Kérdés

Üdvözletem!
Most jelezték, hogy napok óta nem vagyunk elérhetők vezetékes telefonon. Olyan, mintha kicsöngene és nem vennénk fel. Mi azóta nem próbáltunk vele telefonálni. Most megpróbáltam, de süket a telefon. Elképzelhető, hogy elromlott, még nem tudtam kölcsön kérni másikat, hogy le tudjam ellenőrizni a vonalat.
Azonban egy kicsit gyanús, hogy most fordul ez elő, amikor megújítottam a vezetékes előfizetéseimet. (Telefon HoppáPluszról új HoppáPluszra, az internet NetMániaM-ről (20Mbps) NetPluszra (30Mbps).
16.-án kaptam egy új modemet az internethez (ZTE Home Gateway Speedport Entry 2i), amit be is üzemeltem. Másnap érzékeltem az új előfizetéshez tartozó magasabb sebességet és kb. akkortól nem működik a telefon.
A vonal eddig úgy nézett ki, hogy a bejövő rézvezetékhez csatlakozik egy elosztó/szűrő, amiről egy UTP vezeték megy a modemhez, egy telefon vezeték pedig a telefon aljzathoz.
Az új modemen van két telefon aljzat és mivel a kezelési utasítása ezt írja: "Phone1-Phone2 RJ-11 port az analóg telefon(ok) csatlakoztatásához", arra gondoltam, hogy mostantól talán erről működne a telefon, ezért ide csatlakoztattam és újaindítottam a modemet.  A "Telephony" LED nem világít és a telefon továbbra sem működik. Ha felemelem a kagylót akkor pityeg, mintha foglalt lenne.
Volna valakinek erre ötlete, tanácsa?

Bejegyzés megosztása


Link a bejegyzéshez
Megosztás más oldalakon

6 válasz erre a kérdésre

Posztolva: (szerkesztve)

Szervusztok Kollégák - és szervusztok Előfizetők!

"Szolgálati közlemény"

Egynapi tökörészés' után az imént sikerült feleszméljek'rája, hogy március 23-án (kérésem és engedélyem nélkül, de ez van) VoIP-re átmigrált telefon (hang-)alapcsatlakozásom (ZTE eszközzel) inkompatibilis a VoLTE mobilhívásokkal - hihi :)

Történt, hogy egy jó ismerősöm nem tudott üzenetet hagyni faxos rögzítőmre... és mint mára kiderült, nem ő volt a hibás, hanem ha ő hívott mobilon, nem hallotta a rögzítőt a beemelést követően, így le is tette. No én meg továbbkutatva rádöbbentem, hogy oda-vissza nem megy a hangkapcsolat és nemcsak 30-as mobilról (mint esetében), de saját T...r-előfizetésemről sem...  A vezetékes (hívott, B-party)  voip vonalról a dtmf kódok kimennek (már utóbb leesett, hogy mert jelzés-alapon küldi az "ATA"), de a mobil irányából már az sem jön át. Beszéd meg semennyire (elsőre azt gondolná a 'zember, esetleg zajzár vagy echo-kancellátor' szól bele.. de nem). 
Ami még édesebb', hogy cca. 20 mp után (ha nem nyomakodja' a magamfajta labor_p_a_t_k_á_n_y' a dtmf-et befelé tovább) a hívott oldal, azaz a VoIP alapcsatlakozás nemes egyszerűséggel bontja a hívást. Méghozzá úúúgy, hogy közben ő maga is foglaltsági hanggal értesít (na itt legyél okos, domokos').

Vén f*sz vagyok már, 20 éve nem foglalkozom (sajnos?) a hírközléssel közvetlenül, és sosem titkoltan h_ü_l_y_e vagyok a túl sok ikonokkal telibe"ágyazott" kezelőfelületeknél (monitorvakság, piktogram (szto'gramm) felismerési képtelenség, van itt minden :) ), így egy 4-5 órás oda-vissza tesztelgetés, log-fejtés után leesett, hogy ez a jó kis Samsung J3-as (pedig már el van avulva, mondják), a nálam is okosabb, odapiktografál' egy HöDö jelzést.

A közben felkapott ims.telekom.hu proxy szerver címre keresgélve egy megkapó GYÍK' jött szembe velem, miszerint (ezek szerint?) már  a vezetékes, csomagkapcsolt hálózatban is alkalmazná a  4G és  magasabb hálózati szinteket a Telekom (vélhetően ez így nem igaz, de sohasem lehessen' tudni Đ) és akkor esett le, hogy a VoLTE egy adatkapcsolatra épített (nagy sebességű/sávszélességű) IP alapú, azaz voltaképp VoIP telefonhívás. Nos, már csak pár mikróta' volt, mire végre megleltem, hol a búbánatos samantha rossz sebben  lehet azt kilőni : és láss csodát, így már minden gond nélkül fel tudom saját vezetékes számom újra hívni - egy mobilról. 

Tehát, sajnos, a Magyar Telekom a jelenlegi állapotok szerint, úgy és akképp digitalizálja a meglévő réz-hálózaton üzemelő PSTN ("old plain") fizikai telefonvonalakat (legyen is akármi mögötte a központ-oldalon pl. a Kőbánya AXE óta..), hogy mindeközben nem biztosítja az országos saját és társ hálózatok összes hang-kapcsolat típusára a konformitást.  Azt hiszem, lesz ezzel még jó sok dolga a győri RTK-ban dolgozó sok okos és ügyes, becses (bár szerintem nem annyira megbecsült mint illene s kellene)  Kollégái(m)nak. 

Majd persze hibajegyre is vetetem a dolgot (jól jön az a 4-szeres , részlegesen hibás teljesítésre járó kötbér a következő hónapokra 8-) ), de előbb itt gondoltam átadni az alapinfót, hátha így gyorsabban eljut értő fülekhez és a szakmát szerető szívekhez.

Mindenki maradjon is Egészséges, és legyetek Áldottak!

Szeretettel:
'a' robi

_____________________
Maus Róbert Péter
jogi asszisztens, tanácsadó
www.tele-maus.hu

Első szerkesztés: nem nagyon értem miért kell egyes szavakat kicsillagozni, semmi olyan nem volt itt, ami erre rászolgált volna... no és a versenytárs  nevének megemlítésére a szűrés pedig, ej, nem is mondok semmit, azt is halkan 8-) 
Szerkesztve ekkor: Szerkesztő: Tele-Maus 2021
hibák

Bejegyzés megosztása


Link a bejegyzéshez
Megosztás más oldalakon
14 perce, FülöpLászló írta:

Üdv btz!

Ma délelőtt bekapcsolták a VOIP-t, mostmár a modemen keresztül működik a telefon.
Köszönöm a segítséged!

Remek 👍 Igazán nincs mit. 

Bejegyzés megosztása


Link a bejegyzéshez
Megosztás más oldalakon

Üdv btz!

Ma délelőtt bekapcsolták a VOIP-t, mostmár a modemen keresztül működik a telefon.
Köszönöm a segítséged!

Bejegyzés megosztása


Link a bejegyzéshez
Megosztás más oldalakon

Posztolva: (szerkesztve)

6 perce, FülöpLászló írta:

Köszönöm a gyors választ.
Bejelentem a hibát, csak még egy kérdés.
Hogyan kéne működnie a telefonnak? Az eddigi módon, vagy a modemen keresztül?

Ha díjcsomagot váltottál, akkor valószínűleg VoIP módon fog működni a szolgáltatás, azaz a telefonkészüléket a digitális elosztó phone aljzatába kell csatlakoztatni. Ehhez fontos lenne, ha a Telephony led világítana. Ez jelzi, hogy a digitális elosztódban a szolgáltatás készen áll. 

Szerkesztve ekkor: Szerkesztő: btz

Bejegyzés megosztása


Link a bejegyzéshez
Megosztás más oldalakon

Köszönöm a gyors választ.
Bejelentem a hibát, csak még egy kérdés.
Hogyan kéne működnie a telefonnak? Az eddigi módon, vagy a modemen keresztül?

Bejegyzés megosztása


Link a bejegyzéshez
Megosztás más oldalakon

Üdv @FülöpLászló

A leírásos alapján úgy tűnik, hogy a digitális elosztódban a VoIP vonal nem működik és valamiért a hagyományos PSTN vonal sem. Ezt sajnos a fórumon keresztül nem lehet megoldani, így hívd a 1414-et és vetesd fel hibára az esetet. 

Bejegyzés megosztása


Link a bejegyzéshez
Megosztás más oldalakon

Hozz létre egy fiókot vagy jelentkezz be a kommenteléshez

Ahhoz, hogy kommentelhess, tagnak kell lenned.

Fiók létrehozása

Hozz létre a közösségünkben egy új fiókot. Igazán egyszerű!


Új fiók regisztrálása

Bejelentkezés

Már van fiókod? Jelentkezz be itt!


Bejelentkezés most