Ugrás a tartalomhoz
  • 0

Csomagvesztés/akadozás


aDm22

Kérdés

Sziasztok!

Folyamatos csomagvesztést tapasztalok az internetszolgáltatásban, már a bekötés óta. Felvettem a kapcsolatot az ügyfélszolgálattal, akik nagy nehezen a harmadik telefon hívásra ki is küldtek egy szakembert aki kicserélte az elosztót, kicserélte a modemet, de nem tudta megoldani a problémát. A csomagvesztés miatt olyan gondok jelentkeznek például, hogy online streameknél mint a TVGO-nál 20 percenként megszakad az adás egy hibaüzenettel, a discord/zoom stb. hívások közben a hang sűrűn rövid időre megszakad és beszélgetés közben kimaradnak szavak, online játékoknál szintúgy idegesítő akadás/ledobálás van. A szolgáltatás 3 hónapja lett bekötve, fél gb-os csomagról van szó. Én mindent megpróbáltam, hogy megoldjam a problémát, kábelt cseréltem, tűzfalat kikapcsoltam stb., de semmi. A szerelő csak megerősíteni tudott abban, hogy a hiba nem nálam létezik, hanem a Telekom szerverekkel lesz a gond. Lefuttattam egy pingplotter tesztet ami xy lépésnél a telekom szervereihez jelezte a csomagveszteséget, mellékeltem a képeket. Érdekes hogy a település másik végében élő ismerősömnek (szintúgy Telekom, Kartal nagyközségről van szó ) 0%-os a csomagvesztése, ugyan ezeket a teszteket megkértem hogy futtassa le, és neki nem volt ilyen gondja. Nagyon örülnék, ha valaki végre magyarázatot tudna adni, hogy miért is van ez? 

packetlosstest(magas intenzitású csomagküldés).jpg

pingplotter google ping.jpg

pingplotter google pingelés(az elején).jpg

sebességmérés.jpg

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

7 válasz erre a kérdésre

Ajánlott posztok

  • 1

Nem akarok belekontárkodni, de ezek a pingplotteres mérések tökéletesek, 0% packet loss van a végponton, tehát a kapcsolatod stabil. Akkor lenne vele baj, ha a végpontban is mutatna valamekkora mértékű packet losst. Érdemes elolvasni a fejlesztők útmutatását arról, hogy hogy kell értelmezni a mérési eredményeket: https://www.pingplotter.com/fix-your-network/capture-problem.html

(Most ezt a linket vagy kitörlik a kedves moderátorok/spamszűrő vagy nem)

Szerintem azon ne csodálkozz, hogy annyi csomagot eldobott azon a weboldalon, amikor 10 másodperc alatt 3000 alkalommal pingelted meg. Gondolom a default packet méretet is felhúztad, úgy nálam is elszáll a fenébe 3-4 másodperc után az összes csomag.

5.png

Szerkesztve ekkor: Szerkesztő: SafranyFerenc86
Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 0
1 órája, uzman írta:

Szia

Ha a T szerver(ek)rel lenne gond, akkor a település másik részén lakó ismerősöd is tapasztalná a hibát.

Ha van lehetőséged, a szomszédban vagy közeli ismerősödnél is csináld meg a tesztet, kizárva azt, hogy netalán hibás eszközt kaptál vagy a környéken van valami hiba.

Köszönöm a választ! Akkor valószínűleg a környéken nem stimmel valami. A modem ki lett cserélve ugye, egy másik típusra, és ugyan olyan maradt a packet loss. Házon belül minden korszerű, és többféle eszközről/kábelről is teszteltem. Egy dolog van amire gondoltam, hogy gondot okozhat az pedig a koax kábel(RG6)-os. 15 éves és bekötéskor ezt nem cserélték ki. A sebesség jól jön rajta és nem magas a pingem, emiatt a szerelő is azt mondta, hogy ez nem okozhatja a problémát. Ha ez tényleg így van akkor minden kizárva az én oldalamról. Nem tudsz véletlen valakit akivel felvehetném a kapcsolatot ez ügyben? A telefonos ügyfélszolgálat nem vált be.

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 0
15 órája, aDm22 írta:

Köszönöm a választ! Akkor valószínűleg a környéken nem stimmel valami. A modem ki lett cserélve ugye, egy másik típusra, és ugyan olyan maradt a packet loss. Házon belül minden korszerű, és többféle eszközről/kábelről is teszteltem. Egy dolog van amire gondoltam, hogy gondot okozhat az pedig a koax kábel(RG6)-os. 15 éves és bekötéskor ezt nem cserélték ki. A sebesség jól jön rajta és nem magas a pingem, emiatt a szerelő is azt mondta, hogy ez nem okozhatja a problémát. Ha ez tényleg így van akkor minden kizárva az én oldalamról. Nem tudsz véletlen valakit akivel felvehetném a kapcsolatot ez ügyben? A telefonos ügyfélszolgálat nem vált be.

Érdemes lenne kipróbálni a program beállításainak módosítását az előző hozzászóló ötlete alapján.

Azt nem írtad, hogy közvetlenül a modemen keresztül kapcsolódsz vagy saját routered is közbe van iktatva.

Ha az eszközök kábelen kapcsolódnak, érdemes kipróbálni egy másik kábellel is, WiFi kapcsolat esetén a beállításokat úgy meghatározni, hogy ne legyen átfedésben az esetleges környező hálózatok csatornájával/frekvenciájával.

A bejövő kábel ha hibás lenne, az látszódna a jelszintekben. Esetleg ezekről egy képet készíthetsz, hogy rendben vannak-e.

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 0
12 órája, SafranyFerenc86 írta:

Nem akarok belekontárkodni, de ezek a pingplotteres mérések tökéletesek, 0% packet loss van a végponton, tehát a kapcsolatod stabil. Akkor lenne vele baj, ha a végpontban is mutatna valamekkora mértékű packet losst. Érdemes elolvasni a fejlesztők útmutatását arról, hogy hogy kell értelmezni a mérési eredményeket: https://www.pingplotter.com/fix-your-network/capture-problem.html

(Most ezt a linket vagy kitörlik a kedves moderátorok/spamszűrő vagy nem)

Szerintem azon ne csodálkozz, hogy annyi csomagot eldobott azon a weboldalon, amikor 10 másodperc alatt 3000 alkalommal pingelted meg. Gondolom a default packet méretet is felhúztad, úgy nálam is elszáll a fenébe 3-4 másodperc után az összes csomag.

5.png

Jogos amit írsz! Az a nagy helyzet, hogy eléggé új vagyok a programhoz, nem gondoltam volna, hogy ilyenekkel kell majd bohóckodnom hogy bebizonyítsam, baj van a netemmel :). A két mérésem felül akkor tárgytalan, mert rövidek és pont nem látszik rajtuk a probléma. Kösz a linket! Csináltam egy új és hosszabb mérést amin már érthető a dolog. 

pngplotter.jpg

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 0
2 órája, uzman írta:

Érdemes lenne kipróbálni a program beállításainak módosítását az előző hozzászóló ötlete alapján.

Azt nem írtad, hogy közvetlenül a modemen keresztül kapcsolódsz vagy saját routered is közbe van iktatva.

Ha az eszközök kábelen kapcsolódnak, érdemes kipróbálni egy másik kábellel is, WiFi kapcsolat esetén a beállításokat úgy meghatározni, hogy ne legyen átfedésben az esetleges környező hálózatok csatornájával/frekvenciájával.

A bejövő kábel ha hibás lenne, az látszódna a jelszintekben. Esetleg ezekről egy képet készíthetsz, hogy rendben vannak-e.

Router is közbe van iktatva, de nem tesz különbséget ha egyenesen modemről mérek. Próbáltam már, de ugyan úgy fennáll a probléma. A jelszintről képet még az eredeti posztban mellékeltem.

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 0
17 perce, aDm22 írta:

Jogos amit írsz! Az a nagy helyzet, hogy eléggé új vagyok a programhoz, nem gondoltam volna, hogy ilyenekkel kell majd bohóckodnom hogy bebizonyítsam, baj van a netemmel :). A két mérésem felül akkor tárgytalan, mert rövidek és pont nem látszik rajtuk a probléma. Kösz a linket! Csináltam egy új és hosszabb mérést amin már érthető a dolog. 

pngplotter.jpg

Itt mindjárt más a helyzet, látszik rendesen, hogy valóban gond van a kapcsolattal. Hasonló gondom volt nekem is pár éve, úgy cirka 2,5 év alatt sikerült ott kijavítani a hibát. Remélem felétek jobb a szerelők hozzáállása és gyorsabban tudják majd orvosolni a bajt. Ha van a közeli szomszédságban még Tés előfizető, akkor érdemes lenne velük beszélni, hogy náluk van-e packet loss, ha igen, akkor közösen kellene jelezni a hibát.

Szerkesztve ekkor: Szerkesztő: SafranyFerenc86
Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

Csatlakozz a közösséghez!

Posztolhatsz regisztráció előtt is. Ha már van regisztrációd, jelentkezz be itt.

Vendég
Válaszolj a kérdésre...

×   Formázással együtt illesztetted be a tartalmat.   Formázás eltávolítása

  Only 75 emoji are allowed.

×   A linkedet automatikusan beágyaztuk.   Linkként mutatás

×   Az előző tartalmat tároltuk. .   Itt törölhetsz

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Új...