Ugrás a tartalomhoz
  • 0

Zavarja a vonalat valami


Busz

Kérdés

Üdv!

Ismerősöm beköltözött egy használt lakásba, beköttette a T-home internetét és vezetékes vonalát. 
Zte home gateway speedport entry 2i ADSL modemet kapott ,arról megy a digitális telefon és a 20 megás ADSL net is.

De a telefon néha recseg, szellemhangokat ad.  Nem tudjuk mi zavarja. Szolgáltató széttárja a kezét és sokszoros panaszok közepette cserél ezt-azt. Kicserélte a modemet, a légkábelt, kicseréltük a telefonokat, már minden cserélve lett... mégis visszatér a hiba.
Legutoljára a légkábelt cserélték.. a hiba ritkábban jelentkezik de nem szűnt meg.
A szolgáltató eleve rosszul állt a hibához, mert mikor jöttek akkor nem jelentkezett általában, de már mindent kicserélt tehát nem nála van a hiba.
Mi a lakásban kihangosított telefonnal mindent kihúztunk és kikapcsoltunk... nem szűnt meg a probléma tehát nem a lakásunkban van a hiba.

Tehát valami külső zavarás lehet vagy az elektromos hálózaton keresztül vagy a levegőn keresztül, de inkább az elektromos hálózatra tippelek.

Az adsl net belassul, a 20 megás lemegy 2-3 megára vagy lassabbra, de ilyenkor ingadozik az is, de működik.
A telefonból jövő szellemhangokat itt:
https://www.youtube.com/watch?v=c3A7TaQEzV0

Netmérési eredményt itt lehet megtekinteni:
http://www.speedtest.net/my-result/a/2484717690

Ja és ha éppen a telefonálás közben netsebességet mértem az belehallatszott a vonalba... a sebesség a magasról elkezd csökkenni... tehát mintha a modem érzékeli a hibát és visszább vesz.
A szolgáltató a vonali paraméterek alapján azt mondja minden jó.
Mi lehet a gond szerintetek?
Szerintem hívom a hírközlési hatóságot...

De ha kihúzom és visszadugom az ADSL modemet akkor egy darabig jó, elmennek a szellemek.. xD
Nem lakok ott, nem tudom van-e szellem a házban. :-)

De az a baj hogy volt olyan szerelő kolléga aki kijött, kihúzta, majd visszadugta és lezárta a hibajegyet hogy Ő ezt megjavította. 
A légkábel csere sokat segített, mostmár csak 3 naponta jönnek a szellemek...

A szerelő kollégák hülyének néznek minket, megígérik hogy jönnek aztán mégse, aki kijön meg sokszor azt mondja fogalma sincs mi lehet itt a hiba...
Zavarásra tippeltek többször. 

Nade ha szellem van, zavarás van, és semmi mást nem zavar csak a t-home netet meg vonalat akkor a t-home-nak kéne hívni a mérőkocsit, szellemirtókat stb nem? :-)

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

2 válasz erre a kérdésre

Ajánlott posztok

  • 2

Hello @Busz, még két tipp, a "szellemhang" a lakás minden pontján jelentkezik, vagy csak akkor, ha a digitális elosztó közvetlen közelében telefonáltok? a video alapján dect telótok van, így érdemes lenne a lakást végigjárva ellenőrizni, hogy lokalizálható-e a jelenség. és mobilinternetet használtok közben? a dect és bizonyos 4G frekik közelsége miatt kérdezem

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 1

Üdv!

Szellemhangok a vonalban, a szolgáltató széttárja a kezét. Elég X-Aktákba illő sztori :).

Látom a speedtestet wifin csináltad, ami azon szempontból lehet probléma, hogy torzítja az eredményt. A szerencse, hogy a Speedport Entry 2i webes beállítási felületén az internet fül alatt gyorsan elérhetőek a vonali adatok, ezt egy képernyő mentés formájában nyugodtan megoszthatod. Készíthetsz olyan képeket, mikor minden rendben működik és mikor az említett torzulás és sebességcsökkenés tapasztalható. Ezzel talán előugorhat valami démon, ami miatt történik ez az egész. Célszerű minden vonali adat nagyobb mérvű változásáról képernyőmentést csinálni, amit a kivonuló szerelőnek is meg lehet mutatni.

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

Csatlakozz a közösséghez!

Posztolhatsz regisztráció előtt is. Ha már van regisztrációd, jelentkezz be itt.

Vendég
Válaszolj a kérdésre...

×   Formázással együtt illesztetted be a tartalmat.   Formázás eltávolítása

  Only 75 emoji are allowed.

×   A linkedet automatikusan beágyaztuk.   Linkként mutatás

×   Az előző tartalmat tároltuk. .   Itt törölhetsz

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Új...