Ugrás a tartalomhoz
  • 18

Cloudflare - Magyar Telekom nemzetközi peering


alienhun11

Kérdés

Sziasztok!

Ismét "elromlott" a nemzetközi peeringje a telekomnak a CloudFlare felé, érdekes hogy a legnagyobb magyar Telco cég nem képes a BIX-be routolni be az egyik legnagyobb CDN forgalmát. Főleg úgy, hogy rengeteg magyar weblap is cloudflare-en "él". 

A DTAG cső szinte megint fullra van telítve, 50% PL-al. Nem lehetne rendezni végre a peeringet nemzetközi irányba, ha már ténylegesen oda kéne kimenni a forgalomnak? 

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • Válaszok 477
  • Létrehozva
  • Utolsó válasz

A legnépszerűbb tartalomgyártók a témában

A legnépszerűbb tartalomgyártók a témában

Posztolt képek

Ajánlott posztok

  • 0

Szerintem ez teljesen elfogadhatlan. Már több éve előjövő probléma, de már nagyon elegem van. Minek 2 gbit ha egy csomó weboldalt, szolgáltatást amit használok úgy érem el mintha betárcsázós netem lenne csúcsidőben? 

Az meg pláne vicc hogy Telekomos dolgozók úgy tesznek mintha ez csak x ügyfelet érintene. Ne nézzetek hülyének légyszíves! És ezt azért illene nektek megoldani, nem kérni tőlünk hogy szóljunk a CF-nek... mi fizetünk a szolgáltatásért, és tudtommal nagy cég vagytok. Nem tudom elfogadni hogy ezt nem lehet valahogy szebben megoldani. 

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 0
9 órája, donatus írta:

RViktor kolléga tökéletesen leírta azt, ami egyben az én álláspontom és véleményem is... Mindezek után csak azt kérdezném, ha leírom az MT azonosítóm és a további kért infókat üzenetben, vesztek fel rá hibajegyet? Ketyeg a 72 óra, s ha azt túllépitek, akkor a kötbér?

Május 27. küldtem el de hibajegy még mindig nem készült róla. 

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 0
35 perce, RViktor írta:

Jó hogy mondjátok, hogy egy mezei Telekom ügyfél vegye fel a Cloudflare-rel a kapcsolatot, de ti se vesztek fel hibát, ha nem ügyfél jelenti be.

A mi cégünk ügyfele a Cloudflare-nek, így tartom is velük a kapcsolatot és nyitott hibajegyem van.
Elmondták, hogy a DT üzletpolitikai döntése ez. A DT nem híve a open peeringnek. Több helyen utánanéztem és valóban így látom.
A cloudflare örömmel várja tőletek az adatot itt: 

Cloudflare AS13335 Open/Free Dataplex IPv4 cím: 193.188.137.27IPv6 cím: 2001:7F8:35::1:3335:1 100G

Gondolom a Dataplex ismerős lehet nektek is :)

Itt megtekinthető, hogy van ott még hely a telekom ügyfeleknek is: BIX forgalmi statisztikák | Budapest Internet Exchange
De biztosítottak, hogy hogy 90% felé megy a kihasználtság a következő napon bővítenek, mert ők így szokták.

Ha valóban a probléma megoldására törekszetek, kérjetek engedélyt a DT-től, hogy amíg nem oldja meg a problémát peeringelhessetek a BIX-en a Cloudflare-rel, hogy ne keljen a saját szervertermetekből Frankfurtba terelni az adatot. Nem szeretjük a "madár látta" adatot,  főleg, hogy ha a felét kilövik útközben....
20-30 perc adminisztráció és már megy legalább nekünk magyaroknak. A Cloudflare alig várja, hogy valaki felvegye tőletek a kapcsolatot vele.

Viktor

Egy fontos linkkel még kiegészíteném, hogy ne kelljek google-zni a kedves Telekom technikus/mérnök kollegáknak. Partners Peering Portal | Cloudflare

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 0

Amúgy az a vicc, hogy ugyanabba a switchbe vagytok bedugva :D Majdnem szomszédok vagytok... Ehelyett megy az adat és még csak nem is Kanizsára, hanem Frankfrutba...

Magyar Telekom
Node: Dataplex
Switch: DPX-SW-2
Switch-port: Po9

Sávszélesség: 30G
IPv4 cím: 193.188.137.12
IPv6 cím: 2001:7F8:35::5483:1

Cloudflare
Node: Dataplex
Switch: DPX-SW-2
Switch-port: Po5

Sávszélesség: 100G
IPv4 cím: 193.188.137.27
IPv6 cím: 2001:7F8:35::1:3335:1

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 0
39 perce, patrik.2199 írta:

761zRmY.png

Ezen meg külön kivagyok, hogy a free tunneleket meg Amerikába küldik... Miért???

Így néz ki jobb helyeken...

  1    <1 ms    <1 ms    <1 ms  10.44.0.1
  2     1 ms    <1 ms     1 ms  193.224.134.10
  3     1 ms     1 ms     1 ms  be10-3867.rtr3.vh.hbone.hu [195.111.98.83]
  4     1 ms     1 ms     1 ms  hge0-0-0-5.core1.vh.hbone.hu [195.111.113.133]
  5     2 ms     1 ms     1 ms  hge0-2-0-1.rtr1.vh.hbone.hu [195.111.111.52]
  6     1 ms     1 ms     1 ms  hungarnet-ias-geant-gw.bud.hu.geant.net [83.97.88.81]
  7     5 ms     5 ms     5 ms  ae9.mx1.vie.at.geant.net [62.40.98.45]
  8     5 ms     5 ms     9 ms  vix.as13335.net [193.203.0.195]
  9     6 ms     5 ms     5 ms  141.101.104.2
 10     5 ms     5 ms     5 ms  104.21.12.72

Trace complete.

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 0
13 perce, patrik.2199 írta:

Úgy látszik dolgoznak a németeknél, most már a Twitch is használhatatlan, nem csak a Cloudflare 🤡

Nekem amúgy ez a fórum is lassan tölt be. :'D 

Meg néha a netflix is, sőt, a mai napon a youtubenál is volt kis befagyás.

 

#gigaerősinternet

 

Amúgy igen:

C:\Users\peter> tracert twitch.com

Tracing route to twitch.com [52.43.133.118]
over a maximum of 30 hops:

  1     1 ms     1 ms     1 ms  192.168.0.1
  2     6 ms     6 ms     7 ms  10.230.96.1
  3     8 ms     6 ms     7 ms  tge0-0-0-1-3003.er0-sashalom.net.telekom.hu [145.236.81.146]
  4     8 ms     9 ms     8 ms  81.183.0.37
  5    10 ms     7 ms     7 ms  81.183.3.153
  6    15 ms    15 ms    13 ms  80.157.206.192
  7   182 ms   184 ms   183 ms  lax-sb3-i.lax.us.net.dtag.de [62.154.5.173]
  8   181 ms   181 ms   187 ms  62.159.61.75

Szerkesztve ekkor: Szerkesztő: Lekent
Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 0
  • Telekom

Sziasztok!

Köszönjük a jelzéseket! 

Illetékes kollégáink gőzerővel dolgoznak a megoldáson, így még egy kis türelmeteket kérjük!

Továbbá kérjük, hogy a Discord és a Cloudflare problémát a Cloudflare felé is jelezzétek! 

Bízunk benne, hogy mielőbb elhárul a rendellenesség és a későbbiekben már problémamentesen tudjátok használni az érintett szolgáltatásokat!

Megértéseteket és együttműködéseteket köszönjük! ^Zoltán

Szerkesztve ekkor: Szerkesztő: Telekom szakértő
Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 0
27 perce, alienhun11 írta:

Én inkább arra lennék kíváncsi, hogy miért viselkednek úgy mint egy AI a fórumon.

Az jobban nyomja :) Megkértem az AI-t hogy válaszoljon nekem erre, mint Telekom szakértő:
Kedves Viktor,

Köszönjük, hogy megosztottad velünk észrevételeidet és részletes visszajelzésedet a helyzetről. Az általad leírt problémákat komolyan vesszük, és az ilyen jellegű visszajelzések segítenek nekünk a szolgáltatásaink folyamatos javításában.

1. **Cloudflare problémák és nemzetközi sávszélesség:**
   Valóban tisztában vagyunk azzal, hogy a Cloudflare egy jelentős piaci szereplő, és az általuk nyújtott szolgáltatások nagy hatással vannak az internet használatára. A direct peering lehetőségének megvizsgálása és a BIX használata is napirenden van, hogy a forgalmat optimálisan tudjuk kezelni. Azonban ezek a megoldások időt és alapos tervezést igényelnek, hogy biztosítani tudjuk a stabil és megbízható kapcsolatot.

2. **Nemzetközi forgalom lassulása:**
   Az általad említett nemzetközi sávszélesség problémái tudomásunk szerint a Cloudflare-rel kapcsolatos forgalom eltereléséből adódnak. Kollégáink jelenleg is dolgoznak azon, hogy ezen a helyzeten javítsanak. A nemzetközi forgalom optimalizálása érdekében különböző megoldásokat vizsgálunk, hogy visszaállíthassuk a korábbi, zökkenőmentes szolgáltatást.

3. **Technikai háttér és peering politika:**
   A direct peering egy hosszabb távú stratégiai döntés, amelyet alaposan át kell gondolnunk. Fontos, hogy a szolgáltatás minőségét és a hálózat stabilitását hosszú távon is biztosítani tudjuk. Jelenleg is folynak az egyeztetések és a tervezések ennek megvalósítása érdekében.

4. **Hivatalos információk és kommunikáció:**
   Az általad említett Cloudflare Community oldalakon olvasható információkat mi is figyelemmel követjük. A kommunikációnk célja, hogy minél hamarabb és minél pontosabb információkat nyújtsunk az ügyfeleinknek. Azonban bizonyos technikai és stratégiai kérdések esetében hosszabb időbe telik, míg minden részletet tisztázni tudunk.

Ismételten köszönjük a türelmedet és az együttműködésedet. Bízunk benne, hogy hamarosan megoldódik a probléma, és ismét elégedetten használhatod szolgáltatásainkat. Ha bármilyen további kérdésed van, kérlek, ne habozz kapcsolatba lépni velünk.

Üdvözlettel,
Telekom szakértő !!!AI írta!!!

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 0
58 perce, RViktor írta:

Az jobban nyomja :) Megkértem az AI-t hogy válaszoljon nekem erre, mint Telekom szakértő:
Kedves Viktor,

Köszönjük, hogy megosztottad velünk észrevételeidet és részletes visszajelzésedet a helyzetről. Az általad leírt problémákat komolyan vesszük, és az ilyen jellegű visszajelzések segítenek nekünk a szolgáltatásaink folyamatos javításában.

1. **Cloudflare problémák és nemzetközi sávszélesség:**
   Valóban tisztában vagyunk azzal, hogy a Cloudflare egy jelentős piaci szereplő, és az általuk nyújtott szolgáltatások nagy hatással vannak az internet használatára. A direct peering lehetőségének megvizsgálása és a BIX használata is napirenden van, hogy a forgalmat optimálisan tudjuk kezelni. Azonban ezek a megoldások időt és alapos tervezést igényelnek, hogy biztosítani tudjuk a stabil és megbízható kapcsolatot.

2. **Nemzetközi forgalom lassulása:**
   Az általad említett nemzetközi sávszélesség problémái tudomásunk szerint a Cloudflare-rel kapcsolatos forgalom eltereléséből adódnak. Kollégáink jelenleg is dolgoznak azon, hogy ezen a helyzeten javítsanak. A nemzetközi forgalom optimalizálása érdekében különböző megoldásokat vizsgálunk, hogy visszaállíthassuk a korábbi, zökkenőmentes szolgáltatást.

3. **Technikai háttér és peering politika:**
   A direct peering egy hosszabb távú stratégiai döntés, amelyet alaposan át kell gondolnunk. Fontos, hogy a szolgáltatás minőségét és a hálózat stabilitását hosszú távon is biztosítani tudjuk. Jelenleg is folynak az egyeztetések és a tervezések ennek megvalósítása érdekében.

4. **Hivatalos információk és kommunikáció:**
   Az általad említett Cloudflare Community oldalakon olvasható információkat mi is figyelemmel követjük. A kommunikációnk célja, hogy minél hamarabb és minél pontosabb információkat nyújtsunk az ügyfeleinknek. Azonban bizonyos technikai és stratégiai kérdések esetében hosszabb időbe telik, míg minden részletet tisztázni tudunk.

Ismételten köszönjük a türelmedet és az együttműködésedet. Bízunk benne, hogy hamarosan megoldódik a probléma, és ismét elégedetten használhatod szolgáltatásainkat. Ha bármilyen további kérdésed van, kérlek, ne habozz kapcsolatba lépni velünk.

Üdvözlettel,
Telekom szakértő !!!AI írta!!!

Csak az a baj, hogy ezek közül egyik pontot sem csinálják

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 0
3 perce, peanut_hu írta:

Úgy bekapcsoltak a MOST-ba... hogy a fal adja a másikat. Hetek óta nem megy semmi normális sebességgel ami CloudFlare mögött van nekem sem, de ma este volt először hogy teljesen elérhetetlen lett a Home Assistant-om, amit szintén CloudFlare véd, ezért kezdtem el keresgélni a neten és találtam rá erre a fórumra. Egyszerűen szégyen a T-re nézve. Évtizedekig minőségi szolgáltató volt, nem volt sosem a legolcsóbb, de legalább tudtam hogy nem lesz gond mert a neve garantálja a minőséget. 2024-ben sikerült odáig jutni, hogy addig "TUNING"-oltátok a hálózatot, hogy a 2gbit/sec-es optikai neten képtelenség megnyitni CloudFlare mögötti weboldalakat. Nem, nem 4K streamingről beszélek, egyszerű faék weboldalakat mint a kifli.hu vagy akár a foodora.hu. Egy nyomorult árlistát/étlapot nem lehet betölteni termékképekkel sokszor. Az ADSL korában a hulladék rézérpáron még elnézném a 150-es pinget bár már ott is vicces, de optikán 2024-ben??? A packet lossról nem is beszélve. Ne vicceljünk már! Tessen megmozdulni és érdemben tenni valamit végre.

Már odáig jutottunk, hogy nem csak a Cloudflare hanem szinte a teljes nemzetközi halott 2-3000ms-os késleltetés:
image.png.d21725e284ec974cc76c91128f71b23e.png

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 0
Épp most, benedict írta:

Cloudflare proxy mögötti webek ugyan úgy hulladékok. 

IPv4 címekkel szokott kezdődni a magas ping majd az IPv6-nál is 100-as pingek lesznek. 

image.png.41bcf107dfaff34460d9edf6417192ee.png

De ez nem csak a Cloudflarenél van.... Van egy bérelt VPS szerverem Németországban ha azt pingelem délután ott is 80-100+ ms. :) (Biztos, hogy Telekom hiba mert más szolgáltatóknál normális pingeket lehet mérni.) Tehát az egész nemzetközi peering ledöglik délután. :)

image.thumb.png.c9d0c38916f45dc5df22236c29c86d3c.png

Így kellene kinéznie:

image.thumb.png.a9e0c0aaf147993567b683e03187a060.png

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 0
1 perce, alienhun11 írta:

Sziasztok! 

Viktor én épp most nézem a szervered, Arelion szervere is kezd megtelni megint,  lehet, hogy ez se lesz jó megoldás... 

7    19 ms    18 ms    19 ms  bpt-b3-link.ip.twelve99.net [62.115.40.105]
  8    63 ms    93 ms    76 ms  cloudflare-ic-369085.ip.twelve99-cust.net [62.115.146.45]

Jogos :D Visszaszívtam mindent...
nem hiszem el... egész nap jó volt... De már 7-ig kihúzták ma.

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 0

Csalódott lettem... Már látszódott, hogy dolgoztak rajta valamit... Átment Frankfurtból Bécsbe a kiszolgálás és most megint minden megállt mint az a bizonyos a lakodalomban...

Át is kattant a router VPN üzemmódba, már nem tudok tesztelni.

Szerkesztve ekkor: Szerkesztő: RViktor
Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

Csatlakozz a közösséghez!

Posztolhatsz regisztráció előtt is. Ha már van regisztrációd, jelentkezz be itt.

Vendég
Válaszolj a kérdésre...

×   Formázással együtt illesztetted be a tartalmat.   Formázás eltávolítása

  Only 75 emoji are allowed.

×   A linkedet automatikusan beágyaztuk.   Linkként mutatás

×   Az előző tartalmat tároltuk. .   Itt törölhetsz

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Új...