Ugrás a tartalomhoz
  • 10

Cloudflare - Magyar Telekom nemzetközi peering


alienhun11

Kérdés

Sziasztok!

Ismét "elromlott" a nemzetközi peeringje a telekomnak a CloudFlare felé, érdekes hogy a legnagyobb magyar Telco cég nem képes a BIX-be routolni be az egyik legnagyobb CDN forgalmát. Főleg úgy, hogy rengeteg magyar weblap is cloudflare-en "él". 

A DTAG cső szinte megint fullra van telítve, 50% PL-al. Nem lehetne rendezni végre a peeringet nemzetközi irányba, ha már ténylegesen oda kéne kimenni a forgalomnak? 

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • Válaszok 295
  • Létrehozva
  • Utolsó válasz

A legnépszerűbb tartalomgyártók a témában

A legnépszerűbb tartalomgyártók a témában

Posztolt képek

Ajánlott posztok

  • 0
  • Telekom

Sziasztok! A problémát továbbítjuk illetékes területünk felé. Ahhoz, hogy kollégáink kivizsgálhassák, ellenőrizhessék, kérjük, privát üzenetben küldd el (küldjétek el) az érintett szolgáltatás nevét, a cél és forrás IP címet és logokat (ping, trace, delay, packet loss). ^Andrea

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 0

Borzasztó ez a peering probléma.... VPN-t kell használjak, hogy tudjam normálisan használni pl.: a Discord-ot vagy egyéb Cloudflare proxyzott szolgáltatást. Olyan érdekes, hogy például a Google DNS és az AWS szolgáltatások a BIX felé vannak routeolva. 🤔CF-t miért nem lehet a BIX irányába routeolni?  image.png.1c77ad90c09ab022e7c562f2d71057f5.png

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 0

Köszönjük az észrevételt, mi is látjuk és érzékeljük, hogy az utóbbi időszakban nehézségekbe ütközik a Cloudflare átjáró megszokott minőségben történő használata. A probléma abból adódik, hogy jelenleg olyan útvonalon érkezik hozzánk tőlük az adatforgalom, mely túlzsúfolt, ezért azon torlódások alakulhatnak ki az esti órákban. A hálózatunk és a szolgáltatásunk továbbra is rendben van, azonban amíg a hozzánk eljutó tartalom szűkített keresztmetszeten érkezik, addig lehetséges, hogy a Cloudfare nem használja ki a Magyar Telekom hálózatának kapacitását, így továbbra is érzékelhető lesz a minőségi probléma.
Érdemes a tapasztalt hibákat a Cloudfare felé is jelezni. Anyavállalatunk, a Deutsche Telekom felvette a kapcsolatot a Cloudfare üzemeltetőivel annak érdekében, hogy minél gyorsabban újra a régi minőségben tudják használni a felhasználók az általuk kiszolgált platformokat.

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 0

Sajnos már nem csak az esti órákban tapasztalható a probléma, de reménykedünk, hogy megoldódik.

22 perce, ADMIN írta:

Köszönjük az észrevételt, mi is látjuk és érzékeljük, hogy az utóbbi időszakban nehézségekbe ütközik a Cloudflare átjáró megszokott minőségben történő használata. A probléma abból adódik, hogy jelenleg olyan útvonalon érkezik hozzánk tőlük az adatforgalom, mely túlzsúfolt, ezért azon torlódások alakulhatnak ki az esti órákban. A hálózatunk és a szolgáltatásunk továbbra is rendben van, azonban amíg a hozzánk eljutó tartalom szűkített keresztmetszeten érkezik, addig lehetséges, hogy a Cloudfare nem használja ki a Magyar Telekom hálózatának kapacitását, így továbbra is érzékelhető lesz a minőségi probléma.
Érdemes a tapasztalt hibákat a Cloudfare felé is jelezni. Anyavállalatunk, a Deutsche Telekom felvette a kapcsolatot a Cloudfare üzemeltetőivel annak érdekében, hogy minél gyorsabban újra a régi minőségben tudják használni a felhasználók az általuk kiszolgált platformokat.

 

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 3

Mai nap kritikán aluli a szolgáltatás, a Cloudflarerel hosszasan Ticketen leveleztem. Nem tudnak mit csinálni vele, mivel mezei userek vagyunk.

Magyar Telekomnak is továbbították, hogy hogyan kell peeringelni az ő AS-ükkel. A Deutsche Telekom kakál rá, mivel nem fizetnek érte, hát miért kéne fizetni egy peeringért, az elég gáz 2024-ben :)

Végülis a BIX-ben nincs Cloudflare DC támogatás (ja de van). Javasolnám a Magyar Telekomnak a sürgős intézkedést, mivel az NMHH is érdeklődik, hogy mi a helyzet. :)

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 4
1 perce, patrik.2199 írta:

Ráadásul a Dataplexben van a Cloudflare, érthetetlen miért nem azt használja a Telekom… 

Én jelentettem az egész esetet NMHH-nak, kérésükre tettem panaszt a Telekomnál hivatalos formában, amire ha nem érkezik 30 napon belül érdemi válasz, akkor lehet tovább folytatni az NMHH-nál a panaszkezelést, amik hivatalosan fognak ők átvenni. Esetleg ha többen vagyunk ezzel, az NMHH-t is jobban fogja érdekelni, vagy mint 2 éve a sajtót is eléggé érdekelte a sztori. :) Érdekes akkor hamar lett megoldás (pár nap, ha jól emlékszem) 

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 2
2 órája, ADMIN írta:

Köszönjük az észrevételt, mi is látjuk és érzékeljük, hogy az utóbbi időszakban nehézségekbe ütközik a Cloudflare átjáró megszokott minőségben történő használata. A probléma abból adódik, hogy jelenleg olyan útvonalon érkezik hozzánk tőlük az adatforgalom, mely túlzsúfolt, ezért azon torlódások alakulhatnak ki az esti órákban. A hálózatunk és a szolgáltatásunk továbbra is rendben van, azonban amíg a hozzánk eljutó tartalom szűkített keresztmetszeten érkezik, addig lehetséges, hogy a Cloudfare nem használja ki a Magyar Telekom hálózatának kapacitását, így továbbra is érzékelhető lesz a minőségi probléma.
Érdemes a tapasztalt hibákat a Cloudfare felé is jelezni. Anyavállalatunk, a Deutsche Telekom felvette a kapcsolatot a Cloudfare üzemeltetőivel annak érdekében, hogy minél gyorsabban újra a régi minőségben tudják használni a felhasználók az általuk kiszolgált platformokat.

Legutóbbi időszakban?? Legalább 3 éve nem csináltok semmit, hogy megjavuljon, csak az ígérgetés meg a mutogatás megy ezerrel. Nagyon idegesítő, hogy ilyen inkompetensek vagytok és nem tudjátok megoldani. A Deutsche Telekomnak és a Cloudflare-nek már régen meg kellett volna egyeznie erről, de hát egyik sem akar engedni és a fogyasztók szívnak.

csak pár panasz a cloudflare és a Deutsche Telekom fórumairól az elmúlt évekből a teljesség igénye nélkül:

https://community.cloudflare.com/t/speed-issue-for-hungarian-telekom-users/296067/15
https://telekomhilft.telekom.de/t5/Festnetz-Internet/Paketverlust-High-Ping/td-p/4799052

https://telekomhilft.telekom.de/t5/Festnetz-Internet/Verbindungen-zu-Cloudflare-extrem-langsam/td-p/6583820

https://telekomhilft.telekom.de/t5/Festnetz-Internet/3-Tage-Cloudflare-Probleme/m-p/6342875/emcs_t/S2h8ZW1haWx8dG9waWNfc3Vic2NyaXB0aW9ufExNSFJZRFFVS1pKMkpQfDYzNDI4NzV8U1VCU0NSSVBUSU9OU3xoSw#M2131936

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 4

Nagyon kedves és dicséretes, hogy figyeltek rá. Csakhogy évek óta megy ez a dolog. Évek óta. Nem tudtok rá megoldást? Nem tudtok megoldást arra, amire - senkit meg nem bántva - egyszerű fórumozók leírják, hogy mit kellene tenni? Tisztázzunk már valamit! Nem tudjátok, hogy ki vagyok én? Én vagyok az ügyfél! Nem szívességet tesz nekem a Telekom, hogy az ügyfele lehetek, fizetek érte. Tessék megoldani, nem ígérgetni a fórumon!

 

4 órája, ADMIN írta:

Köszönjük az észrevételt, mi is látjuk és érzékeljük, hogy az utóbbi időszakban nehézségekbe ütközik a Cloudflare átjáró megszokott minőségben történő használata. A probléma abból adódik, hogy jelenleg olyan útvonalon érkezik hozzánk tőlük az adatforgalom, mely túlzsúfolt, ezért azon torlódások alakulhatnak ki az esti órákban. A hálózatunk és a szolgáltatásunk továbbra is rendben van, azonban amíg a hozzánk eljutó tartalom szűkített keresztmetszeten érkezik, addig lehetséges, hogy a Cloudfare nem használja ki a Magyar Telekom hálózatának kapacitását, így továbbra is érzékelhető lesz a minőségi probléma.
Érdemes a tapasztalt hibákat a Cloudfare felé is jelezni. Anyavállalatunk, a Deutsche Telekom felvette a kapcsolatot a Cloudfare üzemeltetőivel annak érdekében, hogy minél gyorsabban újra a régi minőségben tudják használni a felhasználók az általuk kiszolgált platformokat.

 

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 0

Magyar szolgáltatók közül csak a telekomnál van ez a probléma, szóval lehet jobb is, hogy kicsillagozták, mert így igazából pontosabb, a csillag helyére bármelyik más jelenleg Magyarországon működő szolgáltatót beilleszthetsz (persze aki nem épít a telekomra) 

Szerkesztve ekkor: Szerkesztő: Bandi01
Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 2
9 órája, alienhun11 írta:

Én jelentettem az egész esetet NMHH-nak, kérésükre tettem panaszt a Telekomnál hivatalos formában, amire ha nem érkezik 30 napon belül érdemi válasz, akkor lehet tovább folytatni az NMHH-nál a panaszkezelést, amik hivatalosan fognak ők átvenni. Esetleg ha többen vagyunk ezzel, az NMHH-t is jobban fogja érdekelni, vagy mint 2 éve a sajtót is eléggé érdekelte a sztori. :) Érdekes akkor hamar lett megoldás (pár nap, ha jól emlékszem) 

Támogatom

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 2
Ekkor: 2024. 05. 24. at 14:47, ADMIN írta:

Köszönjük az észrevételt, mi is látjuk és érzékeljük, hogy az utóbbi időszakban nehézségekbe ütközik a Cloudflare átjáró megszokott minőségben történő használata. A probléma abból adódik, hogy jelenleg olyan útvonalon érkezik hozzánk tőlük az adatforgalom, mely túlzsúfolt, ezért azon torlódások alakulhatnak ki az esti órákban. A hálózatunk és a szolgáltatásunk továbbra is rendben van, azonban amíg a hozzánk eljutó tartalom szűkített keresztmetszeten érkezik, addig lehetséges, hogy a Cloudfare nem használja ki a Magyar Telekom hálózatának kapacitását, így továbbra is érzékelhető lesz a minőségi probléma.
Érdemes a tapasztalt hibákat a Cloudfare felé is jelezni. Anyavállalatunk, a Deutsche Telekom felvette a kapcsolatot a Cloudfare üzemeltetőivel annak érdekében, hogy minél gyorsabban újra a régi minőségben tudják használni a felhasználók az általuk kiszolgált platformokat.

Az sem lenne baj, hogy ha ezt az automata válasz üzenetet időnként aktualizálnátok. Kis googlizás után látszik, hogy évek óta ugyanezt kapják a felhasználók ha hasonló probléma van. Egy vicc. 
Ma este megint halott a cloudflare. Eszembe jut, hogy anno ugyanez ment a stackpath felé. Akkor is csak a telekommal volt a baj. 

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 3

A vicc az egészben, hogy nettó 1-2 óra módosítani az ASPATH routingot a Dataplex felé :P de, ha esetleg kell IP Mérnök támogatás a telekomnak dobjatok egy üzit, összehozzuk a meetinget. ;) 

(egyébként a VPN kerülőútnak megfelelő, de persze nem mindenki szívesen fizet a 20e ftos internet mellé, még havi 2000-3000 Ftot ki // mert ugye az inflációt lekövettük 29%-al, csak a minőséget nem sikerült) 

Szerkesztve ekkor: Szerkesztő: alienhun11
Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

Csatlakozz a közösséghez!

Posztolhatsz regisztráció előtt is. Ha már van regisztrációd, jelentkezz be itt.

Vendég
Válaszolj a kérdésre...

×   Formázással együtt illesztetted be a tartalmat.   Formázás eltávolítása

  Only 75 emoji are allowed.

×   A linkedet automatikusan beágyaztuk.   Linkként mutatás

×   Az előző tartalmat tároltuk. .   Itt törölhetsz

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Új...