Ugrás a tartalomhoz
  • 14

Cloudflare - Magyar Telekom nemzetközi peering


alienhun11

Kérdés

Sziasztok!

Ismét "elromlott" a nemzetközi peeringje a telekomnak a CloudFlare felé, érdekes hogy a legnagyobb magyar Telco cég nem képes a BIX-be routolni be az egyik legnagyobb CDN forgalmát. Főleg úgy, hogy rengeteg magyar weblap is cloudflare-en "él". 

A DTAG cső szinte megint fullra van telítve, 50% PL-al. Nem lehetne rendezni végre a peeringet nemzetközi irányba, ha már ténylegesen oda kéne kimenni a forgalomnak? 

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • Válaszok 435
  • Létrehozva
  • Utolsó válasz

A legnépszerűbb tartalomgyártók a témában

A legnépszerűbb tartalomgyártók a témában

Posztolt képek

Ajánlott posztok

  • 0
  • Telekom

Kedves donatus és RViktor! Kérjük, hogy privát üzenetben a következő adatokat küldjétek el nekünk:

·         MT azonosító

·         érintett szolgáltatás megnevezése

·         milyen IP címmel érhető el

·         kérjünk logokat (ping, tracert, delay, packet loss) a hibával kapcsolatban.

Társaságunk hosszabb ideje foglalkozik a jelzett problémával, de segíti a munkánkat, ha nem csak mi, a szolgáltató, hanem a felhasználó is jelzi a sorozatos akadásokat. Ezért kérünk, hogy jelezzétek a CloudFlare-nek is a tapasztaltakat. Köszönjük! ^Lia

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 3
4 órája, Telekom szakértő írta:

Kedves donatus és RViktor! Kérjük, hogy privát üzenetben a következő adatokat küldjétek el nekünk:

·         MT azonosító

·         érintett szolgáltatás megnevezése

·         milyen IP címmel érhető el

·         kérjünk logokat (ping, tracert, delay, packet loss) a hibával kapcsolatban.

Társaságunk hosszabb ideje foglalkozik a jelzett problémával, de segíti a munkánkat, ha nem csak mi, a szolgáltató, hanem a felhasználó is jelzi a sorozatos akadásokat. Ezért kérünk, hogy jelezzétek a CloudFlare-nek is a tapasztaltakat. Köszönjük! ^Lia

Kedves Telekom! 

Ne kelljen már bemásolni a cloudflare ticketem, ahol a CF megírta, hogy DIREKTBE írt NEKTEK levelet, hogy routeoljatok oda, ismerjétek el, hogy szerencsétlenkedtek, aztán kész. nincs ebből baj. :)

image.png.61167707636fc0ba47cc16403c3049dd.png

Szerkesztve ekkor: Szerkesztő: alienhun11
pontosítás
Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 2
5 órája, Telekom szakértő írta:

Kedves donatus és RViktor! Kérjük, hogy privát üzenetben a következő adatokat küldjétek el nekünk:

·         MT azonosító

·         érintett szolgáltatás megnevezése

·         milyen IP címmel érhető el

·         kérjünk logokat (ping, tracert, delay, packet loss) a hibával kapcsolatban.

Társaságunk hosszabb ideje foglalkozik a jelzett problémával, de segíti a munkánkat, ha nem csak mi, a szolgáltató, hanem a felhasználó is jelzi a sorozatos akadásokat. Ezért kérünk, hogy jelezzétek a CloudFlare-nek is a tapasztaltakat. Köszönjük! ^Lia

Legalább 15 logot tettem be ide, mivel hivatalosabb hogy privát üzenetben van?
Engem nem csak magán ügyfélként érint (én megoldom magamnak használok VPN-t, ha nem felejtem el), de a cégünk szolgáltatásai Cloudflare mögött vannak és minden reggel, több mint két hete arra kelek, hogy kapok 90 üzenetet, hogy már megint nem megy, megint ***** minden. Egy közös van bennük, hogy mind tELEKOM ügyfél.

A probléma érint mindenkit, nem ügyfél függő. Kapacitást kéne bővíteni, mert jelenleg telekom (DTAG) hálózatból ilyen kaliberű oldalak nem jönnek be mint a telex.hu, 444.hu, idokep.hu, foodora.hu, kifli.hu, chatgpt.com, discord.com mit ad isten pont mindet használom... A mi cégünk ennél jelentősen kisebb, de nekünk ez elég komoly probléma...

A legjobb megoldás nyilván az lenne, ha BIX-en menne a forgalom (még pénzbe se kerülne az MT-nek), de megértem hogy azért nem tudnak pénzt beszedni és a DT nem hagyja... őszintén az se érdekel ha newyorkon keresztül megy, de a csomagvesztés szerintem elfogadhatatlan... A vak is látja, hogy túlterhelt a hálózat. 1-2 napig az se érdekelne, mert előfordul, de több mint két hete? és akkor adatokat kérnek be az ügyféltől egy OTG esetében? Régen ilyenkor türelmet kellet kérni, főleg most még kötbért se kell fizetni, csak kellemetlen mindenkinek...

Mindenki lenyugodna, ha kiírnátok, hogy ja tudunk róla - még azt se kell kiírni hogy a DT egy lusta lomha német bürokratikus mamut, ahol 450 oldal papírt kell kitölteni, ha kinyitom a szerverterem ajtaját - csak annyit hogy még türelmet kértek, de bővíteni fogtok. Nekem a Cloudflare azt a választ adta, hogy ez fog történni látják az alagút végét és kértek két max. három hetet. Remélem így van.

Jelenleg így néz ki, látszódik kihez tartozik az IP, látszódik hogy hol romlik el.
image.thumb.png.61f01f00d4612c4c19ff0eed080ec31d.png

Ennyit tudtam hozzátenni.
Viktor

Szerkesztve ekkor: Szerkesztő: RViktor
Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 0
6 órája, Telekom szakértő írta:

Kedves donatus és RViktor! Kérjük, hogy privát üzenetben a következő adatokat küldjétek el nekünk:

·         MT azonosító

·         érintett szolgáltatás megnevezése

·         milyen IP címmel érhető el

·         kérjünk logokat (ping, tracert, delay, packet loss) a hibával kapcsolatban.

Társaságunk hosszabb ideje foglalkozik a jelzett problémával, de segíti a munkánkat, ha nem csak mi, a szolgáltató, hanem a felhasználó is jelzi a sorozatos akadásokat. Ezért kérünk, hogy jelezzétek a CloudFlare-nek is a tapasztaltakat. Köszönjük! ^Lia

RViktor kolléga tökéletesen leírta azt, ami egyben az én álláspontom és véleményem is... Mindezek után csak azt kérdezném, ha leírom az MT azonosítóm és a további kért infókat üzenetben, vesztek fel rá hibajegyet? Ketyeg a 72 óra, s ha azt túllépitek, akkor a kötbér?

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 0

Szerintem ez teljesen elfogadhatlan. Már több éve előjövő probléma, de már nagyon elegem van. Minek 2 gbit ha egy csomó weboldalt, szolgáltatást amit használok úgy érem el mintha betárcsázós netem lenne csúcsidőben? 

Az meg pláne vicc hogy Telekomos dolgozók úgy tesznek mintha ez csak x ügyfelet érintene. Ne nézzetek hülyének légyszíves! És ezt azért illene nektek megoldani, nem kérni tőlünk hogy szóljunk a CF-nek... mi fizetünk a szolgáltatásért, és tudtommal nagy cég vagytok. Nem tudom elfogadni hogy ezt nem lehet valahogy szebben megoldani. 

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 0
9 órája, donatus írta:

RViktor kolléga tökéletesen leírta azt, ami egyben az én álláspontom és véleményem is... Mindezek után csak azt kérdezném, ha leírom az MT azonosítóm és a további kért infókat üzenetben, vesztek fel rá hibajegyet? Ketyeg a 72 óra, s ha azt túllépitek, akkor a kötbér?

Május 27. küldtem el de hibajegy még mindig nem készült róla. 

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 4
2 órája, Telekom szakértő írta:

Sziasztok! 

Társaságunk hosszabb ideje foglalkozik a problémával, de a mielőbbi megoldás érdekében arra kérnénk titeket, hogy közvetlenül a CloudFlare felé is jelezzétek a problémát, ezzel is segítve a munkánkat. ^Dániel

Tehát voltaképp ti azt szeretnétek, hogy a nektek fizető ügyfelek (mi) gyakoroljunk nyomást a Cloudflare-re a ti saját *****ságotok miatt, hogy a végén nektek megfelelően alakuljon a helyzet. Jól értjük a helyzetet, ugye? Költői a kérdés, ha esetleg...

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 2
4 órája, Telekom szakértő írta:

Sziasztok! 

Társaságunk hosszabb ideje foglalkozik a problémával, de a mielőbbi megoldás érdekében arra kérnénk titeket, hogy közvetlenül a CloudFlare felé is jelezzétek a problémát, ezzel is segítve a munkánkat. ^Dániel

Jó hogy mondjátok, hogy egy mezei Telekom ügyfél vegye fel a Cloudflare-rel a kapcsolatot, de ti se vesztek fel hibát, ha nem ügyfél jelenti be.

A mi cégünk ügyfele a Cloudflare-nek, így tartom is velük a kapcsolatot és nyitott hibajegyem van.
Elmondták, hogy a DT üzletpolitikai döntése ez. A DT nem híve a open peeringnek. Több helyen utánanéztem és valóban így látom.
A cloudflare örömmel várja tőletek az adatot itt: 

Cloudflare AS13335 Open/Free Dataplex IPv4 cím: 193.188.137.27IPv6 cím: 2001:7F8:35::1:3335:1 100G

Gondolom a Dataplex ismerős lehet nektek is :)

Itt megtekinthető, hogy van ott még hely a telekom ügyfeleknek is: BIX forgalmi statisztikák | Budapest Internet Exchange
De biztosítottak, hogy hogy 90% felé megy a kihasználtság a következő napon bővítenek, mert ők így szokták.

Ha valóban a probléma megoldására törekszetek, kérjetek engedélyt a DT-től, hogy amíg nem oldja meg a problémát peeringelhessetek a BIX-en a Cloudflare-rel, hogy ne keljen a saját szervertermetekből Frankfurtba terelni az adatot. Nem szeretjük a "madár látta" adatot,  főleg, hogy ha a felét kilövik útközben....
20-30 perc adminisztráció és már megy legalább nekünk magyaroknak. A Cloudflare alig várja, hogy valaki felvegye tőletek a kapcsolatot vele.

Viktor

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 0
35 perce, RViktor írta:

Jó hogy mondjátok, hogy egy mezei Telekom ügyfél vegye fel a Cloudflare-rel a kapcsolatot, de ti se vesztek fel hibát, ha nem ügyfél jelenti be.

A mi cégünk ügyfele a Cloudflare-nek, így tartom is velük a kapcsolatot és nyitott hibajegyem van.
Elmondták, hogy a DT üzletpolitikai döntése ez. A DT nem híve a open peeringnek. Több helyen utánanéztem és valóban így látom.
A cloudflare örömmel várja tőletek az adatot itt: 

Cloudflare AS13335 Open/Free Dataplex IPv4 cím: 193.188.137.27IPv6 cím: 2001:7F8:35::1:3335:1 100G

Gondolom a Dataplex ismerős lehet nektek is :)

Itt megtekinthető, hogy van ott még hely a telekom ügyfeleknek is: BIX forgalmi statisztikák | Budapest Internet Exchange
De biztosítottak, hogy hogy 90% felé megy a kihasználtság a következő napon bővítenek, mert ők így szokták.

Ha valóban a probléma megoldására törekszetek, kérjetek engedélyt a DT-től, hogy amíg nem oldja meg a problémát peeringelhessetek a BIX-en a Cloudflare-rel, hogy ne keljen a saját szervertermetekből Frankfurtba terelni az adatot. Nem szeretjük a "madár látta" adatot,  főleg, hogy ha a felét kilövik útközben....
20-30 perc adminisztráció és már megy legalább nekünk magyaroknak. A Cloudflare alig várja, hogy valaki felvegye tőletek a kapcsolatot vele.

Viktor

Egy fontos linkkel még kiegészíteném, hogy ne kelljek google-zni a kedves Telekom technikus/mérnök kollegáknak. Partners Peering Portal | Cloudflare

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 0

Amúgy az a vicc, hogy ugyanabba a switchbe vagytok bedugva :D Majdnem szomszédok vagytok... Ehelyett megy az adat és még csak nem is Kanizsára, hanem Frankfrutba...

Magyar Telekom
Node: Dataplex
Switch: DPX-SW-2
Switch-port: Po9

Sávszélesség: 30G
IPv4 cím: 193.188.137.12
IPv6 cím: 2001:7F8:35::5483:1

Cloudflare
Node: Dataplex
Switch: DPX-SW-2
Switch-port: Po5

Sávszélesség: 100G
IPv4 cím: 193.188.137.27
IPv6 cím: 2001:7F8:35::1:3335:1

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 3
7 órája, Telekom szakértő írta:

Sziasztok! 

Társaságunk hosszabb ideje foglalkozik a problémával, de a mielőbbi megoldás érdekében arra kérnénk titeket, hogy közvetlenül a CloudFlare felé is jelezzétek a problémát, ezzel is segítve a munkánkat. ^Dániel

Ezt már egyszer bemásoltátok ide, mielőtt valamelyik kolléga írna ezzel a fiókkal, jó lenne ha visszaolvasna. 

Amíg nem vesztek fel hibajegyet emiatt én nem vagyok hajlandó MT azonosítót küldeni, amúgy is jeleztem már 1414-en és elhajtottatok. 

Még egyszer leírom.(lehet segít ha lassabban olvassátok) Mindent megkaptatok a probléma megoldásához, több speedtest, ping, traceroute került ide feltöltésre. Mi kell még? Cloudflare rátok vár, hogy megoldódhasson a probléma. 

Szerkesztve ekkor: Szerkesztő: Bandi01
Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 0
39 perce, patrik.2199 írta:

761zRmY.png

Ezen meg külön kivagyok, hogy a free tunneleket meg Amerikába küldik... Miért???

Így néz ki jobb helyeken...

  1    <1 ms    <1 ms    <1 ms  10.44.0.1
  2     1 ms    <1 ms     1 ms  193.224.134.10
  3     1 ms     1 ms     1 ms  be10-3867.rtr3.vh.hbone.hu [195.111.98.83]
  4     1 ms     1 ms     1 ms  hge0-0-0-5.core1.vh.hbone.hu [195.111.113.133]
  5     2 ms     1 ms     1 ms  hge0-2-0-1.rtr1.vh.hbone.hu [195.111.111.52]
  6     1 ms     1 ms     1 ms  hungarnet-ias-geant-gw.bud.hu.geant.net [83.97.88.81]
  7     5 ms     5 ms     5 ms  ae9.mx1.vie.at.geant.net [62.40.98.45]
  8     5 ms     5 ms     9 ms  vix.as13335.net [193.203.0.195]
  9     6 ms     5 ms     5 ms  141.101.104.2
 10     5 ms     5 ms     5 ms  104.21.12.72

Trace complete.

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 2
10 órája, Telekom szakértő írta:

Sziasztok! 

Társaságunk hosszabb ideje foglalkozik a problémával, de a mielőbbi megoldás érdekében arra kérnénk titeket, hogy közvetlenül a CloudFlare felé is jelezzétek a problémát, ezzel is segítve a munkánkat. ^Dániel

Hosszabb ideje = 4 éve?

Mert akkor még mindig nem sikerült megoldani a problémát. Nagyon nem. Nem hiszem el, hogy egy ekkora szolgáltató nem tud lépni valamit ez ügyben. Valószínűleg igen, mi akik ide írunk, még egy vpnnel például meg tudjuk oldani esténként a problémát magunknál, bár kétségtelen, hogy szerintem senki nem akar ezzel civakodni, de egy átlag usernek ez nem megoldás. 

Akik meg a Cloudflare mögül üzemeltetnek szolgáltatást, azok meg magyarázkodhatnak az ügyfeleiknek, hogy miért sz*r minden nap Telekomról. 

 

Ja igen, és valami kárpótláson legalább nem gondolkoztatok már? Mert ez a Ti hibátok, nem a Cloudflare-é.

Szerkesztve ekkor: Szerkesztő: Lekent
Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 0
13 perce, patrik.2199 írta:

Úgy látszik dolgoznak a németeknél, most már a Twitch is használhatatlan, nem csak a Cloudflare 🤡

Nekem amúgy ez a fórum is lassan tölt be. :'D 

Meg néha a netflix is, sőt, a mai napon a youtubenál is volt kis befagyás.

 

#gigaerősinternet

 

Amúgy igen:

C:\Users\peter> tracert twitch.com

Tracing route to twitch.com [52.43.133.118]
over a maximum of 30 hops:

  1     1 ms     1 ms     1 ms  192.168.0.1
  2     6 ms     6 ms     7 ms  10.230.96.1
  3     8 ms     6 ms     7 ms  tge0-0-0-1-3003.er0-sashalom.net.telekom.hu [145.236.81.146]
  4     8 ms     9 ms     8 ms  81.183.0.37
  5    10 ms     7 ms     7 ms  81.183.3.153
  6    15 ms    15 ms    13 ms  80.157.206.192
  7   182 ms   184 ms   183 ms  lax-sb3-i.lax.us.net.dtag.de [62.154.5.173]
  8   181 ms   181 ms   187 ms  62.159.61.75

Szerkesztve ekkor: Szerkesztő: Lekent
Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

Csatlakozz a közösséghez!

Posztolhatsz regisztráció előtt is. Ha már van regisztrációd, jelentkezz be itt.

Vendég
Válaszolj a kérdésre...

×   Formázással együtt illesztetted be a tartalmat.   Formázás eltávolítása

  Only 75 emoji are allowed.

×   A linkedet automatikusan beágyaztuk.   Linkként mutatás

×   Az előző tartalmat tároltuk. .   Itt törölhetsz

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Új...