Ugrás a tartalomhoz
  • 1

Telekom internet packet loss


SafranyFerenc86

Kérdés

Sziasztok!

Segítséget szeretnék kérni a következő gondommal kapcsolatban. Egy héttel ezelőtt elkezdett a Telekomos internetem rakoncátlankodni. Először multiplayer játékok közben vettem észre packet lossra utaló jeleket, majd Skypeon is elkezdett szakadozni a videohívás és a böngészőben is volt, hogy lassan töltöttek be a weboldalak, vagy el sem tudtam őket érni. A háztartásban az összes internetre csatlakozó eszközt érintette a gond, ha kábelesen voltak csatlakoztatva az internete, ha Wi-Fi-n keresztül. Volt, hogy az IPTV is szinte használhatatlan lett, csatornaváltáskor kimerevedett a kép, a csatornaváltó menü elkezdett tölteni, majd 1-2 perc múlva váltott csatornát.

Gyorsan előkaptam a pingplottert megnézni, hogy hol lehet a hiba és a mérések eredménye mindig az volt, hogy a 2. hoptól kezdve végigment a packet loss, bármelyik weboldalt ellenőriztem. A sima Windows parancssoros pingeléssel is látható a csomagvesztés. Többször próbáltam áramtalanítani és újraindítani a digitális elosztót, de a probléma folyamatosan visszajött. Másnap felhívtam az ügyfélszolgálatot, hogy bejelentsem a problémát. Az ügyfélszolgálatos azt mondta, hogy ők nem érzékelik a problémát de újraindította a digitális elosztót. A packet loss sajnos visszatért, majd kaptam egy SMS-t, hogy kiküldik a szerelőt, hogy kicserélje a kb. 2 éves D-Link elosztót egy Sagemcom F@st 3686-ra.

Fél napig jó volt a kapcsolatom, de sajnos azt vettem észre, hogy időközönként gondol egyet az egész, visszatér a csomagvesztés és ismét használhatatlan az internetem, majd 20-40 perc múlva olyan hirtelenséggel el is tűnik. Mivel nem fix időközönként tapasztalom a problémát nem tudom hogyan lehetne jelezni az ügyfélszolgálat felé a gondot. Ha ki is küldenek egy szerelőt, hogy nézze meg a problémát személyesen, nincs rá garancia, hogy pont akkor lesz csomagvesztés a hálózaton.

Mellékeltem egy-egy képet a tegnapi és a mai pingplotter mérésről.

 

20171028.png

20171029.png

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • Válaszok 82
  • Létrehozva
  • Utolsó válasz

A legnépszerűbb tartalomgyártók a témában

A legnépszerűbb tartalomgyártók a témában

Posztolt képek

Ajánlott posztok

  • 0

Pár napja olvastam a posztod, nem emlékszem minden részletre.

Hasonló, rosszabb problémával küszködtem utóbbi napokban, kábelen használhatatlan néha,azonban  WiFi-n keresztül minimálisan tapasztalható, így jelenleg kábelen és WiFi-n keresztül is csatlakozva vagyok, így jelenleg, utóbbi 3-4 órában semmi óriási problémát nem észleltem . Csatoltam 'before-after' képrészletet.ApplicationFrameHost_2018-04-22_20-36-21.png

cifhZo8.png

Szerkesztve ekkor: Szerkesztő: Sky
after kép
Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 0
Ekkor: 4/22/2018 at 20:40, Sky írta:

Pár napja olvastam a posztod, nem emlékszem minden részletre.

Hasonló, rosszabb problémával küszködtem utóbbi napokban, kábelen használhatatlan néha,azonban  WiFi-n keresztül minimálisan tapasztalható, így jelenleg kábelen és WiFi-n keresztül is csatlakozva vagyok, így jelenleg, utóbbi 3-4 órában semmi óriási problémát nem észleltem . Csatoltam 'before-after' képrészletet.ApplicationFrameHost_2018-04-22_20-36-21.png

cifhZo8.png

Probléma ismét előjött.

le31G8s.png

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 0
7 perce, Sky írta:

Probléma ismét előjött.

le31G8s.png


Jelezted már az ügyfélszolgálaton a hibát? Ha igen mondtak rá valamit?
Jó lenne, ha valaki ki tudna okosítani engem is, hogy mégis milyen trükkökkel lehet rávenni a szerelőket, hogy a hazugságok és terelések helyett valóban utánanézzenek a hiba okának.

Te is Hódmezővásárhelyi vagy egyébként?

Nálam ma épp nem volt semmi baja az internetnek.

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 0
Ekkor: 2018. 05. 09. at 21:43, Roli82 írta:

Azért nem kapsz érdembeli választ, mert valószínűleg nem tudunk segíteni a problémádon.

Itt nem a Telekom válaszolgat, hanem a tapasztaltabb előfizetők segítik ha tudják a másikat.

Esetleg valami tanácsra számítottam, hogy mégis milyen módon jelezzem a problémát a szolgáltató felé, hogy érdemben kezdjenek vele valamit, de így már másképp fest a dolog, lehet drasztikusabb módszerekhez kell folyamodnom.

Küldtem már majd 3 oldalas hibabejelentést az online felületen keresztül a Telekom számára, amiben A-tól Z-ig a legapróbb részleteket is leírtam a problémával kapcsolatban, még azt is beleírtam, amit anyonymus-tól kaptam tavaly, de semmi eredménye nem volt az egésznek. Egyszer telefonon is majd ugyanezt a szöveget elmagyaráztam az ügyfélszolgálatos számára, direkt megkérdeztem tőle, hogy az ő oldalán látható-e a csomagveszteség, amire igennel válaszolt. Akkor se lett a dologból semmi.

@McBelaba

Köszi a linket, ránézhetek azzal a programmal is majd, ha megint tapasztalom a problémát, épp most hagyta rá a ma esti adagot. Egyébként a Pingplotter is tudja ezt, és az alapján még mindig a CMTS körül nem jó valami amit nem értem, hogy a központban miért nem látnak (na jó, valószínűleg azért nem, mert munka lenne vele, meg lehet én vagyok az egyetlen, akinél rossz, vagy akinek feltűnt, hogy rossz, de ettől függetlenül foglalkozhatnának vele, mert én is ugyanúgy fizetek a szolgáltatásért, mint mások).

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 0
19 órája, anonymus írta:

Vezetőségi visszahívás kérése volt ? Amúgy ha az lelki békéden ez segít, én max annyit tudok tenni hogy ránézek központi rendszerre hogy mutat vagy nem mutat hibát. 

Kértem még tavaly, de nem jutottunk előrébb vele. Panaszbejelentéssel is próbálkoztam már az online felületen keresztül. Direkt ki is emeltem, hogy panaszbejelentéssel szeretnék élni, de másnap olvasás után áttették alap hibabejelentésre az üzenetem.

Ha ránéznél, azt megköszönném. Tegnap este kb. 20:50-21:30 között jelentkezett a gond. Ma eddig csak véletlenszerűen dobált el 1-2 csomagot szintén a CMTS-től kezdve, de szerintem az jelentéktelen, lehet akár mérési hiba is. Ha a tegnap esti időintervallumra már nem tudsz visszanézni, akkor majd posztolok ide egyet, ha megint kezdi.

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 1

Kezdésnek a visszirányt kéne rendbe rakni de sürgősen. 26-42 közt mozog a jelszint amit az ügyfelek kapnak. Utca vége fele egy fokkal jobb a helyzet, 26 hsz nél van egy erősítő  de az se valami fényes. Folytatásnak az előre irányt is szintezni kéne, -11- 14 alsó frekiken 34snr vicc..

Igen látok csomagvesztést ....  Szerintem mivel ilyen extrém tré jelszintek vannak az utcába ez okozza  a bajt. De szinte 100%-ban biztos hogy valami kis területet érintő hiba, már csak azért is mert ha sok embert érintene már rég verné a T-t a fél város.  

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 1

Köszönöm szépen még egyszer, hogy ránéztél a dologra.

Szerinted mit tudnék tenni ez ügyben? Hívjam fel immáron tizenikszedik alkalommal az ügyfélszolgálatot és megkérdezzem őket, hogy mikor javítanák már ki a vonalat az utcában és reménykedjek, hogy nem megint valami kamujavításban fogok részesülni?

Tavaly decemberben egyszer már állítólag végigellenőrizték a vonalat az utcában, de ezek szerint vagy megint megette a fene az egészet, vagy nem lett megcsinálva rendesen.

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 0

Akkor nem csodálom, hogy a decemberi 15-30 perces "vonalellenőrzés és javítás" után nem lett jó a dolog.

Amúgy felőlem csinálhatják akár két napig is, csak csinálják meg rendesen, 8 hónap vacakolás bőven elég volt. Majd csütörtökön vagy pénteken betelefonálok aztán megírom, hogy mit alkottak.

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 0

Még egy kérdés felmerült bennem a betelefonálással kapcsolatban:

Mivel nem tudom, hogy a jelszinteket és erősítőt érintő probléma 24/7-ben fennáll-e (a csomagveszteség nem állandó a tapasztalataim és a mérések alapján), szeretném megkérdezni, hogy mikor telefonáljak majd be a 1414-re megkérni az ügyfélszolgálatost/technikust/varázslót/akárkit, hogy legyenek szívesek ránézni az utcabeli és környékbeli jelszintekre és erősítőkre?

Amikor tapasztalom itthon a problémát, mert csak az adott pillanat értékeit látják, vagy van egy időintervallum, amit vissza tudnak ellenőrizni, így akkor telefonálok nekik, amikor ráérek?

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

Csatlakozz a közösséghez!

Posztolhatsz regisztráció előtt is. Ha már van regisztrációd, jelentkezz be itt.

Vendég
Válaszolj a kérdésre...

×   Formázással együtt illesztetted be a tartalmat.   Formázás eltávolítása

  Only 75 emoji are allowed.

×   A linkedet automatikusan beágyaztuk.   Linkként mutatás

×   Az előző tartalmat tároltuk. .   Itt törölhetsz

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Új...