kicsi89

vissza lassított net

Kérdés

Üdv!

Valakinek lenne valami ötlete a következő jelenségre? Az internet folyamatosan veszít a sebességéből. Betelefonálok a 1414-re akkor pár napig visszaállítják, de minden nap veszít a sávszélességből és a maximum 8-ról vissza áll 4.5-re. A legjobb, ígértek modem cserét mivel az is magától újra szokott indulni,de az végül nem kellett- mert kivizsgálták és más volt a hiba amit ki is javítottak 2 napra és megint vissza állt 4.5-re. Most a legutolsó bejelentésnél azt mondták igen látja hogy hiba van a vonalba és kijavítják, erre 10 perce jött az sms, hogy nincs hiba se a készülékbe se a hálózatban. Kérdem én józan *****i ésszel, ha valami tud 8-at és állandóan vissza áll felére magától ott nincs semmi baj? 

Bejegyzés megosztása


Link a bejegyzéshez
Megosztás más oldalakon

32 válasz erre a kérdésre

Üdv @kicsi89

Gondolom DSL. Rakj fel vonali adatokat. Állítasd vissza, arról is, utána ha megint visszaesett a sebesség, akkor is. 

Bejegyzés megosztása


Link a bejegyzéshez
Megosztás más oldalakon

Köszönöm a segítséget!

Az a baj, hogy egyszer felállítják egyszer nem, mint írtam is ma reggel azt volt , hogy letudtak egy sms-el hogy nincs hiba kész! A csavar még a történeten , hogy ez egy társas ház és a szembe szomszédnak ugyan ez a nete van és nála ez nem jelentkezik!

Képkivágás.PNG

Bejegyzés megosztása


Link a bejegyzéshez
Megosztás más oldalakon

@kicsi89

Megerősíthetem, hogy ezzel a vonallal baj van. Nem csodálkoznék, ha szakadozna. Sőt azt mondom ez tuti, hogy szakad. (Figyeld majd meg a IPv4 Online Duration számláló nullázódását). Ezért kaphattál SNR lockot, amit ide oda tologatnak. Betelefonálsz, leveszik, szakad, automatika hibát észlel, visszarakja, újratelefonálsz....s így tovább. 

Ha a szembeszomszédnak semmi gondja nincs a nettel, akkor elsőkörben a házban kéne kezdeni a hibakeresést.

Mikori a vezetékezés, milyen hosszú a házon belüli szakasz? Kérj cserét, rövidítést, vonal vizsgálatot. 

Kérj VDSL2 - t. A HGW alkalmas rá, ha a központ is, akkor talán kapsz. 

Szerkesztve ekkor: Szerkesztő: btz

Bejegyzés megosztása


Link a bejegyzéshez
Megosztás más oldalakon

Maga az épületben kb 20 éves telefonkábel van , nekem kb 2.5 éve kötötték be. Földszinten vagyok a doboztól kb 5 méter maximum. Holnap reggel be fogok ismét telefonálni, hogy valami csináljanak mert ez nem állapot. Havonta több mint 40 ezer forintot fizetek be nekik és rá se b....nak az egészre.

Bejegyzés megosztása


Link a bejegyzéshez
Megosztás más oldalakon

@kicsi89

A szomszéd is ugyanazon a 20éves dróton van? Azt akárhogyis de célszerű lenne cseréltetni, megvizsgáltatni

Szerkesztve ekkor: Szerkesztő: btz

Bejegyzés megosztása


Link a bejegyzéshez
Megosztás más oldalakon

Igen ugyan azon , sőt neki vagy 4 évvel hamarabb lett bekötve és a modeme is sokkal régebbi!

Bejegyzés megosztása


Link a bejegyzéshez
Megosztás más oldalakon

@kicsi89

Most lenne érdekes tőle is vonali adatos képet látni. 

Én a helyedben meggyőződnék, hogy biztosan szakad e és ezzel a problémával hívnám a 1414-et, hogy jöjjön ki valaki és műszerrel mérjenek rá a vonalra (mint ahogy ezt a saját esetemben meg is csináltattam). Valahol valami műszaki probléma adott, tehát ezt javítaniuk kell, ezért ne is a sebességre panaszkodj. 

Bejegyzés megosztása


Link a bejegyzéshez
Megosztás más oldalakon

Kb 2 hónapja volt kint egyik ismerősnek a faterja aki szerelő a Thome-nál. Rádugott egy műszert a kábelre ő is azt mondta hogy gyenge.Felhívott egy belsős számot a céges telefonjáról és mondta hogy mennyire állítsák fel. 2 perc és megint 8 mbps volt, de az is max 1 hétig tartott.

Bejegyzés megosztása


Link a bejegyzéshez
Megosztás más oldalakon

@kicsi89

Igen, de ezzel a fő gondot nem oldotta meg, csak levetette a vonaladról az SNR lockot, amit a hibajelzések végett visszshúz a vonal (mivelhogy ha lehúzza a sebességet, azzal nővekedik a stabilitás, kevesebb hiba) 

Bejegyzés megosztása


Link a bejegyzéshez
Megosztás más oldalakon

Egy utolsó kérdés ha lehetne tőled mivel te most többet mondtál az egészről mint a telekom 20 hívás után.

Szerinted mire hivatkozzak akkor , ha ne a sebességre , modemre már tettem bejelentést az újraindulások miatt azt se vettek figyelembe.

Bejegyzés megosztása


Link a bejegyzéshez
Megosztás más oldalakon

@kicsi89

Szakadozásra, mint ahogy fent írtam, de ezt azért ellenőrizd le, pl az ipv4 online duration számláló szépen a nullára ál egy szakadás után (azthiszem a CRC és FEC error számláló is, de ebben most hirtelen nem vagyok teljesen biztos), ha van voip, akkor az annál lévő duration is nullázódik, az már biztos szakadást jelez. Amit random rebootnak gondolsz, az is lehet, hogy nem az, hanem a szinkron megszakadása. A wifi led is kialszik ilyenkor? (Mert ha igen, akkor lehet, hogy mégis reboot) 

Bejegyzés megosztása


Link a bejegyzéshez
Megosztás más oldalakon

Minden led kialszik a modemen és sorban villognak fel mintha áramtalanítottam volna.

Bejegyzés megosztása


Link a bejegyzéshez
Megosztás más oldalakon

@kicsi89

Power is? Mert nálam rebootnál sem alszik az ki. De akkor ez mégis lehet,  hogy reboot. Ha az, akkor mindenképp egy HGW csere is kell, de a vonal ettől még sz@r marad sajnos, annak is utána kéne járni, mert az 54,5-ös csillapítás nem oké. 

Bejegyzés megosztása


Link a bejegyzéshez
Megosztás más oldalakon

Ma már megint 2x újra indult a modem magától. Beléptem a http://192.168.1.254-be és látszik hogy újraindul mindig a számláló  IPv4 Online Duration és a  IPv6 Online Duration -nál is . Nemrég felhívtam a 1414-et hogy szakadozik a net , azt mondták látják hogy gond van és kivizsgálják !

Bejegyzés megosztása


Link a bejegyzéshez
Megosztás más oldalakon

Pusztán kíváncsiság részemről, de milyen kábel van közted és a doboz közt ami 5m-re van tőled ? Szürke 2 szál egymás mellet ?

Bejegyzés megosztása


Link a bejegyzéshez
Megosztás más oldalakon

@kicsi89

De csak a számláló nullázódik? Mert ha rebootol, akkor az 192.168.1.254-en lévő admin felület is elérhetetlen lesz. Nálad ez történik?

Szerkesztve ekkor: Szerkesztő: btz

Bejegyzés megosztása


Link a bejegyzéshez
Megosztás más oldalakon

3 napja volt az volt, a modem visszaállt alap helyzetre és új jelszót kellett generálnia a telekomos ügyintézőnek. 

Bejegyzés megosztása


Link a bejegyzéshez
Megosztás más oldalakon

@kicsi89

Ezt teljesen önállóan tette? Mert ez így már reset, nem reboot. De írtad, hogy ma is történt valami, azt jó lenne tudni pontosan mi volt. Reset, reboot vagy szinkronvesztés. 

Bejegyzés megosztása


Link a bejegyzéshez
Megosztás más oldalakon

Igen semmit nem csináltam vele. Ma reggel az volt , hogy el kezdett villogni a SERVICE led , aztán volt egy újraindulás vagy pontosan nem tudom mi történik ilyenkor ,de mentem dolgozni így nem volt időm reggel ezzel foglalkozni. Délben hazajöttem ebédelni akkor megint volt 1 ,de most nem villogott a Service led hanem kialudt minden led és aztán sorban világított fel. 1- POWER 2- ACESS 3- TELEPHONE 3-INTERNET 

Bejegyzés megosztása


Link a bejegyzéshez
Megosztás más oldalakon

Ma reggel megint volt egy újraindulás, de most kicsit javítottak az előzőhöz képest!

Képkivágás 3.PNG

Képkivágás 2.PNG

Bejegyzés megosztása


Link a bejegyzéshez
Megosztás más oldalakon

@kicsi89

Ok. Rendben. Tartsd a hibajegyet, ne engedd lezáratni, amíg valaki ki nem megy, meg nem nézi a lakás kebeleit, legalább szemrevételezéssel, de a legjobb lenne egy műszeres mérés. A kiérkező szerelőnek mond, hogy ellenőrizze a HGW-t is, ha szükséges akkor cserélje. 

Írd meg itt a fórumon majd, hogy miként alakult a dolog. 

Bejegyzés megosztása


Link a bejegyzéshez
Megosztás más oldalakon

Mindenféle képen jelezni fogom , hogy mi történt és még egyszer ezer hála a sok infóért !

Bejegyzés megosztása


Link a bejegyzéshez
Megosztás más oldalakon

Szia!

Látom neked is Speedport Entry 2i van. A napokban jött rá új szoftver, a képek alapján az látom, hogy neked is már az új van fennt (Wifi FON képes). Azt kell, hogy mondjam, nekem is lassabb lett az internetem a napokban. Először nem tudtam mitől, de gyanítom az új szoft a ludas. A vonal adatok is teljesen mást mutatnak, mint eddig... Valaki ezt nagyon elbaltázta... Nem szeretném ha a Wifi FON szolgáltatás a sávszélességem rovására menjen.

Szerkesztve ekkor: Szerkesztő: vpeti22

Bejegyzés megosztása


Link a bejegyzéshez
Megosztás más oldalakon

@vpeti22

Elvileg a vonali adatok nem változhatnak a fon miatt és a sávszélesség is priorizálva kéne legyen a tulajdonos számára. 

Neki vonali gondjai vannak, ami biztos, hogy nem az fw-nek tudható be, bár az egyik resetje valóban lehet hogy az fw csere eredménye mert írta, hogy a service led is világított.

Bejegyzés megosztása


Link a bejegyzéshez
Megosztás más oldalakon

Ha már FON, akkor mi a helyzet olyankor, ha a HGW (speedport 724w) csak alapértelmezett jelszóval van a hálón és 100.x.x.x ip-t kap. A csatlakozást PPPoE -vel saját eszköz végzi.

Magyarul mondva a FON képes HGW-n nincs wifin internet.

 

Ezek mellett az én FON nevemmel és jelszavammal használhatom máshol a FON-t?

(Hozzáteszem , hogy 2x akartam és ott nem volt ahol épp voltan. Az egész olyan mint tűt keresni a szénakazalban, még városban is. 

Bejegyzés megosztása


Link a bejegyzéshez
Megosztás más oldalakon

Hozz létre egy fiókot vagy jelentkezz be a kommenteléshez

Ahhoz, hogy kommentelhess, tagnak kell lenned.

Fiók létrehozása

Hozz létre a közösségünkben egy új fiókot. Igazán egyszerű!


Új fiók regisztrálása

Bejelentkezés

Már van fiókod? Jelentkezz be itt!


Bejelentkezés most