Kérdés

Az otthoni internet az elmúlt néhány hézben nem nagyon működik. Amennyiben fel akarok keresni egy oldalt, úgy vagy nagyon lassan találja meg az (

szerver azonosítsa folyamatban....), vagy a következő üzeneteket írja ki a böngésző:

ERR_CONNECTION_TIMED_OUT

DNS_PROBE_FINISHED_NO_INTERNET

DNS_PROBE_FINISHED_NXDOMAIN
 

Világos, hogy valami DNS probléma van és ez fennáll minden eszközön, Windows, Android, IOS. Ha átírjuk a DNS szervert a Telekomról, akkor is ezt csinálja. A Telekom lecseréle a modemet (Sagemcom), de a hiba ugyanúgy megmaradt, akkor is ha a belső hálózatra nem csatlakozunk, hanem a bejövő coax és a Telekom modem van fenn csak. A technikusok napok óta tanakodnak, hogy mi lehet a hiba, én már azzal is boldog lennék, ha a hibajegybe bekerülne, hogy a Telekom nem tud szolgáltatni, és felmondhatnám a hűségidőmet és a szolgáltatásomat, de úgy tűnik itt a folyamat végtelen ciklusba került. 

Hogy konstruktív legyek, csináltam néhány routetraceinget, amin elég jól látszik a probléma. Valakinek valami ötlete, hogy mi történik itt?

 

Köszi Dühös Felhasználó

traceroute_google02.png

traceroute_index_otp01.png

traceroute_index_otp02.png

traceroute_index03.png

traceroute_telekom01.png

traceroute_telekom02.png

traceroute_telekom03.png

traceroute_telekom04.png

 

 

 

tracerout_google01.png

Szerkesztve ekkor: Szerkesztő: Dühös felhasználó
javítás

Bejegyzés megosztása


Link a bejegyzéshez
Megosztás más oldalakon

16 válasz erre a kérdésre

Most például elég jó a net (29,6 Mbit letöltés és 20,4 Mbit feltöltés) délután 3 után kezd el drasztikusan leesni a sebesség. 3 szinten osztjuk meg mi is a netet 3 TV, sok mobil kütyü. A Sagemcom mellett egy Tenda A301 extendert használunk. 

Névtelen.jpg

Bejegyzés megosztása


Link a bejegyzéshez
Megosztás más oldalakon

igen, ez egy nagy, több szintes ház sok igényes és ideges felhasználóval :-), így nem is egy hanem három wifi access point van kialakítva wifi routerekből (2 tp-link, 1 asus)

Más: Az, hogy vonalhiba van, az meg tudod te is nézni, lásd. a fenti bejegyzéseket. 

Bejegyzés megosztása


Link a bejegyzéshez
Megosztás más oldalakon
Ekkor: 2019. 01. 15. at 11:25, Dühös felhasználó írta:

Szia!

Elég vicces megoldása lett a problémának végül. Mivel a vonallal nem volt baj, a modem tiszta új volt, belső hálózat nélkül is jelentkezett a hiba, hosszas méregetés után a szerelő azt mondta, hogy látott már olyat, hogy ez a Sagem modem bír rosszalkodni, ha a wifi is be van kapcsolva rajta. Mivel ez nálunk a pincében van, wifiként nem használjuk, még az SSID sem volt átállítva, javasolta, hogy próbáljuk ki, hogy mi van, ha a wifit kikapcsoljuk . A wifi kikapcsolása után a rendszer egyből el kezdett normálisan működni, nem akarom elkiabálni, de úgy tűnik, hogy azóta is jól működik. A múltban, amikor ez a hiba még nem volt, akkor is rendszeresen elment a tv és az internet, így a modemet/rendszert naponta akár többször is újra kellett indíani. Azóta nem volt egyszer sem újraindítva, a tv és net egyszer ment el, néhány percre, de magától visszajött.

 

Üdv 

 

Szia, Nálunk is állandóan szakadozik a vonal, de lehetséges hogy kábelprobléma is van, mert egy szakaszon benőtte a kábelt a borostyán. Elméletileg Otthoni internet 250-es csomag van, de legjobb esetben is csak max 46MBit-et mért a speedtest.net, de az esetek többségében ez alig éri el az 5MBit-et, ami azért is kellemetlen, mert a telekom szerint ennél a csomagnál a 15MBit a garantált. Ha jól értem, akkor te egy Wifi routert használsz a sagemcom  saját wifije helyett?

Bejegyzés megosztása


Link a bejegyzéshez
Megosztás más oldalakon

Szia!

Elég vicces megoldása lett a problémának végül. Mivel a vonallal nem volt baj, a modem tiszta új volt, belső hálózat nélkül is jelentkezett a hiba, hosszas méregetés után a szerelő azt mondta, hogy látott már olyat, hogy ez a Sagem modem bír rosszalkodni, ha a wifi is be van kapcsolva rajta. Mivel ez nálunk a pincében van, wifiként nem használjuk, még az SSID sem volt átállítva, javasolta, hogy próbáljuk ki, hogy mi van, ha a wifit kikapcsoljuk . A wifi kikapcsolása után a rendszer egyből el kezdett normálisan működni, nem akarom elkiabálni, de úgy tűnik, hogy azóta is jól működik. A múltban, amikor ez a hiba még nem volt, akkor is rendszeresen elment a tv és az internet, így a modemet/rendszert naponta akár többször is újra kellett indíani. Azóta nem volt egyszer sem újraindítva, a tv és net egyszer ment el, néhány percre, de magától visszajött.

 

Üdv 

 

Bejegyzés megosztása


Link a bejegyzéshez
Megosztás más oldalakon

@Dühös felhasználó

Szívesen, bár sajnálatos, hogy eddig X-akta a dolog. Ha bármi új infód van, itt nyugodtan megoszthatod. 

Bejegyzés megosztása


Link a bejegyzéshez
Megosztás más oldalakon

Köszönöm az eddigi segítséget, úgy tűnik, hogy az értékeim alapján valóban nem kábelhiba, hiszen ezek pont olyanok, mint amilyennek lennie kell. A rejtély marad. 

Bejegyzés megosztása


Link a bejegyzéshez
Megosztás más oldalakon

@Dühös felhasználó

Tedd ki ide is. Itt találhatók a koax guruk, akik többet tudnak mondani erről. 

 

Bejegyzés megosztása


Link a bejegyzéshez
Megosztás más oldalakon

@Dühös felhasználó

A modem (pontosabban HGW, aminek van modem funkciója is) webes adminisztrációs felületén láthatod. Egy táblázat. Valahogy így néz ki. 

sagemcom.jpg

Bejegyzés megosztása


Link a bejegyzéshez
Megosztás más oldalakon

Az IP - t úgy értettem, hogy a keresett oldal IP - je. Úgy tűnik, hogy ez a packet loss tipikus, de nem egyszerű nézni, mert mielőtt elkezdené kicsit homokórázik. 

Hol nézetem meg a koax adatait a modemen belül? 

Bejegyzés megosztása


Link a bejegyzéshez
Megosztás más oldalakon

@Dühös felhasználó

Ha van ip-d? Mért van amikor nincs? 

Tedd fel a kpaxos topicba a koaxvonalad frekvenciáinak adatait. Hátha tudnak rá mondani valamit a koax szakértők. 

Telekom.hu esetén nekem sem talál oda, 200 hop után sem. 

30% Packetloss, ami nem normális, itt valami szakad, de legalábbis van valami, amiért elveszik a kapcsolatod egy jó része. Gépen vezetékes kapcsolattal is ugyan ilyen? Más oldalakat pingetve is ekkora packetlossok vannak?

Nézesd meg azokat a koax frekvencia adatokat a koaxos topicban. 

Bejegyzés megosztása


Link a bejegyzéshez
Megosztás más oldalakon

Azt értem, hogy az nem baj, ha néhány csomagot eldob, de itt az látható, hogy pl. A Telekom.hu esetén praktikusan minden csomagot eldobott, és nem is talált oda utat. 

Bejegyzés megosztása


Link a bejegyzéshez
Megosztás más oldalakon

A vonalszakadás esetén a letöltési sebességnek is lassúnak kellene lennie, de az nem az. Ha van IP cím, akkor már tölt mint az álom,ezért gondoltam a DNS - re. 

Bejegyzés megosztása


Link a bejegyzéshez
Megosztás más oldalakon

Koax, de azt mondták, hogy nincs kábel hiba. A pinggel nem volt baj, igaz csak a speedtest-tel mértem, de ha egyáltalán megtalálta, akkor 7-10 volt a ping. 

Bejegyzés megosztása


Link a bejegyzéshez
Megosztás más oldalakon

@Dühös felhasználó

Attól hogy egy tracertben néhányan nem válaszolnak, attól még teljesen renben kéne lennie a kapcsolatodnak.

Itt van például az én DSL netkapcsolatom. Nincs vele semmi gondom. Látható, hogyha lefuttatok egy Traceroutet, nem mindenki válaszol a sorban, de továbbmegy a következőre.

tracert.jpg

Tehát, ha ezt látod a Tracertben, az nem utal vonal hibára. Az már sokkal inkább utal hibára, hogy az Index és OTPBank oldalait egyből nem tudja feloldani. Abból már látszik, hogy ténylehg van valami geb...sz.

Ugyanezt Pingel is jó lenne megnézni. Mondjuk ha pár csomagot elhagyunk, akkor abból már látszana, hogy szakad a kapcsolat, nem a DNS-el lesz a gond.  Persze hogy a DNS-t sem sikerül feloldani, ha nincs kapcsolat. Persze, hogy azt fogja kiírni a böngésző DNS error stb, de ettől még nem a DNS-el lesz neked gondod valószínűleg, hanem egy vezeték szakadással vagy legalábbis mással, nem a DNS-el. Ezért is hiába írod át a DNS szerver címét, az a problémát nem oldja meg. Az az X-Akta, hogy a teknikusok mért nem találták meg eddig a szakadást ha van. Persze az is előfordul, hogy valami más, de nem a DNS. Ha a DNS-el vannak gondok, akkor az rendszerint globális, sokakat érintő téma lenne.

Milyen tipusú interet hozzáférés ez? KOAX, OPTIKA, DSL?

Bejegyzés megosztása


Link a bejegyzéshez
Megosztás más oldalakon

Hozz létre egy fiókot vagy jelentkezz be a kommenteléshez

Ahhoz, hogy kommentelhess, tagnak kell lenned.

Fiók létrehozása

Hozz létre a közösségünkben egy új fiókot. Igazán egyszerű!


Új fiók regisztrálása

Bejelentkezés

Már van fiókod? Jelentkezz be itt!


Bejelentkezés most