Roland46

sagemcom 5655 V2 router probléma

Kérdés

Sziasztok!
2 hete vezették be a Telekom optikai NET, TV, telefon szolgáltatását. Telepítettek egy Sagemcom F@st 5655v2 Routert aminek a  setupja nem elérhető :( Eleinte még lehetőség volt belépni (kb. 5x - 8x) a setupba de már nem sikerül - többszöri újraidítás után sem.  Beszéltem a telekom úgyfélszolgálatával, de nem tudtak segíteni. javasolták, hogy próbáljak meg más készülékkel wifin belépni. Megpróbáltam - a wifi kapcsolat létrejön, de a 192.168.1.1 -IP vel így sem lehet belépni a setupba..  Beszéltem az illetővel aki a telepítést végezte. Nagyjából Ő is ezt javasolta, de említette, hogy van egy időkorlát védelem(30 perc) ami nem teszi lehetővé a gyakori belépést. Ez még rendben is van, de van egy IP védelem is ami miatt azonos IP címről (amit a router oszt ki a csatlakoztatott készülékeknek) sincs lehetőség korlátlanul belépést végezni.  Találkozott valaki hasonlóm problémával ill. tud-e valaki megoldást erre?

 

Üdv!

Bejegyzés megosztása


Link a bejegyzéshez
Megosztás más oldalakon

75 válasz erre a kérdésre

Szörnyen egyszerű megoldásom lenne ilyen helyzetre így este. Hard reset hátulján valahol süllyesztett gombot kel nyomni 30sec-ig. Persze csak akkor ha tudod a ppoe user/pass párost, ha nem és mégis megcsinálod ezt nem lesz internet és 1414....

Bejegyzés megosztása


Link a bejegyzéshez
Megosztás más oldalakon

Köszönöm a gyors választ. A resetre én is gondoltam már de nem tudom a   ppoe user/pass párost ezért nem éltem a lehetőséggel  . A 1414 -et már alkalmaztam és innen tudom, hogy a reset a Telekomnál  8000Ft kiszállási + 3000Ft óradíjat jelent -ezért ezt kihagynám..   Ha nem lesz más megoldás ismét a 1414 fog következni és oldja meg a Telekom (ingyen)... Gondolom kijön egy szerelő és Ö fogja megnyomni a resetet..

Bejegyzés megosztása


Link a bejegyzéshez
Megosztás más oldalakon

Ha csak a ppoe adatokat kéred ki ? Mert saját routert szeretnél használni indokkal pl vagy csak úgy ?

Bejegyzés megosztása


Link a bejegyzéshez
Megosztás más oldalakon

Jó ötlet. Ezt ma délután megpróbálom, bár nem vagyok benne biztos, hogy ezt meg fogják adni nekem (mert akkor ez nem lenne üzlet a Telekomnak).. Ráadásul -normál üzemi körülmények között- ezek az adatok a felhasználó által nem módosíthatók a routeren. Nem ismerem a router lelkivilágát, de lehet, hogy csak egy mester jelszó ismeretében van lehetőség  ezeknek a védett adatoknak a begépelésére (akár egy reset után is) ?  

Bejegyzés megosztása


Link a bejegyzéshez
Megosztás más oldalakon

@Roland46

 Nem a resetelést kell kérni. Resetelni te is tudod, a pppoe jelszót pedig újrageneráltatod az ügyfélszolgálattal (telefonon pár száz forint, online ügyfélszolgálaton ingyenesen meg tudod csinálni talán). Utána pedig visszaírod a Sagemcomba az adatokat az 192.168.1.1 címen. Valószínűleg a reset után elérhető lesz. 

Szerkesztve ekkor: Szerkesztő: btz

Bejegyzés megosztása


Link a bejegyzéshez
Megosztás más oldalakon

Köszönöm a tippet.  Akkor a Sagemcom  -ba én is -mint felhasználó, vagy ügyfél- be tudom írni ezeket az adatokat?  Attól tartok, hogy nem fogom tudni beírni mert védett lesz a reset után is ez a menü..  Bár egy hard reset után elvileg ennek is írhatónak kellene lennie.. A kérdés csak az, hogy kb. minden 5.-  8. belépéskor vajon ezt mindig meg kell majd ismételnem?

Bejegyzés megosztása


Link a bejegyzéshez
Megosztás más oldalakon

@Roland46

Ezköz talpát, hátoldalát, ellenőrizd, hogy találhazó e rajta matrica, amin szerepelnek a belépéshez szükséges információk. 

Remélhetőleg nem kell mégismételni. 

Bejegyzés megosztása


Link a bejegyzéshez
Megosztás más oldalakon
19 órája, Roland46 írta:

Sziasztok!
2 hete vezették be a Telekom optikai NET, TV, telefon szolgáltatását. Telepítettek egy Sagemcom F@st 5655v2 Routert aminek a  setupja nem elérhető :( Eleinte még lehetőség volt belépni (kb. 5x - 8x) a setupba de már nem sikerül - többszöri újraidítás után sem.  Beszéltem a telekom úgyfélszolgálatával, de nem tudtak segíteni. javasolták, hogy próbáljak meg más készülékkel wifin belépni. Megpróbáltam - a wifi kapcsolat létrejön, de a 192.168.1.1 -IP vel így sem lehet belépni a setupba..  Beszéltem az illetővel aki a telepítést végezte. Nagyjából Ő is ezt javasolta, de említette, hogy van egy időkorlát védelem(30 perc) ami nem teszi lehetővé a gyakori belépést. Ez még rendben is van, de van egy IP védelem is ami miatt azonos IP címről (amit a router oszt ki a csatlakoztatott készülékeknek) sincs lehetőség korlátlanul belépést végezni.  Találkozott valaki hasonlóm problémával ill. tud-e valaki megoldást erre?

 

 

Üdv!

Megkérdezhetem, mi célból kell elérned a Sagemcom felületét?

Bejegyzés megosztása


Link a bejegyzéshez
Megosztás más oldalakon

@btz

A belépéshez szükséges adatokat ismerem. A probléma az, hogy nem jelenik meg az a felület ahová ezeket az adatokat beírhatnám. Tehát a Login és a  Password szövegmezőket megjelenítő oldal nem jelenik meg..

 

Nem vagyok benne biztos, hogy ezt a tortúrát  nem kellene  a közeljövőben újra megismételnem. Nem tettem  semmi olyat ami a router jelenlegi állapotba kerülését indokolttá tenné.. Tehát ez bármikor előfordulhatna máskor is..

Bejegyzés megosztása


Link a bejegyzéshez
Megosztás más oldalakon

 

@zoli62

 

"Megkérdezhetem, mi célból kell elérned a Sagemcom felületét? "

Eredetileg egy IP kamerát szerettem volna rácsatlakoztatni, de nem sikerült. A kamerám eddig egy másik (használható) routeren volt és be lehetett állítani, működött. Mivel a kamerát ez a "nagy tudású" sagemcom fel sem ismeri ezért felmerült egy újabb ötlet, hogy a sagecomra rácsatlakoztatom a régi routeremet és arra telepítem vissza  a kamerát. vagy még több kamerát mivel azon a routeren is lesz +4db LAN port.  Elsősorban UTP kábeles összeköttetésben gondolkodom, de ha ez így működik akkor megpróbálom majd beállítani a wifis kapcsolatot is, bár ezzel kapcsolatban már hallottam, hogy a sagecom szintén hibásan működik ha pl. mindkét wifi engedélyezve van egyszerre. Szóval ez a sagecom router tele van SW hibákkal..

 

 

Bejegyzés megosztása


Link a bejegyzéshez
Megosztás más oldalakon
31 perce, Roland46 írta:

 

@zoli62

 

"Megkérdezhetem, mi célból kell elérned a Sagemcom felületét? "

Eredetileg egy IP kamerát szerettem volna rácsatlakoztatni, de nem sikerült. A kamerám eddig egy másik (használható) routeren volt és be lehetett állítani, működött. Mivel a kamerát ez a "nagy tudású" sagemcom fel sem ismeri ezért felmerült egy újabb ötlet, hogy a sagecomra rácsatlakoztatom a régi routeremet és arra telepítem vissza  a kamerát. vagy még több kamerát mivel azon a routeren is lesz +4db LAN port.  Elsősorban UTP kábeles összeköttetésben gondolkodom, de ha ez így működik akkor megpróbálom majd beállítani a wifis kapcsolatot is, bár ezzel kapcsolatban már hallottam, hogy a sagecom szintén hibásan működik ha pl. mindkét wifi engedélyezve van egyszerre. Szóval ez a sagecom router tele van SW hibákkal..

 

 

Amennyiben van jól bevált saját routered, akkor javaslom, használd azt. A Sagemcomot ebben az esetben is resetelned kell. Ezután már nem kell elérned a felületét, helyette a saját kis jól bevált routeredet rákötöd a hgw valamelyik ethernet portjára. Beírod a a PPPOE felhasználónevedet és jelszavadat és kész. Ezeket beüzemelés előtt SMS-ben kaptad meg. Ne aggódj, ha nem tudod, a 1414-es telefonszámot hívd fel, és megmondják.

Bejegyzés megosztása


Link a bejegyzéshez
Megosztás más oldalakon
56 perce, Roland46 írta:

@btz

A belépéshez szükséges adatokat ismerem. A probléma az, hogy nem jelenik meg az a felület ahová ezeket az adatokat beírhatnám. Tehát a Login és a  Password szövegmezőket megjelenítő oldal nem jelenik meg..

 

Nem vagyok benne biztos, hogy ezt a tortúrát  nem kellene  a közeljövőben újra megismételnem. Nem tettem  semmi olyat ami a router jelenlegi állapotba kerülését indokolttá tenné.. Tehát ez bármikor előfordulhatna máskor is..

Reset után szerintem be kell, hogy jöjjön

Sajnos benne van a pakliban, hogy újra előjön. 

Bejegyzés megosztása


Link a bejegyzéshez
Megosztás más oldalakon

@zoli62

Igen mindenképpen resetelni kell majd mivel addig sajnos nem  tudom beállítani, hogy a régi router működjön a sagemcomon. Az lesz majd még egy érdekes dolog, hogy sikerül-e beállítanom vagy trükközni kell ezzel is valahogy.. A PPPOE  felhasználónév és jelszó másnéven (Telekomra fordítva) az "Ajánlat megnevezése" ill. az "Internet bejelentkezési jelszó" lenne? -ez a szerződésen szerepel (nem sms -ben küldték el)) egymás alatt a "Szolgáltatás adatai" -ként..  Azért ezt előtte megkérdezem az ügyfélszolgálattól is  -Mert az még ingyenes :) 

 

Bejegyzés megosztása


Link a bejegyzéshez
Megosztás más oldalakon

Még annyi, ha mindenképpen ragaszkodsz a Sagemcom felületéhez, akkor resetelés előtt mindenképpen hívd fel a 1414-es telefonszámot, és egy szakértőt kapcsoltass,  mondd el neki részletesen, mi a probléma. Ugyanis ha nem tudod visszaállítáni az eredeti állapotot, akkor azt csak helyszíni kiszálással díjazás ellenében tudják megoldani.

Szerkesztve ekkor: Szerkesztő: zoli62

Bejegyzés megosztása


Link a bejegyzéshez
Megosztás más oldalakon

@btz

 Ebben bízom én is.  :)      Megpróbálom a szükséges beállítások (régi router ráinstallálása) után nem állítgatni tovább a sagemcomot és bízni abban, hogy más problémája nem lesz..

Bejegyzés megosztása


Link a bejegyzéshez
Megosztás más oldalakon

@zoli62

Igen, erről tudok mert az ügyfélszolgálat kapcsolt már egy szervizest és Ő említette, hogy 8000Ft a kiszállási költség és + 3000Ft minden megkezdett óra ha nekik kell megoldani a problémát.. Ezért tervezem én is, hogy az ügyfélszolgálatot mindenképpen felhívom a művelet előtt és érdeklődök a részletekről. 

Bejegyzés megosztása


Link a bejegyzéshez
Megosztás más oldalakon

@zoli62

Ha resetelés után nem lesz elérhető továbbra sem a felület, akkor ott valami hiba leledzik, tehát a hibás eszközt cserélniük kell, ez pedig ingyenes. Nem kell nekik semmit köríteni, meg kell mondani, hogy nem jó az eszköz, cseréljék. Ez nem a szuperszervizes téma. 

@Roland46

Bízzunk a legjobbakban. 

Bejegyzés megosztása


Link a bejegyzéshez
Megosztás más oldalakon

Amúgy meg a szuperszervíz is sikerdíjas: ha kiszállás után eszközcsere nélkül nem tudja megoldani, ami a szolgáltató dolga, akkor nem kérhet díjat, legalábbis ez a logikus.

Bejegyzés megosztása


Link a bejegyzéshez
Megosztás más oldalakon

@btz

Lehet, hogy ez lesz a vége. Mindenesetre felhívom a 1414 -et és követem az általuk javasolt verziót.. Mindenesetre javasolni fogom (ha utána nem kérnek a reset után a  cseréért is pénzt) hogy próbáljuk resetelni mielőtt kicserélnék..

Bejegyzés megosztása


Link a bejegyzéshez
Megosztás más oldalakon

@zoli62

Mivel a segemcom a saját tulajdonuk a szervíz díjat nem számolhatnák fel. Amúgy a resetelésből (felhasználó által alkalmazható, nem tiltott funkció) kifolyó problémákat is nekik kellene hárítani, mégha ezt távprogramozással nem tudják megoldani és ezért a szervíznek a helyszínre kellene utaznia akkor is.  Így lenne az etikus. Ha a router az enyém lenne akkor már más lenne a helyzet..

 

 

Bejegyzés megosztása


Link a bejegyzéshez
Megosztás más oldalakon
5 perce, Roland46 írta:

@zoli62

Mivel a segemcom a saját tulajdonuk a szervíz díjat nem számolhatnák fel. Amúgy a resetelésből (felhasználó által alkalmazható, nem tiltott funkció) kifolyó problémákat is nekik kellene hárítani, mégha ezt távprogramozással nem tudják megoldani és ezért a szervíznek a helyszínre kellene utaznia akkor is.  Így lenne az etikus. Ha a router az enyém lenne akkor már más lenne a helyzet..

 

 

Van valamennyi valószínűsége annak, hogy az ont szoftverhibás, azt meg mindenképpen a szolgáltatónak kötelessége díjmentesen cserélni.

Bejegyzés megosztása


Link a bejegyzéshez
Megosztás más oldalakon

Ha nem hibás az eszköz és reseteli az user, tehát a felhasználó pppoe userpass páros törlődik belőle, ezáltal nincs internet elérése az usernek, attól még a Telekomtól simán hozzátudnak férni remote managementel. 

Nálam például beüzemelés (más tipus, de ez lényegtelen) úgy zajlott, hogy a kiszálló technikus hozta a cuccot, felhívta a supportot,  új pppoe jelszót geberáltak és ezt távolról bele is írták.

Elfelejtés esetén ez az újragenerálás pár száz forint díjjal jár és nem lépnek be beírni, hanem magadnak kell

Szerkesztve ekkor: Szerkesztő: btz

Bejegyzés megosztása


Link a bejegyzéshez
Megosztás más oldalakon

Most beszéltem az ügyfélszolgálattal. Elmondtam részletesen, hogy mit tapasztaltam. Az ügyfélszolgálatos sem tudott távolról belépni. Konzultált a kollégáival és azt igérte, hogy 72 órán belül (de már az is lehet, hogy holnap reggel) kijönnek és megjavítják. A hiba állítólag már ismert volt számukra és már többször előfordult máshol is. Resetelésről érdeklődtem, de nem javasolták, mert az sem oldaná meg véglegesen (valószínűleg újra felmerülne  a probléma később..)  -gondolom SW hiba .. Állítólag a szervíz is megpróbál távolról valamit kezdeni vele. Ha sikerül távolról megoldani akkor azt igérték, hogy SMS-ben értesítenek a hiba megoldásáról, de ha nem akkor holnap telefonon felhívnak és kiszállnak helyszínre és itt oldják meg vagy kicserélik a routert..  Kaptam egy SMS -t is arról, hogy a hiba javítása folyamatban van és kb. hány óra múlva lesz elhárítva.. Továbbá ingyenes lesz azegész művelet.

Bejegyzés megosztása


Link a bejegyzéshez
Megosztás más oldalakon

@btz

A beüzemelés nálam is hasonlóképpen történt. Ugyanúgy mint a korábbi szolgáltatóm esetében is.. Azt eddig nem tudtam, hogy a jelszót ilyen könnyen újra lehet generáltatni. A mai ügyfélszolgálattal történt megbeszélésem során rákérdeztem a pppoe user/ pw -párosra. Kiderült, hogy ez ugyanaz mint amit a szerződéssel együtt küldtek el, csak ott az "Ajánlat megnevezése" ill. az "Internet bejelentkezési jelszó" -ként említik..

 

Bejegyzés megosztása


Link a bejegyzéshez
Megosztás más oldalakon

Hozz létre egy fiókot vagy jelentkezz be a kommenteléshez

Ahhoz, hogy kommentelhess, tagnak kell lenned.

Fiók létrehozása

Hozz létre a közösségünkben egy új fiókot. Igazán egyszerű!


Új fiók regisztrálása

Bejelentkezés

Már van fiókod? Jelentkezz be itt!


Bejelentkezés most