blaszlo

Tag
  • Tartalmak

    24
  • Csatlakozás időpontja

  • Utolsó látogatás

blaszlo a fórumon

  • Rang
    Tudományos főtag
    10+
    10+

    Telefon guru

    Otthon vagyok a telefon témakörben, az előző 90 nap alatt ennyit posztoltam

    10+
    10+

    Mobil guru

    Otthon vagyok a mobiltelefon témakörben, az előző 90 nap alatt ennyit posztoltam

    10+
    10+

    Egyéb guru

    Otthon vagyok a Telekom ügyintézéssel/ a Telekom fórummal kapcsolatban, az előző 90 nap alatt ennyit posztoltam

Profil megtekintések

279 profilmegtekintés
  1. Köszönöm szépen!
  2. GPON optikai hálózaton mekkora MTU érték állítható be maximálisan?
  3. Szia! Nálam szintén hasonló a helyzet, ráadásul még a telefonvonal is szakadozik időszakosan. Nálam jelenleg 300 mbit/s körüli sebesség mérhető. Jeleztem a problémákat többször ügyfélszolgálatra, ahol azt válaszolták hogy a szerződésben leírt garantált értéket biztosítják. Illettve küldtek SMS-t hogy hibát nem találtak.
  4. Köszönöm a tanácsokat! Bejelentem majd hibára.
  5. Lényegében mindegyik eszközt a Digitális elosztóhoz csatlakozik kizárólag internet elérésre használjuk. Igaz
  6. A szerelő nem cserélte ki még egyszer sem az eszközt, szoftver hibára fogták a problémákat És lezárták a hibát, hogy nem találtak meghibásodást.
  7. Csak telefon és internet szolgáltatásunk van. Ezek után IPTV- szolgáltatással tuti nem egészítem ki. Akinek van a környezetemben arra panaszkodik hogy időnként megakad és kockásodik a kép. Az eszközre 2db PC van LAN kábellel kötve, és WIFI-n csatlakozik 2,4 Ghz-en maximum 3db eszköz. A gépeken helyi hálózat nincs bekonfigurálva. Tablet, mobiltelefon és PC közötti adatcserét USB adatkábelen oldom meg ha szükséges.
  8. A digitális elosztót kipróbáltam másik DC 12V 2A -es tápegységgel is, a hibajelenség ugyanaz. Az eredeti tápegység is stabilan tartja a DC 12V-ot, pontosan 12,11V-ot mutatott a műszer. A konnektorba 232 V feszültség mérhető, villanyszerelő átvizsgálta a villamos hálózatot, hurokimpedanciát is mért, villamos hálózatban nem talált rendellenességet. Telefon készüléket is cseréltünk, a hiba továbbra is fennáll. A Telekom szerelője kb. 2 hónap alatt 4 alkalommal járt nálunk, de azt mondta, hogy országos probléma van ezekkel az eszközökkel, nem tartotta szükségesnek az eszköz cseréjét sem. A hibajegy lezárásra került és kiküldték az SMS-t hogy a Telekom hálózatában nem találtak hibát. Nem értem ha tényleg szoftver hiba miért nem tudja a szerelő felsőbb körökbe továbbküldeni a hibamegoldásra, ha nem lakáson belüli problémáról van szó.
  9. Én a következő hibajelenségeket tapasztalom Sagemcom 5655V2 AC MT típusú eszközzel. Vezetékes telefon szolgáltatás esetében néhány alkalommal esténként a tárcsahang szakadozik. Bejövő hívásnál előfordult hogy a hívó fél foglalt hangjelzést hallott, miközben a vonal szabad volt, mobil telefonon hívtak hogy nem tudnak bennünket vezetékes telefonon. Kimenő hívásnál is volt ilyen jelenség. Hívószám kijelzés szolgáltatásnál sikeres bejövő hívás esetén van hogy jelenik meg a bejövő hívás száma, annak ellenére, hogy a hívó félnél a hívószám elküldés engedélyezve van. A telefon kijelzőjén ilyenkor hívószám helyett Error üzenetet ír ki a készülék. A telefonban ilyenkor hallható hangok felvételre kerültek, amit mellékelek (001, 002 M4a fájlok) http://s1.toldacuccot.hu/letoltes?sid=14d63d6c11239c6c1f1e8c0d0a4be997 A hibát jeleztük. Közben a digitális elosztó is újra lett indítva. Másnap a szerelő helyszínre kijött, készségesen átvizsgálta a lakáson belüli hálózatot, de lakáson belül hibát nem talált. A vizsgálat időpontjában probléma nélkül működött a vezetékes telefon szolgáltatás. A hibajelenség este ismételten előjött, és később arra jöttem rá, hogy a telefon szolgáltatásokkal kapcsolatos problémák akkor jelentkeznek, mikor a digitális elosztóra vezetékesen és wifi hálózatra több otthoni eszköz is rácsatlakozik. A telefon kagyló felemelt állapotában a hívófélnek kicsörög jelzést jelez, a telefon a hívott félnél nem csörög ki, még akkor sem ha közbe a telefonkagyló visszahelyezésre kerül. Ilyen esetben foglalt jelzést kellene normál esetben hallani a hívó félnek, nem pedig kicsörgést! Az internet szolgáltatással kapcsolatosan időszakosan előfordul hogy a számítógépen az elosztóra Ethernet kábelen kb. 10 méter hosszúságba 1Gbps sebességgel, megesik hogy a hálózati kapcsolatot jelző ikonnál rövid időre felkiáltó jel jelenik meg, ilyenkor a gépen rövid időre az internet kapcsolat is megszűnik. A digitális elosztón található ledek világítanak megszokott módon. A mérhető sebességekkel kapcsolatosan a következőket tapasztalom: az optikai hálózat bekötése után kb 2 hétig stabilan mérhető volt 950 Mbps sebesség, ami mostanság lecsökkenni látszik főleg esti időszakokban. Mérésre speedtest.net oldalon Telekom szerver van használva vezetékes szabványos Ethernet csatlakozáson, a mérés idejére háttér adatforgalom, wifi leállításra került. Méréssel kapcsolatos képek mellékelve! (1. kép Bekötés után mért sebesség érték. 2. kép jelenleg mérhető sebesség érték Telekom szerveren). A telefonnal kapcsolatos problémákra többen is panaszkodnak a környékünkről a probléma nem egyedi, illetve erről a típusú digitális elosztóról internetes fórumokon sem írnak jó dolgokat. Sokan nem merik jelezni a tapasztalt problémákat! A fent leírt hibák háttere központi, vagy digitális elosztó szoftver alapú probléma, ezen a helyszínre kiküldött munkatársuk minden igyekezete ellenére nem tud segíteni. A komolyabb problémák észlelésekor a digitális elosztó ki és visszakapcsolása időszakosan csökkenti a problémát. Időszaktól függően akár napi több alkalommal is sor kerülhet a digitális elosztó újraindítására.
  10. Köszönöm! Akkor valószínű, hogy a Sagemcom F@st 5655v2 AC MT típusú eszköz okozza a problémákat!
  11. Üdvözlet! Igen minuszban van, elnézést elfelejtettem elé írni! Jelenlegi értékek: TX Optical Power: 3,378 RX Optical Power: -22,218 Working Voltage: 3252.6 mV Bias Current: 12.5 mA Working Temperature: 36,23 C
  12. Sziasztok! Sagemcom F@st 5655v2 AC MT típusú eszközzel nyujtott szolgáltatásokkal elég sok problémánk van beüzemelés óta. A hibák jelzésre kerültek az ügyfélszolgálat felé. A helyszínre kiküldött szerelő szerint szoftver hiba van ezekkel az eszközökkel, és mondta hogy ő ezen nem tud segíteni, eszköz cseréjének sem látta értelmét. A hibajegyet lezárta és kiküldték az SMS értesítést hogy nem találtak hibát, a hiba fennállása ellenére is. Problémát okozhat az a hálózatban, hogy nálam az Optical Module Rx Power (dBm) értéke 21-22 között van, a többi szomszédnál és az utában ez az érték 17-18 között van. Megjegyzem hogy a telefonközpont ahova szemmel láthatóan összefutnak az optikai légkábelek 2 házzal arrébb kb. 100 méterre van. Ezt a felvetést is megemlítettem, de azt mondták ez értékhatáron belül van. Szolgáltatásban nem okozhat problémát, hogy nálam így eltérnek az értékek?
  13. A telefon kagyló felemelt állapotában a hívófélnek kicsörög jelzést jelez, a telefon a hívott félnél nem csörög ki, még akkor sem ha közbe a telefonkagyló visszahelyezésre kerül. Ilyen esetben foglalt jelzést kellene normál esetben hallani a hívó félnek, nem pedig kicsörgést!
  14. Nincs ip tv! Csak 1000/1000 internet, és telefon van! Az eszközök között csak internetes adatforgalom van.
  15. Sziasztok! Én a következő hibajelenségeket tapasztalom Sagemcom 5655V2 AC MT típusú eszközzel. Vezetékes telefon szolgáltatás esetében néhány alkalommal esténként a tárcsahang szakadozik. Bejövő hívásnál előfordult hogy a hívó fél foglalt hangjelzést hallott, miközben a vonal szabad volt, mobil telefonon hívtak hogy nem tudnak bennünket vezetékes telefonon. Kimenő hívásnál is volt ilyen jelenség. Hívószám kijelzés szolgáltatásnál sikeres bejövő hívás esetén van hogy jelenik meg a bejövő hívás száma, annak ellenére, hogy a hívó félnél a hívószám elküldés engedélyezve van. A telefon kijelzőjén ilyenkor hívószám helyett Error üzenetet ír ki a készülék. A telefonban ilyenkor hallható hangok felvételre kerültek, amit mellékelek (001, 002 M4a fájlok) http://s1.toldacuccot.hu/letoltes?sid=14d63d6c11239c6c1f1e8c0d0a4be997 A hibát jeleztük. Közben a digitális elosztó is újra lett indítva. Másnap a szerelő helyszínre kijött, készségesen átvizsgálta a lakáson belüli hálózatot, de lakáson belül hibát nem talált. A vizsgálat időpontjában probléma nélkül működött a vezetékes telefon szolgáltatás. A hibajelenség este ismételten előjött, és később arra jöttem rá, hogy a telefon szolgáltatásokkal kapcsolatos problémák akkor jelentkeznek, mikor a digitális elosztóra vezetékesen és wifi hálózatra több otthoni eszköz is rácsatlakozik. Az internet szolgáltatással kapcsolatosan időszakosan előfordul hogy a számítógépen az elosztóra Ethernet kábelen kb. 10 méter hosszúságba 1Gbps sebességgel, megesik hogy a hálózati kapcsolatot jelző ikonnál rövid időre felkiáltó jel jelenik meg, ilyenkor a gépen rövid időre az internet kapcsolat is megszűnik. A digitális elosztón található ledek világítanak megszokott módon. A mérhető sebességekkel kapcsolatosan a következőket tapasztalom: az optikai hálózat bekötése után kb 2 hétig stabilan mérhető volt 950 Mbps sebesség, ami mostanság lecsökkenni látszik főleg esti időszakokban. Mérésre speedtest.net oldalon Telekom szerver van használva vezetékes szabványos Ethernet csatlakozáson, a mérés idejére háttér adatforgalom, wifi leállításra került. Méréssel kapcsolatos képek mellékelve! (1. kép Bekötés után mért sebesség érték. 2. kép jelenleg mérhető sebesség érték Telekom szerveren). A telefonnal kapcsolatos problémákra többen is panaszkodnak a környékünkről a probléma nem egyedi, illetve erről a típusú digitális elosztóról internetes fórumokon sem írnak jó dolgokat. Sokan nem merik jelezni a tapasztalt problémákat! A fent leírt hibák háttere központi, vagy digitális elosztó szoftver alapú probléma, ezen a helyszínre kiküldött munkatársuk minden igyekezete ellenére nem tud segíteni. A komolyabb problémák észlelésekor a digitális elosztó ki és visszakapcsolása időszakosan csökkenti a problémát. Időszaktól függően akár napi több alkalommal is sor kerülhet a digitális elosztó újraindítására, az lenne a kérdésem, hogy a sok újraindítás miatt nem fog lecsökkenni a kapcsolat sebessége? Nagyobb megbízhatóságot várnék ettől a legmodernebbnek nevezett csúcs technológiától!