Ugrás a tartalomhoz
  • 2

Egyre többen hívnak, hogy az én számomról keresték őket


GTaylor

Kérdés

Üdv!

Körülbelül 2 hónappal ezelőtt kezdődött, hogy hívnak mobilon (minden magyar hálózatból előfordul), hogy erről a számról keresték őket. Minden alkalommal magánszemély, tehát nem scam vagy átverés.

Nos, én egyiküket sem hívtam soha, tehát nem értem, hogy hogyan jelezheti a telefonjuk, hogy az én számomról keresték őket. Csalók használhatják a telefonszámom vagy mi történhetett?

Nekem is, illetve az adott illetőknek is elég kellemetlen, szóval érdekelne, hogy mit lehet tenni ez ügyben?

 

Előre is köszönöm!

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • Válaszok 62
  • Létrehozva
  • Utolsó válasz

A legnépszerűbb tartalomgyártók a témában

Ajánlott posztok

  • 0
  • Telekom

Szia Vivi025! Óvva intünk minden ismeretlen, gyanús szám felhívásától, sajnos nagyon gyakoriak manapság a visszaélések.  A jelenség globális, nem csak a Telekomot érinti. Javasoljuk, hogy soha semmilyen felületen ne add ki személyes adataidat, jelszavaidat, banki kódodat. Honlapunkon: https://bit.ly/3OyUmTH összegyűjtöttünk pár hasznos tippet, amire érdemes figyelni, hogy biztonságban tudhassuk személyes adatainkat ^Lia 

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 0
Ekkor: 2025. 02. 17. at 12:13, Telekom szakértő írta:

...gyanús szám... Honlapunkon: https://bit.ly/...

Mitől lesz egy magyarországi szabványos szám gyanúsabb, mint a többi?


A fenti mellett meg az egyik legismertebb, bőven rosszindulatú cálokra is használt URL rovídítő alkalmazása -csak az egyéni "teljesítmény" mérése végett- picit képmutatás, legalábbis hozzáértőbb szemmel!
Aki nem ért hozzá, hogy utána nézzen hogyan is ellenőrizhető az, hogy mi a rejtett link, nagyobb esélyel kattint rá a jövőben, ha épp témabéli csalásféleképp ilyen linket kap - mert hát a telekom-segítő is ezt használta, rossz így nem lehet... Nem hinném, hogy annyira nagy dolog lenne egy telekom méretű, hasnló infrastrukturális háttérrel rendelkező cégnek, hogy erre saját megoldást alkalmazzon, vagy ha már ez nagy feladat, hogy legalább sajátcímes csomagot használjon a bitly-n.

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 0

Én már sajnos az 5. ilyen hívást kapom, ahol azt állítják, én kerestem őket. Ma jelentettem a problémát a Telekomnál, ismerik a helyzetet, és továbbították az ügyet kivizsgálásra. Állítólag nekem ebből nem származhat károm, de a kommenteket olvasva aggasztó, hogy mire használják fel a telefonszámomat... Eddig még meg tudtam magyarázni, de előre félek, mikor gyanusítanak meg csalással. Remélem ennek véget lehet vetni!

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 0
  • Telekom

Szia @Dorka! Jól tetted, hogy felvetted velünk a kapcsolatot, köszönjük! A csalók sajnos nagyon kreatívak és e téren a segítségükre lehet az AI is. Kérjük, hogy  bármilyen rendellenességet észlelsz, keress minket bátran. Honlapunkon: https://bit.ly/3OyUmTH összegyűjtöttünk pár hasznos tippet, amire érdemes figyelni, hogy biztonságban tudhassuk személyes adatainkat. ^Lia 

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 0

Van már válasza a Telekom-nak erre a problémára? Nincs értelme híváslistákat kikérni, mert ha szerepel ha nem, az biztos, hogy sem én, sem a másik fél nem kerestük egymást. Sokadik ilyen van már és roppantul elegem van. Szeretném jelezni, hogy a telefonszám személyes adatnak minősül a Telekom szempontjából, így az azzal való visszaélés a Telekom felelőssége. Amennyiben nem lép a Telekom, úgy a jelen közösségi posztokra alapozottan az adatvédelmi hatósághoz fordulok. 

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 0
  • Telekom

Kedves BA_1234! Nagyon sajnáljuk a kellemetlenségeket és megértjük, hogy bosszúságot okoz! Az ’A’ szám hamisítás visszaélés lényege, hogy külföldről, általában VoIP-ról (internet alapú hanghívás) olyan hívásokat indítanak magyar telefonszámokra, amelyek során behamisítják a hívó telefonszámot. A hívott fél ezt (jelen esetben a +3630.......) a hívószámot látja kijelezve a telefonján, a hívás során pedig főként banki adatokat próbálnak megszerezni a gyanútlan ügyfelektől. Az előfizetőknek/felhasználóknak nincs közük az ilyen típusú visszaéléshez és anyagi kár nem éri őket, ugyanis a csaló hívások nem járják meg a számlázórendszereket. Ez okozza azt is, hogy a csaló hívások nem jelennek meg a híváselőzményekben. 72 órás védelmi tiltást aktiválhatunk ilyen esetben. Ez egy roaming tiltást jelent, ami kizárólag a Telekom hálózatában végződtetett hívásokra vonatkozik. Sajnos nem lesz teljeskörű a védelem, mert ha a behamisított hívással más szolgáltatónál (Yettel, Vodafone) lévő hívószámot hívnak, akkor az a hívás nem járja meg a hálózatunkat, így megállítani sincs lehetőségünk. A tiltást csak akkor észleli ügyfelünk, ha roaming helyzetben használná a hívószámát, ebben az esetben ellehetetleníti a forgalmazást. Természetesen panaszodat is tudjuk továbbítani kivizsgálásra és munkatársaink válaszolnak rá. Ha szeretnéd kérni, kérjük, hogy írj nekünk privát üzentben az érintett telefonszámmal és rögzítjük. ^Szilvia 

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 0
14 órája, Telekom szakértő írta:

Kedves BA_1234! Nagyon sajnáljuk a kellemetlenségeket és megértjük, hogy bosszúságot okoz! Az ’A’ szám hamisítás visszaélés lényege, hogy külföldről, általában VoIP-ról (internet alapú hanghívás) olyan hívásokat indítanak magyar telefonszámokra, amelyek során behamisítják a hívó telefonszámot. A hívott fél ezt (jelen esetben a +3630.......) a hívószámot látja kijelezve a telefonján, a hívás során pedig főként banki adatokat próbálnak megszerezni a gyanútlan ügyfelektől. Az előfizetőknek/felhasználóknak nincs közük az ilyen típusú visszaéléshez és anyagi kár nem éri őket, ugyanis a csaló hívások nem járják meg a számlázórendszereket. Ez okozza azt is, hogy a csaló hívások nem jelennek meg a híváselőzményekben. 72 órás védelmi tiltást aktiválhatunk ilyen esetben. Ez egy roaming tiltást jelent, ami kizárólag a Telekom hálózatában végződtetett hívásokra vonatkozik. Sajnos nem lesz teljeskörű a védelem, mert ha a behamisított hívással más szolgáltatónál (Yettel, Vodafone) lévő hívószámot hívnak, akkor az a hívás nem járja meg a hálózatunkat, így megállítani sincs lehetőségünk. A tiltást csak akkor észleli ügyfelünk, ha roaming helyzetben használná a hívószámát, ebben az esetben ellehetetleníti a forgalmazást. Természetesen panaszodat is tudjuk továbbítani kivizsgálásra és munkatársaink válaszolnak rá. Ha szeretnéd kérni, kérjük, hogy írj nekünk privát üzentben az érintett telefonszámmal és rögzítjük. ^Szilvia 

És egy ekkora cég, mint a Telekom nem tud fellépni az ilyen szoftverek ellen? Nyilvánvalóan illegálisan használják. Mi egyszerű előfizetők nem tehetünk semmit, de azért az vicces, hogy láthatóan évek óta megy és semmi nem történik. Pl. a szolgáltatók kitilthatnák az internetes alapú hívásokat. Van bőven applikáció ahol interneten lehet beszélni egymással (Messenger, Viber stb.) Nem is értem, hogy működhetnek olyan szoftverek és léphetnek be a szolgáltatók hívásrendszerébe, melyek azonosítatlan helyről származnak.  Ezt Önöknek kell megoldania, ha más nem egyszerűen ezeket ki kell tiltani.

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 0
  • Telekom

Szia BA_1234! A csalók sajnos eléggé leleményesek, de biztosíthatunk arról, hogy mindent megteszünk annak érdekében, hogy visszaszorítsuk a visszaéléseket és ügyfeleink a lehető legnagyobb biztonságban legyenek. Ezért is fontos, minden ilyen esetet bejelenteni, mert, ha elküldöd nekünk privát üzenetben az adatokat, akkor továbbítjuk a biztonsági osztályunknak, akik a szükséges lépéseket minden esetben megteszik. Ezen kívül mi is számos felületen felhívjuk ügyfeleink figyelmét arra, hogy mire szükséges odafigyelni, milyen csalási típusokkal találkozhatnak az előfizetők. Várjuk privát üzenetedet, hogy a Te bejelentésedet is rögzíthessük! ^Gabriella

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 0

Sziasztok, Betti vagyok.

Ugyanezzel a problémával küzdök én is. Van, hogy hónapokig semmi, van hogy hetente hívogatnak, hogy tőlem volt nem fogadott hívásuk. Egyrészt bosszantó, másrészt nagyon ijesztő is. Főleg ha tényleg igaz, amit az egyik felhasználó írt, hogy tulajdonképpen hekkerek akármilyen számot lemásolnak, aztán arról megy az adathalászat, otp-s csalások és ki tudja még mik... 

Van azóta erre bármi megoldás? Külföldön voltam a hétvégén, így a roaming épp be van kapcsolva. Lehet eddig azért nem jöttek ezek a hívások, mert ki volt kapcsolva a roaming?

Ezer százalék, hogy egyiküket se hívtam, a kezemben se volt a telefon.

Köszönöm a választ! 

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 0
  • Telekom

Szia @Abetti!

Először is köszönjük, hogy megosztottad velünk a tapasztalataidat. Teljesen megértjük, hogy ez a helyzet nemcsak bosszantó, de kifejezetten ijesztő is tud lenni. 😟 Szeretnénk megerősíteni abban, hogy a problémát nagyon komolyan vesszük, és minden tőlünk telhetőt megteszünk, hogy segítsünk! Amit leírtál, az egy sajnos egyre gyakoribb globális jelenség, az úgynevezett A-szám hamisítás (Caller ID spoofing). Ez nemcsak a mi hálózatunkat, hanem világszerte minden szolgáltatót érint. A csalók fejlett technológiával gyakorlatilag bármilyen telefonszámot képesek "lemásolni" és a hívásaik során kijelezni, miközben a hívást valójában teljesen máshonnan indítják.

Amit fontos tudnod, hogy a csalók nem férnek hozzá a készülékedhez vagy az adataidhoz. Ezek a hamisított hívások nem fognak megjelenni sem a telefonod híváslistájában, sem a hivatalos hívásrészleteződben, mivel a hívás nem a te készülékedről indult. Emiatt plusz költséged sem keletkezhet. A roaming helyzet valószínűleg csak véletlen egybeesés. A csalók kampányszerűen, időszakosan használhatnak bizonyos telefonszámokat, így a jelenség hol sűrűbben, hol ritkábban fordulhat elő, függetlenül attól, hogy éppen hol tartózkodsz.

Kérjük, írj nekünk egy privát üzenetet és küldd el nekünk a saját telefonszámodat, a téged visszahívó számokat és a hívások időpontját. Ezek alapján a biztonsági szakértőink egy ideiglenes tiltást tudnak kérni a számodra, ami segít csökkenteni a hamis hívások számát a hálózatunkon belül. Mivel külföldön is voltál, tudnod kell, hogy ez a tiltás megakadályozza a roaming hívások indítását. Ha a közeljövőben utazni tervezel, a szolgáltatás zavartalan működése érdekében a tiltást egyelőre nem javasoljuk. Várjuk a privát üzenetedet, hogy elindíthassuk a vizsgálatot. ^Zsolti

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

Csatlakozz a közösséghez!

Posztolhatsz regisztráció előtt is. Ha már van regisztrációd, jelentkezz be itt.

Vendég
Válaszolj a kérdésre...

×   Formázással együtt illesztetted be a tartalmat.   Formázás eltávolítása

  Only 75 emoji are allowed.

×   A linkedet automatikusan beágyaztuk.   Linkként mutatás

×   Az előző tartalmat tároltuk. .   Itt törölhetsz

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Új...