Ugrás a tartalomhoz
  • 14

Cloudflare - Magyar Telekom nemzetközi peering


alienhun11

Kérdés

Sziasztok!

Ismét "elromlott" a nemzetközi peeringje a telekomnak a CloudFlare felé, érdekes hogy a legnagyobb magyar Telco cég nem képes a BIX-be routolni be az egyik legnagyobb CDN forgalmát. Főleg úgy, hogy rengeteg magyar weblap is cloudflare-en "él". 

A DTAG cső szinte megint fullra van telítve, 50% PL-al. Nem lehetne rendezni végre a peeringet nemzetközi irányba, ha már ténylegesen oda kéne kimenni a forgalomnak? 

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • Válaszok 439
  • Létrehozva
  • Utolsó válasz

A legnépszerűbb tartalomgyártók a témában

A legnépszerűbb tartalomgyártók a témában

Posztolt képek

Ajánlott posztok

  • 9
3 órája, benedict írta:

Egyik ismerős amúgy csinált egy DNS alapú rerouteot ami az összes Cloudflare proxyzott szolgáltatást a BIX felé küld (csak a dns szervert kell átírni). Nézzetek rá ha kíváncsiak vagytok rá: Kristóf Török - How I (Sort of) Fixed Telekom's Routing Issues in Hungary (kristoftorok.dev)

Sziasztok! Ezt a megoldást én ötleteltem ki, mint a cikkben is írtam nagyon kezdetleges fázisban van, de legalább ingyenes és nem kell minden forgalmat VPN-en keresztül küldeni. Nyugodtan használjátok, ha esetleg valakinek valami problémája van akkor írjon egy levelet. Azon vagyok, hogy minnél jobb legyen a dolog! Pacsi!✌️

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 5
1 perce, patrik.2199 írta:

Ráadásul a Dataplexben van a Cloudflare, érthetetlen miért nem azt használja a Telekom… 

Én jelentettem az egész esetet NMHH-nak, kérésükre tettem panaszt a Telekomnál hivatalos formában, amire ha nem érkezik 30 napon belül érdemi válasz, akkor lehet tovább folytatni az NMHH-nál a panaszkezelést, amik hivatalosan fognak ők átvenni. Esetleg ha többen vagyunk ezzel, az NMHH-t is jobban fogja érdekelni, vagy mint 2 éve a sajtót is eléggé érdekelte a sztori. :) Érdekes akkor hamar lett megoldás (pár nap, ha jól emlékszem) 

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 5

  

5 órája, Telekom szakértő írta:

Sziasztok! Illetékes munkatársaink hosszabb ideje - és jelenleg is - foglalkoznak a jelzett problémával. Segítitek a munkájukat, amennyiben ti is jelzitek a Cloudflare-nek a sorozatos akadásokat. Köszönjük! ^Lia 

Köszönjük, a tájékoztatást, habár úgy gondolom, hogy egy részletesebb tájékoztatás kijárna, tekintettel arra, hogy egy elhúzódó problémáról van szó, amely nem csak néhány felhasználót érint.

  • Mikorra várható bármiféle megoldás a problémára?
  • Milyen konkrét lépések történtek eddig a probléma megoldása érdekében, és ezek milyen stádiumban vannak?
  • A Magyar Telekom képes-e egyedül megoldani ezt a problémát, vagy más felek engedélyére, közreműködésére is szükség lenne, ha igen, akkor milyen stádiumban van ez?

A fő lényeg, hogy nem teljesen értem, miért kellene elfogadnunk egy ilyen mértékű problémánál azt a választ, hogy "Illetékes munkatársaink hosszabb ideje - és jelenleg is - foglalkoznak a jelzett problémával.". Egy ilyen kaliberű cégtől elvárható lenne egy pontosabb tájékoztatás arról, hogy miért alakult ki az adott probléma, és mit tettek az előrelépés érdekében.

Nem tudom, hogy a fórum felhasználóinak igazat lehet-e adni, de az biztos, hogy kellő szkepticizmussal kell kezelni őket, de nagyrészt ésszerűnek tűnik, amit írnak legalábbis a véleményem szerint. Mivel eddig nem kaptam konkrét tájékoztatást ezzel kapcsolatban, kénytelen vagyok hinni nekik. Örülök, hogy ha legalább a cég nem is, de a magánemberek foglalkoznak ezzel a problémával.

Miért a felhasználóknak kell jelentenie a Cloudflare felé, hogy a Magyar Telekomnál nincs megoldva normálisan a routing, miközben az összes többi szolgáltatónál tökéletesen működik a Cloudflare hálózata? Természetesen előfordulhat, hogy a probléma a Cloudflare-nél van, de az eddigi adatok alapján 98%-ban elmondható, hogy nem.

Ha pedig ez így lenne, szerintem elvárható erről egy konkrét cáfolat, ami konkrétan alátámasztja ennek ellentétét. 

 

Szerkesztve ekkor: Szerkesztő: Will
Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 5

Ide is érkezett, gondolom ugyanazzal a tartalommal, bár itthon voltam egész nap, de nyilván csak az értesítő jött :D Nem tudom eldönteni, hogy a Postát vagy a Telekomot utálom jobban...

De kell is az a vizsgálat, mert ma is *****...
Start: 2024-06-17T20:13:09+0200
HOST: RViktor-NOTE                                   Loss%   Snt   Last   Avg  Best  Wrst StDev
  1.|-- 192.168.1.1                                     0.0%    10    2.1   2.1   1.6   3.9   0.7
  2.|-- lo1.bsr3-kobanya.net.telekom.hu                 0.0%    10    3.5   3.9   3.0   4.6   0.5
  3.|-- 81.183.246.61                                   0.0%    10    5.4   4.6   4.1   5.4   0.4
  4.|-- 81.183.1.5                                      0.0%    10    4.5   4.4   4.0   5.4   0.4
  5.|-- ???                                            100.0    10    0.0   0.0   0.0   0.0   0.0
  6.|-- 80.156.160.221                                  0.0%    10    7.4   7.8   7.2   8.5   0.4
  7.|-- if-bundle-12-2.qcore2.fnm-frankfurt.as6453.net 90.0%    10   18.9  18.9  18.9  18.9   0.0
  8.|-- if-ae-55-2.tcore2.fnm-frankfurt.as6453.net     10.0%    10   19.9  19.5  18.9  20.4   0.5
  9.|-- 162.158.92.4                                   10.0%    10   55.9  48.9  31.8  57.4   7.6
 10.|-- one.one.one.one                                10.0%    10  123.4 122.9 111.2 125.9   4.3

 

Szerkesztve ekkor: Szerkesztő: RViktor
Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 4

Nagyon kedves és dicséretes, hogy figyeltek rá. Csakhogy évek óta megy ez a dolog. Évek óta. Nem tudtok rá megoldást? Nem tudtok megoldást arra, amire - senkit meg nem bántva - egyszerű fórumozók leírják, hogy mit kellene tenni? Tisztázzunk már valamit! Nem tudjátok, hogy ki vagyok én? Én vagyok az ügyfél! Nem szívességet tesz nekem a Telekom, hogy az ügyfele lehetek, fizetek érte. Tessék megoldani, nem ígérgetni a fórumon!

 

4 órája, ADMIN írta:

Köszönjük az észrevételt, mi is látjuk és érzékeljük, hogy az utóbbi időszakban nehézségekbe ütközik a Cloudflare átjáró megszokott minőségben történő használata. A probléma abból adódik, hogy jelenleg olyan útvonalon érkezik hozzánk tőlük az adatforgalom, mely túlzsúfolt, ezért azon torlódások alakulhatnak ki az esti órákban. A hálózatunk és a szolgáltatásunk továbbra is rendben van, azonban amíg a hozzánk eljutó tartalom szűkített keresztmetszeten érkezik, addig lehetséges, hogy a Cloudfare nem használja ki a Magyar Telekom hálózatának kapacitását, így továbbra is érzékelhető lesz a minőségi probléma.
Érdemes a tapasztalt hibákat a Cloudfare felé is jelezni. Anyavállalatunk, a Deutsche Telekom felvette a kapcsolatot a Cloudfare üzemeltetőivel annak érdekében, hogy minél gyorsabban újra a régi minőségben tudják használni a felhasználók az általuk kiszolgált platformokat.

 

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 4
2 órája, Telekom szakértő írta:

Sziasztok! 

Társaságunk hosszabb ideje foglalkozik a problémával, de a mielőbbi megoldás érdekében arra kérnénk titeket, hogy közvetlenül a CloudFlare felé is jelezzétek a problémát, ezzel is segítve a munkánkat. ^Dániel

Tehát voltaképp ti azt szeretnétek, hogy a nektek fizető ügyfelek (mi) gyakoroljunk nyomást a Cloudflare-re a ti saját *****ságotok miatt, hogy a végén nektek megfelelően alakuljon a helyzet. Jól értjük a helyzetet, ugye? Költői a kérdés, ha esetleg...

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 4

Készült egy microsite , amely egy lakossági Telekom előfizetésről pingel hostokat és vetíti grafikonra a nagyobb szolgáltatóknál. Célja, hogy vizualizálja a "peering kihívásokat", megkönnyítse a reprezentációt a Telekom (vagy egyéb peering partnerek) dolgozói számára, ha kapcsolatba léptek velük. 

Az oldal itt érhető el:  https://mtpeering.pages.dev

Javaslataitokkal keressetek bátran a fórumon!

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 3

Mai nap kritikán aluli a szolgáltatás, a Cloudflarerel hosszasan Ticketen leveleztem. Nem tudnak mit csinálni vele, mivel mezei userek vagyunk.

Magyar Telekomnak is továbbították, hogy hogyan kell peeringelni az ő AS-ükkel. A Deutsche Telekom kakál rá, mivel nem fizetnek érte, hát miért kéne fizetni egy peeringért, az elég gáz 2024-ben :)

Végülis a BIX-ben nincs Cloudflare DC támogatás (ja de van). Javasolnám a Magyar Telekomnak a sürgős intézkedést, mivel az NMHH is érdeklődik, hogy mi a helyzet. :)

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 3

A vicc az egészben, hogy nettó 1-2 óra módosítani az ASPATH routingot a Dataplex felé :P de, ha esetleg kell IP Mérnök támogatás a telekomnak dobjatok egy üzit, összehozzuk a meetinget. ;) 

(egyébként a VPN kerülőútnak megfelelő, de persze nem mindenki szívesen fizet a 20e ftos internet mellé, még havi 2000-3000 Ftot ki // mert ugye az inflációt lekövettük 29%-al, csak a minőséget nem sikerült) 

Szerkesztve ekkor: Szerkesztő: alienhun11
Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 3
34 perce, Bandi01 írta:

Este 18-19h-ig volt kb elfogadható, azóta megint hatalmas a ping és a packetloss cloudflare irányba. A cloudflare speedtest ezzel az eredménnyel zárul az 500 Mbps otthoni nettel.
kipróbáltam az iPV6 letiltásával is és úgy nem Bécshez hanem a Frankfurti Datacenterhez csatlakozik
image.thumb.png.d8b694607bd00aa5a5349a57f5de5352.png
image.thumb.png.95e428d26973dc4115dddac8e9e2f6fc.png

 

""A tettek hálózata"" kéremszépen

Hoztam még pár linket
Itt is említik az MT problémákat a közepe felé
https://blog.cloudflare.com/eu-network-usage-fees

Cloudflare fórumon panaszkodnak MT ügyfelek
https://community.cloudflare.com/t/our-server-in-frankfurt-germany-eu-is-being-proxied-from-the-newark-nj-us-datacenter/610483

https://community.cloudflare.com/t/high-latency-packet-loss-low-bandwidth-from-magyar-telekom-network/428358

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 3
4 órája, Telekom szakértő írta:

Kedves donatus és RViktor! Kérjük, hogy privát üzenetben a következő adatokat küldjétek el nekünk:

·         MT azonosító

·         érintett szolgáltatás megnevezése

·         milyen IP címmel érhető el

·         kérjünk logokat (ping, tracert, delay, packet loss) a hibával kapcsolatban.

Társaságunk hosszabb ideje foglalkozik a jelzett problémával, de segíti a munkánkat, ha nem csak mi, a szolgáltató, hanem a felhasználó is jelzi a sorozatos akadásokat. Ezért kérünk, hogy jelezzétek a CloudFlare-nek is a tapasztaltakat. Köszönjük! ^Lia

Kedves Telekom! 

Ne kelljen már bemásolni a cloudflare ticketem, ahol a CF megírta, hogy DIREKTBE írt NEKTEK levelet, hogy routeoljatok oda, ismerjétek el, hogy szerencsétlenkedtek, aztán kész. nincs ebből baj. :)

image.png.61167707636fc0ba47cc16403c3049dd.png

Szerkesztve ekkor: Szerkesztő: alienhun11
pontosítás
Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 3
7 órája, Telekom szakértő írta:

Sziasztok! 

Társaságunk hosszabb ideje foglalkozik a problémával, de a mielőbbi megoldás érdekében arra kérnénk titeket, hogy közvetlenül a CloudFlare felé is jelezzétek a problémát, ezzel is segítve a munkánkat. ^Dániel

Ezt már egyszer bemásoltátok ide, mielőtt valamelyik kolléga írna ezzel a fiókkal, jó lenne ha visszaolvasna. 

Amíg nem vesztek fel hibajegyet emiatt én nem vagyok hajlandó MT azonosítót küldeni, amúgy is jeleztem már 1414-en és elhajtottatok. 

Még egyszer leírom.(lehet segít ha lassabban olvassátok) Mindent megkaptatok a probléma megoldásához, több speedtest, ping, traceroute került ide feltöltésre. Mi kell még? Cloudflare rátok vár, hogy megoldódhasson a probléma. 

Szerkesztve ekkor: Szerkesztő: Bandi01
Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 3

Én inkább arra lennék kíváncsi, hogy miért viselkednek úgy mint egy AI a fórumon. :) Tegyenek ki egy hivatalos álláspontot és az emberek elfogadják. De nem, ehelyett megy a terelés és a képmutatás.

Kedves Telekom. Jelzem, nagyon messze estetek a Tier1-es szolgáltató szinvonalától, egy Tier3-as szolgáltató jobb teljesítményt hoz nálatok. Kicsit nézzetek bele az üzletpolitikába hogy hosszútávon merre megy a cég. Jelenleg a lejtőn lefele, nehogy a NER megtaláljon benneteket is :)

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 3

Úgy bekapcsoltak a MOST-ba... hogy a fal adja a másikat. Hetek óta nem megy semmi normális sebességgel ami CloudFlare mögött van nekem sem, de ma este volt először hogy teljesen elérhetetlen lett a Home Assistant-om, amit szintén CloudFlare véd, ezért kezdtem el keresgélni a neten és találtam rá erre a fórumra. Egyszerűen szégyen a T-re nézve. Évtizedekig minőségi szolgáltató volt, nem volt sosem a legolcsóbb, de legalább tudtam hogy nem lesz gond mert a neve garantálja a minőséget. 2024-ben sikerült odáig jutni, hogy addig "TUNING"-oltátok a hálózatot, hogy a 2gbit/sec-es optikai neten képtelenség megnyitni CloudFlare mögötti weboldalakat. Nem, nem 4K streamingről beszélek, egyszerű faék weboldalakat mint a kifli.hu vagy akár a foodora.hu. Egy nyomorult árlistát/étlapot nem lehet betölteni termékképekkel sokszor. Az ADSL korában a hulladék rézérpáron még elnézném a 150-es pinget bár már ott is vicces, de optikán 2024-ben??? A packet lossról nem is beszélve. Ne vicceljünk már! Tessen megmozdulni és érdemben tenni valamit végre.image.thumb.png.9f2ca08b70c604b9d56ffc85acfd89ac.pngimage.thumb.png.da397cbe1eabd1d16ce6430faf099f9b.png

Szerkesztve ekkor: Szerkesztő: peanut_hu
Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 3
53 perce, MrThomas írta:

Sziasztok! Szép estét, szeretnék érdeklődni mit tehet ilyenkor egy átlag user, hogy az megfelelő illetésekességhez kerüljön a probléma és ne csak romoljon a helyzet? 

@telekom szakértő megidézlek. Kérlek válaszoljatok. 

Köszönöm

https://nmhh.hu/tart/report/88/Kiepites_lefedettseg_savszelesseg_szolgaltatas_kimaradasa

Ide panaszolod a problémát ping, tracert, logok mindennel egyelőre más lehetőség nincs.

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 3
3 perce, alienhun11 írta:

Nyugi srácok. Pingplottert se amerikából érjük el... küldjük már ki Észak-Koreába a forgalmat @Telekom szakértő KÉRLEK! Élvezi a testem, hogy bőnyállal szopattok le 


Tracing route to pingplotter.com [216.92.151.75]
over a maximum of 30 hops:

  1    <1 ms    <1 ms    <1 ms  192.168.1.1
  2     2 ms     2 ms     2 ms  lo1.bsr1-szombathely.net.telekom.hu [145.236.238.213]
  3     7 ms     7 ms     6 ms  84.1.66.118
  4     6 ms     7 ms     6 ms  81.183.3.103
  5     *        *        *     Request timed out.
  6    14 ms    15 ms    15 ms  vie-sb5-i.vie.at.net.dtag.de [217.239.49.117]
  7    13 ms    14 ms    15 ms  62.159.61.127
  8     *        *        *     Request timed out.
  9   136 ms     *        *     CAPCON-NETW.bear1.Pittsburgh3.Level3.net [4.49.32.178]
 10     *        *        *     Request timed out.
 11   133 ms   133 ms   133 ms  pingplotter.com [216.92.151.75]

Egyébként mindenhonnan oda megy a forgalom, ez most épp nem a Telekom hibája😂 De csak ez az egy.

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

Csatlakozz a közösséghez!

Posztolhatsz regisztráció előtt is. Ha már van regisztrációd, jelentkezz be itt.

Vendég
Válaszolj a kérdésre...

×   Formázással együtt illesztetted be a tartalmat.   Formázás eltávolítása

  Only 75 emoji are allowed.

×   A linkedet automatikusan beágyaztuk.   Linkként mutatás

×   Az előző tartalmat tároltuk. .   Itt törölhetsz

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Új...