tothg001

Meg nem érkező számla

Kérdés

Sziasztok! 

2 hónapja kötöttem a céggel telefon-tv-net szerződést, de azóta sem érkezett számla. Át akarok térni az elektronikus számlázásra, de azt mondták, hogy az MT azonosító az első számlán lesz rajta (a szerződésen üresen van hagyva), így meg vagyok lőve... Telefonos ügyfélszolgálaton se nagyon tudom őket elérni a szám nélkül. Arra nem nem szívesen pazarolnék időt, hogy bemenjek hozzájuk jópofizni. 

Valaki járt hasonlóképp? Mit tanácsoltok, várjak, reklamáljak vagy örüljek az ingyen net-nek?

Üdv,

Gábor

Bejegyzés megosztása


Link a bejegyzéshez
Megosztás más oldalakon

10 válasz erre a kérdésre

1 órája, btz írta:

Most néztem hogy a ptk szerinti tartozás elévülése 5 év, meghatározható kisebb mértékben is, azaz ez érvényes a Telekomra nézve is. Ezt az 1 év elévülést egy fórumtárs említette, de eszerint akár igaza is lehet, igaz nem néztem utána hogy honnanszedte ezt amit mondott.

Méltányossági alapon nekem 2015 augusztusig elengedték a tartozásokat még ez év elején, és 2016.12.30-ig adtak haladékot a tartozás kifizetésére, a gond az hogy lassan azóta is eltelt 4 hónap, holnap kezdődik az 5.

Fel lett nekik a számla nélküli fizetés bankszámlára ajánlva, de ezt nem engedték, nyilvánvaló okokból.

Szerintem nem vagyok köteles 150-170ezer forintokat tartogatni, csak azért hogy később majd ezt az ő kedvükért egyöszegben kifizethessem, nem erre kötöttünk velük szerződést. Elmondom, hogy akkor sem lennék köteles egyöszegben kifizetni ezt, ha ezt a pénzt csak az ő kedvükért elkülöníthettem volna. Szerintem ilyen esetben jogos elvárás, hogy minél hosszabb törlesztési idő mellett, minél alacsonyabb fizetési részleteket biztosítsak, a késedelmi kamat mellőzése és a részletfizetési kérelem díj mellőzése az alap!

Még futok pár kört ügyvédi fórumokon, hogy milyen törvény adta jogaim és kötelességeim vannak ezügyben.

Csak a DÉMÁSZ-os esetetet tudom ismételten említeni.

6 hónapig nem hozta a számlás a számlát (nem postás hordta). Majd kaptam egy csekket egyben egy elég magas kötbérrel. Azért hogy az ne legyen leveleztem velük egy sort és megkérdeztem a jogász ismerősöm, aki azt mondta, hogy rövidtávon, mindenképp félre kell tenni erre  a pénzt, hiszen a szolgáltatást igénybe vesszük, és havi szinten használjuk, így ha én ehónapban használok  X kW-ot, akkor azt elhasználtam, és egyben kötelességem kifizetni. Nincs olyan hogy nem fizetem ki, hiszen tartozok a cégnek.

Méltányossági alapon a kötbért elengedték, amiért nem fizettem, viszont a 6 hónapot egyben ki kellett fizetni a 7. hónappal együtt. (együtt jött a 7. az előző 6-al.) Ha használod a szolgáltatást, akkor igen is tartozásod van. Nincs olyan opció, hogy egy évig nem jön számla, akkor én csak 10 hónapot fizetek be.

Az más kérdés, hogy részletfizetésbe valószínűleg beleegyeznek egy ekkora összeg esetében... kamatmentesen. Gondolom nem tudod mennyi a havidíjad, mert egyébként van behajtó osztálya a T-nek, ahova lehet utalni szerződésszámmal. De gondolom ezt tudod, csak mivel nincs számla, és a havidíj nem fix, így nem tudsz utalni.

Bejegyzés megosztása


Link a bejegyzéshez
Megosztás más oldalakon

Most néztem hogy a ptk szerinti tartozás elévülése 5 év, meghatározható kisebb mértékben is, azaz ez érvényes a Telekomra nézve is. Ezt az 1 év elévülést egy fórumtárs említette, de eszerint akár igaza is lehet, igaz nem néztem utána hogy honnanszedte ezt amit mondott.

Méltányossági alapon nekem 2015 augusztusig elengedték a tartozásokat még ez év elején, és 2016.12.30-ig adtak haladékot a tartozás kifizetésére, a gond az hogy lassan azóta is eltelt 4 hónap, holnap kezdődik az 5.

Fel lett nekik a számla nélküli fizetés bankszámlára ajánlva, de ezt nem engedték, nyilvánvaló okokból.

Szerintem nem vagyok köteles 150-170ezer forintokat tartogatni, csak azért hogy később majd ezt az ő kedvükért egyöszegben kifizethessem, nem erre kötöttünk velük szerződést. Elmondom, hogy akkor sem lennék köteles egyöszegben kifizetni ezt, ha ezt a pénzt csak az ő kedvükért elkülöníthettem volna. Szerintem ilyen esetben jogos elvárás, hogy minél hosszabb törlesztési idő mellett, minél alacsonyabb fizetési részleteket biztosítsak, a késedelmi kamat mellőzése és a részletfizetési kérelem díj mellőzése az alap!

Még futok pár kört ügyvédi fórumokon, hogy milyen törvény adta jogaim és kötelességeim vannak ezügyben.

Bejegyzés megosztása


Link a bejegyzéshez
Megosztás más oldalakon
6 órája, btz írta:

Még mindig én vagyok a rekorder 2015 februárral. Most félre van téve némi pénz ha egyszer kiküldik a számlákat, de nem annyi ami hirtelen ekkora összeget fedezne.

Ha jól tudom, 1 év után elévül a fizetési kötelezettség?

Tartozás az tartozás, nem évül el. Méltányossági alapon elengedhet valamennyit, de általában nem szoktak... mármint cégszinten nézve, nem kifejezetten a Telekom nevében beszélve. Ezt egyébként sosem értettem van egy X összegű számla és X hónap elmaradás, akkor a pénzt el kell különíteni....

hogy lehet az, hogy nincs meg a pénz? nem fizetted volna egyébként sem a számlákat? még ha megkaptad volna sem? vagy egyszerűbb elkölteni másra? jóanyám is mindig ezt csinálta, de sosem fogom felfogni ezt a *****séget... Ha van X hónap valamilyen számla, és nem jön meg a csekk, akkor szépen a pénzt attól még el kell különíteni.

Szerkesztve ekkor: Szerkesztő: Deino

Bejegyzés megosztása


Link a bejegyzéshez
Megosztás más oldalakon
4 órája, Fritz János írta:

Januárban Magente 1-re váltottam internet tv telefon s még ebben az évben nemkaptam számlát-azzal nyugtattak egy új számlázási rendszerre állnak át-de hát ez tarthatatlan!Ügyintéző szóban is csak nyugtatott s hogy gyűjtögessem a pént s egyszer majd megjön a számla is

 

Még mindig én vagyok a rekorder 2015 februárral. Most félre van téve némi pénz ha egyszer kiküldik a számlákat, de nem annyi ami hirtelen ekkora összeget fedezne.

Ha jól tudom, 1 év után elévül a fizetési kötelezettség?

Bejegyzés megosztása


Link a bejegyzéshez
Megosztás más oldalakon

Szia @Fritz János!

Itt biztos nem fog történni semmi, mert mi ugyanolyan ügyfelek vagyunk mint te. 
Tudom, hogy meglehetősen kellemetlen, ha ilyen helyzetbe kerül az ember, de gondoltál arra, hogy pont téged akarnak valamilyen szintem megkímélni attól, hogy rossz számlákat kapj? Január óta minimum 3 rossz számlát kaphattál volna, az 3 panasz. 
Persze engem is feszélyezne a dolog, de azért ilyen helyzetekben - amikor bevállalják, hogy visszatartják a rossz számlákat - a szolgáltatók az ügyfelek felé szoktak kedvezni...
 

Bejegyzés megosztása


Link a bejegyzéshez
Megosztás más oldalakon

Januárban Magente 1-re váltottam internet tv telefon s még ebben az évben nemkaptam számlát-azzal nyugtattak egy új számlázási rendszerre állnak át-de hát ez tarthatatlan!Ügyintéző szóban is csak nyugtatott s hogy gyűjtögessem a pént s egyszer majd megjön a számla is

 

Bejegyzés megosztása


Link a bejegyzéshez
Megosztás más oldalakon

Hello tothg001, a jelszavad ismered? ha igen, én a helyedben megpróbálnám elkérni a 1412-n a telefonszámod és a jelszavad ellenében az MT azonosítót (ha nem a Díjnetre akarsz regisztrálni, elég neked, ha a Té honlapján látod a számlát, akkor szerintem nem is kell egyébként, jelszóval azt ők be is tudják állítani).

és persze ne várj, jelezd nekik, hogy elmaradt a számla. legyen nyoma, hogy foglalkoztál vele, kerested. ha elkeveredett, akkor újraküldik, ha pedig még nem tudták kiküldeni, akkor a kiküldésig örülj, hogy kamatmentes kölcsönt kaptál B|

Bejegyzés megosztása


Link a bejegyzéshez
Megosztás más oldalakon

Azért ez nem épp így működik. Nekem már több mint egy éve nem küldenek számlát, tájékoztattak, hogy x hónap tartozást elengednek, a fenntmaradó összegre pedig lehetőségem lesz részletfizetésre, hosszú határidővel, kamatmentesen és részletfizetési díjat is elengedik. 

Igaz mostmár lassan hívnom kell őket újból, mert frissíteni kéne a megbeszélteken.

Bejegyzés megosztása


Link a bejegyzéshez
Megosztás más oldalakon
21 órája, tothg001 írta:

Sziasztok! 

2 hónapja kötöttem a céggel telefon-tv-net szerződést, de azóta sem érkezett számla. Át akarok térni az elektronikus számlázásra, de azt mondták, hogy az MT azonosító az első számlán lesz rajta (a szerződésen üresen van hagyva), így meg vagyok lőve... Telefonos ügyfélszolgálaton se nagyon tudom őket elérni a szám nélkül. Arra nem nem szívesen pazarolnék időt, hogy bemenjek hozzájuk jópofizni. 

Valaki járt hasonlóképp? Mit tanácsoltok, várjak, reklamáljak vagy örüljek az ingyen net-nek?

Üdv,

Gábor

semmi sincs ingyen majd egyszer rád zúdúl utólag a tartozás. Én a DÉMÁSZ-al voltam annak idején hasonlóképp. 6 hónapig nem jött számla, majd kijött egyben az egész.

Bejegyzés megosztása


Link a bejegyzéshez
Megosztás más oldalakon

Hozz létre egy fiókot vagy jelentkezz be a kommenteléshez

Ahhoz, hogy kommentelhess, tagnak kell lenned.

Fiók létrehozása

Hozz létre a közösségünkben egy új fiókot. Igazán egyszerű!


Új fiók regisztrálása

Bejelentkezés

Már van fiókod? Jelentkezz be itt!


Bejelentkezés most