Már jó ideje küzdök az alábbi hibával: Wifi hálózatot eldobálja a Mesh rendszer!
Alapadatok:
NET: 1000/1000 optika
Modem: Sagemcom F@ast 5655v2 (WiFi része kikapcsolva)
Mesh router: KAON AR1344 (2 db) Mindkettő LAN-on kapja a hálózatot a Sagemcomból.
Elhelyezésük: 130 m2 családi házban, földszinten. Az épület 2 végében, de a jeleősség elegendő. Mindkét router látszik minden helységből... Vezetkékesen kapcsolódnak a modemhez.
viszont...
Eddig sem távolról, sem pedig helyszíni kiszállással nem tudták a Telekom szakemberei megállapítani, miért dobják el random jelleggel a Wifit a mobiltelefonok...
Leginkább akkor észleljük ezt amikor egyik routerről át kellene állnia a másikra a mobilnak és ez helyett egy "kis gondolkozás" 8-10 sec az átállás helyett visszaáll mobilnetre a telefon.. Majd teljesen véletlenszerűen vagy rácsatlakozik a közelebbi routerre vagy pedig marad mobilneten...
Én úgy gondolom egyik verzió sem természetes! Pl. nem tudok úgy videóhívást intézni, hogy a lakásban sétálás közben ne dobjon le a hálózat.
Az érdekes az hogy bizonyos esetekben jól működik (vagy csak nem veszem észre a le/fel csatlakozási hibát...). Sokszor csak azt veszem észre, amikor ránézek a telóra, hogy már megint mobilneten van, pedig a wifi jelerősség az egész lakásban szinte 100%.
Kaptam én már olyan magyarázatot is, hogy lassú/gyenge/régi a mobiltelefonunk stb., de a családban 5 mobil produkálja ugyanezt a hibát. (Samsung A12, Samsung A52, Redmi 9, Redmi 9C, Honor10).
További kérdéseket megelőző információ:
A Mesh hálózaton a 2,4 és 5 Ghz szét van választva külön névvel. Mindkettő hálózaton jelentkezik a hiba.
A szakértőket kérdezném, hogy mit tanácsolank? Mi lehet a hiba? Mit tegyek? A Telekom nem akarja cserélni a KAON routereket, mert szerintük ezek műszakilag megfelelőek...
Kérdés
Api1977
Sziasztok!
Már jó ideje küzdök az alábbi hibával: Wifi hálózatot eldobálja a Mesh rendszer!
Alapadatok:
NET: 1000/1000 optika
Modem: Sagemcom F@ast 5655v2 (WiFi része kikapcsolva)
Mesh router: KAON AR1344 (2 db) Mindkettő LAN-on kapja a hálózatot a Sagemcomból.
Elhelyezésük: 130 m2 családi házban, földszinten. Az épület 2 végében, de a jeleősség elegendő. Mindkét router látszik minden helységből... Vezetkékesen kapcsolódnak a modemhez.
viszont...
Eddig sem távolról, sem pedig helyszíni kiszállással nem tudták a Telekom szakemberei megállapítani, miért dobják el random jelleggel a Wifit a mobiltelefonok...
Leginkább akkor észleljük ezt amikor egyik routerről át kellene állnia a másikra a mobilnak és ez helyett egy "kis gondolkozás" 8-10 sec az átállás helyett visszaáll mobilnetre a telefon.. Majd teljesen véletlenszerűen vagy rácsatlakozik a közelebbi routerre vagy pedig marad mobilneten...
Én úgy gondolom egyik verzió sem természetes! Pl. nem tudok úgy videóhívást intézni, hogy a lakásban sétálás közben ne dobjon le a hálózat.
Az érdekes az hogy bizonyos esetekben jól működik (vagy csak nem veszem észre a le/fel csatlakozási hibát...). Sokszor csak azt veszem észre, amikor ránézek a telóra, hogy már megint mobilneten van, pedig a wifi jelerősség az egész lakásban szinte 100%.
Kaptam én már olyan magyarázatot is, hogy lassú/gyenge/régi a mobiltelefonunk stb., de a családban 5 mobil produkálja ugyanezt a hibát. (Samsung A12, Samsung A52, Redmi 9, Redmi 9C, Honor10).
További kérdéseket megelőző információ:
A Mesh hálózaton a 2,4 és 5 Ghz szét van választva külön névvel. Mindkettő hálózaton jelentkezik a hiba.
A szakértőket kérdezném, hogy mit tanácsolank? Mi lehet a hiba? Mit tegyek? A Telekom nem akarja cserélni a KAON routereket, mert szerintük ezek műszakilag megfelelőek...
Köszönöm!
Link kommenthez
Megosztás más oldalakon
3 válasz erre a kérdésre
Ajánlott posztok
Csatlakozz a közösséghez!
Posztolhatsz regisztráció előtt is. Ha már van regisztrációd, jelentkezz be itt.