dragontwin19

Tag
  • Tartalmak

    294
  • Csatlakozás időpontja

  • Utolsó látogatás

dragontwin19 a fórumon

  • Rang
    Tudós
    4
    4

    Megoldóember

    Megoldóember vagyok, a fórum indulásától ennyi válaszom fogadták el megoldásként a fórumtagok

    10+
    10+

    Népszerű

    Népszerű vagyok, a fórum indulásától a kérdéseimre, válaszaimra ennyi elismerést kaptam a fórumtagoktól.

    Tanácsadó

    Visszajelzéssel, tanáccsal, ötlettel segítem a Telekom fórum és/ vagy a Telekom működését

  1. Arra nem jövök még mindig rá hogy neked mi a szereped itt. Van aki fizet a szolgáltatásért (továbbiakban ügyfél), és van egy szolgáltató (továbbiakban bank). Az ügyfél szeretne a banktól pl. befektetési tanácsot kapni, és egyszer csak jön egy ismeretlen, aki mindenbe beleszól, és bizonygatja folyamatosan hogy Ő bizony ért hozzá. Vajon miért, mi vezérli, unatkozik, szeretné ha megbecsülnék a tudását??? Tehát a kérdés, úgy érzed hogy érdekel valakit hogy te mit írogatsz ide? Ha ez jött le neked hajrá. De miért éri meg velünk tudatlanokkal foglalkozni amikor elmondtuk neked hogy kit érdekel? Persze te biztos jobban értesz ehhez, legalábbis ezt bizonygatod minden szavaddal, de mi közöd az egész fórumtémához? Van két oldal, te melyiket képviseled? Ha ez a perverzitásod írogass nyugodtan, csak kit érdekel? Jó az ha felesleges dolgokat csinál valaki? Megéri? Én biztos nem csinálnám, de csak rajta, ez neked valamiért biztos jó... ------------------------------------------------------------------------------------- Szövegértelmezés zérus, gratula hozzá. Nem vagy véletlen most generációs? Rájönni, hogy kinek mi a szerepe? Túlgondolod testvérem... És vakvágány. Szóval ne gondolkodj. A példádhoz, próbálom utoljára elmagyarázni: Igen, az ügyfél fizet a szolgáltatásért, a szolgáltató (bank) szolgáltat. Csak a kedves ügyfél, rinyál és veri az asztalt, hibáztatja a szolgáltatót, mert szerinte vmi hiba van és nem kapja ami szerinte jár neki. De igazából nem ért hozzá és nem fogja fel a mögöttes dolgokat (nem ért behatóan hozzá, valszeg, ha mégis, akkor sorry), de ha jön valaki, aki próbál erre rávilágítani, akkor az troll és menjen a francba. Nem bizonygatom, hogy értek hozzá, kiselőadást sem tartottam, mert felesleges. Jött a T-s válasz, én bazira örülök neki, mert az megadja az infót, ami remélem helyreteszi ezt az egyoldalú rinyálást, amit képviseltek pepitában... Ha nem, akkor újfent tévedtem... Ezért is offoltam az életemből évekig ezt a csodás fórumot (kisdobos paramparamparam effekt okán), nem volt hiba. Visszajönni igen. Folyton jössz ezzel a "kit érdekel" üres dumával. Na pont, hogy lemész kutyába és foglalkozol a dologgal. Ergo vhol érdekel. Ha nem, akkor meg minek reagálsz? Nem tetszik, és tényleg nem érdekel, nem kell reagálni. Nem képviselem egyik oldalt sem, és nem is kell. A kettő között pont jó helyen vagyok. Meg persze troll is, mert mást gondolok a témáról és nem szopkodlak körbe benneteket, akik egysíkúan rinyálnak. Legjobb rész: "Jó az ha felesleges dolgokat csinál valaki?" Ez jó vicc, mert nyomod az "iccindegém" Fifát ember, ergo pont ezt csinálod, egy felesleges dolgot...
  2. Lenne bármi értékelhető dolog a hozzászólásaidban a témával kapcsolatban és nem csak nagy általánosság, amit az utcáról bejövő ember is eltud mondani, komolyan is venném amit írsz. De nem baj, mert legalább szórakoztató vagy és jót mosolygok a hozzászólásaidon, ezért remélem még sokáig itt leszel. ------------------------------------------ @zoldtomi , igyekszem köszi, bár trollként nem egyszerű az élet nem tudom, mi konkrétat vársz (amit másolgattok ping értékek és traceroute-ok, kb. mint halottnak a csók, mert mindent nem mutat meg, csak kb. irányt ad/mutat a szolgáltatónak), + tekintve, hogy nem ismerem a szolgáltató konkrét hálózatát, megoldását, de a működési alapelvet igen, így nehéz minden részletbe behatóan válaszolni... De ha megoldási javaslatot akarsz, íme egy: pl. ha a kedves gamer szerver üzemeltetők USN-t vagy MPTCP-t használnának, óriási lépés lenne... De nem teszik ugyebár, mer nem feltétlen éri meg nekik valszeg...
  3. Vannak aki szeretnek széllel szembe pis..., trollkodni. A motívációt én sem értem, de legalább történik valami, igaz a telekom szolgáltatás továbbra is siralmas délután és este. Szerkesztve ekkor: 19 órája Szerkesztő: Gele ------------------------------------------------------------ Vannak akik meg okoskodni, kiabálni, káromkodni, szapulni szeretnek... Max annyi történik, hogy nem jön a rálátás és belátás... A szolgáltatás önmagában sztem lehet hogy jó, csak éppen amikor játszol (vagy akarsz), akkor a hálózat valamely rétegében és komponensében, szereplőjében nem áll össze a sztori... Ez lehet szolgáltató, lehet a gaming szerver üzemeltetője (őket sem kell félteni törődés szempontjából), maga az internet, ki tudja milyen útvonalon megy oda-vissza az adat/kommunikáció (kifele A, visszafele B és ping=A+B=opciósan magas érték) stb. Csak hát hiába mondja az ember, nem értitek meg...
  4. Bocsi nem bántásként írom, de egyébként végig olvastad fórum témát és ezután sikerült azt megérteni miről is írunk itt többen mert a hozzászólásaid olyanok mint akinek..... Ha meg minden oké csak trollkodsz azzal sincs probléma, mert a trollnak is kell enni. Ennek fényében pedig elég szórakoztatóak a hozzászólásaid. ---------------------------------------------------------------------------------------- Amúgy igen, sikerült végigolvasni és az a vicces, hogy eléggé egyoldalúan megy a rinyálás meg köpködés részetekről. Nekem ez a szórakoztató, bár tény, időnként sírni is tudnék az okoskodástól... Ha az trollkodás, hogy valaki próbál rávilágítani erre, akkor sorry... Továbbra is javaslom, kérdezz meg egy hálózatos szakit, hogy hogyan működik a stájsz, hátha sikerül megérteni, hogy hol a "hiba"... (mint írtam, de nem ment át az üzenet, ez több helyen lehet és a szolgáltatón kívüli illetékeseket is érdemes megkérdezni, mert hátha, de tudom, csak egy troll vagyok, ami már dicsőség itt lassan).
  5. Ha az ember előfizet egy szolgáltatásra jogosan elvárhatja annak teljes mértékű működést és nem csak részlegest. Ezért ha szolgáltatás nem működik megfelelően, akkor ahhoz a szolgáltatóhoz fordul akinél előfizetett, hogy a problémája orvosolva legyen, és bocsánat, hogy ezt mondom, de nagyon nem érdekel, hogy a szolgáltató hálózatán vagy annak partnerénél van a probléma, mert nem azért fizetek havi több ezret hogy érdekeljen kinél is van a gond, hanem hogy használjam a szolgáltatást. Attól hogy csak "15 ügyfél" jelzi a problémát itt fórumon nem azt jelenti, hogy több ügyfélnek ne lenne gondja, mivel én is csak véletlenül akadtam erre a fórumra. Kérdés, miért is kellene egy átlag ügyfeleknek ismerni-e a hálózat és szerverek rejtelmeit? Szerintem meg nem kell ismerni-e, mert nem azért fizetett hogy ezeket ismerje, hanem azért hogy használja a szolgáltatást és nem csak részlegesen/időszakosan. A szolgáltatói válaszra meg lehet várni, mert hónapok óta csak annyira futotta hogy dolgozunk rajta és nem is hiszem, hogy lesz ennél több. Valamint érthető, hogy néhány embernek már elfogyott a türelme, mert részleges szolgáltatásért fizet havonta több ezret. -------------------------------------------- Igazad van, a szolgáltatást meg kell kapd. A hálózatsemlegesség jegyében is teljesülnie kell ennek és általában ez meg is szokott lenni (elvégre hatósági szigor van rajta). Érteni sem kell hozzá, de pl, ha a bankügyekhez, pénzügyekhez sem konyítasz, akkor kell egy tanácsadótól segítséget kérni és válaszol mindenre, amire kell. Az IT és hálózat világában is igaz ez, ha vki elmagyarázza, megérted / dereng vmi és reális képed, elvárásod lesz, hogy merre az arra. Ha meg hiba van, jelentsd be és megoldják (ami neked hiba, az nem biztos, hogy az...). De ez a téma és amiről már több, mint 150 bejegyzés született, nem feltétlen erről szól...
  6. Nálad működik, nálam nem, ismételten köszönöm hogy beírtál ide, ki tudja milyen indittatásból, nagyon sokat segítettél. Például senkinek nem jutott eszébe a játék üzemeltetőt felkeresni, de te ezt is megvilágítottad. Nagyra értékelem a segítő készségedet, és ha még valamit tanácsolsz és még jobban betekintést nyerünk a hálózat rejtelmeibe álltalad, lehet meg is oldódik mindenkinek a problémálja. Ha másképpen nem ki ki maga megjavítja. Ez volt az utolsó reakcióm irányodba, had csodáljalak messziről, és ha lehet had várjam inkább a telekom válaszát, a tied kb. csöppet sem érdekel. Egyszerűen nem is értem, mi késztetett erre a cselekedetre. 🙏 ------------------------------------------------------------------------------- Bocsika, de nem kell ez a most generációs önérzetes duma... Bántja a szemet... Ha felkeresed a szerver üzemeltetőjét, az sem garancia a sikerre, ne aggódj... Az is csak egy "komponens" a rendszerben... Gondoltam rávilágítok, hogy gondolkodni kéne, mielőtt ömlik az okosság, de hát nem értem el sikert, ezt sajnálom... Most már én is remélem, hogy lesz vmi szolgáltatói válasz, nagyon kvi vagyok, hátha az hoz némi rálátást a témára nálad is, meg megnyugvást, de tartok tőle, hogy nem fog... De ha az olyan lesz, ami alapján nincs igazam, szavamra megkövetlek és nyilvánosan elnézést kérek...
  7. Ezt soha nem értettem, van egy szolgáltató, van egy ügyfél aki a pénzéért ha úgy gondolja kinyitja a pofáját, és van mindig egy zseni aki beleszól mindenbe. Köszönjük szépen, felesleges volt. Senkit nem érdekel. Ha meg annyira bonyolult, vagy megoldhatatlan, miért hülyítenek hogy kis türelmünket kérik, meg több embert is bevoltak a javításba? Nem érzed hogy itt valami sántit? 15 ügyfél? Ez is jó beszólás volt, tapsvihar Cak nem egy álruhás telekomos embert tisztelhetünk személyedben? Elég hazabeszélő a szöveged. Mi más érdek vezérelt volna. Telekom, mi is tovább pislogunk és várjuk a javításokat. ---------------------------------------------------------------------------------------------- Jó tudni, hogy zseni vok, köszi De ha nem érdekel, akkor nem kell reagálni, egyszerű ám az élet ezen része. Közelítsük meg máshogy: Vagy épp van sok zseni, aki nem ért a hálózatokhoz és a rossz helyről várja a megoldást és hibaként vesz/kezel olyan dolgot, ami nem hiba. Taps is van, remek Olyan most generációs érzésem van... Az, hogy veszi vki a fáradtságot és megnézi, mit lehet tenni és nem söpri le a témát azonnal (hidd el, én azt tettem volna és erősen bátorítalak, hogy fordulj a játék-szervert üzemeltetőhöz, aztán szia), az nálad hülyítés, akkor gratula... Nem vok T-s, mármint melós oldalról, max. ügyfélként vok érintett és nem hazabeszélek. Csupán hagygya*****nyit értem a hálózatok működését és annak rétegeit... Elnézést érte... Ha üzemeltettél vagy építettél valaha hálózatot (nem csak a kábel behúzásából áll ám ez), akkor derengene valami... Szóval öngól, de ha kivi vagy, csupán az vezérelt, hogy rossz olvasni a sok butaságot és haszontalan javallatot (lásd vpn, mint megoldás, ehhhh...), meg ezt az egysíkú gondolkodást, hogy mindig a szolgáltató a *****... (és igen, nem patyolat a német-magyar vegyesvállalat, de a saját munkámból adódóan is a user error és eltévedés jelentősebb a világban...)
  8. Sziasztok! Nem vagyok jogász, de határozottan az a véleményem, hogy jelen esetben a szolgáltató igen súlyosan megsérti a hálózatsemlegesség elvét (ezáltal pedig a 2015/2120-as EU rendeletet). Szerintem érdemes mindenkinek részletes bejelentést tenni az NMHH-nál a probléma miatt. Véleményem szerint ugyanis egyáltalán nem fér bele a kivételes esetek közé sem, hogy egyes hosztok (szerverek) irányába mind a késleltetés, mind a csomagveszés aránya rendkívül nagy, míg más (kisebb) hazai szolgáltatóknál ez a probléma ugyanazon hosztok (szerverek) esetében ugyanabban az időben nem jelentkezik. Bejelentés itt tehető: https://nmhh.hu/tart/report/88/Kiepites_lefedettseg_savszelesseg_szolgaltatas_kimaradasa A hálózatsemlegességről bővebben itt: https://nmhh.hu/cikk/170848/A_BEREC_halozatsemlegessegi_iranymutatasairol ---------------------------------------------------- Bocsi, hogy így írom, de sztem nettó *****ság (és tényleg nem bántásból). Nem korlátoz, nem lassít, nem tilt le a gamer szerverekről a szolgáltató... Főleg, ha időszakos jelenségről van szó, nem állandóról, akkor különösen igaz... NMHH sem segít ezen... Mert ezt, mint jelenséget torlódásnak hívják és általában a szolgáltató hálózatán / szolgáltató felügyeletén kívüli komponensekben jelentkezik. Azt kijelenteni, hogy mindenhonnan épp jó, mikor a T-nél nem, az is meredek, főként mert amit írtam, extra igaz, ismernek kellene mindenki hálózatát, valós kommunikációs útjait, a fogadó/kiszolgáló szerverek paramétereit... Nyomozható ez, de felelőtlenség kijelenteni amit... És igen, ha jól értelmezed, akkor érted, hogy van ebben nagy adag szerencse is
  9. Én azt nem értem, ha egy napra sikerült megcsinálni jóra a routingot, miért kellett másnap visszatenni erre a vacakra? Lejárt a próbaidő a másik vonalon? Arra, hogy az emberek beletörődjenek a hibába és ne hisztizzenek tovább miatta, akik meg megtehetik váltsanak szolgáltatót, mert akkor annyival kevesebb "problémás" ügyfele lesz a cégnek. ---------------------------------------------------------------- Pislákolok... Amúgy miből gondoljátok, hogy hiba, amit tapasztaltok és azért a szolgáltató a felelős? Mert itt egy oldalra toljátok az áldást, holott ez nem fekete és fehér... Másrészt, ha hiba lenne és javítható, és kardinális (értsd nem 15 ügyfelet érint - elnézést, a drámaian alacsony számosságért, nem akarok vele senkit sem megbántani), akkor már javították volna, hiszen érdek lenne. Kérdés, ha már ennyire tud mindenki mindent: Ismeritek oda-vissza a hálózat komponenseit, a tényleges routing útvonalakat, mellette a gamer kiszolgálók szervereit, hálózati rétegeit? Mert sztem nem... Esetleg ha dobsz egy "traceroute" szöveget, egy komoly hálózatos kinevet, mert az sem mond meg neked mindent, ami kell egy jelenség behatárolásához. Ugyanez a VPN témára, mint potenciális megoldás/megoldási javaslat, de nem ragozom... Ha üzemeltetsz, vagy valaha üzemeltettél hálózatot, akkor tudod mi merre és kb. a jobb hálózatos gamer élmény kulcsa is megvan, főleg, ha toltad klasszikus lan party-ban... Kivi leszek a szolgáltató oldali válaszra, ha lesz, mert az helyre tudna tenni pár gondolatot, kicsit eléggé vakvágány irányokba megy ez a gamerkedés vs. hálózat + felelősség kérdése...
  10. igen, itt lényegében feleslegesen dühöngsz, mert ez itt nem ügyfélszolgálati csatorna... kis együttérzést maximum azt kaphatsz, a számládat ígí is úgyis ki kell fizetni, senkit nem fog érdekelni, hogy az értesítés hiányára hivatkozol (első rutinkérdés: ok, sajnáljuk, de miért nem látogatott el a felületre?) + kérdem én, hogy ha kapcsolnak neked egy informatikust, mitől lesz jobb? mit fog mondani? azt, hogy az értesítések elmentek, sőt ezzel tuti megint te leszel a hülye/béna ügyfél, még ha nem is így van... rendszeradatokat szerintem nem fognak a rendelkezésedre bocsátani, sokra amúgy nem mennél vele, max kapsz egy "igazolást/tájékoztatást", hogy az értesítés elment... még ha nem is értünk egyet ezzel, mert tény, hogy nem ügyfélbarát a dolog,  de tényleg sehol nincsen leírva, hogy garantálják az értesítés megérkezését, csak annyi van, hogy automatikus üzenet megy bizonyos esetekben (lásd ászf meg függelékei). az hogy meg is érkezzen ez, kellhetnek további dolgok, feltételek... pl. ha citromail-es címed van, az tud kellemetlen lenni, na például az ő levelezőrendszerük legendásan tud működni, de hotmail (nagy szoftveróriás (MS) rulezz) és egyéb kiszolgálók sem mindig mennek tökéletesen egyes szolgáltatók megoldásaival... amit tudsz tenni, hogy ha kapsz, ha nem kapsz értesítést, ellátogatsz a távszámla felületre bizonyos időközönként (a számlaadatok hamarabb fel szoktak kerülni, mint az értesítő érkezése, ami általában akkor megy ki tudtommal, amikor a "hiteles" számlaképet is feltöltötték a rendszerbe/felületre) válthatsz szolgáltatót, de ne reméld, hogy megváltod vele a világot, garancia nincs ott sincs ,hogy jobb lesz (bizonyos esetekben pedig még magadat is szivathatod vele, de ez már megint egy másik sztori) hogy megéri-e felesleges köröket futnod az ügyintézéssel (és cserébe talán kapsz egy "bocsi" választ esetleg), ezt te érzed (csodák vannak, még ha ritkán is)    
  11. a technikai rangok közül a "troll" kimaradt :)   bocsi az offtopicért, de ezt nem hagyhattam ki :)    
  12. azért azt is vegyétek már végre figyelembe, hogy nem csak az számít, hogy mennyi ideje vagy valamelyik szolgáltatónál, hanem az is lényeges, hogy mennyi pénzt hagysz ott... X éve van a piros szolgáltatónál kártyám, éventre egyszer, max kétszer feltöltöm, lehet ott vagyok 5-10 éve, de nem vagyok kiemelt partner, mert alig költök...   de apropó, ne csak a problémát írjátok, hanem karcoljátok már ide kérlek, hogy mit vártok, mit akartok, mi lenne az, amitől megbecsült ügyfélnek éreznétek magatokat? (havi költéstől függetlenül)   mert én kivi vagyok, hogy erre ki mit mond, mert sokszor ez is probléma, hogy várnak az emberek vlaamit, aztán megmondani pontosan nem tudja, hogy mit...    
  13. a téma adott, kérdés, hogy kinek mi tetszik a mostani újdonságok közül...   pl.:   - új Samsung csúcsmodellek (S6 és S6 edge) - ubuntu mobil - új tabletek - egyéb kínai, koreai gyártók telefonjai, megoldásai (ZTE, Huawei, HTC, satöbbi) - okosorák - új Microsoft és Lumia hullám   S6 és S6 Edge adatait, tudását néztem, kíváncsi leszek, hogy mit fognak valójában tudni és ténylegesen meg tudják-e szorongatni az Apple-t, vagy hogy egyáltalán ez a cél vagy sem... remélhetőleg lesz hamarosan teszt és társai   én az ubuntu mobilt és annak tesztjét várom, hogy mit hoznak ki belőle és mennyire lesz kész arra a megoldásra, hogy egy dokkolóba helyezve és azt monitorral (dokkolóhoz bill és egér off korzz) összekötve kivált egy asztali gépet, vagy egy egyszerűbb lapost... motorola oksított már valami hasonlót az egyik RAZR készülkével, de abból nem lett kereskedelmi termék sajnos (ha tévednék, javítson ki valaki)   ami még így kapásból szimpi, az a Lumia vonal, maga az wp8 rendszer is szimpatikus, imidzs és márkaváltás nem tudom mennyire lesz nyerő az MS életében      
  14. a hdmi ugyan nem kimondottan egy "minőség", de a többit érdemes kipróbálni, hátha tényleg a scart blokkolja a jelet (bár én ilyet utoljára akkor láttam, amikor ugyanaz az eszköz (igaz az dvd lejátszó volt, nem stb) volt scart/rca és hdmi kábellel egyszerre rákötve a tévére, ha itt is így van, akkor játékos lehet a troll meglátása és érdemes csak 1 csatival kipróbálni, ha meg nem nyert, akkor a tv beállításait megnézni, mert ha nem rossz a box, akkor mennie kéne a dolognak)
  15. érdekes, hogy 30 Mbit/s-et lőttek be, szerintem egy átlagos felhasználó, aki nem mozgat fájlokat a hálózaton akar 5-10 Mbit-en is el tud lenni... annak aki viszont rendszeresen letoltogetne, yt videókat esetleg streameket nézne, es intenzívebben böngészik, ott valóban indokolt lehet a 30. Meg persze ha több gép/eszköz van a családban, akkor is... kivi leszek mit hoznak ki ebből a gyűjtésből (remélhetőleg nem egy adatgyűjtés hogy aztán a sebesseg alapján vessenek ki valami adót, sarcot;) )