efi99

Egyenleglekérdezésről általában (*102# és a Telekom app)

Kérdés

Üdv.

A hozzászólásom elsősorban a Telekomnak szólna.

Anno adott volt ugye a közvetlen egyenleglekérdezés ussd kóddal (*102#), már ezzel kapcsolatosan is több kérdés felmerül:

1. Miért kellett megszüntetni, különösen annak fényében, hogy a *111#-ről indulva, ha az ember átverekedi magát 5 aloldalon, mégiscsak elérhető az egyenleg lekérdezés (is)? (Már ha sikerül eljutni addig, mert egyes készülékek nem komálják mikor a 9-essel közben lapozni kell, eltűnik a válaszablak vagy a virtuális billentyűzet).

2. Ha egyszer megszűnt(?), miért szerepel a *100#-tel lekérdezhető ussd kódkínálatban?

3. Miért működik mégis egyes készülékeken folyamatosan, hibátlanul míg másokon egyáltalán nem?

4. Ami ennél is bosszantóbb, miért működik egyes készülékeken úgy, hogy időnként egy darabig megy vele, aztán utána hetekig-hónapokig nem, aztán megint?


Helyette volna ugye a Telekom app widgetje, nézzük mit (nem) tud?

5. Miért kell 1db (egyenleg) vagy esetleg 2db (adatkeret is) információnak 5x2-es widget? Ki fogja ezt kitenni a kezdőlapra, ha a hasznos képernyőterület harmadát elfoglalja? Bőven elférne egy kulturált 2x1-es widgeten. Ehhez képest ráadásul a karakterek kicsik, a felület 80%-a meg gyakorlatilag üres. Van rajta továbbá egy 5 centi széles felesleges csík az adatkeretnek, minek, ha ott az érték is úgyis?

6. Mi értelme egy folyamatos értékkijelzésnek, ha arról nem lehet soha tudni, hogy aktuális-e? Nem tudjuk milyen elvek mellett vagy mikor frissül (művelet váltja-e ki, esetleg időzítve), nincs ott az utolsó frissítés időpontja sem. Igen, van kézi frissítés gomb, de nyilván a lényege az automatikus lenne, hiszen ez egy kijelző, nem pedig egy (kézi) lekérdező. Ha az ember 10 percet beszél külföldre, vagy parkolást vásárol a keretből, majd rápillant, egyáltalán nem mindegy, hogy stimmel-e az az 1000 Ft, vagy már csak 87 Ft van rajta.

7. Netelérés kell hozzá. Ha véletlenül pont akkor nincs, amikor frissülne, eltűnnek róla az adatok, be vagyunk kerítve, amíg nincs net (de amúgy hálózat meg lenne a beszélgetéshez).

8. A neteléréshez netcsomag is kell, ez még akkor is pénz, ha konkrétan ez a funkció nem generál adatforgalmat. Egy Dominos nem biztos, hogy ezért fent akar tartani egy netcsomagot is (akár folyamatos, akár egyszeri költséggel). Ha jobban meggondoljuk, a szolgáltató végső soron így díj ellenében teszi lehetővé az egyenleglekérdezést, ami háát...

Javaslatok:
- A legfontosabb, hogy ha egyszer az a *102# kód szemmel láthatóan létezik és működik, akkor annak használata ne legyen már a ki tudja milyen módon kiválogatott készülékeken/előfizetéseken/oprendszereken - pénzt, időt, fáradtságot nem kímélve - letiltva.
- Az alkalmazáshoz legyen egy sokkal kisebb widget. Testreszabhatóság (szín, mi legyen rajta) plusz pont.
- A (pénz)egyenleg adattartalom dinamikus frissítését azonnal váltsa ki minden olyan művelet, ami pénzlevonással jár (kimenő hívás, kimenő sms, vásárlás az univerzális keret terhére). Ezt valószínűleg a szolgáltatói oldalról kell kezdeményezni, mivel a legújabb időkben a Google nem igazán engedi az alkalmazásoknak pl a hívások monitorozását.
- Ha a widget nem tudott frissülni, az adatokat nem kellene róla levenni, mert még az előző adat is jobb, mint a semmi, de persze derüljön ki, hogy sikertelen volt.

Bejegyzés megosztása


Link a bejegyzéshez
Megosztás más oldalakon

8 válasz erre a kérdésre

Most megint megy... Semmit nem csináltam vele...

Bejegyzés megosztása


Link a bejegyzéshez
Megosztás más oldalakon
2 órája, efi99 írta:

Samsung A52 5G, meg A32 4G. De azt is írtam, hogy ugyanazon a készüléken is volt olyan, hogy ment, volt olyan, hogy nem. Mondjuk így sem értem, mire akarsz kilyukadni, milyen szoftvernek van arra befolyása, hogy elküldök egy ussd kódot, és aztán a szolgáltatói oldal erre mit küld vissza?

Arra akartam kilyukadni, hogy bármi okozhat ilyen jelenséget, akár egy félresikerült frissítés vagy annak hiánya.

Csak azért kérdeztem rá a készülékekre, mert a csaknem azonos jelenthet Huawei és Honor készülékeket eltérő operációs rendszerrel is - de a te esetedben ezek szerint ez nem áll fenn.

Nem tudom, nekem nincs több ötletem.

Bejegyzés megosztása


Link a bejegyzéshez
Megosztás más oldalakon
Ekkor: 2022. 01. 07. at 14:05, uzman írta:

Ezt írtad: "két csaknem azonos típusú és 2021-es telefon " 

Milyen készülékeid vannak?

Samsung A52 5G, meg A32 4G. De azt is írtam, hogy ugyanazon a készüléken is volt olyan, hogy ment, volt olyan, hogy nem. Mondjuk így sem értem, mire akarsz kilyukadni, milyen szoftvernek van arra befolyása, hogy elküldök egy ussd kódot, és aztán a szolgáltatói oldal erre mit küld vissza?

Bejegyzés megosztása


Link a bejegyzéshez
Megosztás más oldalakon
1 órája, efi99 írta:

Mármint milyen szoftver? Beütöm a tárcsázóba a *102#-t, majd hívás gomb, rendben elmegy, ussd-kód futása megjelenik felugróban. Ezután 2 kimenete lehet a dolognak: vagy olyan popup üzenet jön, hogy mennyi az egyenlegem, vagy az, hogy tájékoztatjuk, hogy a *102 megszűnt + utóbbi sms-ben is. Ebben hol van nálam szoftveres hiba vagy egyáltalán eltérés lehetősége?

Ezt írtad: "két csaknem azonos típusú és 2021-es telefon " 

Milyen készülékeid vannak?

Bejegyzés megosztása


Link a bejegyzéshez
Megosztás más oldalakon
2 perce, uzman írta:

Érdekes felvetéseid vannak :)

Mondjuk az applikációval kapcsolatos ötleteidet én is támogatom. 

Azt mindenképp cáfolnám, hogy csak olyan telefonon  működik az ussd lekérdezés, amelyik úgymond elavult, példának okért Android 11-en két csaknem azonos típusú és 2021-es telefon közül az egyiken megy, a másikon nem és ezen utóbbin is ment pár hétig, de most megint nem.

Ez szerintem valamilyen szoftveres eredetű hiba lesz. 

 

Mármint milyen szoftver? Beütöm a tárcsázóba a *102#-t, majd hívás gomb, rendben elmegy, ussd-kód futása megjelenik felugróban. Ezután 2 kimenete lehet a dolognak: vagy olyan popup üzenet jön, hogy mennyi az egyenlegem, vagy az, hogy tájékoztatjuk, hogy a *102 megszűnt + utóbbi sms-ben is. Ebben hol van nálam szoftveres hiba vagy egyáltalán eltérés lehetősége?

Bejegyzés megosztása


Link a bejegyzéshez
Megosztás más oldalakon
1 órája, efi99 írta:

Köszönöm.

Azt mindenképp cáfolnám, hogy csak olyan telefonon  működik az ussd lekérdezés, amelyik úgymond elavult, példának okért Android 11-en két csaknem azonos típusú és 2021-es telefon közül az egyiken megy, a másikon nem és ezen utóbbin is ment pár hétig, de most megint nem. (Az már tényleg csak kötekedés, hogy ha az adott telefonon ez letiltva, akkor a *100#-re jövő válaszüzenetből miért nem lehet kiszedni? Aki tudja mi újság, az nyilván tudja, aki meg először használja, az meg írja gyanútlanul a reklamációt, hogy miért nem működik, mikor éppen most küldte neki a szolgáltató sms-ben, hogy van ilyen.)

De amire nem kaptam választ, az az, hogy miért kell "vizsgálat" alá vonni a telefonokat (ami, mint látjuk nem is funkciónál tökéletesen) és ennek alapján miért kell kizárni az ussd lekérdezésből egy csoportot? Értem én, hogy az app felé terelnék a népet, de abban úgyis van annyi plusz szolgáltatás, ami miatt az ember felteszi, ellenben az egyenleg dinamikus kijelzésére ebben a formában (6 órás frissítés pl) pont nem alkalmas. Az ussd kódos lekérdezés ellenben elvégezhető pl makróval vagy számtalan célalkalmazással, ezáltal jól használható, egyszerű, pontos, naplózható és elég hozzá a netelérés nélküli hálózat is stb. Érthetetlen...

Érdekes felvetéseid vannak :)

Mondjuk az applikációval kapcsolatos ötleteidet én is támogatom. 

Azt mindenképp cáfolnám, hogy csak olyan telefonon  működik az ussd lekérdezés, amelyik úgymond elavult, példának okért Android 11-en két csaknem azonos típusú és 2021-es telefon közül az egyiken megy, a másikon nem és ezen utóbbin is ment pár hétig, de most megint nem.

Ez szerintem valamilyen szoftveres eredetű hiba lesz. 

 

Bejegyzés megosztása


Link a bejegyzéshez
Megosztás más oldalakon

Köszönöm.

Azt mindenképp cáfolnám, hogy csak olyan telefonon  működik az ussd lekérdezés, amelyik úgymond elavult, példának okért Android 11-en két csaknem azonos típusú és 2021-es telefon közül az egyiken megy, a másikon nem és ezen utóbbin is ment pár hétig, de most megint nem. (Az már tényleg csak kötekedés, hogy ha az adott telefonon ez letiltva, akkor a *100#-re jövő válaszüzenetből miért nem lehet kiszedni? Aki tudja mi újság, az nyilván tudja, aki meg először használja, az meg írja gyanútlanul a reklamációt, hogy miért nem működik, mikor éppen most küldte neki a szolgáltató sms-ben, hogy van ilyen.)

De amire nem kaptam választ, az az, hogy miért kell "vizsgálat" alá vonni a telefonokat (ami, mint látjuk nem is funkciónál tökéletesen) és ennek alapján miért kell kizárni az ussd lekérdezésből egy csoportot? Értem én, hogy az app felé terelnék a népet, de abban úgyis van annyi plusz szolgáltatás, ami miatt az ember felteszi, ellenben az egyenleg dinamikus kijelzésére ebben a formában (6 órás frissítés pl) pont nem alkalmas. Az ussd kódos lekérdezés ellenben elvégezhető pl makróval vagy számtalan célalkalmazással, ezáltal jól használható, egyszerű, pontos, naplózható és elég hozzá a netelérés nélküli hálózat is stb. Érthetetlen...

Bejegyzés megosztása


Link a bejegyzéshez
Megosztás más oldalakon

Szia! Köszönjük, hogy megosztottad észrevételeidet és javaslataidat! Elnézésed kérjük, amiért kellemetlenségeket tapasztaltál! 2019. november 18-ától került lezárásra a *102# egyenleg-lekérdező kód használata azoknak az ügyfeleknek, akik olyan okostelefonnal rendelkeznek, amely alkalmas a Telekom alkalmazás kezelésére. Okostelefonról díjmentesen a Telekom alkalmazásban vagy online lehet lekérdezni az egyenleget.

Akik Domino kártyát használnak, azonban nem rendelkeznek okostelefonnal (vagy a telefon nem kezeli az alkalmazást), továbbra is használhatják a *102# USSD kódot az egyenleg lekérdezéséhez. Ezáltal a kódkínálatban is feltüntetésre kerül. Abban az esetben lehetséges, hogy átmenetileg nem használható bizonyos készülékeken, amennyiben az adott készülék olyan szoftver verzióval rendelkezik, amelynek frissítése szükséges az alkalmazás újabb verziójának eléréséhez.

A beérkezett adatok feldolgozása folyamatos, és rendszerünkben 6 óránként frissülnek az adatok (https://bit.ly/3q1aJNN)

A Telekom alkalmazás Wi-Fi hálózatra csatlakozva is elérhető, nem szükséges mobilinterneten keresztül használni, azonban csak abban az esetben léptet be rendszerünk automatikusan az utolsónak megadott adatokkal, ha mobilinterneten keresztül csatlakozol.

 

Természetesen továbbítottuk észrevételeidet és javaslataidat illetékesek felé. ^Petra

Bejegyzés megosztása


Link a bejegyzéshez
Megosztás más oldalakon

Hozz létre egy fiókot vagy jelentkezz be a kommenteléshez

Ahhoz, hogy kommentelhess, tagnak kell lenned.

Fiók létrehozása

Hozz létre a közösségünkben egy új fiókot. Igazán egyszerű!


Új fiók regisztrálása

Bejelentkezés

Már van fiókod? Jelentkezz be itt!


Bejelentkezés most