Ugrás a tartalomhoz
  • 10

Cloudflare - Magyar Telekom nemzetközi peering


alienhun11

Kérdés

Sziasztok!

Ismét "elromlott" a nemzetközi peeringje a telekomnak a CloudFlare felé, érdekes hogy a legnagyobb magyar Telco cég nem képes a BIX-be routolni be az egyik legnagyobb CDN forgalmát. Főleg úgy, hogy rengeteg magyar weblap is cloudflare-en "él". 

A DTAG cső szinte megint fullra van telítve, 50% PL-al. Nem lehetne rendezni végre a peeringet nemzetközi irányba, ha már ténylegesen oda kéne kimenni a forgalomnak? 

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • Válaszok 332
  • Létrehozva
  • Utolsó válasz

A legnépszerűbb tartalomgyártók a témában

A legnépszerűbb tartalomgyártók a témában

Posztolt képek

Ajánlott posztok

  • 2
1 órája, Telekom szakértő írta:

Sziasztok! Illetékes munkatársaink hosszabb ideje - és jelenleg is - foglalkoznak a jelzett problémával. Segítitek a munkájukat, amennyiben ti is jelzitek a Cloudflare-nek a sorozatos akadásokat. Köszönjük! ^Lia 

És az AWS-el mi a helyzet? Az nem Cloudflare, de már az is problémás Telekom hálózatból…

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 1
17 órája, RViktor írta:

Teljesen ***** a routing logikájuk. Én is pont azon gondolkozom, hogy miért küldik ki a forgalmat Amerikába? Teljesen kigyilkolják ezzel az amerikai sávszélességet. Elértünk oda, hogy fullosan rossz az ÖSSZES nemzetközi irány... Nem javul romlik.

És már ott tartunk hogy üresen 140ms a ping, de már egy 2 mbites terhelés mellett 500-600 ms (és nem nem a gépem rossz) 

Ma annyira rossz, hogy 1 Gb-ra 130 órát ír a gép!!! SZÁZHARMINC ÓRA!

15-20%-os csomagvesztés és Németországba 1 Mbit;  Amerikába 60 kbps!
ISDN-el annó ment a fix 100-120 kbps!


Telekom:
Tracing route to 444.hu [104.26.2.82]
over a maximum of 30 hops:

  1     1 ms     1 ms     1 ms  192.168.1.1
  2     3 ms     3 ms     3 ms  lo1.bsr3-kobanya.net.telekom.hu [145.236.238.140]
  3     4 ms     4 ms     4 ms  81.183.246.1
  4     4 ms     4 ms     4 ms  81.183.3.89
  5     9 ms    13 ms     9 ms  80.157.206.192
  6    10 ms     8 ms     9 ms  vie-sb6-i.VIE.AT.NET.DTAG.DE [217.239.41.198]
  7     9 ms     8 ms     7 ms  80.156.160.221
  8     *       20 ms     *     if-bundle-12-2.qcore2.fnm-frankfurt.as6453.net [195.219.25.30]
  9     *        *        *     Request timed out.
 10   336 ms   320 ms   319 ms  162.158.92.4
 11   234 ms   236 ms   235 ms  104.26.2.82

Trace complete.


így néz ki normálisan másik szolgáltatónál:
Tracing route to 444.hu [104.26.2.82]
over a maximum of 30 hops:

  1    <1 ms    <1 ms    <1 ms  10.44.0.1
  2     1 ms    <1 ms    <1 ms  <<mask>>
  3     1 ms     1 ms     1 ms  be10-3867.rtr3.vh.hbone.hu [195.111.98.83]
  4     1 ms     1 ms     1 ms  hge0-0-0-5.core2.vh.hbone.hu [195.111.113.135]
  5     1 ms     1 ms     1 ms  hge0-4-0-3.rtr1.vh.hbone.hu [195.111.100.81]
  6     1 ms     1 ms     1 ms  hungarnet-ias-geant-gw.bud.hu.geant.net [83.97.88.81]
  7     1 ms     2 ms     1 ms  cloudflare.bix.hu [193.188.137.27]
  8     1 ms     1 ms     1 ms  104.26.2.82

Trace complete.


Eljött az idő, hogy az összes tech újságnak és minden érintett nagy felhasználónak elküldöm ezt az oldalt.... Kifli, foodora, telex, 444.hu, hogy telekom hálózatból nem elérhetőek esténként, meg néhány tech újságnak... Hátha írnak az ügyfelek 4 hónapos kálváriájáról. 

Nekem is megrendelve az új szolgáltatás, amint bekötik megy a lemondás.

Valószínű ezen oldalon jobban menne a nyomás. Ezek a cégek nem kevés pénzt buknak, mert csúcsidőben nem tudnak tőlük pl. rendelni a lassú net miatt.

Szerkesztve ekkor: Szerkesztő: snpeter
Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 2

Kész kabaré 🤡 Nagyszerű, hogy mindenki váltásra készül csak valahol pl.: nálunk csak Telekom van :DDDD Szóval mi meg sz*pjuk be ugye. Ahogy RViktor is írta érdemes felvenni a kapcsolatot a tech hírlapokkal. Emlékezzetek vissza 2022-re mikor írtak a problémáról akkor hírtelen pár hétre rá meg tudták csinálni. :DDD 

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 4

  

5 órája, Telekom szakértő írta:

Sziasztok! Illetékes munkatársaink hosszabb ideje - és jelenleg is - foglalkoznak a jelzett problémával. Segítitek a munkájukat, amennyiben ti is jelzitek a Cloudflare-nek a sorozatos akadásokat. Köszönjük! ^Lia 

Köszönjük, a tájékoztatást, habár úgy gondolom, hogy egy részletesebb tájékoztatás kijárna, tekintettel arra, hogy egy elhúzódó problémáról van szó, amely nem csak néhány felhasználót érint.

  • Mikorra várható bármiféle megoldás a problémára?
  • Milyen konkrét lépések történtek eddig a probléma megoldása érdekében, és ezek milyen stádiumban vannak?
  • A Magyar Telekom képes-e egyedül megoldani ezt a problémát, vagy más felek engedélyére, közreműködésére is szükség lenne, ha igen, akkor milyen stádiumban van ez?

A fő lényeg, hogy nem teljesen értem, miért kellene elfogadnunk egy ilyen mértékű problémánál azt a választ, hogy "Illetékes munkatársaink hosszabb ideje - és jelenleg is - foglalkoznak a jelzett problémával.". Egy ilyen kaliberű cégtől elvárható lenne egy pontosabb tájékoztatás arról, hogy miért alakult ki az adott probléma, és mit tettek az előrelépés érdekében.

Nem tudom, hogy a fórum felhasználóinak igazat lehet-e adni, de az biztos, hogy kellő szkepticizmussal kell kezelni őket, de nagyrészt ésszerűnek tűnik, amit írnak legalábbis a véleményem szerint. Mivel eddig nem kaptam konkrét tájékoztatást ezzel kapcsolatban, kénytelen vagyok hinni nekik. Örülök, hogy ha legalább a cég nem is, de a magánemberek foglalkoznak ezzel a problémával.

Miért a felhasználóknak kell jelentenie a Cloudflare felé, hogy a Magyar Telekomnál nincs megoldva normálisan a routing, miközben az összes többi szolgáltatónál tökéletesen működik a Cloudflare hálózata? Természetesen előfordulhat, hogy a probléma a Cloudflare-nél van, de az eddigi adatok alapján 98%-ban elmondható, hogy nem.

Ha pedig ez így lenne, szerintem elvárható erről egy konkrét cáfolat, ami konkrétan alátámasztja ennek ellentétét. 

 

Szerkesztve ekkor: Szerkesztő: Will
Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 0
2 perce, Will írta:

  

Köszönjük, a tájékoztatást, habár úgy gondolom, hogy egy részletesebb tájékoztatás kijárna, tekintettel arra, hogy egy elhúzódó problémáról van szó, amely nem csak néhány felhasználót érint.

  • Mikorra várható bármiféle megoldás a problémára?
  • Milyen konkrét lépések történtek eddig a probléma megoldása érdekében, és ezek milyen stádiumban vannak?
  • A Magyar Telekom képes-e egyedül megoldani ezt a problémát, vagy más felek engedélyére, közreműködésére is szükség lenne, ha igen, akkor milyen stádiumban van ez?

A fő lényeg, hogy nem teljesen értem, miért kellene elfogadnunk egy ilyen mértékű problémánál azt a választ, hogy "Illetékes munkatársaink hosszabb ideje - és jelenleg is - foglalkoznak a jelzett problémával.". Egy ilyen kaliberű cégtől elvárható lenne egy pontosabb tájékoztatás arról, hogy miért alakult ki az adott probléma, és mit tettek az előrelépés érdekében.

Nem tudom, hogy a fórum felhasználóinak igazat lehet-e adni, de az biztos, hogy kellő szkepticizmussal kell kezelni őket, de nagyrészt ésszerűnek tűnik, amit írnak legalábbis a véleményem szerint. Mivel eddig nem kaptam konkrét tájékoztatást ezzel kapcsolatban, kénytelen vagyok hinni nekik. Örülök, hogy ha legalább a cég nem is, de a magánemberek foglalkoznak ezzel a problémával.

Miért a felhasználóknak kell jelentenie a cloudflare felé, hogy a Magyar Telekomnál nincs megoldva normálisan a routing, miközben az összes többi szolgáltatónál tökéletesen működik a cloudflare hálózata?

Miért a felhasználóknak kell jelentenie a Cloudflare felé, hogy a Magyar Telekomnál nincs megoldva normálisan a routing, miközben az összes többi szolgáltatónál tökéletesen működik a Cloudflare hálózata? Természetesen előfordulhat, hogy a probléma a Cloudflare-nél van, de az eddigi adatok alapján 98%-ban elmondható, hogy nem.

Ha pedig ez így lenne, szerintem elvárható erről egy konkrét cáfolat, ami konkrétan alátámasztja ennek ellentétét. 

 

Hová gondol uram.Mr és Mrs Copy Paste-nek komoly cégnél nincs idelye ilyesmire most is csak hátráltatjuk szegényeket a munkavégzésben azzal hogy tele köpködjük a forumot. "Illetékes munkatársaink hosszabb ideje - és jelenleg is - foglalkoznak a jelzett problémával." 2 hónapja nem kapnak fizetést  vagy mégis mi a probléma.Ez nem tályékoztatás.Ez mellébeszélésnek hívják. Várjuk a csodát mint kristus eljöveltelét?Imádkozni a telekomhoz hogyan kell?

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 0

A Cloudflare is:
Tracing route to one.one.one.one [1.1.1.1]
over a maximum of 30 hops:

  1     1 ms     1 ms     1 ms  192.168.1.1
  2     3 ms     3 ms     3 ms  lo1.bsr3-kobanya.net.telekom.hu [145.236.238.140]
  3     4 ms     3 ms     3 ms  81.183.246.61
  4     4 ms     4 ms     3 ms  81.183.1.5
  5     *        *        *     Request timed out.
  6     7 ms     6 ms     7 ms  80.156.160.221
  7     *       18 ms     *     if-bundle-12-2.qcore2.fnm-frankfurt.as6453.net [195.219.25.30]
  8    19 ms    18 ms     *     if-ae-55-2.tcore2.fnm-frankfurt.as6453.net [195.219.87.56]
  9   133 ms   134 ms   118 ms  162.158.108.4
 10   113 ms   118 ms   111 ms  one.one.one.one [1.1.1.1]

Trace complete.

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 1

@benedict Az irodából is jó (nem Telekom) :)

Tracing route to s2.benedict-system.eu [212.132.123.66]
over a maximum of 30 hops:

  1    <1 ms    <1 ms    <1 ms  10.55.0.1
  2     1 ms    <1 ms    <1 ms  <<mask>>
  3     1 ms     1 ms     1 ms  be10-3867.rtr3.vh.hbone.hu [195.111.98.83]
  4     1 ms     1 ms     1 ms  hge0-0-0-5.core1.vh.hbone.hu [195.111.113.133]
  5     1 ms     1 ms     1 ms  hge0-2-0-1.rtr1.vh.hbone.hu [195.111.111.52]
  6     1 ms     1 ms     1 ms  hungarnet-ias-geant-gw.bud.hu.geant.net [83.97.88.81]
  7    16 ms    16 ms    21 ms  ae9.mx1.vie.at.geant.net [62.40.98.45]
  8    16 ms    16 ms    16 ms  ae5.rt1.pra.cz.geant.net [62.40.98.242]
  9    16 ms    16 ms    16 ms  ae6.rt1.fra.de.geant.net [62.40.98.158]
 10    15 ms    15 ms    15 ms  decix.bb-a.fra3.fra.de.net.ionos.com [80.81.192.123]
 11    21 ms    21 ms    21 ms  lo-0-0.rc-a.bap.rhr.de.net.ionos.com [212.227.117.208]
 12    32 ms    32 ms    32 ms  212.227.120.165
 13     *        *        *     Request timed out.
 14     *        *        *     Request timed out.
 15    32 ms    32 ms    32 ms  s2.benedict-system.eu [212.132.123.66]

Trace complete.

Szerkesztve ekkor: Szerkesztő: RViktor
Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 0

Sziasztok! Milyen vpn tudtok ajánlani hogy elkerüljem frankfurtot DT-t.A nord vpn próbáltam nem igazán vált be. Várok még a lemondassál van másik alternatíva optikára szerencsére de mivel sok szolgáltatás van a telekomnal nincs kedvem vele szarakodni újra húzni minden kábelt az ip tv ig stb ezért is várok még.Bár a német telekom fórumon azt írták évekótak ismert a probléma és még évekig velünk is maradhat.🤕 Kérdés meg lehet e kerülni vpn el a frankfurti torlódást mert ha vpn hez frankfurton keresztül megy akkor kapcsolat akkor nem csináltam semmit.

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 0

@Slash86z Valóban régi a hiba, de általában max 1 hét alatt meg szokott oldódni... Most Február óta tart, egy rövidebb szünettel.
Próbáld ki amikor csatlakozva vagy, hogy mekkora az első hop pinged. Simán lehet a magyar szervert nemzetközi irányban éred el és adtál a sz*rnak egy nagy pofont.
ProtonVPN magyar szervereit 55 ms-el érem el (jelenleg)! lehet ez a helyzet a nord vpn-el is. Ausztria viszont 4 ms (jelenleg, de majd este is megnézem neked.)
Nord VPN-el próbálj több magyar szervert és ellenőrizd az első hop-ot, és próbáld ki az Osztrák szervert is (ott is ellenőrizd)
Az Express VPN-t is dicsérik sokan, sajnos nekem nincs, de ha valakinek van megnézhetné, hogy a Telekom ennek is a magyar szervereit is külföldről éri-e el.

ProtonVPN Ausztria:
Tracing route to one.one.one.one [1.1.1.1]
over a maximum of 30 hops:

  1     4 ms     4 ms     4 ms  10.2.0.1
  2     4 ms     4 ms     4 ms  unn-87-249-133-125.datapacket.com [87.249.133.125]
  3     4 ms     4 ms     5 ms  vl203.vie-itx1-core-1.cdn77.com [185.156.45.134]
  4     5 ms     5 ms     5 ms  ae14-415.vie10.core-backbone.com [81.95.9.66]
  5     5 ms     5 ms     5 ms  172.68.48.18
  6     5 ms     5 ms     5 ms  141.101.104.4
  7     5 ms     5 ms     5 ms  one.one.one.one [1.1.1.1]

Trace complete.

Proton VPN Magyarország:
Tracing route to 1.1.1.1 over a maximum of 30 hops

  1    55 ms    55 ms    55 ms  10.2.0.1
  2    70 ms    69 ms    66 ms  irb-144.as07-10g.bud1.hu.m247.ro [146.70.120.129]
  3    76 ms    75 ms    77 ms  irb-1907.agg1v.bud1.hu.m247.ro [146.70.1.178]
  4    56 ms    55 ms    55 ms  be-1-3101.core1.bud1.hu.m247.ro [37.120.220.216]
  5    72 ms    72 ms    74 ms  ae42-0.core1.buc1.ro.m247.ro [193.9.115.236]
  6    82 ms    76 ms    77 ms  irb-1906.agg1v.prg3.cz.m247.ro [185.206.226.99]
  7     *        *        *     Request timed out.
  8   103 ms   103 ms   106 ms  ae304-0.ffttr6.frankfurt.opentransit.net [193.251.133.2]
  9   111 ms   105 ms   104 ms  cloudflare-9.gw.opentransit.net [193.251.150.138]
 10   104 ms   103 ms   104 ms  172.71.244.5
 11    98 ms    99 ms    99 ms  one.one.one.one [1.1.1.1]

Trace complete.

Hála égnek én a saját szerveremhez csatlakozok és azt 1 ms-al éri el a telekom, mert a dataplex-ben van.

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 0

Megnéztem a nordvpn szervereket, hát a magyar szerver a nord-vpn-él is Frankfurton keresztül érhető el, az osztrák megáll ausztriában... 
Azaz ha beáll már bécs is, akkor mindegy... 

Itt vannak a szerver nevek OpenVPN configuration files | NordVPN

C:\Users\rviktor>tracert hu47.nordvpn.com

Tracing route to hu47.nordvpn.com [217.138.192.99]
over a maximum of 30 hops:

  1     1 ms     1 ms     1 ms  192.168.1.1
  2     4 ms     4 ms     3 ms  lo1.bsr3-kobanya.net.telekom.hu [145.236.238.140]
  3     4 ms     4 ms     5 ms  84.1.67.138
  4     4 ms     4 ms     3 ms  81.183.3.101
  5     9 ms     9 ms     9 ms  80.157.206.192
  6    20 ms    20 ms    20 ms  f-ed14-i.F.DE.NET.DTAG.DE [217.5.94.70]
  7    20 ms    19 ms    19 ms  f-ed14-i.F.DE.NET.DTAG.DE [217.5.94.70]
  8    20 ms    19 ms    19 ms  193.251.143.89
  9     *        *        *     Request timed out.
 10    19 ms     *       22 ms  be-100-3901.core1n.fra2.de.m247.ro [212.103.51.62]
 11     *        *        *     Request timed out.
 12    36 ms    36 ms    37 ms  ae99-0.core1.buc1.ro.m247.ro [185.206.226.98]
 13    52 ms    53 ms    52 ms  be-40.core1.bud1.hu.m247.ro [193.9.115.129]
 14     *        *        *     Request timed out.
 15     *        *        *     Request timed out.
 16    52 ms    51 ms    51 ms  217.138.192.99

Trace complete.

C:\Users\rviktor>tracert at100.nordvpn.com

Tracing route to at100.nordvpn.com [37.120.155.211]
over a maximum of 30 hops:

  1     1 ms     1 ms     1 ms  192.168.1.1
  2     3 ms     3 ms     3 ms  lo1.bsr3-kobanya.net.telekom.hu [145.236.238.140]
  3     4 ms     4 ms     3 ms  c-ge1-2.osr0-krisztina.net.telekom.hu [81.183.246.63]
  4     3 ms     4 ms     4 ms  81.183.3.129
  5     9 ms     9 ms    10 ms  80.157.206.192
  6     9 ms    33 ms     9 ms  vie-sb6-i.VIE.AT.NET.DTAG.DE [217.239.41.146]
  7     8 ms     9 ms     9 ms  87.128.239.253
  8     *        8 ms     *     m247europesrl-ic-316932.ip.twelve99-cust.net [62.115.146.19]
  9     *        *        *     Request timed out.
 10     9 ms     *        9 ms  37.120.155.211

Trace complete.

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

Csatlakozz a közösséghez!

Posztolhatsz regisztráció előtt is. Ha már van regisztrációd, jelentkezz be itt.

Vendég
Válaszolj a kérdésre...

×   Formázással együtt illesztetted be a tartalmat.   Formázás eltávolítása

  Only 75 emoji are allowed.

×   A linkedet automatikusan beágyaztuk.   Linkként mutatás

×   Az előző tartalmat tároltuk. .   Itt törölhetsz

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Új...