Ugrás a tartalomhoz
  • 0

Bizonyos oldalak nem jönnek be egy idő után


Invi

Kérdés

Sziasztok!

Erre nincs valakinek valami tippje? 1 hete szenvedünk a problémávak. Ugyfélnél T optika van (5+ éve eddig nem volt semmi  komolyabb gond) megy szépen minden, majd egyszer csak gondol egyet a net és bizonyos oldalak onnantól nem töltenek be. Pingelhetőek, de nem jelennek meg (tracert is lefut), míg mások igen. Modem reboot után egy ideig (akár 18 óra is lehet) megint jó minden. Akármi mást rebootolunk nem javul meg a kapcsolat. A szétesés 9/10 éjfél körül történik meg. Modemet már cseréltek, más típusra. Twitter, telex, apple, 444.hu, 888.hu google.com, youtube.com, nav.gov.hu, microsoft.com, bloomberg.com mindig nyílik a "széthalás alatt is". Index.hu, origo.hu, kh.hu, otp.hu ugyfelkapu.magyarorszag.hu lyenkor csak timeoutol.... ha áramtalanítjuk a modemet egy pillantara, akkor jó megint minden (routert is cseréltünk, router reboot nem segít, router és modem közötti lan kábel kihúzás nem segít...) Aztán vannak oldalak, amiknek csak a fejléce vagy csak a törzse jön be a többi meg hiányzik vagy a speedtest.net -nél például minden bejön, csak teszt nem indítható, mert a finding optimal server keresés sosem ér véget.

MTU felé keresgéltünk, de az miért állítódna el egyik pillanatról a másikra és miért térne vissza egy modem reboot után? Akkor sossem jöhetnének be ezek az oldalak változtatás nélkül.... Egyébként MTU 1492-vel megyünk az befelé is OK pingnél meg kifelé is -f -l 1464 mellett.

A nem megjeleníthető oldalak irányába a ping mindig megy simán MTU 1492-vel is, csak az adat nem jön vissza, mintha rossz lenne a routing befelé, egészen, addig amíg a modemet nem indítjuk újra. 

Látott már bárki ilyet? Tanácstalanok vagyunk!

Köszi!

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

11 válasz erre a kérdésre

Ajánlott posztok

  • 2
8 órája, Invi írta:

Leteszteltük szerver oldalról is. Szóval a kérés kimegy tőlünk a szerver vissza is küldi az infókat, de ha nagyobb csomagokat küld, mint MTU 1500 akkor nem darabolja fel befelé a telekom a modem csak szépen benyeli, a routerünkig már el sem jut. Valami routing probléma lehet ezek szerint ISP oldalon.

Ezt leteszteltem én is.
Ha az IPv4 Don't fragment flag nem volt aktív, 1493<= méretű csomagok feldarabolódtak és megérkeztek hozzám (helyes működés).
Ha a DF flag aktív volt, 1493<= csomagok elvesztek (eddig helyes működés), de a router, ami eldobta őket nem küldött ICMP Fragmentation Needed üzenetet a szervernek (helytelen működés). Így a Path MTU Discovery nem volt sikeres a szerver felől.

IPv6, 1493<= csomagok esetén a szerver kapott ICMPv6 Packet Too Big üzenetet (helyes működés).

TCP esetén az MSS clamping megoldja a problémát (legalábbis a tüneteit), és kliens oldalon megvalósítható, pl.: iptables tudja.
Szinten TCP esetén, de a szerver oldalon a Packetization Layer Path MTU Discovery segíthet, de nem olyan gyors, mint az ICMP alapú. Linuxon net.ipv4.tcp_mtu_probing .

UDP és a ráépülő QUIC esetén nem tudom, mivel lehetne orvosolni a tüneteket.

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 1
3 órája, sipsza írta:

Ezt leteszteltem én is.
Ha az IPv4 Don't fragment flag nem volt aktív, 1493<= méretű csomagok feldarabolódtak és megérkeztek hozzám (helyes működés).
Ha a DF flag aktív volt, 1493<= csomagok elvesztek (eddig helyes működés), de a router, ami eldobta őket nem küldött ICMP Fragmentation Needed üzenetet a szervernek (helytelen működés). Így a Path MTU Discovery nem volt sikeres a szerver felől.

IPv6, 1493<= csomagok esetén a szerver kapott ICMPv6 Packet Too Big üzenetet (helyes működés).

TCP esetén az MSS clamping megoldja a problémát (legalábbis a tüneteit), és kliens oldalon megvalósítható, pl.: iptables tudja.
Szinten TCP esetén, de a szerver oldalon a Packetization Layer Path MTU Discovery segíthet, de nem olyan gyors, mint az ICMP alapú. Linuxon net.ipv4.tcp_mtu_probing .

UDP és a ráépülő QUIC esetén nem tudom, mivel lehetne orvosolni a tüneteket.

Köszi, megnézzük, hogy az MSS megoldja-e tünetileg, minden esetre ezek szerint a routingban valahol van a telekomnak egy rossz routerje

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 0

Hello! Egy TP Link routerrel is probaltuk, de alapvetoen egy linux szerver latja el a router / gateway feladatait.

DNS OK sajnos, trace route és ping megy minden címre. Úgy látszik a WAN logban mintha ki menne a kérés és nem jönne vissza semmilyen információ a nem elérhető oldalak esetén a dns feloldason kívül.

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 0
Ekkor: 2020. 10. 23. at 17:52, uzman írta:

Szia

Milyen routeretek van? Van belső dns szerveretek?

 Én első körben -ha van rá lehetőség- egy debug szintű logot indítanék a wan portra/routing/dns-re.

Leteszteltük szerver oldalról is. Szóval a kérés kimegy tőlünk a szerver vissza is küldi az infókat, de ha nagyobb csomagokat küld, mint MTU 1500 akkor nem darabolja fel befelé a telekom a modem csak szépen benyeli, a routerünkig már el sem jut. Valami routing probléma lehet ezek szerint ISP oldalon.

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 0

Tisztelt Fórumosok!

Nálam december óta nagyjából ugyanaz van, mint a témaindító kérdésben. Bizonyos, egymástól teljesen független oldalak nem töltenek be a vezetékes internetet használva, egyetlen eszközön sem, legyen az asztali gép, laptop, telefon vagy tablet. Ha mobilnetre váltok, akkor rögtön működnek az érintett oldalak. Ha VPN mögé megyek, amit nem szeretek, mert lassú, akkor is mennek. Ha kihúzom-visszadugom a modemet, akkor szintén működnek, ideig-óráig, aztán megint nem, vagy új oldalak nem töltenek be. Modem csere volt, de természetesen a Telekomnak sem nagyon van ötlete, hogy mi lehet ez. Amíg egy webshop, vagy időjárás előrejelző oldal nem tölt be, addig nem olyan nagy probléma, bár ennek sem örülök. A gond akkor fog kezdődni, ha mondjuk a munkahelyeim felhőit nem fogom tudni elérni. Vagyis nagyon kellene erre valami tartós megoldás.

Köszönöm!

Szerkesztve ekkor: Szerkesztő: Hegyirabló
Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 0
Ekkor: 2023. 01. 08. at 13:26, Hegyirabló írta:

Tisztelt Fórumosok!

Nálam december óta nagyjából ugyanaz van, mint a témaindító kérdésben. Bizonyos, egymástól teljesen független oldalak nem töltenek be a vezetékes internetet használva, egyetlen eszközön sem, legyen az asztali gép, laptop, telefon vagy tablet. Ha mobilnetre váltok, akkor rögtön működnek az érintett oldalak. Ha VPN mögé megyek, amit nem szeretek, mert lassú, akkor is mennek. Ha kihúzom-visszadugom a modemet, akkor szintén működnek, ideig-óráig, aztán megint nem, vagy új oldalak nem töltenek be. Modem csere volt, de természetesen a Telekomnak sem nagyon van ötlete, hogy mi lehet ez. Amíg egy webshop, vagy időjárás előrejelző oldal nem tölt be, addig nem olyan nagy probléma, bár ennek sem örülök. A gond akkor fog kezdődni, ha mondjuk a munkahelyeim felhőit nem fogom tudni elérni. Vagyis nagyon kellene erre valami tartós megoldás.

Köszönöm!

Csatlakozom hozzád, több helyen jeleztem már hasonló problémámat. Ma pl. elég kritikus állapotban van, de ügyintézőt meg nem érek el, hogy jelezzem feléjük. Modem újraindítás, sőt még hard reset sem oldja meg sokáig problémát, csak 5-10 percig jó esetben.

A csatolt képen a vörös részek nem újraindítások, itt direkt hozzá sem értem a modemhez, hogy rögzítsem a szakadásokat.

pingplotter_10.png

Szerkesztve ekkor: Szerkesztő: VarrusKane
Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

Csatlakozz a közösséghez!

Posztolhatsz regisztráció előtt is. Ha már van regisztrációd, jelentkezz be itt.

Vendég
Válaszolj a kérdésre...

×   Formázással együtt illesztetted be a tartalmat.   Formázás eltávolítása

  Only 75 emoji are allowed.

×   A linkedet automatikusan beágyaztuk.   Linkként mutatás

×   Az előző tartalmat tároltuk. .   Itt törölhetsz

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Új...