Ugrás a tartalomhoz
  • 8

Cloudflare - Magyar Telekom nemzetközi peering


alienhun11

Kérdés

Sziasztok!

Ismét "elromlott" a nemzetközi peeringje a telekomnak a CloudFlare felé, érdekes hogy a legnagyobb magyar Telco cég nem képes a BIX-be routolni be az egyik legnagyobb CDN forgalmát. Főleg úgy, hogy rengeteg magyar weblap is cloudflare-en "él". 

A DTAG cső szinte megint fullra van telítve, 50% PL-al. Nem lehetne rendezni végre a peeringet nemzetközi irányba, ha már ténylegesen oda kéne kimenni a forgalomnak? 

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • Válaszok 233
  • Létrehozva
  • Utolsó válasz

A legnépszerűbb tartalomgyártók a témában

A legnépszerűbb tartalomgyártók a témában

Posztolt képek

Ajánlott posztok

  • 4

  

5 órája, Telekom szakértő írta:

Sziasztok! Illetékes munkatársaink hosszabb ideje - és jelenleg is - foglalkoznak a jelzett problémával. Segítitek a munkájukat, amennyiben ti is jelzitek a Cloudflare-nek a sorozatos akadásokat. Köszönjük! ^Lia 

Köszönjük, a tájékoztatást, habár úgy gondolom, hogy egy részletesebb tájékoztatás kijárna, tekintettel arra, hogy egy elhúzódó problémáról van szó, amely nem csak néhány felhasználót érint.

  • Mikorra várható bármiféle megoldás a problémára?
  • Milyen konkrét lépések történtek eddig a probléma megoldása érdekében, és ezek milyen stádiumban vannak?
  • A Magyar Telekom képes-e egyedül megoldani ezt a problémát, vagy más felek engedélyére, közreműködésére is szükség lenne, ha igen, akkor milyen stádiumban van ez?

A fő lényeg, hogy nem teljesen értem, miért kellene elfogadnunk egy ilyen mértékű problémánál azt a választ, hogy "Illetékes munkatársaink hosszabb ideje - és jelenleg is - foglalkoznak a jelzett problémával.". Egy ilyen kaliberű cégtől elvárható lenne egy pontosabb tájékoztatás arról, hogy miért alakult ki az adott probléma, és mit tettek az előrelépés érdekében.

Nem tudom, hogy a fórum felhasználóinak igazat lehet-e adni, de az biztos, hogy kellő szkepticizmussal kell kezelni őket, de nagyrészt ésszerűnek tűnik, amit írnak legalábbis a véleményem szerint. Mivel eddig nem kaptam konkrét tájékoztatást ezzel kapcsolatban, kénytelen vagyok hinni nekik. Örülök, hogy ha legalább a cég nem is, de a magánemberek foglalkoznak ezzel a problémával.

Miért a felhasználóknak kell jelentenie a Cloudflare felé, hogy a Magyar Telekomnál nincs megoldva normálisan a routing, miközben az összes többi szolgáltatónál tökéletesen működik a Cloudflare hálózata? Természetesen előfordulhat, hogy a probléma a Cloudflare-nél van, de az eddigi adatok alapján 98%-ban elmondható, hogy nem.

Ha pedig ez így lenne, szerintem elvárható erről egy konkrét cáfolat, ami konkrétan alátámasztja ennek ellentétét. 

 

Szerkesztve ekkor: Szerkesztő: Will
Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 3
1 perce, patrik.2199 írta:

Ráadásul a Dataplexben van a Cloudflare, érthetetlen miért nem azt használja a Telekom… 

Én jelentettem az egész esetet NMHH-nak, kérésükre tettem panaszt a Telekomnál hivatalos formában, amire ha nem érkezik 30 napon belül érdemi válasz, akkor lehet tovább folytatni az NMHH-nál a panaszkezelést, amik hivatalosan fognak ők átvenni. Esetleg ha többen vagyunk ezzel, az NMHH-t is jobban fogja érdekelni, vagy mint 2 éve a sajtót is eléggé érdekelte a sztori. :) Érdekes akkor hamar lett megoldás (pár nap, ha jól emlékszem) 

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 3

Nagyon kedves és dicséretes, hogy figyeltek rá. Csakhogy évek óta megy ez a dolog. Évek óta. Nem tudtok rá megoldást? Nem tudtok megoldást arra, amire - senkit meg nem bántva - egyszerű fórumozók leírják, hogy mit kellene tenni? Tisztázzunk már valamit! Nem tudjátok, hogy ki vagyok én? Én vagyok az ügyfél! Nem szívességet tesz nekem a Telekom, hogy az ügyfele lehetek, fizetek érte. Tessék megoldani, nem ígérgetni a fórumon!

 

4 órája, ADMIN írta:

Köszönjük az észrevételt, mi is látjuk és érzékeljük, hogy az utóbbi időszakban nehézségekbe ütközik a Cloudflare átjáró megszokott minőségben történő használata. A probléma abból adódik, hogy jelenleg olyan útvonalon érkezik hozzánk tőlük az adatforgalom, mely túlzsúfolt, ezért azon torlódások alakulhatnak ki az esti órákban. A hálózatunk és a szolgáltatásunk továbbra is rendben van, azonban amíg a hozzánk eljutó tartalom szűkített keresztmetszeten érkezik, addig lehetséges, hogy a Cloudfare nem használja ki a Magyar Telekom hálózatának kapacitását, így továbbra is érzékelhető lesz a minőségi probléma.
Érdemes a tapasztalt hibákat a Cloudfare felé is jelezni. Anyavállalatunk, a Deutsche Telekom felvette a kapcsolatot a Cloudfare üzemeltetőivel annak érdekében, hogy minél gyorsabban újra a régi minőségben tudják használni a felhasználók az általuk kiszolgált platformokat.

 

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 3

A vicc az egészben, hogy nettó 1-2 óra módosítani az ASPATH routingot a Dataplex felé :P de, ha esetleg kell IP Mérnök támogatás a telekomnak dobjatok egy üzit, összehozzuk a meetinget. ;) 

(egyébként a VPN kerülőútnak megfelelő, de persze nem mindenki szívesen fizet a 20e ftos internet mellé, még havi 2000-3000 Ftot ki // mert ugye az inflációt lekövettük 29%-al, csak a minőséget nem sikerült) 

Szerkesztve ekkor: Szerkesztő: alienhun11
Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 3
34 perce, Bandi01 írta:

Este 18-19h-ig volt kb elfogadható, azóta megint hatalmas a ping és a packetloss cloudflare irányba. A cloudflare speedtest ezzel az eredménnyel zárul az 500 Mbps otthoni nettel.
kipróbáltam az iPV6 letiltásával is és úgy nem Bécshez hanem a Frankfurti Datacenterhez csatlakozik
image.thumb.png.d8b694607bd00aa5a5349a57f5de5352.png
image.thumb.png.95e428d26973dc4115dddac8e9e2f6fc.png

 

""A tettek hálózata"" kéremszépen

Hoztam még pár linket
Itt is említik az MT problémákat a közepe felé
https://blog.cloudflare.com/eu-network-usage-fees

Cloudflare fórumon panaszkodnak MT ügyfelek
https://community.cloudflare.com/t/our-server-in-frankfurt-germany-eu-is-being-proxied-from-the-newark-nj-us-datacenter/610483

https://community.cloudflare.com/t/high-latency-packet-loss-low-bandwidth-from-magyar-telekom-network/428358

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 3

Úgy bekapcsoltak a MOST-ba... hogy a fal adja a másikat. Hetek óta nem megy semmi normális sebességgel ami CloudFlare mögött van nekem sem, de ma este volt először hogy teljesen elérhetetlen lett a Home Assistant-om, amit szintén CloudFlare véd, ezért kezdtem el keresgélni a neten és találtam rá erre a fórumra. Egyszerűen szégyen a T-re nézve. Évtizedekig minőségi szolgáltató volt, nem volt sosem a legolcsóbb, de legalább tudtam hogy nem lesz gond mert a neve garantálja a minőséget. 2024-ben sikerült odáig jutni, hogy addig "TUNING"-oltátok a hálózatot, hogy a 2gbit/sec-es optikai neten képtelenség megnyitni CloudFlare mögötti weboldalakat. Nem, nem 4K streamingről beszélek, egyszerű faék weboldalakat mint a kifli.hu vagy akár a foodora.hu. Egy nyomorult árlistát/étlapot nem lehet betölteni termékképekkel sokszor. Az ADSL korában a hulladék rézérpáron még elnézném a 150-es pinget bár már ott is vicces, de optikán 2024-ben??? A packet lossról nem is beszélve. Ne vicceljünk már! Tessen megmozdulni és érdemben tenni valamit végre.image.thumb.png.9f2ca08b70c604b9d56ffc85acfd89ac.pngimage.thumb.png.da397cbe1eabd1d16ce6430faf099f9b.png

Szerkesztve ekkor: Szerkesztő: peanut_hu
Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 3
53 perce, MrThomas írta:

Sziasztok! Szép estét, szeretnék érdeklődni mit tehet ilyenkor egy átlag user, hogy az megfelelő illetésekességhez kerüljön a probléma és ne csak romoljon a helyzet? 

@telekom szakértő megidézlek. Kérlek válaszoljatok. 

Köszönöm

https://nmhh.hu/tart/report/88/Kiepites_lefedettseg_savszelesseg_szolgaltatas_kimaradasa

Ide panaszolod a problémát ping, tracert, logok mindennel egyelőre más lehetőség nincs.

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 2

Mai nap kritikán aluli a szolgáltatás, a Cloudflarerel hosszasan Ticketen leveleztem. Nem tudnak mit csinálni vele, mivel mezei userek vagyunk.

Magyar Telekomnak is továbbították, hogy hogyan kell peeringelni az ő AS-ükkel. A Deutsche Telekom kakál rá, mivel nem fizetnek érte, hát miért kéne fizetni egy peeringért, az elég gáz 2024-ben :)

Végülis a BIX-ben nincs Cloudflare DC támogatás (ja de van). Javasolnám a Magyar Telekomnak a sürgős intézkedést, mivel az NMHH is érdeklődik, hogy mi a helyzet. :)

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 2
2 órája, ADMIN írta:

Köszönjük az észrevételt, mi is látjuk és érzékeljük, hogy az utóbbi időszakban nehézségekbe ütközik a Cloudflare átjáró megszokott minőségben történő használata. A probléma abból adódik, hogy jelenleg olyan útvonalon érkezik hozzánk tőlük az adatforgalom, mely túlzsúfolt, ezért azon torlódások alakulhatnak ki az esti órákban. A hálózatunk és a szolgáltatásunk továbbra is rendben van, azonban amíg a hozzánk eljutó tartalom szűkített keresztmetszeten érkezik, addig lehetséges, hogy a Cloudfare nem használja ki a Magyar Telekom hálózatának kapacitását, így továbbra is érzékelhető lesz a minőségi probléma.
Érdemes a tapasztalt hibákat a Cloudfare felé is jelezni. Anyavállalatunk, a Deutsche Telekom felvette a kapcsolatot a Cloudfare üzemeltetőivel annak érdekében, hogy minél gyorsabban újra a régi minőségben tudják használni a felhasználók az általuk kiszolgált platformokat.

Legutóbbi időszakban?? Legalább 3 éve nem csináltok semmit, hogy megjavuljon, csak az ígérgetés meg a mutogatás megy ezerrel. Nagyon idegesítő, hogy ilyen inkompetensek vagytok és nem tudjátok megoldani. A Deutsche Telekomnak és a Cloudflare-nek már régen meg kellett volna egyeznie erről, de hát egyik sem akar engedni és a fogyasztók szívnak.

csak pár panasz a cloudflare és a Deutsche Telekom fórumairól az elmúlt évekből a teljesség igénye nélkül:

https://community.cloudflare.com/t/speed-issue-for-hungarian-telekom-users/296067/15
https://telekomhilft.telekom.de/t5/Festnetz-Internet/Paketverlust-High-Ping/td-p/4799052

https://telekomhilft.telekom.de/t5/Festnetz-Internet/Verbindungen-zu-Cloudflare-extrem-langsam/td-p/6583820

https://telekomhilft.telekom.de/t5/Festnetz-Internet/3-Tage-Cloudflare-Probleme/m-p/6342875/emcs_t/S2h8ZW1haWx8dG9waWNfc3Vic2NyaXB0aW9ufExNSFJZRFFVS1pKMkpQfDYzNDI4NzV8U1VCU0NSSVBUSU9OU3xoSw#M2131936

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 2
9 órája, alienhun11 írta:

Én jelentettem az egész esetet NMHH-nak, kérésükre tettem panaszt a Telekomnál hivatalos formában, amire ha nem érkezik 30 napon belül érdemi válasz, akkor lehet tovább folytatni az NMHH-nál a panaszkezelést, amik hivatalosan fognak ők átvenni. Esetleg ha többen vagyunk ezzel, az NMHH-t is jobban fogja érdekelni, vagy mint 2 éve a sajtót is eléggé érdekelte a sztori. :) Érdekes akkor hamar lett megoldás (pár nap, ha jól emlékszem) 

Támogatom

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 2
Ekkor: 2024. 05. 24. at 14:47, ADMIN írta:

Köszönjük az észrevételt, mi is látjuk és érzékeljük, hogy az utóbbi időszakban nehézségekbe ütközik a Cloudflare átjáró megszokott minőségben történő használata. A probléma abból adódik, hogy jelenleg olyan útvonalon érkezik hozzánk tőlük az adatforgalom, mely túlzsúfolt, ezért azon torlódások alakulhatnak ki az esti órákban. A hálózatunk és a szolgáltatásunk továbbra is rendben van, azonban amíg a hozzánk eljutó tartalom szűkített keresztmetszeten érkezik, addig lehetséges, hogy a Cloudfare nem használja ki a Magyar Telekom hálózatának kapacitását, így továbbra is érzékelhető lesz a minőségi probléma.
Érdemes a tapasztalt hibákat a Cloudfare felé is jelezni. Anyavállalatunk, a Deutsche Telekom felvette a kapcsolatot a Cloudfare üzemeltetőivel annak érdekében, hogy minél gyorsabban újra a régi minőségben tudják használni a felhasználók az általuk kiszolgált platformokat.

Az sem lenne baj, hogy ha ezt az automata válasz üzenetet időnként aktualizálnátok. Kis googlizás után látszik, hogy évek óta ugyanezt kapják a felhasználók ha hasonló probléma van. Egy vicc. 
Ma este megint halott a cloudflare. Eszembe jut, hogy anno ugyanez ment a stackpath felé. Akkor is csak a telekommal volt a baj. 

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 2

Ma se javult... kétszer vonta le a lóvét, mert megszakadt fizetés közben...

Tracing route to foodora.hu [2606:4700:4400::ac40:9990]
over a maximum of 30 hops:

  1     1 ms     1 ms     1 ms  20014C4E24D1D7000000000000000001.dsl.pool.telekom.hu [2001:4c4e:24d1:d700::1]
  2     *        *        *     Request timed out.
  3     *        *        *     Request timed out.
  4     *        5 ms     *     2003:0:f00::50b
  5     *        *        *     Request timed out.
  6     9 ms     *        *     2003:0:fe00::1
  7     *        *        *     Request timed out.
  8   135 ms   134 ms    79 ms  cloudflare-ic-381042.ip.twelve99-cust.net [2001:2035:0:2c9::2]
  9    13 ms    10 ms     8 ms  2400:cb00:725:3::
 10   139 ms   135 ms   126 ms  2606:4700:4400::ac40:9990

Trace complete.

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 2

Érzem igen, szüleim azóta telekomosok mióta létezik itt, de már nagyon azon vagyok hogy bemegyek és mondom hogy szia, lehet kikötni ezt innen, nem hiszem el hogy nem tudok kódolni sem, mert nem érek el semmit amit akarok, discordon keresztül kommunikálok a fejlesztői barátimmal, és azon belül patchelünk, de nem tudok semmit csinál mert 20perce tölt maga az app...

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 2

Tegnap felhívtak a bejelentés után 2-3 nappal. Állítólag hálózat bővítés lesz 2 héten belül, ami megoldja német oldalról.
Bár a bejegyzés előzményekből látszik, hogy nem ez lenne a legjobb. De meglátjuk majd ér e valamit. FYI.

Addig is kikapcsoltam a Cloudflare-en a QUIC-et. Így használható az oldal. Volt már ilyen korábban talán télen, akkor is ez segített túlélni. 

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 2
4 órája, Telekom szakértő írta:

Kedves donatus és RViktor! Kérjük, hogy privát üzenetben a következő adatokat küldjétek el nekünk:

·         MT azonosító

·         érintett szolgáltatás megnevezése

·         milyen IP címmel érhető el

·         kérjünk logokat (ping, tracert, delay, packet loss) a hibával kapcsolatban.

Társaságunk hosszabb ideje foglalkozik a jelzett problémával, de segíti a munkánkat, ha nem csak mi, a szolgáltató, hanem a felhasználó is jelzi a sorozatos akadásokat. Ezért kérünk, hogy jelezzétek a CloudFlare-nek is a tapasztaltakat. Köszönjük! ^Lia

Kedves Telekom! 

Ne kelljen már bemásolni a cloudflare ticketem, ahol a CF megírta, hogy DIREKTBE írt NEKTEK levelet, hogy routeoljatok oda, ismerjétek el, hogy szerencsétlenkedtek, aztán kész. nincs ebből baj. :)

image.png.61167707636fc0ba47cc16403c3049dd.png

Szerkesztve ekkor: Szerkesztő: alienhun11
pontosítás
Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 2
5 órája, Telekom szakértő írta:

Kedves donatus és RViktor! Kérjük, hogy privát üzenetben a következő adatokat küldjétek el nekünk:

·         MT azonosító

·         érintett szolgáltatás megnevezése

·         milyen IP címmel érhető el

·         kérjünk logokat (ping, tracert, delay, packet loss) a hibával kapcsolatban.

Társaságunk hosszabb ideje foglalkozik a jelzett problémával, de segíti a munkánkat, ha nem csak mi, a szolgáltató, hanem a felhasználó is jelzi a sorozatos akadásokat. Ezért kérünk, hogy jelezzétek a CloudFlare-nek is a tapasztaltakat. Köszönjük! ^Lia

Legalább 15 logot tettem be ide, mivel hivatalosabb hogy privát üzenetben van?
Engem nem csak magán ügyfélként érint (én megoldom magamnak használok VPN-t, ha nem felejtem el), de a cégünk szolgáltatásai Cloudflare mögött vannak és minden reggel, több mint két hete arra kelek, hogy kapok 90 üzenetet, hogy már megint nem megy, megint ***** minden. Egy közös van bennük, hogy mind tELEKOM ügyfél.

A probléma érint mindenkit, nem ügyfél függő. Kapacitást kéne bővíteni, mert jelenleg telekom (DTAG) hálózatból ilyen kaliberű oldalak nem jönnek be mint a telex.hu, 444.hu, idokep.hu, foodora.hu, kifli.hu, chatgpt.com, discord.com mit ad isten pont mindet használom... A mi cégünk ennél jelentősen kisebb, de nekünk ez elég komoly probléma...

A legjobb megoldás nyilván az lenne, ha BIX-en menne a forgalom (még pénzbe se kerülne az MT-nek), de megértem hogy azért nem tudnak pénzt beszedni és a DT nem hagyja... őszintén az se érdekel ha newyorkon keresztül megy, de a csomagvesztés szerintem elfogadhatatlan... A vak is látja, hogy túlterhelt a hálózat. 1-2 napig az se érdekelne, mert előfordul, de több mint két hete? és akkor adatokat kérnek be az ügyféltől egy OTG esetében? Régen ilyenkor türelmet kellet kérni, főleg most még kötbért se kell fizetni, csak kellemetlen mindenkinek...

Mindenki lenyugodna, ha kiírnátok, hogy ja tudunk róla - még azt se kell kiírni hogy a DT egy lusta lomha német bürokratikus mamut, ahol 450 oldal papírt kell kitölteni, ha kinyitom a szerverterem ajtaját - csak annyit hogy még türelmet kértek, de bővíteni fogtok. Nekem a Cloudflare azt a választ adta, hogy ez fog történni látják az alagút végét és kértek két max. három hetet. Remélem így van.

Jelenleg így néz ki, látszódik kihez tartozik az IP, látszódik hogy hol romlik el.
image.thumb.png.61f01f00d4612c4c19ff0eed080ec31d.png

Ennyit tudtam hozzátenni.
Viktor

Szerkesztve ekkor: Szerkesztő: RViktor
Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 2
2 órája, Telekom szakértő írta:

Sziasztok! 

Társaságunk hosszabb ideje foglalkozik a problémával, de a mielőbbi megoldás érdekében arra kérnénk titeket, hogy közvetlenül a CloudFlare felé is jelezzétek a problémát, ezzel is segítve a munkánkat. ^Dániel

Tehát voltaképp ti azt szeretnétek, hogy a nektek fizető ügyfelek (mi) gyakoroljunk nyomást a Cloudflare-re a ti saját *****ságotok miatt, hogy a végén nektek megfelelően alakuljon a helyzet. Jól értjük a helyzetet, ugye? Költői a kérdés, ha esetleg...

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 2
4 órája, Telekom szakértő írta:

Sziasztok! 

Társaságunk hosszabb ideje foglalkozik a problémával, de a mielőbbi megoldás érdekében arra kérnénk titeket, hogy közvetlenül a CloudFlare felé is jelezzétek a problémát, ezzel is segítve a munkánkat. ^Dániel

Jó hogy mondjátok, hogy egy mezei Telekom ügyfél vegye fel a Cloudflare-rel a kapcsolatot, de ti se vesztek fel hibát, ha nem ügyfél jelenti be.

A mi cégünk ügyfele a Cloudflare-nek, így tartom is velük a kapcsolatot és nyitott hibajegyem van.
Elmondták, hogy a DT üzletpolitikai döntése ez. A DT nem híve a open peeringnek. Több helyen utánanéztem és valóban így látom.
A cloudflare örömmel várja tőletek az adatot itt: 

Cloudflare AS13335 Open/Free Dataplex IPv4 cím: 193.188.137.27IPv6 cím: 2001:7F8:35::1:3335:1 100G

Gondolom a Dataplex ismerős lehet nektek is :)

Itt megtekinthető, hogy van ott még hely a telekom ügyfeleknek is: BIX forgalmi statisztikák | Budapest Internet Exchange
De biztosítottak, hogy hogy 90% felé megy a kihasználtság a következő napon bővítenek, mert ők így szokták.

Ha valóban a probléma megoldására törekszetek, kérjetek engedélyt a DT-től, hogy amíg nem oldja meg a problémát peeringelhessetek a BIX-en a Cloudflare-rel, hogy ne keljen a saját szervertermetekből Frankfurtba terelni az adatot. Nem szeretjük a "madár látta" adatot,  főleg, hogy ha a felét kilövik útközben....
20-30 perc adminisztráció és már megy legalább nekünk magyaroknak. A Cloudflare alig várja, hogy valaki felvegye tőletek a kapcsolatot vele.

Viktor

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

Csatlakozz a közösséghez!

Posztolhatsz regisztráció előtt is. Ha már van regisztrációd, jelentkezz be itt.

Vendég
Válaszolj a kérdésre...

×   Formázással együtt illesztetted be a tartalmat.   Formázás eltávolítása

  Only 75 emoji are allowed.

×   A linkedet automatikusan beágyaztuk.   Linkként mutatás

×   Az előző tartalmat tároltuk. .   Itt törölhetsz

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Új...