A következőket az általam ismert vonatkozó fórumokon is közzéteszem okulásul.
Alig több, mint egy hete kötötték be az 1000/1000 internet szolgáltatást Budapesti lakásunkra. Telekomos negatív tapasztalataim miatt előtte olvasgattam mi várható ezzel kapcsolatban és legtöbb helyen óva intik az embert tőle.
Mivel a területünkre nem rég újonnan vezették be az optikai hálózatot ezért gondoltam adok esélyt nekik, csak jó lesz. Hiba volt. Informatikusról feltételezhetően magam is a bekötés óta napi szinten többször (hajnal, reggel, délelőtt, délután, este) mérem szolgáltatás "minőségét".
Tisztában vagyok vele, hogy a garantált sebesség kevesebb. A többi szolgáltatóval kapcsolatos tapasztalatom azonban az, hogy a névleges vagy azt megközelítő sebességet szolgáltatják és a garantált adatok nem azért vannak, hogy azt megközelítő szolgáltatást nyújtsanak. A Telekomtól eltérőn a többieknél azért van a garantált, hogy időleges probléma esetén azt is nyújtani fogják. (Egyértelműen kiesés alatt azt sem fogja adni senki.) Nem így a Telekoszopatónál. (Miért is gondoltam, hogy változott valami a régebbi tapasztalataim óta?)
A méréseket minden hibalehetőséget kiszűrve végeztem. A legjobb eredmény 480Mb le/290 fel volt. Ez azonban kiugró, két alkalom volt. A jellemző sebesség a 320-350 le és 200-220 fel. Egyébként az is előfordul, hogy a garantált letöltési sebesség sincs meg, de legyen ezt most elengedem.
Telefonos hibabejelentésnél azt mondták, hogy ha meg van a garantált, akkor éljek együtt vele, nem tesznek semmit. Magyarul elismerik, hogy Ők bizony a garantáltat adják a névlegesen meghirdetett helyett. Erre törekednek és nem tesznek semmit a szolgáltatás javítása érdekében. Ezt követően írásos panaszt tettem, miután egyszer telefonon kerestek Telekomtól. Sajnos éppen moziban voltunk és nem tudtam felvenni. Azóta semmi.
A panaszban kértem nézzenek utána tudják-e a névleges felé közelítő szolgáltatást nyújtani vagy adják meg a kötbér mértékét és azonnal szerződést bontok annak tudatában. A kötbér fizetéséről pedig annak mértékétől függően ügyvédemmel egyeztetek. (Érdemes-e időt szánni rá?) Azóta várok válaszra.
Hogy miért nem tisztességes az eljárás és miért haragszom?
1. Sem az érdeklődésnél, sem szerződésköténél nem hívják fel a figyelmet, hogy Ők a garantált szolgáltatásra törekednek, nem a névlegesre. Az, hogy az előbbi a céljuk és nem a névleges egy nagybetűs átverés. (Más szolgáltatók névlegesre törekednek, de tudom, hogy mindenhol vannak esetek. Érdekes módon azonban máshol tesznek az ügyfélért és nem mondják nyíltan arcba, hogy ez van egyed. Megszívtad.)
2. Miért is fizessek 1000/1000 internetért, amikor az egy vagy két "csomaggal" alatta lévőt nyújtják csak?
3. *****-ről váltottam Telekomra gondolva, hogy őj optikai hálózat hát csak jó lesz még egy Telekomtól is. Szóval most a tárgy végponton többet fizetek egy lassabb internetért TV nélkül, mint fizettem a másik szolgáltatónak amihez még HD TV szolgáltatás is járt. Szívás extra!
Köszönetem, ha türelmesen elolvastad és szerencsés vagy, ha nálad a névlegeshez közelítően nyújták a szolgáltatást!
Kérdés
Yespoker
A következőket az általam ismert vonatkozó fórumokon is közzéteszem okulásul.
Alig több, mint egy hete kötötték be az 1000/1000 internet szolgáltatást Budapesti lakásunkra. Telekomos negatív tapasztalataim miatt előtte olvasgattam mi várható ezzel kapcsolatban és legtöbb helyen óva intik az embert tőle.
Mivel a területünkre nem rég újonnan vezették be az optikai hálózatot ezért gondoltam adok esélyt nekik, csak jó lesz. Hiba volt. Informatikusról feltételezhetően magam is a bekötés óta napi szinten többször (hajnal, reggel, délelőtt, délután, este) mérem szolgáltatás "minőségét".
Tisztában vagyok vele, hogy a garantált sebesség kevesebb. A többi szolgáltatóval kapcsolatos tapasztalatom azonban az, hogy a névleges vagy azt megközelítő sebességet szolgáltatják és a garantált adatok nem azért vannak, hogy azt megközelítő szolgáltatást nyújtsanak. A Telekomtól eltérőn a többieknél azért van a garantált, hogy időleges probléma esetén azt is nyújtani fogják. (Egyértelműen kiesés alatt azt sem fogja adni senki.) Nem így a Telekoszopatónál. (Miért is gondoltam, hogy változott valami a régebbi tapasztalataim óta?)
A méréseket minden hibalehetőséget kiszűrve végeztem. A legjobb eredmény 480Mb le/290 fel volt. Ez azonban kiugró, két alkalom volt. A jellemző sebesség a 320-350 le és 200-220 fel. Egyébként az is előfordul, hogy a garantált letöltési sebesség sincs meg, de legyen ezt most elengedem.
Telefonos hibabejelentésnél azt mondták, hogy ha meg van a garantált, akkor éljek együtt vele, nem tesznek semmit. Magyarul elismerik, hogy Ők bizony a garantáltat adják a névlegesen meghirdetett helyett. Erre törekednek és nem tesznek semmit a szolgáltatás javítása érdekében. Ezt követően írásos panaszt tettem, miután egyszer telefonon kerestek Telekomtól. Sajnos éppen moziban voltunk és nem tudtam felvenni. Azóta semmi.
A panaszban kértem nézzenek utána tudják-e a névleges felé közelítő szolgáltatást nyújtani vagy adják meg a kötbér mértékét és azonnal szerződést bontok annak tudatában. A kötbér fizetéséről pedig annak mértékétől függően ügyvédemmel egyeztetek. (Érdemes-e időt szánni rá?) Azóta várok válaszra.
Hogy miért nem tisztességes az eljárás és miért haragszom?
1. Sem az érdeklődésnél, sem szerződésköténél nem hívják fel a figyelmet, hogy Ők a garantált szolgáltatásra törekednek, nem a névlegesre. Az, hogy az előbbi a céljuk és nem a névleges egy nagybetűs átverés. (Más szolgáltatók névlegesre törekednek, de tudom, hogy mindenhol vannak esetek. Érdekes módon azonban máshol tesznek az ügyfélért és nem mondják nyíltan arcba, hogy ez van egyed. Megszívtad.)
2. Miért is fizessek 1000/1000 internetért, amikor az egy vagy két "csomaggal" alatta lévőt nyújtják csak?
3. *****-ről váltottam Telekomra gondolva, hogy őj optikai hálózat hát csak jó lesz még egy Telekomtól is. Szóval most a tárgy végponton többet fizetek egy lassabb internetért TV nélkül, mint fizettem a másik szolgáltatónak amihez még HD TV szolgáltatás is járt. Szívás extra!
Köszönetem, ha türelmesen elolvastad és szerencsés vagy, ha nálad a névlegeshez közelítően nyújták a szolgáltatást!
Többiek okuljanak az esetemből.
Link kommenthez
Megosztás más oldalakon
24 válasz erre a kérdésre
Ajánlott posztok
Csatlakozz a közösséghez!
Posztolhatsz regisztráció előtt is. Ha már van regisztrációd, jelentkezz be itt.