Ugrás a tartalomhoz
  • 10

Cloudflare - Magyar Telekom nemzetközi peering


alienhun11

Kérdés

Sziasztok!

Ismét "elromlott" a nemzetközi peeringje a telekomnak a CloudFlare felé, érdekes hogy a legnagyobb magyar Telco cég nem képes a BIX-be routolni be az egyik legnagyobb CDN forgalmát. Főleg úgy, hogy rengeteg magyar weblap is cloudflare-en "él". 

A DTAG cső szinte megint fullra van telítve, 50% PL-al. Nem lehetne rendezni végre a peeringet nemzetközi irányba, ha már ténylegesen oda kéne kimenni a forgalomnak? 

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • Válaszok 295
  • Létrehozva
  • Utolsó válasz

A legnépszerűbb tartalomgyártók a témában

A legnépszerűbb tartalomgyártók a témában

Posztolt képek

Ajánlott posztok

  • 2
Ekkor: 2024. 05. 24. at 14:47, ADMIN írta:

Köszönjük az észrevételt, mi is látjuk és érzékeljük, hogy az utóbbi időszakban nehézségekbe ütközik a Cloudflare átjáró megszokott minőségben történő használata. A probléma abból adódik, hogy jelenleg olyan útvonalon érkezik hozzánk tőlük az adatforgalom, mely túlzsúfolt, ezért azon torlódások alakulhatnak ki az esti órákban. A hálózatunk és a szolgáltatásunk továbbra is rendben van, azonban amíg a hozzánk eljutó tartalom szűkített keresztmetszeten érkezik, addig lehetséges, hogy a Cloudfare nem használja ki a Magyar Telekom hálózatának kapacitását, így továbbra is érzékelhető lesz a minőségi probléma.
Érdemes a tapasztalt hibákat a Cloudfare felé is jelezni. Anyavállalatunk, a Deutsche Telekom felvette a kapcsolatot a Cloudfare üzemeltetőivel annak érdekében, hogy minél gyorsabban újra a régi minőségben tudják használni a felhasználók az általuk kiszolgált platformokat.

Az sem lenne baj, hogy ha ezt az automata válasz üzenetet időnként aktualizálnátok. Kis googlizás után látszik, hogy évek óta ugyanezt kapják a felhasználók ha hasonló probléma van. Egy vicc. 
Ma este megint halott a cloudflare. Eszembe jut, hogy anno ugyanez ment a stackpath felé. Akkor is csak a telekommal volt a baj. 

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 2
2 órája, Telekom szakértő írta:

Kedves benedict! A probléma kivizsgálásához szeretnénk elkérni az MT ügyfél-azonosítódat is, amit privát üzenetben várunk. Együttműködésedet köszönjük! ^Gabriella

Mivel egy globális Telekom hálózati problémáról beszélünk nem látom relevánsnak a kérést úgy érzem ez is csak az időhúzás része és a valós probléma megint le van seperve az asztalról, de nagyon szívesen elküldöm az MT azonosítómat. :) 

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 2

Ma se javult... kétszer vonta le a lóvét, mert megszakadt fizetés közben...

Tracing route to foodora.hu [2606:4700:4400::ac40:9990]
over a maximum of 30 hops:

  1     1 ms     1 ms     1 ms  20014C4E24D1D7000000000000000001.dsl.pool.telekom.hu [2001:4c4e:24d1:d700::1]
  2     *        *        *     Request timed out.
  3     *        *        *     Request timed out.
  4     *        5 ms     *     2003:0:f00::50b
  5     *        *        *     Request timed out.
  6     9 ms     *        *     2003:0:fe00::1
  7     *        *        *     Request timed out.
  8   135 ms   134 ms    79 ms  cloudflare-ic-381042.ip.twelve99-cust.net [2001:2035:0:2c9::2]
  9    13 ms    10 ms     8 ms  2400:cb00:725:3::
 10   139 ms   135 ms   126 ms  2606:4700:4400::ac40:9990

Trace complete.

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 2

Érzem igen, szüleim azóta telekomosok mióta létezik itt, de már nagyon azon vagyok hogy bemegyek és mondom hogy szia, lehet kikötni ezt innen, nem hiszem el hogy nem tudok kódolni sem, mert nem érek el semmit amit akarok, discordon keresztül kommunikálok a fejlesztői barátimmal, és azon belül patchelünk, de nem tudok semmit csinál mert 20perce tölt maga az app...

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 2

Tegnap felhívtak a bejelentés után 2-3 nappal. Állítólag hálózat bővítés lesz 2 héten belül, ami megoldja német oldalról.
Bár a bejegyzés előzményekből látszik, hogy nem ez lenne a legjobb. De meglátjuk majd ér e valamit. FYI.

Addig is kikapcsoltam a Cloudflare-en a QUIC-et. Így használható az oldal. Volt már ilyen korábban talán télen, akkor is ez segített túlélni. 

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 2
5 órája, Telekom szakértő írta:

Kedves donatus és RViktor! Kérjük, hogy privát üzenetben a következő adatokat küldjétek el nekünk:

·         MT azonosító

·         érintett szolgáltatás megnevezése

·         milyen IP címmel érhető el

·         kérjünk logokat (ping, tracert, delay, packet loss) a hibával kapcsolatban.

Társaságunk hosszabb ideje foglalkozik a jelzett problémával, de segíti a munkánkat, ha nem csak mi, a szolgáltató, hanem a felhasználó is jelzi a sorozatos akadásokat. Ezért kérünk, hogy jelezzétek a CloudFlare-nek is a tapasztaltakat. Köszönjük! ^Lia

Legalább 15 logot tettem be ide, mivel hivatalosabb hogy privát üzenetben van?
Engem nem csak magán ügyfélként érint (én megoldom magamnak használok VPN-t, ha nem felejtem el), de a cégünk szolgáltatásai Cloudflare mögött vannak és minden reggel, több mint két hete arra kelek, hogy kapok 90 üzenetet, hogy már megint nem megy, megint ***** minden. Egy közös van bennük, hogy mind tELEKOM ügyfél.

A probléma érint mindenkit, nem ügyfél függő. Kapacitást kéne bővíteni, mert jelenleg telekom (DTAG) hálózatból ilyen kaliberű oldalak nem jönnek be mint a telex.hu, 444.hu, idokep.hu, foodora.hu, kifli.hu, chatgpt.com, discord.com mit ad isten pont mindet használom... A mi cégünk ennél jelentősen kisebb, de nekünk ez elég komoly probléma...

A legjobb megoldás nyilván az lenne, ha BIX-en menne a forgalom (még pénzbe se kerülne az MT-nek), de megértem hogy azért nem tudnak pénzt beszedni és a DT nem hagyja... őszintén az se érdekel ha newyorkon keresztül megy, de a csomagvesztés szerintem elfogadhatatlan... A vak is látja, hogy túlterhelt a hálózat. 1-2 napig az se érdekelne, mert előfordul, de több mint két hete? és akkor adatokat kérnek be az ügyféltől egy OTG esetében? Régen ilyenkor türelmet kellet kérni, főleg most még kötbért se kell fizetni, csak kellemetlen mindenkinek...

Mindenki lenyugodna, ha kiírnátok, hogy ja tudunk róla - még azt se kell kiírni hogy a DT egy lusta lomha német bürokratikus mamut, ahol 450 oldal papírt kell kitölteni, ha kinyitom a szerverterem ajtaját - csak annyit hogy még türelmet kértek, de bővíteni fogtok. Nekem a Cloudflare azt a választ adta, hogy ez fog történni látják az alagút végét és kértek két max. három hetet. Remélem így van.

Jelenleg így néz ki, látszódik kihez tartozik az IP, látszódik hogy hol romlik el.
image.thumb.png.61f01f00d4612c4c19ff0eed080ec31d.png

Ennyit tudtam hozzátenni.
Viktor

Szerkesztve ekkor: Szerkesztő: RViktor
Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 2
4 órája, Telekom szakértő írta:

Sziasztok! 

Társaságunk hosszabb ideje foglalkozik a problémával, de a mielőbbi megoldás érdekében arra kérnénk titeket, hogy közvetlenül a CloudFlare felé is jelezzétek a problémát, ezzel is segítve a munkánkat. ^Dániel

Jó hogy mondjátok, hogy egy mezei Telekom ügyfél vegye fel a Cloudflare-rel a kapcsolatot, de ti se vesztek fel hibát, ha nem ügyfél jelenti be.

A mi cégünk ügyfele a Cloudflare-nek, így tartom is velük a kapcsolatot és nyitott hibajegyem van.
Elmondták, hogy a DT üzletpolitikai döntése ez. A DT nem híve a open peeringnek. Több helyen utánanéztem és valóban így látom.
A cloudflare örömmel várja tőletek az adatot itt: 

Cloudflare AS13335 Open/Free Dataplex IPv4 cím: 193.188.137.27IPv6 cím: 2001:7F8:35::1:3335:1 100G

Gondolom a Dataplex ismerős lehet nektek is :)

Itt megtekinthető, hogy van ott még hely a telekom ügyfeleknek is: BIX forgalmi statisztikák | Budapest Internet Exchange
De biztosítottak, hogy hogy 90% felé megy a kihasználtság a következő napon bővítenek, mert ők így szokták.

Ha valóban a probléma megoldására törekszetek, kérjetek engedélyt a DT-től, hogy amíg nem oldja meg a problémát peeringelhessetek a BIX-en a Cloudflare-rel, hogy ne keljen a saját szervertermetekből Frankfurtba terelni az adatot. Nem szeretjük a "madár látta" adatot,  főleg, hogy ha a felét kilövik útközben....
20-30 perc adminisztráció és már megy legalább nekünk magyaroknak. A Cloudflare alig várja, hogy valaki felvegye tőletek a kapcsolatot vele.

Viktor

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 2
10 órája, Telekom szakértő írta:

Sziasztok! 

Társaságunk hosszabb ideje foglalkozik a problémával, de a mielőbbi megoldás érdekében arra kérnénk titeket, hogy közvetlenül a CloudFlare felé is jelezzétek a problémát, ezzel is segítve a munkánkat. ^Dániel

Hosszabb ideje = 4 éve?

Mert akkor még mindig nem sikerült megoldani a problémát. Nagyon nem. Nem hiszem el, hogy egy ekkora szolgáltató nem tud lépni valamit ez ügyben. Valószínűleg igen, mi akik ide írunk, még egy vpnnel például meg tudjuk oldani esténként a problémát magunknál, bár kétségtelen, hogy szerintem senki nem akar ezzel civakodni, de egy átlag usernek ez nem megoldás. 

Akik meg a Cloudflare mögül üzemeltetnek szolgáltatást, azok meg magyarázkodhatnak az ügyfeleiknek, hogy miért sz*r minden nap Telekomról. 

 

Ja igen, és valami kárpótláson legalább nem gondolkoztatok már? Mert ez a Ti hibátok, nem a Cloudflare-é.

Szerkesztve ekkor: Szerkesztő: Lekent
Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 2

Én inkább arra lennék kíváncsi, hogy miért viselkednek úgy mint egy AI a fórumon. :) Tegyenek ki egy hivatalos álláspontot és az emberek elfogadják. De nem, ehelyett megy a terelés és a képmutatás.

Kedves Telekom. Jelzem, nagyon messze estetek a Tier1-es szolgáltató szinvonalától, egy Tier3-as szolgáltató jobb teljesítményt hoz nálatok. Kicsit nézzetek bele az üzletpolitikába hogy hosszútávon merre megy a cég. Jelenleg a lejtőn lefele, nehogy a NER megtaláljon benneteket is :)

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 2
3 perce, patrik.2199 írta:

Ma úgy tűnik korábban kezdődik, 16:29-től...
Zfg2LpC.png

Szintén, én is már észrevettem az előbb, hogy ma hamarabb kezdődik a buli.

 

Kedves Telekom, még gondolom munkaidő van ott is, tessék ráküldeni a kiváló szakembereket a hibára, hátha sikerül kiálmodni a megoldást így még munkaidő alatt.

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 2
4 perce, alienhun11 írta:

Mintha most valaki belenyúlt volna....

ping -4 telex.hu

Pinging telex.hu [172.67.71.160] with 32 bytes of data:
Reply from 172.67.71.160: bytes=32 time=72ms TTL=53
Reply from 172.67.71.160: bytes=32 time=94ms TTL=53
Reply from 172.67.71.160: bytes=32 time=92ms TTL=53
Reply from 172.67.71.160: bytes=32 time=81ms TTL=53

ping -4 telex.hu -t

Ping statistics for 104.26.3.85:
    Packets: Sent = 101, Received = 100, Lost = 1 (0% loss),
Approximate round trip times in milli-seconds:
    Minimum = 23ms, Maximum = 79ms, Average = 30ms

 

még az IP is más lett.... 

Viktor, nálad esetleg valami változott? 

Ez csak a CF load balancing. (Szerintem, de javítsatok ki ha nem így van)

Szerkesztve ekkor: Szerkesztő: benedict
Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 2

Pontban 8 órakor, mintha valaki mérőműszer forgalmat generálna a 100G-s Peering vonalba....

elszállt az egész cloudflare a fenébe.

Ping statistics for 1.1.1.1:
    Packets: Sent = 299, Received = 298, Lost = 1 (0% loss),
Approximate round trip times in milli-seconds:
    Minimum = 52ms, Maximum = 139ms, Average = 109ms

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 2

Lassan már nem lesz olyan oldal/szolgáltatás/játék, amit lehetne a Telekomnál használni este a DTAG miatt…  Nem csodálom, hogy senki nem akar peeringelni velük, 4x drágább elvileg mint a többi… https://telekomhilft.telekom.de/t5/Festnetz-Internet/Peering-Routing-zu-Cloudflare-immer-wieder-extrem-schlecht/td-p/6766121

(Google fordítás)

"A probléma az, hogy két nagy szereplő (Deutsche Telekom és Cloudflare) teszteli, meddig mehet el.
Az igazság az, hogy a Deutsche Telekom lényegesen magasabb árat számít fel a peeringért, mint a többi piaci szereplő. A jelenlegi árakat nem tudom, de bő két éve egy bennfentes nagyjából 0,80 EUR/Mbps-t számolt be. Ezenkívül a peering partnernek kell biztosítania a vonalat és a szállítást az átszállási pontig. Más internetszolgáltatók/szolgáltatók esetében az akkori ár állítólag csak 0,20 EUR/Mbps körül volt."

Szerkesztve ekkor: Szerkesztő: patrik.2199
Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 2
1 órája, Telekom szakértő írta:

Sziasztok! Illetékes munkatársaink hosszabb ideje - és jelenleg is - foglalkoznak a jelzett problémával. Segítitek a munkájukat, amennyiben ti is jelzitek a Cloudflare-nek a sorozatos akadásokat. Köszönjük! ^Lia 

És az AWS-el mi a helyzet? Az nem Cloudflare, de már az is problémás Telekom hálózatból…

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

Csatlakozz a közösséghez!

Posztolhatsz regisztráció előtt is. Ha már van regisztrációd, jelentkezz be itt.

Vendég
Válaszolj a kérdésre...

×   Formázással együtt illesztetted be a tartalmat.   Formázás eltávolítása

  Only 75 emoji are allowed.

×   A linkedet automatikusan beágyaztuk.   Linkként mutatás

×   Az előző tartalmat tároltuk. .   Itt törölhetsz

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Új...