blaszlo

Sagemcom F@st 5655v2 AC MT telefon probléma

Kérdés

Üdvözlet!

Sagemcom 5655v2-vel  tapasztalta már valaki a következő hibajelenséget?
- 1000/1000- internet csomag + digitális telefon  szolgáltatás  van.
Amikor wifin vagy kábelen hozzá vannak csatlakoztatva eszközök  és adatforgalom is zajlik rajta, akkor a vezetékes telefon használhatatlan leggyakrabban esténként. Szakadozik a vonal, beszédnél szavak maradnak ki. Éles zajok  is hallhatóak. Hívás  gyakran estén a hívó és hívott félnek is  foglat hangot ad.
A probléma jelezve lett a Telekom felé akik felvették hibára, a szerelő kiérkezésekor nap közben ez a hibajelenség pont nem állt fenn, így lezárta a hibát,  hogy nem talált meghibásodásra utaló jelet, így nem merem ismét hibára bejelenteni.
Mi lehet megoldás?
Előre is köszönöm!


Bejegyzés megosztása


Link a bejegyzéshez
Megosztás más oldalakon

9 válasz erre a kérdésre

Igen egy másik készülékkel de azon tárcsahang helyett foglalt jelzést ad. A vonal az 1. es portra van felprogramozva.

Bejegyzés megosztása


Link a bejegyzéshez
Megosztás más oldalakon

2. telefon portba próbáltad dugni ?

Bejegyzés megosztása


Link a bejegyzéshez
Megosztás más oldalakon

Köszönöm a választ!

Megint bejelentem hibára!
A környékünkön sokan panaszkodnak erre a digitális telefon használata közben tapasztalható  hibajelenségre, ami az esti órákban erősödik fel.
Erős a gyanúm hogy, nem egyedi problémáról van szó.
 

Bejegyzés megosztása


Link a bejegyzéshez
Megosztás más oldalakon

Ez nem olyan mint a DSL. Nincs szinkron sebesség, ezért nem is lehet kiolvasni.

Nem kell kikapcsolni semmilyen Ethernetet, sem wifit. Emellett is rendben működnie kéne. Cseréltest ki az egészet. Mond meg hogy hiba van az eszközzel, szakadozik a beszélgetés továbbra is. Cseréljék ki az egészet. A csomagnak megfelelő sebességet pedig állítsák vissza. 

Bejegyzés megosztása


Link a bejegyzéshez
Megosztás más oldalakon

Köszönöm a választ!
Helyi adatforgalom minimális!
Amit leírtam az az internetszolgáltatásra vonatkozik.
Csak internet és digitális telefon szolgáltatás van igénybe véve.
 

Szerkesztve ekkor: Szerkesztő: blaszlo

Bejegyzés megosztása


Link a bejegyzéshez
Megosztás más oldalakon

@blaszlo

A digitális elosztó nem Switch ! ! !

Eltűri ugyan a nagyobb helyi adatforgalmat is, de csak akkor, ha nincs mellette IPTV szolgáltatás.

Mint egy másik fórumban kiderült, a teljes alap IPTV adatforgalom (az összes csatorna egyben) folyamatosan kb. 200 Mbit (vagy valamivel még több is), és ott lóg a Set-Top-Box-ok bemenetén akkor is, ha nincsenek bekapcsolva. Pontosan nem ismerem a működését, de az biztos, hogy lefoglalja valamelyest a digitális elosztót, és még elsődleges jogokat is társít hozzá.

A Sagemcom F@st 5655v2 nem szereti, ha ezt tetézzük rajta is átmenő további jelentős helyi adatforgalommal.

Tapasztalatból írom, amíg nem volt IPTV gond nélkül másolgathattam bármit a digitális elosztón keresztül (és ezzel megspóroltam egy újabb Switch-et).

Azóta már csak IPTV-re és internetre használom a digitális elosztót. Két hónapja nem is volt vele semmilyen gondom.

A helyi adatforgalom saját WiFi-n és Switch-eken megy.

+++

Nálam az IPTV kezdett akadozni a kb. 10 GB másolása közben. A digitális elosztó határozatlan állapotba került. A web-es felületét nem lehetett elérni, az IPTV leállt, az internet elérhető maradt, a másolás megszakadt, de a telefon működött.

Szerkesztve ekkor: Szerkesztő: Kalimera

Bejegyzés megosztása


Link a bejegyzéshez
Megosztás más oldalakon

Köszönöm a válaszokat!
Az eszköz nem került cserére , hanem központilag frissítésre került a szoftver 380-as végűről SG3G10000392 verzióra.
A jelenség mérséklődött, de mikor adatforgalom van Etherneten és wifin akkor kicsit továbbra is telefonálás esetén rövid időkre szakadozik a vonal, de így már azért értjük egymást telefonban. Azt javasolták, ha jó hangminőséget szeretnék akkor a hívás idejére kapcsoljam ki a wifit és Ethernetet, így tényleg jobb a hangminőség. (De kezdünk visszafordulni  a betárcsázós internet korszakába vagy telefonálunk vagy internetezünk.) 
A másik probléma, hogy a Speedtesten Telekom szerveren mérve le 900/ fel 850 Megabit körüli (Ping 3ms) értékek voltak, most ez lecsökkent 310/270 Megabit (Ping 8ms) körüli értékre. Szerződés szerint 1000/1000 csomagnál 300/50 a garantált sávszélesség, ami megvan, így hibára sem veszik fel.
Az igazsághoz hozzátartozik, hogy az elmúlt néhány napban több rövid ideig tartó áramszünet is  volt, ami miatt többször újraindult az eszköz, a sebesség lecsökkenésében itt nem tudom lehet-e szerepe.
Az eszköz Gpon lapját mellékelem, eltérést az előzőhöz képest Rx Power értékben látok, előtte kb. -21, -21,8  közötti értékek voltak. Ráadásul ebben az eszközben a szinkron sebességet sem lehet kiolvasni mint a DSL technológiánál.
Többet vártam ettől a  modern hibalehetőség mentesnek hirdetett szolgáltatástól!



 

Vonali jellemzők.jpg

Bejegyzés megosztása


Link a bejegyzéshez
Megosztás más oldalakon

Hello

Nekem is ilyen problémám van, igaz most volt karbantartás a környékünkön és a hiba jelenség megszűnt. Nálam is volt kint szerelő és ajánlotta hogy indítsam újra a routeret. (ez már előtte párszor megtörtént) Szóval nem biztos hogy a routerrel van gond. De várom a fejleményeket, hogy segít-e a csere.

Szerkesztve ekkor: Szerkesztő: Conscripter

Bejegyzés megosztása


Link a bejegyzéshez
Megosztás más oldalakon

Cseréltesd ki. És jelezd itt is, hogy jó lett e.

Bejegyzés megosztása


Link a bejegyzéshez
Megosztás más oldalakon

Hozz létre egy fiókot vagy jelentkezz be a kommenteléshez

Ahhoz, hogy kommentelhess, tagnak kell lenned.

Fiók létrehozása

Hozz létre a közösségünkben egy új fiókot. Igazán egyszerű!


Új fiók regisztrálása

Bejelentkezés

Már van fiókod? Jelentkezz be itt!


Bejelentkezés most