Ugrás a tartalomhoz
  • 1

Telekom internet packet loss


SafranyFerenc86

Kérdés

Sziasztok!

Segítséget szeretnék kérni a következő gondommal kapcsolatban. Egy héttel ezelőtt elkezdett a Telekomos internetem rakoncátlankodni. Először multiplayer játékok közben vettem észre packet lossra utaló jeleket, majd Skypeon is elkezdett szakadozni a videohívás és a böngészőben is volt, hogy lassan töltöttek be a weboldalak, vagy el sem tudtam őket érni. A háztartásban az összes internetre csatlakozó eszközt érintette a gond, ha kábelesen voltak csatlakoztatva az internete, ha Wi-Fi-n keresztül. Volt, hogy az IPTV is szinte használhatatlan lett, csatornaváltáskor kimerevedett a kép, a csatornaváltó menü elkezdett tölteni, majd 1-2 perc múlva váltott csatornát.

Gyorsan előkaptam a pingplottert megnézni, hogy hol lehet a hiba és a mérések eredménye mindig az volt, hogy a 2. hoptól kezdve végigment a packet loss, bármelyik weboldalt ellenőriztem. A sima Windows parancssoros pingeléssel is látható a csomagvesztés. Többször próbáltam áramtalanítani és újraindítani a digitális elosztót, de a probléma folyamatosan visszajött. Másnap felhívtam az ügyfélszolgálatot, hogy bejelentsem a problémát. Az ügyfélszolgálatos azt mondta, hogy ők nem érzékelik a problémát de újraindította a digitális elosztót. A packet loss sajnos visszatért, majd kaptam egy SMS-t, hogy kiküldik a szerelőt, hogy kicserélje a kb. 2 éves D-Link elosztót egy Sagemcom F@st 3686-ra.

Fél napig jó volt a kapcsolatom, de sajnos azt vettem észre, hogy időközönként gondol egyet az egész, visszatér a csomagvesztés és ismét használhatatlan az internetem, majd 20-40 perc múlva olyan hirtelenséggel el is tűnik. Mivel nem fix időközönként tapasztalom a problémát nem tudom hogyan lehetne jelezni az ügyfélszolgálat felé a gondot. Ha ki is küldenek egy szerelőt, hogy nézze meg a problémát személyesen, nincs rá garancia, hogy pont akkor lesz csomagvesztés a hálózaton.

Mellékeltem egy-egy képet a tegnapi és a mai pingplotter mérésről.

 

20171028.png

20171029.png

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • Válaszok 82
  • Létrehozva
  • Utolsó válasz

A legnépszerűbb tartalomgyártók a témában

A legnépszerűbb tartalomgyártók a témában

Posztolt képek

Ajánlott posztok

  • 0

Kezd elég unalmas és bosszantó lenni, hogy lassan két hete random használhatatlan lesz a net a packet loss miatt. Szombaton ismét kijött egy szerelő, megnézte a bekötést és az utcában a kábelezést. Azt mondta a bekötéssel nincs baj, az utcán kellett bütykölni valamit. Aznap nem is tapasztaltam packet losst, de másnap este már visszatért a probléma. Mivel még tegnap este is előjöttek ugyanezek a tünetek, újranyitottam a hibajegyet és megírtam, hogy a probléma még mindig tapasztalható, főleg az esti órákban az utóbbi két nap.

Ma reggel felhívott a szerelő, hogy kijön ismét megnézni az utcában a kábelezést. Hazajöttem munkából és láttam, hogy frissült a hibajegy, miszerint nem érzékeltek problémát a hálózatban. Mivel nem találtak hibát a hálózatban és az eszközökben, gondolom nem is csináltak semmit neki és előbb vagy utóbb megint tapasztalható lesz a packet loss. A kérdésem, hogy ha nem a Telekom hálózatában vagy eszközeiben van a hiba, akkor miért jön elő szinte minden nap a packet loss és teszi használhatatlanná a netet? Mindig a 2. hoptól kezdődik, akármit is nézek pingplotterben. Ha a google-re, ha az index.hu-ra, ha a 3. hopra, ha csak a problémás 2. hopra mérek pingplotterben. Gondolom, ha itthon lenne a baj, akkor már az 1. hopnál lenne packet loss, ha pedig csak az egyik PC-vel lenne a baj, akkor nem tapasztalnék packet losst az összes PC-n és okostelefonon.

Hiába indítom újra a HGW-t, ugyanúgy megmarad a packet loss, a házban található kábeleket ellenőriztem, mind rendesen be van dugva, egy sem mozdult ki. Lefuttattam a vírusirtót és a Malwarebytest az összes számítógépen, ami a netre csatlakozik, egyiken sem találtam semmi kártevőt. Azt pedig erősen kétlem, hogy olyan hirtelenséggel el is tűnjön a probléma, ahogy előjött.

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 0

Néztem négy speedtestet. A mérések darabja kb. 3-8 percbe telt, mert folyamatosan úgy nézett ki, hogy befagyott az egész, de közben a netsebességmérő mozgott. Az előfizetés 30Mb/5Mb névleges sebességre szól, ami amúgy meglepően stabil szokott lenni.

Az első mérés eredménye az volt, hogy: 0.82Mb/s fel és  0.25Mb/s letöltési sebességem van
Az második mérés eredménye az volt, hogy: 22.64Mb/s fel és 0.39Mb/s letöltési sebességem van
Az harmadik mérés időtúllépéssel félbemaradt
A negyedik
mérés eredménye az volt, hogy: 1.25Mb/s fel és  0.52Mb/s letöltési sebességem van

Szerkesztve ekkor: Szerkesztő: SafranyFerenc86
Lemaradt az előfizetés típusa
Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 0

Most látom a le és feltöltési sebességeket felcseréltem a tegnapi utolsó posztomban, ezért elnézést kérek, szerkeszteni már nem tudom. Így helyesek a mérési eredmények.

Az első mérés eredménye az volt, hogy: 0.82Mb/s le és  0.25Mb/s felöltési sebességem van
Az második mérés eredménye az volt, hogy: 22.64Mb/s le és 0.39Mb/s felöltési sebességem van
Az harmadik mérés időtúllépéssel félbemaradt
A negyedik
mérés eredménye az volt, hogy: 1.25Mb/s le és  0.52Mb/s felöltési sebességem van

Most épp nincs packet loss, így megpróbáltam még egyszer a speedtestet. A mai eredmény az volt, hogy 31.43Mb/s le és 5.55Mb/s feltöltésem van.

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 0

A múlt héten aztán felhívtam még egyszer az ügyfélszolgálatot. Utána valamennyit javult az internet, de néha ugyanúgy előjött a packet loss de nem annyira durván, mint azelőtt, és nem is olyan hosszú időszakokra.

Egészen tegnapelőtt estig használható maradt a net, majd megint gondolt egyet az egész, és elszállt. Ma megint felhívtam az ügyfélszolgálatot, hogy valami még mindig nem jó, mikor várható a hiba kijavítása, mert elég unalmas, hogy egy hónapja szinte nincs olyan nap, hogy ne szálljon el legalább egyszer az internet.

Az ügyfélszolgálatos csináltatott velem egy Speedtest mérést, majd azt állapította meg, hogy biztosan olyan weboldalakat akarok megnézni, amihez nem elég az internet sávszélessége, és fizessek elő gyorsabb internetre. Ez valami vicc?

Itt van két mérés az utóbbi 1 órából. Ezek után hívtam fel az ügyfélszolgálatot ma. Nekem van egy olyan gyanúm, hogy nem a sávszélesség miatt néznek így ki a grafikonok.

201711133.png

201711134.png

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 0

Szerencsém volt, mert megszántak és végül csak küldtek ki egy szerelőt, aki megcsinálta a netet. Valamit a villanyoszlopon kellett szerelnie, utána nem volt semmi gond a nettel egészen ma estig. Most megint ugyanúgy elkezdte dobálni a csomagokat a net, mint a szervizelés előtt. Jobb ötlet híján holnap megint telefonálok az ügyfélszolgálatra és ha nem központi a hiba, amit kétlek, akkor megpróbálom velük megboltolni, hogy azt a szerelőt küldjék ki, aki ezelőtt volt, mert Ő talán tudja már, hogy hol a hiba.

Mondjuk nem értem most hirtelen mi baja lett megint a bekötésnek, már ha ott szakadozik megint, nem volt sem szél, sem vihar a környéken mostanában.

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 0

Szeretnék gratulálni a szerelőknek, hogy két hónap alatt nem voltak képesek kijavítani a hibát, csak hülyítik az embert, hogy ezt a csomagveszteséget észre sem lehet venni, meg már kétszer eljátszották, hogy majd ellenőrzik a kábeleket és szólnak ha vége az ellenőrzésnek, aztán egy héttel a beígért ellenőrzés után érdekes módon kiderül az ügyfélszolgálaton, hogy nem is volt semmiféle ellenőrzés a városban...

20171220.png

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 0

Tegnap, meg tegnapelőtt egész jó volt a net, de ma a semmiből megint előjött a packet loss 17:07 körül és 17:26-körül meg eltűnt, mintha semmi se történt volna. A lakáson belül nem változott semmi, abban az időközben nem csatlakozott más készülék a HGW-n keresztül az internetre.

A múlt hét csütörtök-péntekén, mikor szakadt az eső a városban, stabilan tartotta a net az 50%-os csomagveszteséget, olyankor még böngészni sem lehetett, mert nem töltött be semelyik weboldal, vagy csak óriási késéssel tudta a böngésző megjeleníteni a weboldalt. Ma viszont a 0 Celsius körüli hőmérsékletet leszámítva nem volt semmi szélsőséges az időjárásban. A HGW-n akkor sem és most sem tapasztaltam csomagveszteséget.

A HGW-n soha nem tapasztalok packet losst, de ha a 10.226.224.1-es című pontnál van (ami mindig a 2. hop akárhova pingelek szóval a CMTS lehet ha jól sejtem), akkor mindegy mit pingelek, a többi célpontnál is ugyanúgy tapasztalható a packet loss. A mellékelt képen látható, hogy több célt is pingeltem egyszerre, a HGW-n nincs packet loss, de az összes többi grafikonon ott a csomagvesztés amikor a 10.226.224.1 című eszközön tapasztalható a dolog.20171223.png

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 0
15 órája, anonymus írta:

Teljesen véletlenül Szegedi vagy? Enged meg kérlek hogy ne keressem meg hogy a  10.226.224.1ip  melyik cmts körzet.

Hódmezővásárhelyi vagyok.

Az elmúlt fél évben annyiszor be lett már ez jelentve amikor tapasztalható volt, de a szerelők nagy része, aki kijött, semmibe veszi azt, hogy nem állandó a probléma. Ránéznek a HGW-re meg a bekötésre, mérnek a koaxon egyet 5 percig, majd vagy azzal zárják a hibajegyet, hogy nem találtak hibát, vagy azzal, hogy elhárították.

A másik része a szerelőknek, akik a koax mérésekor elmondásuk szerint tapasztalta személyesen is a csomagveszteséget (mert hát az én méréseim senkit sem érdekelnek) megígéri, hogy leellenőrzik a kábelezést, utána meg az ügyfélszolgálatot felhívva, hogy ismét jelezzem a problémát, derült ki, hogy semmit sem csináltak...

Már írtam panaszbejelentést is az online felületen, de érdekes módon másnap át lett rakva sima hibabejelentésre az írásom, majd kijött a szerelő, ránézett a HGW-re + kicserélte a splittert, annyit mondott, hogy "hát ez most jó" majd lezárta a hibajegyet, aztán meg 5-10 perccel a szerelő távozása után megint jött a packet loss....

Utána az idő javulásával használhatóbb lett az internet, de tegnap szélvihar meg szakadó eső volt, azóta szinte használhatatlan az internet ismét. A posztom írása közben is dobálja elfele a csomagokat, de talán nem annyira durván, mint tegnap.

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 0

Most ezzel akkor mit kezdjek?

  • A szerelőket a fél éves tapasztalatom alapján egyáltalán nem érdekli, hogy probléma van.
  • Nem lakáson belül van a probléma oka, hanem a Telekom oldalán.
  • A Telekom ugyanúgy kéri a havidíjat, ha jó az internet, ha nem.
  • Azt nem nevezném hibátlan szolgáltatásnak, amikor van, hogy fél napon keresztül használhatatlan a net, meg azon kell izgulni, hogy na most elkezdjek-e akármit csinálni az interneten, vagy inkább ne, mert bármikor jöhet megint a packet loss.
  • Azt sem hiszem el, hogy bent a központban nem látják, hogy tényleg fent áll a hiba, amikor több alkalommal is azt mondták az ügyfélszolgálaton, amikor betelefonáltam, hogy ők is látják, hogy valami nem jó.
Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

Csatlakozz a közösséghez!

Posztolhatsz regisztráció előtt is. Ha már van regisztrációd, jelentkezz be itt.

Vendég
Válaszolj a kérdésre...

×   Formázással együtt illesztetted be a tartalmat.   Formázás eltávolítása

  Only 75 emoji are allowed.

×   A linkedet automatikusan beágyaztuk.   Linkként mutatás

×   Az előző tartalmat tároltuk. .   Itt törölhetsz

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Új...