Kérdés

Üdv!

Olyan problémám lenne, hogy itthoni hálózatban ip cím ütközést tapasztaltam mióta vásárolva lett a Telekomtól egy ACER laptop.

Asztali számítógépem van, ami eddig ilyen szempontból kifogástalanul működött, tehát nem ütközött semmi mással idáig.
Vezetékes illetve wifi kapcsolaton keresztül is fenn áll a probléma.
 

Már mindent megpróbáltam:

  • Számítógépek újraindítása
  • Router újraindítása/reset
  • Automatikus ip cím kiosztás van mindegyik eszközön
  • Routerben a DHCP szerver be van kapcsolva, Clients Listnél nem látok MAC address és ip cím ütközést sem

névtelen.JPG

Bejegyzés megosztása


Link a bejegyzéshez
Megosztás más oldalakon

36 válasz erre a kérdésre

Üdv!

És ha valaki statikus címmel rákapcsolódott a wifire?

Csak ez a két eszköz van a hálózatodon?

Bejegyzés megosztása


Link a bejegyzéshez
Megosztás más oldalakon

Az nem lehet hogy most is fix ip cim van beállítva rajta?

Bejegyzés megosztása


Link a bejegyzéshez
Megosztás más oldalakon

@Slim Shady

Rakj fel preentscreent a hálózati adapter beállításaidról. Frissítsd a hálókártya drivereit.

Bejegyzés megosztása


Link a bejegyzéshez
Megosztás más oldalakon

@Slim Shady

TCP/IP protokol 4-es verziója Tulajdonságaiban mi található?

Bejegyzés megosztása


Link a bejegyzéshez
Megosztás más oldalakon

Szia!

A probléma csak akkor áll fenn, ha ez a bizonyos Telekomos laptop csatlakozva van a hálózathoz, mind wifin, mind kábelen keresztül.

 

Mint ahogy a csatolt képen is látszik, 2 eszköz volt a hálózaton, az egyik az én PC-m, a másik a "gyilkos eszköz"

Szerkesztve ekkor: Szerkesztő: Slim Shady

Bejegyzés megosztása


Link a bejegyzéshez
Megosztás más oldalakon

A wifi és a kábeles kapcsolat egyszerre műkődik? 

Bejegyzés megosztása


Link a bejegyzéshez
Megosztás más oldalakon

@Slim Shady

Nem valószínűsítem, hogy a szolgáltatónál lenne a baj belsőhálózati ip cím ütközés tekintetében.

Próbáld meg újratelepíteni azt a laptopot.

Bejegyzés megosztása


Link a bejegyzéshez
Megosztás más oldalakon

@Slim Shady

Nem hallottam még olyanról, hogy egy újratelepítéstől elveszett volna a garancia

Bejegyzés megosztása


Link a bejegyzéshez
Megosztás más oldalakon
Ekkor: 2017. 08. 16. at 9:59, Slim Shady írta:

Amilyen szerencsém van ilyen tekintetben...

Azért sem nyúlok hozzá, mert Win10, másrészt nem az enyém a laptop, és akié, annak munkaeszköz.

Már mindent kigugliztam erről, de mindenhol az a legjobb infó, hogy állítsam automatikusra az ip-cím kiosztást... egyedüli lennék az országban ezzel a problémával?? :D

"arp -a" parancs mit mond?

megpróbálhatod az "ipconfig  /renew " parancsit is
A ip cím ütközést miből állapítottad meg? Mi a hibajelenség?

Az eszközkezelőben letörölheted a wifi drivert és ujratelelpítheted.

Az eszközkezelőben letörölheted a többszörös wifi hálózati kártyákat/kapcsolatokat a "rejtett eszközök" bekapcsolásával.
 

Bejegyzés megosztása


Link a bejegyzéshez
Megosztás más oldalakon
5 perce, Slim Shady írta:

 

Feldobta a hibaüzenetet nálam, és akkor semmi más eszköz nem volt hálózaton.

Két eszköznél használhatsz fix ip cimeket, és akkor biztos nem lesz ilyen. 

Bejegyzés megosztása


Link a bejegyzéshez
Megosztás más oldalakon

Általában több van, fater telója, hugom laptopja/telója, én telóm (direkt nem is kapcsolom be a wifit rajta), de sosincs ilyen gond, csak ha az az 1 laptop van kapcsolódva. :( 

Bejegyzés megosztása


Link a bejegyzéshez
Megosztás más oldalakon
6 perce, Slim Shady írta:

Routerre gondolsz?

A laptopon. Ugyanitt add ki parancssorban az

arp -a

Parancsot add ki és az eredményt másold ide

Bejegyzés megosztása


Link a bejegyzéshez
Megosztás más oldalakon

A laptopra gondoltam én is, de jöhet minden technikai infó, mert ennyi adatból még mindig X-Akta a történet.

Bejegyzés megosztása


Link a bejegyzéshez
Megosztás más oldalakon

Azt megköszönném! :)

Igazából a routeren belül a DHCP-nél a csatlakozott eszköznek más-más ip címet ad, úgy hogy nem tudom mi okozhatja ezt

Bejegyzés megosztása


Link a bejegyzéshez
Megosztás más oldalakon

Üdv @Slim Shady

PM-ben jöhet majd Teamviewer azonosító. Csak most épp nagyon elfoglalt vagyok, nem tudom mikor fogok tudni ránézni. Sajnos most olyanban vagyok, hogy a 24 órából 25 sem lenne elég. Talán a holnap esti időszak megfelelőbb lenne 20:00 körül. 

Szerkesztve ekkor: Szerkesztő: btz

Bejegyzés megosztása


Link a bejegyzéshez
Megosztás más oldalakon

Nem, arra figyeltem! :) Valami ötlet, hogy mi okozhatja? Netán szolgáltatónál van a baj?

Bejegyzés megosztása


Link a bejegyzéshez
Megosztás más oldalakon

Amilyen szerencsém van ilyen tekintetben...

Azért sem nyúlok hozzá, mert Win10, másrészt nem az enyém a laptop, és akié, annak munkaeszköz.

Már mindent kigugliztam erről, de mindenhol az a legjobb infó, hogy állítsam automatikusra az ip-cím kiosztást... egyedüli lennék az országban ezzel a problémával?? :D

Bejegyzés megosztása


Link a bejegyzéshez
Megosztás más oldalakon
2 órája, acel írta:


A ip cím ütközést miből állapítottad meg? Mi a hibajelenség?

 

Feldobta a hibaüzenetet nálam, és akkor semmi más eszköz nem volt hálózaton.

Bejegyzés megosztása


Link a bejegyzéshez
Megosztás más oldalakon
Ekkor: 2017. 08. 20. at 11:54, acel írta:

Az nem lehet hogy most is fix ip cim van beállítva rajta?

Nem, direkt megnéztem, az volt az első.

Semelyik eszközön nincs manuálisan megadva ip-cím.

Bejegyzés megosztása


Link a bejegyzéshez
Megosztás más oldalakon
Ekkor: 2017. 08. 20. at 12:27, btz írta:

@Slim Shady

Rakj fel preentscreent a hálózati adapter beállításaidról. Frissítsd a hálókártya drivereit.

Routerre gondolsz?

Bejegyzés megosztása


Link a bejegyzéshez
Megosztás más oldalakon

Erre a parancsra nem jön be semmi, 1 ms-re feldob egy ablakot ami azonnal el is tűnik, saját gépemen sem jön be semmi...

A TCP/IP protokoll 6-os verziót kikapcsoltam rajta az előbb, nem tudom, hogy az jelenthet-e bármi problémát, internet ugyanúgy volt rajta utána is, illetve a wifit le is tiltottam, mivel kábelen van használva leginkább.

image (1).png

image.png

Bejegyzés megosztása


Link a bejegyzéshez
Megosztás más oldalakon
2 órája, Slim Shady írta:

Erre a parancsra nem jön be semmi, 1 ms-re feldob egy ablakot ami azonnal el is tűnik, saját gépemen sem jön be semmi...

A TCP/IP protokoll 6-os verziót kikapcsoltam rajta az előbb, nem tudom, hogy az jelenthet-e bármi problémát, internet ugyanúgy volt rajta utána is, illetve a wifit le is tiltottam, mivel kábelen van használva leginkább.

 

 

cmd

először ezt irf be

és a fennmaradó ablakban, ami a parancsor oda ird be a "arp -a"

amibe beleirtad az a kereső sor

Az eszközkelezelő nézet menüjében bekapcsoltad a "rejtemm eszközök megjelenítése" opciót?

 

Bejegyzés megosztása


Link a bejegyzéshez
Megosztás más oldalakon

Hozz létre egy fiókot vagy jelentkezz be a kommenteléshez

Ahhoz, hogy kommentelhess, tagnak kell lenned.

Fiók létrehozása

Hozz létre a közösségünkben egy új fiókot. Igazán egyszerű!


Új fiók regisztrálása

Bejelentkezés

Már van fiókod? Jelentkezz be itt!


Bejelentkezés most