Ugrás a tartalomhoz
  • 0

Internet szakadozás.


kungfuevil

Kérdés

Sziasztok, úgy gondoltam előbb rákérdezek a fórumon a problémámra, hátha nálam van a hiba.

Pár hét óta szakadozik az internet kapcsolatom, előfordul hogy naponta többször is, viszont este 22:02-kor kivétel nélkül minden egyes nap megszakad.

A rendszer naplóban ezeket írja.

07.08.2016 22:02:42 DHCPv6 server is active: Aug 7 22:02:42 fe80::1 (DH101)

07.08.2016 22:02:17 Timeout during PPP initialization. (IPV6CP) (R023)

07.08.2016 22:02:13 Time Server successfully connected and time synchronisation achieved. (T101)

07.08.2016 22:02:09 Timeout during PPP initialization. (IPV6CP) (R023)

07.08.2016 22:02:05 Timeout during PPP initialization. (IPV6CP) (R023)

07.08.2016 22:02:03 Timeout during PPP initialization. (IPV6CP) (R023)

07.08.2016 22:02:02 Internet connection successfully established. (R010)

07.08.2016 22:02:02 From internet service provider transferred Gateway IP address: 84.0.18.146 (R022)

07.08.2016 22:02:02 Timeout during PPP initialization. (IPV6CP) (R023)

07.08.2016 22:02:02 Timeout during PPP initialization. (IPCP) (R023)

07.08.2016 22:01:56 Connection to the Internet has been terminated. (R009)

 

A segítségeteket előre is köszönöm.

Üdv.

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • Válaszok 55
  • Létrehozva
  • Utolsó válasz

A legnépszerűbb tartalomgyártók a témában

A legnépszerűbb tartalomgyártók a témában

Posztolt képek

Ajánlott posztok

  • 2

@kungfuevil

Augusztus elején figyeltem fel rá én is, hogy a napló szerint pontosan 24 óránként (jelenleg nálam hajnali 5:40 perckor) központi kérésre bontásra kerül a pppoe kapcsolat (ADSL2+). Korábbi ppp logok alapján jellemzően 6-7 napig nem változott az IP cím nálam sem, azt követően jött csak a "terminate request" a központtól.

Úgy tűnik, hogy ismét komolyan veszik a napi 24 óránkénti egyszeri bontást. Ha szinkronvesztés nem történik nálad 22 óra környékén, akkor nagy valószínűséggel központi kérésre bontja a pppoe kapcsolatot. Ez nem hibás működés.

Azt viszont érdekes lehet megvizsgálni, hogy nálad a napi többszöri bontásnak mi lehet az oka a többi időpontban (szinkron vesztés, vagy nincs adatforgalom és azért "szakad" a kapcsolat stb...). A naplórészletből azok nem látszanak.

Ma délután volt egy áramszünet és a modem újraindult. Kíváncsi vagyok, hogy a 24 óránkénti bontás eddigi fix időpontja mire változik (valószínűleg az újraszinkronizálás körüli időpontra).

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 1

@kungfuevil

Ma este 6 óra körül megnéztem én is, hogy egy másik Telekom területről mit mutatnak az értékek. Az utolsó telekomos ip után (81.183.3.129) itt is 100% csomagvesztés. Majd a vl16.gf-txx.as47195.net (79.110.81.22) esetében volt a legnagyobb válaszidő  ingadozás. Az utolsó címnél (79-110-83-68.gfsrv.net) egyelőre nem jelentkezett. Ránézek később is, hogy az esti-éjszakai csúcsidőben növekszik-e a ping hasonló mértékben, mint nálad.

 # ADDRESS                        LOSS   SENT    LAST     AVG    BEST   WORST
 1 145.236.238.24                     0%  322     31.2ms    30.7    29.2    65.9
 2 81.183.3.8                               0%  322     38.1ms    38.1    36.8    42.5
 3 81.183.3.8                               0%  322      37.1ms    37.6    36.6    42.2
 4 81.183.3.129                           0%  322      35.1ms    35.5    34.4    47.3
 5                                              100%  322 timeout
 6 79.110.81.22                       0.3%  321     53.9ms    70.5    52.3   337.5
 7 79.110.83.68                         0%  321      54.6ms    54.5    53.3    59.6

Szerkesztve ekkor: Szerkesztő: Caligin
Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 1

@kungfuevil

Egyébként az 5. (nálad 6.)  ugrásnál nincs tényleges csomagveszteség (valószínűleg egy tűzfal miatt nem jön válasz).  A 2-3. (nálad 3-4.) ugrásoknál az ismétlődés szerintem nem hiba.

Éjszakai mérések eredménye:

Az átlag válaszidő valójában nem rossz, de a tüskék és ingadozások miatt tényleg problémák lehetnek játék esetében (ledobhat a szerver). Úgy látom, hogy sokan jelentik a Gameforge fórumon, hogy Európán belül is magasak a válaszidők olykor. Mérés közben elég gyakran ugrált a válaszidő 100-220 ms között is rövid időre a 6. hopnál, valamint előfordult csomagvesztés is. A csúcsérték 720 ms volt. Mérés közben egyéb adatforgalom (web, stream, letöltés stb...) nem volt. A Telekom hálózaton belül nem ingadozott jelentősen a válaszidő nálam.

Mérések:

Tegnap este 8:39-kor már érezhetően növekedett a 6. (nálad 5.) ugrásnál a válaszidő, s csomagveszteség is jelentkezett. A csúcsérték 720-as ping volt.

# ADDRESS                          LOSS SENT    LAST     AVG    BEST   WORST
 1 145.236.238.24                     0% 5401  29.9ms    30.7    29.3    39.4
 2 81.183.3.8                               0% 5401  38.4ms    38.1    36.8      46
 3 81.183.3.8                               0% 5401  36.9ms    37.7    36.6    48.9
 4 81.183.3.129                           0% 5401  34.9ms    35.4    34.3    45.1
 5                                               100% 5401 timeout
 6 79.110.81.22                       0.6% 5400 timeout    70.7    52.1   720.3
 7 79.110.83.68                           0% 5400  54.3ms    54.5    53.1      63

Ezt követően egy ma hajnal 5:14-ig tartó új mérésben szintén 627-es ping körüli volt a legrosszabb érték az utolsó ugrás előtt.

 # ADDRESS                          LOSS SENT    LAST     AVG    BEST   WORST  STD-DEV
 1 145.236.238.24                     0% 20..      29.8ms    30.6    29.1    42.6         30.6
 2 81.183.3.8                               0% 20..      38.1ms    38.1    36.6      48           38.1
 3 81.183.3.8                               0% 20..      38.8ms    37.7    36.4      48           37.7
 4 81.183.3.129                           0% 20..      35.4ms    35.4    34.2    45.1        35.4
 5                                               100% 20..      timeout                                 
 6 79.110.81.22                       0.2% 20..      53.8ms    69.5    52.1   627.7        81.9
 7 79.110.83.68                          0% 20..      54.6ms    54.4      53      65.7          54.4

 

Azt is érdemes lenne megvizsgálni, hogy egyes honlapok miért nem töltődnek be nálad bizonyos időközönként.

Szerkesztve ekkor: Szerkesztő: Caligin
Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 1

Nekem nem volt mostanában pppoe bontás. 100 óra egybefüggő pppoe kapcsolatom volt ugyanazzal az IP címmel, aztán dsl szinkronnal együtt szakadt meg, nem tudom meddig nem bontotta volna a kapcsolatot, azelőtt 24 óránként mindig bontott. 

Szerkesztve ekkor: Szerkesztő: btz
Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 1
9 hours ago, kungfuevil said:

Remélem előbb utóbb lesz alternatíva, mert...

Más fórumon olvastam hogy valaki dicsekedett hogy ő mobilneten 4G-LTE vel váltotta ki a vezetékes szakadozó netjét és havi 2000+ GB forgalmat (!) bonyolít rajta. Valami üzleti díjcsomagba lépett be (azaz nem közvetlen a szolgáltatónak fizet) amihez korlátlan netcsomag tartozik.. Sőt állítólag még olcsóbb is mint az adsl... Nézz körül te is ilyesmi után..

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 1

@Farao

Az is előfordulhat, hogy a földben érte valami komolyabb gond a kábelt, ez is simán kideríthető, meg vannak rá az eszközök. Nekem pl a fali kötőfoboz bele volt rohadva a szigetelésbe, ez is cserélve lett az említett javításoknál. Az egy dolog, hoby 2,5 km-re van a központ, de nem biztos, hogy önmagában ez a szakadás oka, csak könyebb erre fogni és ezzel annyiban hagyni a dolgot, pedig 2,5 km-en rengeteg hiba is lehet, amit javítani is lehetne talán. Kicsit olyan ez mikor a doki a köhögő embert megkérdezi, hogy maga dohányzik? Igen. Akkor azért köhög.

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 1

@Farao

Ha törzskábelben van hiba az nem egy ügyfélt jelent valószínűleg. Másrészt pedig nem kell felásni a fél városrt, mert műszerrel biztos be tudják határolni a hiba helyét. Harmadrészt pedig ahol ilyen földalatti kábelek futnak, valószínűleg vannak aknák is, ahova le lehet menni és ott megnézni a kábelt. Ha előtte műszerrel bemérték, merre is lehet a gond, akkor célzottan ki is tudják válasznai a helyet, még ha esetleg ásni is kell, az nem 2.5 km felásását jelenti.

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 0

Valaki? Senki?

Más ügyből kifolyólag kellett futtatnom pár tracert, pathping valamint winrmt-t.

És valamiért, az egyik telekomos ip kétszer tűnik fel a listában.

Hallottam olyat hogy az nem teljesen normális bár nem tudom ebből mi igaz.

 

Minden esetre a szakadozás jobban érdekelne, mitől lehet?!

 

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 0

Nos hát egy kissé elfogyott a türelmem.

Ismét lehetetlen játszani, olyan spike-ok vannak.

50~4000 ping.

Felhívtam őket, ahol egy kedves, meglepően segítőkész hölgyel beszéltem.

Nem teljesen értettem amit mondott mert közben a nővérem is beszélt.

Valami olyasmit hogy újraindítja a portot, illetve nekem is újra kellett routert.

Azóta viszont, az utolsó Magyar ip még jó/tűrhető, viszont a következő ami már Német, 100% packet loss jelenik winmtr-ben, illetve a ping is roszabb lett.

 

@Caligin Naplóban nincs jele, elképzelhető hogy csak annyira belassul, hogy azért dob ki a játék.

Illetve egyes holnapokat sem képes betölteni x időközönként. A 24 óránkénti bontás nem is annyira érdekel, este 10 illetve mostmár 11 környékén történik. Ennyi belefér, de a mega ping annyira nem.

 

|                       Host              -   %  | Sent | Recv | Best | Avrg | Wrst | Last |

|                            speedport.ip -    0 |  322 |  322 |    0 |    0 |   34 |    0 |

|      lo1.bsr5-pestlorinc.net.telekom.hu -    0 |  322 |  322 |   17 |   26 |  211 |   17 |

|                              81.183.3.6 -    0 |  322 |  322 |   21 |   31 |  217 |   22 |

|                              81.183.3.6 -    0 |  322 |  322 |   21 |   30 |  217 |   22 |

|                            81.183.3.131 -    0 |  322 |  322 |   18 |   28 |  216 |   18 |

|                   No response from host -  100 |   64 |    0 |    0 |    0 |    0 |    0 |

|                 vl16.gf-txx.as47195.net -    0 |  321 |  321 |   38 |  102 | 2287 |   39 |

|                  79-110-83-68.gfsrv.net -    0 |  321 |  321 |   39 |   85 | 2288 |   39 |

 

Azért ez így ebben a formában kicsit necces.

Egyébként a hatodik hop azóta nem válaszol mióta az ügyfélszolgálattal beszéltem.

 

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 0

@Caligin

Itt sokmindent érdemes lenne megvizsgálni. De igazából én ezügyben semmit sem tudok tenni.

Itt routing probléma lesz sokaknak nincs semmi gond most sem. Nálam meg 10 percre lefagyott a játék, majd disconnect.

Amikor észleltem hogy ismét probléma van, gyorsan eindítottam a winmtr-t.

|                             Host              -   %  | Sent | Recv | Best | Avrg | Wrst | Last |

|                            speedport.ip -    0 |  194 |  194 |    0 |    0 |    6 |    0 |

|      lo1.bsr5-pestlorinc.net.telekom.hu -    0 |  194 |  194 |   17 |   40 |  191 |   17 |

|                             81.183.3.16 -    0 |  194 |  194 |   23 |   47 |  202 |   23 |

|                             81.183.3.16 -    0 |  194 |  194 |   23 |   47 |  199 |   24 |

|                            81.183.3.129 -    0 |  194 |  194 |   21 |   44 |  195 |   21 |

|                       decix.as47195.net -    3 |  161 |  157 |   41 |  223 | 4873 |   42 |

|                 vl16.gf-txx.as47195.net -    3 |  161 |  157 |   40 |  242 | 4874 |   40 |

|                  79-110-83-68.gfsrv.net -    3 |  161 |  157 |   44 |  225 | 4873 |   44 |

Vagy a decix szerverrel van gond, vagy a routing-al tőlünk odáig.

Na most, mivel a decix az gameforge partner. Erősen kétlem hogy itthon bármit is tudna vele kezdeni a telekom.

Gameforge pedig leginkább arról híres hogy a legkevésbé sem érdekli melyik játékosának mi a nyomora.

A decix pedig, válaszra sem méltat.

Azt mondjuk egy hozzáértő tisztázhatná melyik eset valószínübb, a decix szerver gond, vagy a közte és az utolsó Magyar szerver közt van valami.

 

Ui:

Most nem 22:00-kor bontja hanem 13:09-kor. De az már nem is érdekel.

 

Szerkesztve ekkor: Szerkesztő: kungfuevil
info
Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 0

Nos, mi mással is lehetne megkoronázni az utóbbi pár hétben jelentkező problémát, mint kétnapi kimaradással.

Illetve egyszer volt 30 percre internetem, amiről így utólag kiderült hogy a telekom elkönyvelte, minden pöpec.

Ma reggeli hívásnál azt mondták hogy ők úgy tudták működik. Ma kijött a szerelő valamit bütykölt az oszlopokon és most van net, igaz 10 percenként ledobál a játék... Mikor itt volt, említettem neki hogy már hetek óta vacakol a net, nem tölt be honlapokat, több ezres ping értékeket kapok stb, amire azt a választ kaptam hogy a ping az nem garantált. Ja ok...

 

Remélem előbb utóbb lesz alternatíva, mert máshol ennyi pénzért minőségi szolgáltatást biztosítanak.

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 0

Most pedig úgy tűnik, hogy ismét megszűnt a 24 óránkénti ütemezett bontás, ami nálam augusztus elejétől jelentkezett (ADSL). Előtte 7 naponta volt váltás. Egyik nap gyanús is volt, hogy nem jött e-mail a napi ip cím váltásról.

Jelenleg:

uptime: 3d1h52m57s

Mások is jelezték, hogy náluk is szintén 24 órán túl jár a számláló.

Szerkesztve ekkor: Szerkesztő: Caligin
Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 0
13 órája, Caligin írta:

Most pedig úgy tűnik, hogy ismét megszűnt a 24 óránkénti ütemezett bontás, ami nálam augusztus elejétől jelentkezett (ADSL). Előtte 7 naponta volt váltás. Egyik nap gyanús is volt, hogy nem jött e-mail a napi ip cím váltásról.

Jelenleg:

uptime: 3d1h52m57s

Mások is jelezték, hogy náluk is szintén 24 órán túl jár a számláló.

Ez jó hír :)

 

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

Csatlakozz a közösséghez!

Posztolhatsz regisztráció előtt is. Ha már van regisztrációd, jelentkezz be itt.

Vendég
Válaszolj a kérdésre...

×   Formázással együtt illesztetted be a tartalmat.   Formázás eltávolítása

  Only 75 emoji are allowed.

×   A linkedet automatikusan beágyaztuk.   Linkként mutatás

×   Az előző tartalmat tároltuk. .   Itt törölhetsz

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Új...