analizáltam a TCP packet -eket és látni lehet:
Többször mindent ki kell kapcsolni, a Sagem routert többször reboot -elni addig amíg látom hogy a IP address/MAC address pár megfelel a valóságnak (amit IP scanner-el látok és beírtam a Sagemcom-ba), és ez több mint kellemetlen, mert néha órákat kell kikapcsolni, bekapcsolni, reboot-er.
Nem tudom mi lehet, nem értem. Nekem 99,99%-ban a Magyar telekom Sagemcom-ja a hibás.
Lenne valakinek ugyan ilyen helyzete, vagy egy véletlen megoldása?
Ha igen, köszi előre
Link kommenthez
Megosztás más oldalakon
17 válasz erre a kérdésre
Ajánlott posztok
Csatlakozz a közösséghez!
Posztolhatsz regisztráció előtt is. Ha már van regisztrációd, jelentkezz be itt.