Ugrás a tartalomhoz
  • 2

Egyre többen hívnak, hogy az én számomról keresték őket


GTaylor

Kérdés

Üdv!

Körülbelül 2 hónappal ezelőtt kezdődött, hogy hívnak mobilon (minden magyar hálózatból előfordul), hogy erről a számról keresték őket. Minden alkalommal magánszemély, tehát nem scam vagy átverés.

Nos, én egyiküket sem hívtam soha, tehát nem értem, hogy hogyan jelezheti a telefonjuk, hogy az én számomról keresték őket. Csalók használhatják a telefonszámom vagy mi történhetett?

Nekem is, illetve az adott illetőknek is elég kellemetlen, szóval érdekelne, hogy mit lehet tenni ez ügyben?

 

Előre is köszönöm!

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • Válaszok 57
  • Létrehozva
  • Utolsó válasz

A legnépszerűbb tartalomgyártók a témában

Ajánlott posztok

  • 0
  • Telekom

Szia Vivi025! Óvva intünk minden ismeretlen, gyanús szám felhívásától, sajnos nagyon gyakoriak manapság a visszaélések.  A jelenség globális, nem csak a Telekomot érinti. Javasoljuk, hogy soha semmilyen felületen ne add ki személyes adataidat, jelszavaidat, banki kódodat. Honlapunkon: https://bit.ly/3OyUmTH összegyűjtöttünk pár hasznos tippet, amire érdemes figyelni, hogy biztonságban tudhassuk személyes adatainkat ^Lia 

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 0
Ekkor: 2025. 02. 17. at 12:13, Telekom szakértő írta:

...gyanús szám... Honlapunkon: https://bit.ly/...

Mitől lesz egy magyarországi szabványos szám gyanúsabb, mint a többi?


A fenti mellett meg az egyik legismertebb, bőven rosszindulatú cálokra is használt URL rovídítő alkalmazása -csak az egyéni "teljesítmény" mérése végett- picit képmutatás, legalábbis hozzáértőbb szemmel!
Aki nem ért hozzá, hogy utána nézzen hogyan is ellenőrizhető az, hogy mi a rejtett link, nagyobb esélyel kattint rá a jövőben, ha épp témabéli csalásféleképp ilyen linket kap - mert hát a telekom-segítő is ezt használta, rossz így nem lehet... Nem hinném, hogy annyira nagy dolog lenne egy telekom méretű, hasnló infrastrukturális háttérrel rendelkező cégnek, hogy erre saját megoldást alkalmazzon, vagy ha már ez nagy feladat, hogy legalább sajátcímes csomagot használjon a bitly-n.

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 0

Én már sajnos az 5. ilyen hívást kapom, ahol azt állítják, én kerestem őket. Ma jelentettem a problémát a Telekomnál, ismerik a helyzetet, és továbbították az ügyet kivizsgálásra. Állítólag nekem ebből nem származhat károm, de a kommenteket olvasva aggasztó, hogy mire használják fel a telefonszámomat... Eddig még meg tudtam magyarázni, de előre félek, mikor gyanusítanak meg csalással. Remélem ennek véget lehet vetni!

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 0
  • Telekom

Szia @Dorka! Jól tetted, hogy felvetted velünk a kapcsolatot, köszönjük! A csalók sajnos nagyon kreatívak és e téren a segítségükre lehet az AI is. Kérjük, hogy  bármilyen rendellenességet észlelsz, keress minket bátran. Honlapunkon: https://bit.ly/3OyUmTH összegyűjtöttünk pár hasznos tippet, amire érdemes figyelni, hogy biztonságban tudhassuk személyes adatainkat. ^Lia 

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 0

Van már válasza a Telekom-nak erre a problémára? Nincs értelme híváslistákat kikérni, mert ha szerepel ha nem, az biztos, hogy sem én, sem a másik fél nem kerestük egymást. Sokadik ilyen van már és roppantul elegem van. Szeretném jelezni, hogy a telefonszám személyes adatnak minősül a Telekom szempontjából, így az azzal való visszaélés a Telekom felelőssége. Amennyiben nem lép a Telekom, úgy a jelen közösségi posztokra alapozottan az adatvédelmi hatósághoz fordulok. 

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 0
  • Telekom

Kedves BA_1234! Nagyon sajnáljuk a kellemetlenségeket és megértjük, hogy bosszúságot okoz! Az ’A’ szám hamisítás visszaélés lényege, hogy külföldről, általában VoIP-ról (internet alapú hanghívás) olyan hívásokat indítanak magyar telefonszámokra, amelyek során behamisítják a hívó telefonszámot. A hívott fél ezt (jelen esetben a +3630.......) a hívószámot látja kijelezve a telefonján, a hívás során pedig főként banki adatokat próbálnak megszerezni a gyanútlan ügyfelektől. Az előfizetőknek/felhasználóknak nincs közük az ilyen típusú visszaéléshez és anyagi kár nem éri őket, ugyanis a csaló hívások nem járják meg a számlázórendszereket. Ez okozza azt is, hogy a csaló hívások nem jelennek meg a híváselőzményekben. 72 órás védelmi tiltást aktiválhatunk ilyen esetben. Ez egy roaming tiltást jelent, ami kizárólag a Telekom hálózatában végződtetett hívásokra vonatkozik. Sajnos nem lesz teljeskörű a védelem, mert ha a behamisított hívással más szolgáltatónál (Yettel, Vodafone) lévő hívószámot hívnak, akkor az a hívás nem járja meg a hálózatunkat, így megállítani sincs lehetőségünk. A tiltást csak akkor észleli ügyfelünk, ha roaming helyzetben használná a hívószámát, ebben az esetben ellehetetleníti a forgalmazást. Természetesen panaszodat is tudjuk továbbítani kivizsgálásra és munkatársaink válaszolnak rá. Ha szeretnéd kérni, kérjük, hogy írj nekünk privát üzentben az érintett telefonszámmal és rögzítjük. ^Szilvia 

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

Csatlakozz a közösséghez!

Posztolhatsz regisztráció előtt is. Ha már van regisztrációd, jelentkezz be itt.

Vendég
Válaszolj a kérdésre...

×   Formázással együtt illesztetted be a tartalmat.   Formázás eltávolítása

  Only 75 emoji are allowed.

×   A linkedet automatikusan beágyaztuk.   Linkként mutatás

×   Az előző tartalmat tároltuk. .   Itt törölhetsz

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Új...