Roli82

Tájékoztató a Távszámla megszűnéséről

Kérdés

A Magyar Telekom a folyamatban levő termékportfólió - egyszerűsítés keretében 2016. április 8-ával megszünteti a Távszámla elektronikus számlabemutatási és -fizetési szolgáltatását, és ezzel párhuzamosan számlakibocsátóként csatlakozik a piacvezető Díjnet Zrt. rendszeréhez. A két szolgáltató megállapodása alapján ezt követően a Magyar Telekom, valamint a Távszámlán jelenleg elérhető szolgáltatók (E.ON, Tigáz és DRV)  minden érintett Távszámla-felhasználója részére a Díjnet biztosítja az elektronikus számlabemutatás és -fizetés szolgáltatást.

Részletek

Gyakori kérdések a Távszámla megszűnéssel kapcsolatban
 

 

Szerkesztve ekkor: Szerkesztő: Roli82

Bejegyzés megosztása


Link a bejegyzéshez
Megosztás más oldalakon

8 válasz erre a kérdésre

Nem is kevés költség az.

Bejegyzés megosztása


Link a bejegyzéshez
Megosztás más oldalakon

Időközben megszületett a válasz. Március 30-án jött egy email a Távszámlától, csak részletet idézek belőle:

3. Mi történik, ha április 7-ig nem nyilatkozik, nemmel nyilatkozik vagy véletlenül törölte Távszámla regisztrációját?

Ezekben az esetekben, az önkiszolgáló felületeinket érint fejlesztés, illetve új számlázási rendszerünk bevezetése miatt, Ön áprilistól hiteles Telekom otthoni szolgáltatásaira vonatkozó számláit papíron fogja megkapni.

Még jó, hogy át sem olvastam, későbbre hagytam. Április 2-án jött egy újabb levél:

Sajnálattal tájékoztatjuk, hogy technikai hiba miatt Ön tévesen kapta meg a 2016. március 30-án küldött tájékoztató levelünket, mely miatt ezúton is elnézését kérjük.

2016. április 8-ától a Távszámla szolgáltatás megszűnik, és ezzel párhuzamosan a Magyar Telekom Nyrt. számlakibocsátóként csatlakozik a Díjnet Zrt. számlabemutatási és fizetési rendszerébe, ugyanakkor, ha április 7-ig nem nyilatkozik, vagy nemmel nyilatkozik Telekom otthoni szolgáltatásira vonatkozó számlái - előző levelünkkel ellentétben - nem lesznek papíros alapúak.

Fontos, amennyiben Ön most nem nyilatkozik és azt 2016. április 7-ig sem teszi meg, a Távszámla megszűnése miatt 2016. április 8-ától Telekom otthoni és mobil számlái elektronikusan a telekom.hu weboldalon lesznek elérhetőek, melyeket a Belépek menüpont alatt bármikor megnézhet.

Megnéztem, 2016-os számlák máris elérhetők, korábbira azt üzeni, hogy próbálkozzunk később. Talán van rá remény, hogy még azok is megjelennek.

Gondolom, valahol rájöttek, hogy a papírszámlák kiküldése túl sokba kerülne.

Bejegyzés megosztása


Link a bejegyzéshez
Megosztás más oldalakon
Ekkor: 2016. 01. 13., teherwagon írta:

Hello k.attila, nem találod, mindkét a Roli82 által linkelt tájékoztatóban benne van

Nincs benne, amit kérdeztem, feltételezgetni én is tudok. Egyértelmű választ várnék.

Már vagy 20 éve rendeltem mindkét vezetékes vonalam, akkor még papírszámlák jöttek, amit a Távszámlával tudtam megszüntetni. Most a távszámla megszűnik, elvileg visszaállna a papíros rendszer.

Vagy akkor mondja meg valaki, hol lehet letiltani a papírszámlák küldését?

A szánalmasan lassú webes rendszerben nehézkes a böngészés, de én nem láttam ilyen opciót.

Bejegyzés megosztása


Link a bejegyzéshez
Megosztás más oldalakon
4 minutes ago, teherwagon said:

Hello k.attila, nem találod, mindkét a Roli82 által linkelt tájékoztatóban benne van :)

"Ha a felhasználó nem nyilatkozik számlái kezeléséről, a Távszámla megszűnése miatt 2016. április 8-ától Telekom lakossági otthoni és mobil számlái már csak a telekom.hu weboldalon lesznek elérhetők, ahol a megszokott módon kifizetheti azokat banki átutalással vagy Telekom gyorsfizetéssel."

 

"Mi fog történni a számláival, ha nem a Díjnetet választja?

 

  • Lakossági mobil és otthoni Telekom
    Lakossági mobil és otthoni Telekom ügyfélként számláit 2016. április 8-ától eléri a telekom.hu weboldalon a Belépek menüpont alatt. A telekom.hu weboldalon a megszokott módon kifizetheti számláit banki átutalással, vagy a Telekom Gyorsfizetéssel. Belépni Telekom otthoni szolgáltatás esetén MT-ügyfélazonosítójával, és jelszavával, mobil szolgáltatás esetén telefonszámával, jelszavával tud. A könnyebb belépéshez hozza létre Telekom fiókját, mellyel mobil, otthoni és üzleti Telekom előfizetéseit egyetlen azonosítóval kezelheti."

 

a Ténél egyébként a Távszámlától függetlenül is régóta van lehetőség e-számlát kérni (a honlapjukon, az önkiszolgálóban is, én legalábbis ott rendeltem, és emlékeim szerint talán nemes egyszerűséggel elektronikus számlának hívják), és még Telekom fiók sem kell hozzá. ha eddig Távszámlát használtál, akkor neked persze már nem kell, azzal együtt járt, jár, és a tájékoztatók alapján ezen a Távszámla megszűnése sem változtat...

 

Bejegyzés megosztása


Link a bejegyzéshez
Megosztás más oldalakon

Hello k.attila, nem találod, mindkét a Roli82 által linkelt tájékoztatóban benne van :)

"Ha a felhasználó nem nyilatkozik számlái kezeléséről, a Távszámla megszűnése miatt 2016. április 8-ától Telekom lakossági otthoni és mobil számlái már csak a telekom.hu weboldalon lesznek elérhetők, ahol a megszokott módon kifizetheti azokat banki átutalással vagy Telekom gyorsfizetéssel."

 

"Mi fog történni a számláival, ha nem a Díjnetet választja?

 

  • Lakossági mobil és otthoni Telekom
    Lakossági mobil és otthoni Telekom ügyfélként számláit 2016. április 8-ától eléri a telekom.hu weboldalon a Belépek menüpont alatt. A telekom.hu weboldalon a megszokott módon kifizetheti számláit banki átutalással, vagy a Telekom Gyorsfizetéssel. Belépni Telekom otthoni szolgáltatás esetén MT-ügyfélazonosítójával, és jelszavával, mobil szolgáltatás esetén telefonszámával, jelszavával tud. A könnyebb belépéshez hozza létre Telekom fiókját, mellyel mobil, otthoni és üzleti Telekom előfizetéseit egyetlen azonosítóval kezelheti."

 

a Ténél egyébként a Távszámlától függetlenül is régóta van lehetőség e-számlát kérni (a honlapjukon, az önkiszolgálóban is, talán nemes egyszerűséggel elektronikus számlának hívják), és még Telekom fiók sem kell hozzá. ha eddig Távszámlát használtál, akkor neked persze már nem kell, azzal együtt járt, jár, és a tájékoztatók alapján ezen a Távszámla megszűnése sem változtat...

Bejegyzés megosztása


Link a bejegyzéshez
Megosztás más oldalakon

Számláim csoportos beszedéssel vannak kiegyenlítve,  a Távszámlát csak az elektronikus számlabemutatás miatt használtam, mert így a postaládám mentesült a felesleges papíroktól, illetve én is.

Nem látom egyértelműen leírva, hogy ha a Távszámla helyett maradnék szimplán a Telekom fióknál, akkor is lenne erre lehetőség? Ennek elvileg az lenne a módja, hogy mondjuk bejelölnék egy opciót, miszerint papír alapú számlát nem kérek!

Itt következne az, hogy ilyen opció nincs, vagy csak én nem találom? Ha nincs, miért nem oldják meg, hogy legyen?

Vagy mindenképpen a Díjnetet kell választanom, ha a "szemeteléstől" mentesülni szeretnék?

Van egyébként Díjnet regisztrációm is, de ettől függetlenül szeretném pontosan tudni, köszönöm előre is.

 

Bejegyzés megosztása


Link a bejegyzéshez
Megosztás más oldalakon

Végre egy értelmes döntés a Telekomtól. A távszámla rendszere elég fura, és én veszélyesnek is tartom. Kb 3 hónapot használtam, utána töröltem róla magam. Elég buta megoldásaik vannak.
Díjnet bizalomgerjesztőbb.

Bejegyzés megosztása


Link a bejegyzéshez
Megosztás más oldalakon

Hello Roli82, köszönöm, szerintem ez jó hír (főleg ha a leírtak szerint nem lesz vele sok macera), más szerződések miatt már úgyis van díjnet regisztrációm, így az átállás után végre egy helyen kezelhetek mindent :D

Bejegyzés megosztása


Link a bejegyzéshez
Megosztás más oldalakon

Hozz létre egy fiókot vagy jelentkezz be a kommenteléshez

Ahhoz, hogy kommentelhess, tagnak kell lenned.

Fiók létrehozása

Hozz létre a közösségünkben egy új fiókot. Igazán egyszerű!


Új fiók regisztrálása

Bejelentkezés

Már van fiókod? Jelentkezz be itt!


Bejelentkezés most