Ugrás a tartalomhoz
  • 0

Elnémúlt a vezetékes telefon


FülöpLászló

Kérdés

Üdvözletem!
Most jelezték, hogy napok óta nem vagyunk elérhetők vezetékes telefonon. Olyan, mintha kicsöngene és nem vennénk fel. Mi azóta nem próbáltunk vele telefonálni. Most megpróbáltam, de süket a telefon. Elképzelhető, hogy elromlott, még nem tudtam kölcsön kérni másikat, hogy le tudjam ellenőrizni a vonalat.
Azonban egy kicsit gyanús, hogy most fordul ez elő, amikor megújítottam a vezetékes előfizetéseimet. (Telefon HoppáPluszról új HoppáPluszra, az internet NetMániaM-ről (20Mbps) NetPluszra (30Mbps).
16.-án kaptam egy új modemet az internethez (ZTE Home Gateway Speedport Entry 2i), amit be is üzemeltem. Másnap érzékeltem az új előfizetéshez tartozó magasabb sebességet és kb. akkortól nem működik a telefon.
A vonal eddig úgy nézett ki, hogy a bejövő rézvezetékhez csatlakozik egy elosztó/szűrő, amiről egy UTP vezeték megy a modemhez, egy telefon vezeték pedig a telefon aljzathoz.
Az új modemen van két telefon aljzat és mivel a kezelési utasítása ezt írja: "Phone1-Phone2 RJ-11 port az analóg telefon(ok) csatlakoztatásához", arra gondoltam, hogy mostantól talán erről működne a telefon, ezért ide csatlakoztattam és újaindítottam a modemet.  A "Telephony" LED nem világít és a telefon továbbra sem működik. Ha felemelem a kagylót akkor pityeg, mintha foglalt lenne.
Volna valakinek erre ötlete, tanácsa?

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

6 válasz erre a kérdésre

Ajánlott posztok

  • 0
6 perce, FülöpLászló írta:

Köszönöm a gyors választ.
Bejelentem a hibát, csak még egy kérdés.
Hogyan kéne működnie a telefonnak? Az eddigi módon, vagy a modemen keresztül?

Ha díjcsomagot váltottál, akkor valószínűleg VoIP módon fog működni a szolgáltatás, azaz a telefonkészüléket a digitális elosztó phone aljzatába kell csatlakoztatni. Ehhez fontos lenne, ha a Telephony led világítana. Ez jelzi, hogy a digitális elosztódban a szolgáltatás készen áll. 

Szerkesztve ekkor: Szerkesztő: btz
Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 0

Szervusztok Kollégák - és szervusztok Előfizetők!

"Szolgálati közlemény"

Egynapi tökörészés' után az imént sikerült feleszméljek'rája, hogy március 23-án (kérésem és engedélyem nélkül, de ez van) VoIP-re átmigrált telefon (hang-)alapcsatlakozásom (ZTE eszközzel) inkompatibilis a VoLTE mobilhívásokkal - hihi :)

Történt, hogy egy jó ismerősöm nem tudott üzenetet hagyni faxos rögzítőmre... és mint mára kiderült, nem ő volt a hibás, hanem ha ő hívott mobilon, nem hallotta a rögzítőt a beemelést követően, így le is tette. No én meg továbbkutatva rádöbbentem, hogy oda-vissza nem megy a hangkapcsolat és nemcsak 30-as mobilról (mint esetében), de saját T...r-előfizetésemről sem...  A vezetékes (hívott, B-party)  voip vonalról a dtmf kódok kimennek (már utóbb leesett, hogy mert jelzés-alapon küldi az "ATA"), de a mobil irányából már az sem jön át. Beszéd meg semennyire (elsőre azt gondolná a 'zember, esetleg zajzár vagy echo-kancellátor' szól bele.. de nem). 
Ami még édesebb', hogy cca. 20 mp után (ha nem nyomakodja' a magamfajta labor_p_a_t_k_á_n_y' a dtmf-et befelé tovább) a hívott oldal, azaz a VoIP alapcsatlakozás nemes egyszerűséggel bontja a hívást. Méghozzá úúúgy, hogy közben ő maga is foglaltsági hanggal értesít (na itt legyél okos, domokos').

Vén f*sz vagyok már, 20 éve nem foglalkozom (sajnos?) a hírközléssel közvetlenül, és sosem titkoltan h_ü_l_y_e vagyok a túl sok ikonokkal telibe"ágyazott" kezelőfelületeknél (monitorvakság, piktogram (szto'gramm) felismerési képtelenség, van itt minden :) ), így egy 4-5 órás oda-vissza tesztelgetés, log-fejtés után leesett, hogy ez a jó kis Samsung J3-as (pedig már el van avulva, mondják), a nálam is okosabb, odapiktografál' egy HöDö jelzést.

A közben felkapott ims.telekom.hu proxy szerver címre keresgélve egy megkapó GYÍK' jött szembe velem, miszerint (ezek szerint?) már  a vezetékes, csomagkapcsolt hálózatban is alkalmazná a  4G és  magasabb hálózati szinteket a Telekom (vélhetően ez így nem igaz, de sohasem lehessen' tudni Đ) és akkor esett le, hogy a VoLTE egy adatkapcsolatra épített (nagy sebességű/sávszélességű) IP alapú, azaz voltaképp VoIP telefonhívás. Nos, már csak pár mikróta' volt, mire végre megleltem, hol a búbánatos samantha rossz sebben  lehet azt kilőni : és láss csodát, így már minden gond nélkül fel tudom saját vezetékes számom újra hívni - egy mobilról. 

Tehát, sajnos, a Magyar Telekom a jelenlegi állapotok szerint, úgy és akképp digitalizálja a meglévő réz-hálózaton üzemelő PSTN ("old plain") fizikai telefonvonalakat (legyen is akármi mögötte a központ-oldalon pl. a Kőbánya AXE óta..), hogy mindeközben nem biztosítja az országos saját és társ hálózatok összes hang-kapcsolat típusára a konformitást.  Azt hiszem, lesz ezzel még jó sok dolga a győri RTK-ban dolgozó sok okos és ügyes, becses (bár szerintem nem annyira megbecsült mint illene s kellene)  Kollégái(m)nak. 

Majd persze hibajegyre is vetetem a dolgot (jól jön az a 4-szeres , részlegesen hibás teljesítésre járó kötbér a következő hónapokra 8-) ), de előbb itt gondoltam átadni az alapinfót, hátha így gyorsabban eljut értő fülekhez és a szakmát szerető szívekhez.

Mindenki maradjon is Egészséges, és legyetek Áldottak!

Szeretettel:
'a' robi

_____________________
Maus Róbert Péter
jogi asszisztens, tanácsadó
www.tele-maus.hu

Első szerkesztés: nem nagyon értem miért kell egyes szavakat kicsillagozni, semmi olyan nem volt itt, ami erre rászolgált volna... no és a versenytárs  nevének megemlítésére a szűrés pedig, ej, nem is mondok semmit, azt is halkan 8-) 
Szerkesztve ekkor: Szerkesztő: Tele-Maus 2021
hibák
Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

Csatlakozz a közösséghez!

Posztolhatsz regisztráció előtt is. Ha már van regisztrációd, jelentkezz be itt.

Vendég
Válaszolj a kérdésre...

×   Formázással együtt illesztetted be a tartalmat.   Formázás eltávolítása

  Only 75 emoji are allowed.

×   A linkedet automatikusan beágyaztuk.   Linkként mutatás

×   Az előző tartalmat tároltuk. .   Itt törölhetsz

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Új...