ijbalazs

becsapós e-mail jelentési lehetősége?

Kérdés

Hiába kerestem egy olyan címet, ahol becsapós e-mail-t be lehetne jelenteni. Van ilyen? Abszurd dolog, hogy a Telekom szerverei ilyen látszólag a Telekomtól jövő szemetet továbbítanak, és nem lehet mit tenni ellene:

 
 
Kedves
 
tied ъjabb keletű ьzenetek nem szбllнtjбk, mert a tбrolу hatбrйrtйket meghaladta.
 
Meg kell frissнteni mail tбrhely (ingyen). a visszaбllнtani a normбl ьzenet szбllнtбs.
 
 

 

Jelentkezzen be йs Upgrade_quota
 
Sajnбljuk, az esetleges kellemetlensйgekйrt.
 
T-Online Magyar Telekom Nyrt.

 

 

Bejegyzés megosztása


Link a bejegyzéshez
Megosztás más oldalakon

12 válasz erre a kérdésre

1414 vagy az Írjon nekünk formon lehet ilyeneket bejelenteni. 

Bejegyzés megosztása


Link a bejegyzéshez
Megosztás más oldalakon

1414 telefonszámnak és így nem igazán alkalmasnak tűnik. Az "Írjon nekünk form" hol van? Mindazonáltal a legkényelmesebb egy e-mail cím lenne: ha oda továbbítanám, megvizsgálhatnák a fejléceket stb.

 

Bejegyzés megosztása


Link a bejegyzéshez
Megosztás más oldalakon

Bejegyzés megosztása


Link a bejegyzéshez
Megosztás más oldalakon

@ijbalazs

A kapcsolatfelvételi űrlap címét Anonymus már leírta, de a telefon is tökéletesen alkalmas mindennemű információ eljuttatására a Telekomhoz. 

Bejegyzés megosztása


Link a bejegyzéshez
Megosztás más oldalakon

Posztolva: (szerkesztve)

Minden IP szolgáltatónak van ABUSE címe, így a telekomnak is, abuse@telekom.hu , oda küldheted a levelek fejlécét és megnézik.

 

Szerkesztve ekkor: Szerkesztő: McBelaba

Bejegyzés megosztása


Link a bejegyzéshez
Megosztás más oldalakon

Az  abuse" cím az igazi, azt kerestem, köszönöm!

Egyszerűen oda továbbítottam a levelet.

Bejegyzés megosztása


Link a bejegyzéshez
Megosztás más oldalakon

@ijbalazs

Ott is csak ugyanazokhoz kerül ugyanolyan prioritással, mintha a rendes ügyfélkapcsolati formon küldöd. Ráadásul az egyszerű odatovábbítás nem megfelelő. 

Bejegyzés megosztása


Link a bejegyzéshez
Megosztás más oldalakon

És az "egyszerű odatovábbítás" vajon miért nem megfelelő? Az a szomorú helyzet, hogy van bennem valamennyi jó szándék a probléma jelzésére, de sem telefonra (ami pedig állítólag tökéletesen alkalmas mindennemű információ eljuttatására- erre mindazonáltal nem annyira) sem pozitív erőfeszítést igénylő bejelentkezéssel járó űrlap kitöltésére nem gondoltam. Ha hajlandóak megnézni az "abuse" címre továbbított levelet (beleértve adott esetben a fejléceket is), akkor jó, és az erőfeszítésem célt ért: ha nem, hát akkor nem. Én nem intézkedést szeretnék, hanem azt, hogy esetleg a szolgáltató valamit hajlandó/képes legyen tenni a nevében küldött becsapós levelek ellen.

 

Bejegyzés megosztása


Link a bejegyzéshez
Megosztás más oldalakon

Posztolva: (szerkesztve)

@ijbalazs

Azért nem megfelelő a sima forward, mivel esetleg nem tartalmazza az eredeti email teljes fejlécét, ami kb hasznosabb adat, mint maga a levél tartalma. Ezért célszerű a levelező klienssel lementeni a teljes mailt, majd az új email küldése funkció használatával csatolmányban elküldeni a levelet. Persze ha a Forward tartalmazza a teljes mailt, úgy ahogy van akkor esetleg jó is lehet, de célszerűbb új levélként szépen leírva hogy Kedves Szolgáltató ezt és ezt a spam gyanús levelet kaptam. Stb stb.... 

Egyébként csak szólok, hogy ha jól tudom, az abuse mailcím az úgy használatos, hogy a levelet küldő szolgáltató címére kell elküldeni. Tehát, ha te kaptál egy adathalász spamer levelet a Telekom nevében, azt nem a Telekom abuse mailcímére kell elküldeni, hanem annak a szerver tulajdonosnak, aki hostjáról kiküldték azt a levelet. Tehát a Telekom abuse címére akkor kéne írni, ha a Telekom szervereinek valamelyikéről kaptál kéretlen levelet, az mindegy hogy a KláraSára vagy a JoskaPista nevében kaptad ezt, a lényeg az, hogy a Telekom hostjáról jött. Igazából így lenne használatos ez. 

Afelől pedig megnyugtatlak, hogy a szolgáltatóhoz minden esetben eljutnak ezek dolgok és a lehetőségeikhez mérten igyekeznek tenni ellene és megteszik a szükséges lépéseket, kiadják a megfelelő tájékoztatást az emberekbek, hogy mire kell odafigyelni, hogy ne essünk áldozatul az adathalászoknak. 

Szerkesztve ekkor: Szerkesztő: btz

Bejegyzés megosztása


Link a bejegyzéshez
Megosztás más oldalakon

Posztolva: (szerkesztve)

4 órája, ijbalazs írta:

És az "egyszerű odatovábbítás" vajon miért nem megfelelő? Az a szomorú helyzet, hogy van bennem valamennyi jó szándék a probléma jelzésére, de sem telefonra (ami pedig állítólag tökéletesen alkalmas mindennemű információ eljuttatására- erre mindazonáltal nem annyira) sem pozitív erőfeszítést igénylő bejelentkezéssel járó űrlap kitöltésére nem gondoltam. Ha hajlandóak megnézni az "abuse" címre továbbított levelet (beleértve adott esetben a fejléceket is), akkor jó, és az erőfeszítésem célt ért: ha nem, hát akkor nem. Én nem intézkedést szeretnék, hanem azt, hogy esetleg a szolgáltató valamit hajlandó/képes legyen tenni a nevében küldött becsapós levelek ellen.




 

Ments el a mail-t pld *.EML-ben és azt csatold ahhoz amit írsz nekik. Azért kell így csinálni, mert az EML-ben benne van a teljes útvonal, a feladótól a címzettig a szerverek IP címe.

Az viszont igaz, hogy neked a feladó abulse@....  címére kell írnod, megnézed a whois weboldalán, hogy kihez tartozik a feladó címe és arra írj.

Amúgy meg az új EU-s szabályzásoknak megfelelően, módosulnak a jogszabályok és törvények 2018. július 01.-től, tehát ha azután küldöd a mailt, akkor mehet a Telekomnak is, mert neki az új hatályos jogszabáély szerint továbbítania kell ezt az érintet abuse@ ...  címre, mivel ezt írja elő az új jogszabály.
 

Az viszonmt, hogy a Telkom nem foglalkozik azzal, hogy ilyen fake fizető felszóllítós leveleket küldenek, az csak az ő nemtörődömsége, de hét ez van, ez a Telekom.

Ha nem akasz sokat bibelődni vele, akkor mentsd el a leveleket EML-ben, és tegyél a 2012. évi. C. törvény (BTK) szerint, csalás miatt büntető feljelentést. Ezt 2018. Július 01.-e után akéár a rendőrségen, akár az ügyészségen vagy a bíróságon megteheted, mert onnatól kezdve az új BE (büntető eljárási TV) szerint továbbítani kell a megfelelő hatőság részére. Majd az eljárá során megkeresi a hatóság a Telekomot, akkor meg intézkedni kell a Telekomnak, tehát nem rázhatnak le.


 



 

Szerkesztve ekkor: Szerkesztő: McBelaba

Bejegyzés megosztása


Link a bejegyzéshez
Megosztás más oldalakon

Okay, kösz a tippet,  csatolmányként elküldtem az .eml fájlt.

Egyébként a header alapján azt gondolom, hogy a t-online az illetékes.

Egyébként én nem a magam számára kérnék intézkedést, hanem egyáltalán.

Üdv!

 

 

Bejegyzés megosztása


Link a bejegyzéshez
Megosztás más oldalakon
4 órája, ijbalazs írta:

Okay, kösz a tippet,  csatolmányként elküldtem az .eml fájlt.

Egyébként a header alapján azt gondolom, hogy a t-online az illetékes.

Egyébként én nem a magam számára kérnék intézkedést, hanem egyáltalán.

Üdv!


 


 

Azt teheted, hogy a http://www.dnsbl.com/ -ra felrakod a küldö gépet (IP cím, vagy ha van neve pld valamy.com). Vagy másik módszer "Open Relay DataBase" -re keresel és oda felteszed a küldöt gép címét. Ekkor tesztelik egy darabig távolról, és ha nem felel meg a biztonsági feltételeknek vagy "Open Relay" Nyitot Átjáró tipus a távoli gép, akkor felkerül egy Black list-re, aztán azzontól kezdve nem tud semmit sem küldeni.
 

Bejegyzés megosztása


Link a bejegyzéshez
Megosztás más oldalakon

Hozz létre egy fiókot vagy jelentkezz be a kommenteléshez

Ahhoz, hogy kommentelhess, tagnak kell lenned.

Fiók létrehozása

Hozz létre a közösségünkben egy új fiókot. Igazán egyszerű!


Új fiók regisztrálása

Bejelentkezés

Már van fiókod? Jelentkezz be itt!


Bejelentkezés most