Ugrás a tartalomhoz
  • 0

Csaló email vagy szokásos telekom bénázás


Tatár Jeromos

Kérdés

Forog a fórumokon, hogy a telekom nevében számos csaló e-mail kering. Én jó pár hónapja részletes levelet küldtem ez ügyben a Telekomnak, de semmi választ nem kaptam! A telekom bénázással, elérhetetlenségével, általános rossz minőségű szolgáltatásával, dilettantizmusával nem tesz semmit a csalók ellen, sőt kifejezetten táptalajt ad a hasonló csalásoknak!

 

 

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

Ajánlott posztok

  • 3

@Tatár Jeromos

A Telekom egy rakás platformon kommunikál ügyfeleivel. Például ott van a Facebook vagy itt ez a "félhivatalos" fórum, aminek Veszélyzóna topicjában egy rakat linket kiraktam már, amit a Telekom hozott létre annak érdekében, hogy az ügyfeleket tájékoztassa a csalásokról, illetve a csalás áldozatául esett személyek teendőiről. Rendőrségi felhívás is készült, levélben is megkapta a lakosság és a rendőrség weboldalán is ott van a tájékoztatás, ami csalások veszélyeire hívja fel a nyitott szemmel járók figyelmét.  Szerinted mit lehetne ennél többet és jobban kommunikálni erről a dologról?

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 3

@Tatár Jeromos

Ha nem vagy benne biztos, hogy egy SMS vagy hívás kitől jött, javaslom írd be a Google-ba a számot. Ha csalókhoz, porszívó salesesekhez, közvéleménykutatókhoz (tehát akik gyakran zargatnak ismeretlen számokat) kapcsolódik, akkor nagy valószínűséggel ki fogja adni, hogy nem sok köze van a számnak a Telekomhoz. 

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 3
3 minutes ago, Tatár Jeromos said:

i. És itt sem válaszol senki, csak további kérdéseket tesztek fel.  

Nyilván. Nem fogok állást foglalni, illetve nem tudok segíteni rész információk alapján. Megkereshetném - ha nagyon akarnám - hogy mi történt, de egyszerűbb ha tényszerűen leírod. Utána meg lehet vitatni a dolgot. Félinfókból nem.

Szerkesztve ekkor: Szerkesztő: root
Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 3

@Tatár Jeromos

Válaszolunk amire tudunk, további kérdéseket azért teszünk fel, hogy jobban átlássuk, hogy mi is történt veled pontosan, mert több információ hiányában nem lehet erre mit mondani, csak általánosságokat. 

Az 1-2 pontban kaptál két SMS-t, ennek számát mi nem látjuk innen, erre válaszolni egy fórumon nem tudunk neked. A telefonod nyilván kijelzi, hogy milyen számról kaptad. Azt sem látjuk, hogy mit tartalmaz ez az SMS. Erre a kérdéspontra, illetve a 3. pontra írtam, hogy ennek ismeretében a Googlen vagy a Tudakozóban tájékozódhatsz egy egy szám hovatartozásáról. 

3-as pont. A1430-ról, a +36308080180, +36308080080 SMS számról kaptam már üzenetet a Telekomtól. De ezek csak tájékoztató üzenetek voltak. Számlázási adatokat, ATM befizetést stb nem kér a Telekom ilyen platformon. Lehet vannak még további számok is a Telekomhoz kapcsolódóan, de az elmúlt 1 évet visszanézve nekem csak ezekről a számokról jött olyan üzenet a telefonos készülékemre, ami 100%-ig a Telekomhoz tartozik.

4. Csalások mindig is voltak lesznek, nem csak a Telekom, de minden más szolgáltató nevében. Kiszűrni úgy tudod, hogy ellenörzöd az üzenet forrását, az 1-2-3-as pontok alapján. Külföldi csalók rendkívül nehezen fordítják le a Magyar nyelvet, ezért ez is gyanakvásra adhat okot. És úgy amblok mindent gyanakvással kell fogadni, aminek keretében pénzt vagy adatot adsz ki a zsebedből. 

5. Itt már végképp zacaros, hogy milyen hivatkozott levélről van szó, illetve ki az a Szilvia (Telekom alkalmazott?) és milyen választ adott? Itt a dokumentumok ismerete nélkül nem tudunk mit mondani. De ahogy írtad, ez a sztori tényleg irreleváns annak tekintetében, hogy leveledre 30 napon belül miért nem kaptál választ. Sajnos a tények ismerete nélkül arra sem lehet mit mondani. 

Szerkesztve ekkor: Szerkesztő: btz
Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 3

De akkor itt az ideje a találgatásnak. Én arra tippelnék, hogy emberünk kapott valami SMS-t. "Megnyerted a százmilliót a Telekomtól" Küldd a "hurrá" szót a +234 77 789698456 os számra a számlaszámoddal együtt és küldjük a pénzt. Ezután felchargeolt a T 2-3XXXX Ft ot, és emberünk nem fizette be. Ezért jött a bünti bam-bam, vagyis korlátozták.

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 2
2 minutes ago, btz said:

@root

Ez is egy lehetséges eset, ráadásul nem is példa nélküli . Múltkor pont egy hasonló eset miatt ment az üvöltözés és a "megyünk a konkurenciához" című fenyegetőzés az egyik T pontban. Sajnos nem sikerült eltörölni a 90-es szám miatti többletköltséget. Pech. 

Még a 90-es istenes. pár ezer FT. A nigériai számok +234 a komoly. Küld SMS-t vagy megcsörget és le is rakja. Visszahívod , vagy küldesz sms-t és mindjárt egy szép kerek összeggel leszel szegényebb.:)

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 2
1 minute ago, Tatár Jeromos said:

@root 1412 és a 1414-es telekom számról kaptam egymásnak ellentmondó sms-t. Aztán az ügyintéző, ugyanolyan "kedves és segítőkész" volt mint kb. te. De ez a T-től szakmai rutin:(

Szóval a mai napig nem árulta el, a T. hogy melyik számáról érkezett sms-t kell nekem "elhinnem"! Pedig rákérdeztem szóban, írásban és elektronikus felületen is. A T. legalább nem süllyedt olyan mélyre mint a te sítlusod!

Tehát, kaptál egy sms-t amiben leírták, hogy mit kell csinálni ahhoz. hogy nyerj X ft-ot. Te, anélkül, hogy utánamentél volna, már csináltad is. Aztán meglepődtél amikor megkaptad a számlát, majd ezek után - ugyan te kajáltad be a dolgot - nem akartad kifizetni. Ugye azt tudod, hogy még otthonról is megoldható, hogy olyan számot jelenítsek meg a telefonodon küldőként amilyet csak akarok? Illetve a saját email címedről is írhatok Neked, ha épp olyan kedvem van. Nah mindegy,  sosem szerettem az ügyvédeket, ez rólam közudott. A buta ügyvédeket meg kifejezetten utálom.

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 2

Látom nem érted. Tehát: BÁRKI küldhet Neked olyan üzenetet, aminek a feladója a 1414. Te azt látod, hogy a 1414-ről jött, valójában egy csaló küldi. Még mindig nem tisztázott, hogy mi történt pontosan, folyamtosan mellébeszélsz, ahelyett, hogy tényszerűen leírnád mi történt. Nyilván azért nem írod le, mert szégyelled magad, hogy palira vettek. Csakhogy így ennek a topicnak semmi értelme....

houston.jpg

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 2

@Tatár Jeromos

Mi ált ezekben a 1412 és 1414-ről jövő SMS-ekben ami egymásnak ellent mondott?

A legjobb ha semelyik számról érkező SMS-t vagy emailt nem veszel komolyan ha pl fura magyarsággal van fogalmazva a tartalma ("Aztán befizetni számla" stb), még ha esetleg olyan forrásból is küldték, amiről azt hiszed, hogy ismered.

Egyébként SMS-t nekem még egyszer sem küldtek a 1414, 1412-es számokról. Persze nem lehetetlen (mivel a 1430-ról már kaptam) , de én  nem láttam még soha.

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 0

Ha Telekom lennék, akkor 1. kommunikálnék az ügyfelekkel, 2. nem nézném hülyének Őket, és akkor ilyen egyszerű adathalász/csaló emilekről nem hinné senki, hogy T-s, 3. ha feltesznek egy kérdést akkor válaszolok rá. 

@root íme a levelem, nem az első és nem az utolsó amire érdemi válasz nem jött! A telekom nagyobb szélhámos, mint azok akik pár ezer forintot húznának lenne a semmire, mert a T szintén a semmire húz le ennél sokkal nagyobb összegre:

 

 

IMG_3715 (002).jpg

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 0

@btz @root Nagyon viccesben toljátok! Augusztus 22-én feltettem írásban 5 kérdét, és kértem 5 választ rá, ebből három kérédsre egy-egy négyjegyű vagy tízjegyű számot kellett volna csak megadni, a többiben pedig egzakt választ adni. Ha elolvassátok a levelemet kellő figyelemmel akkor ti is megérthetitek, hogy a korlátozás ténye/oka irreleváns arra a kérdésre, hogy augusztus 22-óta egy csalással kapcsolatos konkrét kérdésben miért nem tud a telekom válaszolni. És itt sem válaszol senki, csak további kérdéseket tesztek fel.  

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 0

@root 1412 és a 1414-es telekom számról kaptam egymásnak ellentmondó sms-t. Aztán az ügyintéző, ugyanolyan "kedves és segítőkész" volt mint kb. te. De ez a T-től szakmai rutin:(

Szóval a mai napig nem árulta el, a T. hogy melyik számáról érkezett sms-t kell nekem "elhinnem"! Pedig rákérdeztem szóban, írásban és elektronikus felületen is. A T. legalább nem süllyedt olyan mélyre mint a te sítlusod!

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 0

Végtelenül bölcs, okos, ravasz és jóstílusú root! Mindkét szám a telekomé, ezt Ők is elismerték. A panaszomat elfogadták és jóvá írták azokat a díjakat amit megkifogásoltam. Sőt azt is elismerték, hogy az üzeneteket a rendszerük küldi automatikusan és nem tudják az egyedi ügyekben ezt áthangolni, ezért lett ellentmondásos két telekom üzenet.

Azzal nem tudnak a mai napig mit kezdeni, hogy megelőzendő az ilyen eseteket rákérdeztem, hogy mostantól melyik számuk az amelyikről ha üzenet kapok akkor az a hivatalos.

Ezzel a névvel nehéz személyeskedni, hogy root! Ezért kívánok neked hosszú és bölcs életet, ne kelljen sunyi, álnevek mögé bújó emberekkel vitatkoznod, mint pl. nekem.    

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 0

Átfutottam az eddig írtakat de nem derült ki számomra hogy honnan kaptál sms-t milyen számról és mi volt benne. Így meg elég karcsú a dolog... 1412,1414,1430 -rol még nem kaptam soha sms-t szerintem nem is fogok :D Mindig valami 0630-as számról jönnek. Illetve ha a T nevében csörgök ki előfizetőhöz ivr-el akkor se ezek a rövid számok jelennek meg. 

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 0

A 1430 a t-mobilé, a 1412 és 1414 pedig a t-homehoz tartozik, ezzel semmi gond nincs. sima számla értesítő, számmal, összeggel és befizetési határidővel.  Rendes telekom magyarsággal. Ezekről a számokról számla értesítés jön, a root által említett 36303444025-ről a műszaki bejelentésekkel kapcsolatban kapok üzenetet amiből jó sok van:(. Most végig is néztem, hogy szóba került A 30 3444025-ről 50 smsem van, ami hibákhoz köthető (pl.). Az egész telekom problémám egy teljesen használhatatlan t-home szolgáltatásból fakad. Amikor egy éven keresztül nem volt használható a net (és így a tv sem) akkor elkezdtem a számlákat kifogásolni és kötbérezni.

A T embere mérte ki hogy 10.000 adathiba volt /perc, fixen T hálózat hiba miatt.  

Amikor a számlákat kifogásolni és kötbérezni kezdtem azt nem tudta a rendszerük kezelni ezért kaptam az egyik telekomos számról egy x összegű figyelmeztetést amiben volt egy y határidő, a másik számról pedig egy 2x-s számla értesítőt amiben volt egy y-2hét határidő. Így pedig nehéz volt megállapítani, hogy most hogyan állunk, ehhez hozzájön a szokásos 45-50 perces telefonos ügy(etlen)intézés és a soha meg nem válaszolt levelek. Aztán amikor korlátozták a home szolgáltatást, akkor felkaptam a vizet, mert nem akkor járt le a számla amikor Ök gondolták, és nem is akkora számla. Így jutottam el oda, hogy a csaló telekomos levelek (amik mennek automatikusan a kukába, "mert ***** azért nem vagyok") semmivel nem nagyobb lehúzás , mint amit a telekom az ügyfeleivel csinál annyi a különbség, hogy a csalók 3-4 ezer forintot akarnak elkérni a t számla meg 17-24k között mozog, és Ők sem szolgáltatnak. 

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

Csatlakozz a közösséghez!

Posztolhatsz regisztráció előtt is. Ha már van regisztrációd, jelentkezz be itt.

Vendég
Válaszolj a kérdésre...

×   Formázással együtt illesztetted be a tartalmat.   Formázás eltávolítása

  Only 75 emoji are allowed.

×   A linkedet automatikusan beágyaztuk.   Linkként mutatás

×   Az előző tartalmat tároltuk. .   Itt törölhetsz

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Új...