hp86

Hálózat van, 5GHz wifi nem mindig

Kérdés

Sziasztok!

Adott egy HUAWEI EchoLife HG8245H modem, hozzá közvetlenül csatlakoztatva egy D-Link DIR-842 router valamint egy IPTV STB. Ez a setup tökéletesen működött évekig, amikor is a napokban új helyre költöztünk. A halózat változatlanul telekomos, ugyanaz a gigabites csomag. Az új lakásban bekötés után azt tapasztaltam, hogy a DLINK router 5GHz frekvenciájára csatlakozó eszközök közül (néhány mobil, egy laptop és egy SmartTV) nem mindegyik tud megfelelően csatlakozni a hálózatra. A laptop kapcsolata elfogadható, nem ad hibát, de a mobileszközök 'Az internet esetleg nem elérhető...' hibaüzenettel futnak, néha elérik a hálózatot, néha nem. A Huawei modem wifi hálózata eközben tökéletesen működik, a router kezelőfelületén minden rendben. Próbálkoztam a router újraindításával, factory reset-jével, IP-cím módosítással, újrakábelezéssel, de a hiba továbbra is ugyanaz. 

Bármilyen ötletet, észrevételt szívesen fogadok!

Bejegyzés megosztása


Link a bejegyzéshez
Megosztás más oldalakon

4 válasz erre a kérdésre

13 órája, Petya írta:

Szia!

Segíteni nem tudok, de pontosan ugyanez a problémám, azzal a kis különbséggel, hogy én közben nem költöztem. 2 éve lakom itt, azóta van ez a rendszer nálam is ugyanezekkel műszerekkel, minden gond nélkül.

2 napja viszont szóról-szóra ugyanaz a problémám, mint neked. Szintén újraindítva mindent, semmi változás, egyszer van net, egyszer nincs a mobilokon úgy, hogy a router mellett ülök. Bár nálam a 2.4 Ghz-s rendszeren is ugyanez a hibajelenség. Kábeles kapcsolatnál még nem érzem a problémát. Ebből kiindulva mégis központi Telekom problémára gyanakszom vagy egyik napról a másikra haldoklik a router wifi rádiója? 2 éves készülék, gigabites a net és Szombathelyen van a gondom.

Érdemes ügyfélszolgálatot hívnom vagy nézessem meg valakivel?

D-Link szórja a Wifit, vagy a Huawei?

Huaweit 2 évig használtam, magával az elosztóval nem tapasztaltam gondokat, habár a WiFi szórása botrányos, főleg 1,5-2 év után. Már annyira gáz volt, hogy a legtöbb készülékem ledobálta a hálózatról. Bejelentettem hibára, hoztak helyette egy Sagemcom F@st 5655 v2-t, azóta semmi gondom nincs. Persze az újabb, Net S/M/L/XL csomagokhoz már maga a Huawei kevés, Wifi szórásra érdemes mellé egy giggabites router, de általában a Sagemcom ONT-ot adják, ami tud 5 GHz wifit is.

Bejegyzés megosztása


Link a bejegyzéshez
Megosztás más oldalakon

Hello, a leírtak alapján az van, amit szaboadam írt. ha a kábeles kapcsolat oké (ez a Tés rész), akkor valószínűleg router csere lesz mindkettőtöknél a megoldás. előtte azért nézzétek meg a használt wifi csatorna zsúfoltságát, szükség szerint módosítsátok, és hp86, nálad bejöhet, hogy az új helyen önmagában egy router nem lesz elég (nálam jelerősítővel megy, de azzal is harmatgyenge, így most térek át mesh-re, amiből szerintem 3-4 kell majd)

Bejegyzés megosztása


Link a bejegyzéshez
Megosztás más oldalakon

Szia!

Segíteni nem tudok, de pontosan ugyanez a problémám, azzal a kis különbséggel, hogy én közben nem költöztem. 2 éve lakom itt, azóta van ez a rendszer nálam is ugyanezekkel műszerekkel, minden gond nélkül.

2 napja viszont szóról-szóra ugyanaz a problémám, mint neked. Szintén újraindítva mindent, semmi változás, egyszer van net, egyszer nincs a mobilokon úgy, hogy a router mellett ülök. Bár nálam a 2.4 Ghz-s rendszeren is ugyanez a hibajelenség. Kábeles kapcsolatnál még nem érzem a problémát. Ebből kiindulva mégis központi Telekom problémára gyanakszom vagy egyik napról a másikra haldoklik a router wifi rádiója? 2 éves készülék, gigabites a net és Szombathelyen van a gondom.

Érdemes ügyfélszolgálatot hívnom vagy nézessem meg valakivel?

Bejegyzés megosztása


Link a bejegyzéshez
Megosztás más oldalakon

Szia!

A leglényegesebb lépéseket már megtetted, amit a WIFI jel ellenőrzésekor lehet, így csupán két további tippem van. Azt írod, hogy a hiba előfordulásakor a szolgáltatói HGW WIFI hálózatával nincs gond. Ez fontos információ, ezzel ugyanis a hálózat érintettsége kizárható. Ha az új otthon nagyobb alapterületű esetleg előfordulhat, hogy már a kiegészítő router sem képes mindenhol elég erős jelet biztosítani. Erre utalhat a hiba időszakos megjelenése, és az, hogy laptop kapcsolata elfogadható (az ebben lévő WIFI kártya feltehetően érzékenyebb a mobileszközökben lévőknél). Ha társasházról van szó a sok környező hálózat is ronthat a jel minőségén. Azt, hogy melyik csatorna szabad, vagy kevésbé terhelt erre alkalmas szoftverrel ellenőrizheted, ilyen például az InSSIDer . Ezután a csatornát megváltoztatva ismét érdemes ellenőrizni, hogy javult-e a helyzet. Ha ez nem hoz javulást meg lehet próbálkozni WIFI extenderrel vagy Mesh eszközzel is (ha van rá mód - esetleg ha valakinek az ismerettségi körödben van ilyen - akkor először csak próba gyanánt.) A másik megoldás, hogy a "problémás" eszközökön az 5 Ghz-es hálózat helyett a  2.4 Ghz-es hálózatot használod, mert ezesetben a hatótáv nagyobb. Ugyan az 5Ghz-es hálózaton gyorsabb sebességet lehet elérni, de ezzel jó minőségben jellemzően kisebb tereket lehet lefedni, míg a 2.4 Ghz-es hálózat lassabb, ugyanakkor ideálisabb, ha nagyobb, nyílt teret szeretnénk lefedni, ezért tanácsolják gyakran, hogy például kültéren érdemesebb ez utóbbit használni.

Sajnos csak ilyen általános tippekkel tudok szolgálni, mert a WIFI jel minőségét nagyon sok minden befolyásolhatja negatívan; a jelforrástól való távolságon kívül a fal anyaga, vastagsága, az eszközök és a jelforrás között elhelyezkedő tárgyak is okozhatnak minőségromlást a hálózatban.

Remélem, azért tudtam segíteni, és bízom benne, hogy a fórumtársak közül lesznek még valakinek jobb ötletei is.

Bejegyzés megosztása


Link a bejegyzéshez
Megosztás más oldalakon

Hozz létre egy fiókot vagy jelentkezz be a kommenteléshez

Ahhoz, hogy kommentelhess, tagnak kell lenned.

Fiók létrehozása

Hozz létre a közösségünkben egy új fiókot. Igazán egyszerű!


Új fiók regisztrálása

Bejelentkezés

Már van fiókod? Jelentkezz be itt!


Bejelentkezés most