Ugrás a tartalomhoz
  • 14

Cloudflare - Magyar Telekom nemzetközi peering


alienhun11

Kérdés

Sziasztok!

Ismét "elromlott" a nemzetközi peeringje a telekomnak a CloudFlare felé, érdekes hogy a legnagyobb magyar Telco cég nem képes a BIX-be routolni be az egyik legnagyobb CDN forgalmát. Főleg úgy, hogy rengeteg magyar weblap is cloudflare-en "él". 

A DTAG cső szinte megint fullra van telítve, 50% PL-al. Nem lehetne rendezni végre a peeringet nemzetközi irányba, ha már ténylegesen oda kéne kimenni a forgalomnak? 

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • Válaszok 445
  • Létrehozva
  • Utolsó válasz

A legnépszerűbb tartalomgyártók a témában

A legnépszerűbb tartalomgyártók a témában

Posztolt képek

Ajánlott posztok

  • 0

Este 18-19h-ig volt kb elfogadható, azóta megint hatalmas a ping és a packetloss cloudflare irányba. A cloudflare speedtest ezzel az eredménnyel zárul az 500 Mbps otthoni nettel.
kipróbáltam az iPV6 letiltásával is és úgy nem Bécshez hanem a Frankfurti Datacenterhez csatlakozik
image.thumb.png.d8b694607bd00aa5a5349a57f5de5352.png
image.thumb.png.95e428d26973dc4115dddac8e9e2f6fc.png

 

""A tettek hálózata"" kéremszépen

Szerkesztve ekkor: Szerkesztő: Bandi01
mégegy speedtest
Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 0
  • Telekom

Sziasztok!

A problémát továbbítjuk illetékes területünk felé. Ahhoz, hogy kollégáink kivizsgálhassák, ellenőrizhessék, kérjük, privát üzenetben küldjétek el az előfizetésetek MT azonosítóját, az érintett szolgáltatás nevét, a cél és forrás IP címet (milyen IP címmel érhető el?) és logokat (ping, trace, delay, packet loss)! Együttműködéseteket köszönjük! ^Zoltán

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 0
9 órája, Telekom szakértő írta:

Sziasztok!

A problémát továbbítjuk illetékes területünk felé. Ahhoz, hogy kollégáink kivizsgálhassák, ellenőrizhessék, kérjük, privát üzenetben küldjétek el az előfizetésetek MT azonosítóját, az érintett szolgáltatás nevét, a cél és forrás IP címet (milyen IP címmel érhető el?) és logokat (ping, trace, delay, packet loss)! Együttműködéseteket köszönjük! ^Zoltán

Nyittok erre hibajegyet? Fizettek ezután kötbért? Ha úgysem, akkor nem látom értelmét. Továbbra sem egyedi probléma, ezeket ti is megtudjátok mérni ezen az oldalon. https://speed.cloudflare.com/

Minden infó nálatok van ami a probléma megoldásához szükséges, szurkolok nektek. Érdemes lenne megnézni azokat is, amiket korábban linkeltem. 

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 0

Hogy az életbe lehet ekkora egy hulladék routing csinálni, hogy az Arelion hálózata tökéletesen működik, de a Magyar Telekom ezt is képes elk....rni és teljesen más útvonalon felküldeni. 

Nézzetek már más szolgáltatók LookingGlassjába bele, hogy mi a helyes Route a jó isten áldjon meg benneteket, szánalmas 2024-ben itt tartani. 

Arelion LG: 

image.thumb.png.ed10fd8d4b82ed34b90bde4ace54e708.png

Magyar Telekom hulladék routing

image.png.5249bd2730ab4e40f169f748a2a51fdf.png

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 0

Nem akarlak megbántani Zoli, de úgy viselkedtek itt a fórumon ti Telekom moderátorok, mintha nem is emberi lények lennétek, hanem gondolkodásra képtelen gépek. Ezzel viszont szerintem megalázzátok önmagatokat. Az oktatáson betanult szöveg helyett itt most egy kis kreativitásra és rugalmasságra lenne szükség.

 

13 órája, Telekom szakértő írta:

Sziasztok!

A problémát továbbítjuk illetékes területünk felé. Ahhoz, hogy kollégáink kivizsgálhassák, ellenőrizhessék, kérjük, privát üzenetben küldjétek el az előfizetésetek MT azonosítóját, az érintett szolgáltatás nevét, a cél és forrás IP címet (milyen IP címmel érhető el?) és logokat (ping, trace, delay, packet loss)! Együttműködéseteket köszönjük! ^Zoltán

 

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 0

Nyilvánvaló, hogy ha érdekelné őket akkor már évekkel ezelőtt meg tudták volna oldani. Tudnak erről, és direkt szivatják az előfizetőiket. Egy sablon szöveget kellene iderakni, egy NMHH-s linkkel, hogy hol lehet panaszt tenni pontosan. Én szívesen a nevemet adnám ehhez, mert engem is őrületbe *****t.

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 0

Jó lenne, ha javítanák ezt a problémát, nagyon sok weboldal, köztük a Discord érintett. 😀
Hiába optika az optika, ha nem képesek normálisan bánni a packet-ekkel.

Tracing route to one.one.one.one [1.1.1.1]
over a maximum of 30 hops:

  1     *       35 ms     *     192.168.1.1
  2     1 ms     2 ms     1 ms  145.236.238.164
  3   309 ms    15 ms    12 ms  145.236.133.34
  4    12 ms    12 ms    11 ms  81.183.3.51
  5   113 ms   176 ms    13 ms  62.159.61.98
  6    18 ms    14 ms    16 ms  80.156.160.221
  7     *       33 ms    29 ms  if-bundle-12-2.qcore2.fnm-frankfurt.as6453.net [195.219.25.30]
  8     *       27 ms    25 ms  if-ae-55-2.tcore2.fnm-frankfurt.as6453.net [195.219.87.56]
  9   472 ms   155 ms   153 ms  172.70.244.5
 10   519 ms     *      161 ms  one.one.one.one [1.1.1.1]

Trace complete.

Szerkesztve ekkor: Szerkesztő: FemLol
Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 0
13 órája, FemLol írta:

  1     *       35 ms     *     192.168.1.1
  2     1 ms     2 ms     1 ms  145.236.238.164
  3   309 ms    15 ms    12 ms  145.236.133.34

Szia, te azért nézd át a hálózatod is (függetlenül attól, hogy a Cloudflare rossz)
Gondolom wifi-n vagy és addig szórakozz a Wifi csatornákkal amíg a 192.168.1.1 nem lesz 1-2 ms és csomagvesztés nélküli. Ha lehet használj 5Ghz-et is.

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 0
2 órája, viktorga írta:

Tegnap felhívtak a bejelentés után 2-3 nappal. Állítólag hálózat bővítés lesz 2 héten belül, ami megoldja német oldalról.
Bár a bejegyzés előzményekből látszik, hogy nem ez lenne a legjobb. De meglátjuk majd ér e valamit. FYI.

Addig is kikapcsoltam a Cloudflare-en a QUIC-et. Így használható az oldal. Volt már ilyen korábban talán télen, akkor is ez segített túlélni. 

Nem a legjobb megoldás, de Areliontól is más oldalról ugyan de visszakaptam, hogy már 2 hete harcolnak a DTAG-gal, és képtelenek bővíteni. "Időre van szükségük" címszó alatt :) tehát ha legközelebb ilyen lesz, akkor megint állni fogunk 2-3 hónapig

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 0
19 perce, alienhun11 írta:

Nem a legjobb megoldás, de Areliontól is más oldalról ugyan de visszakaptam, hogy már 2 hete harcolnak a DTAG-gal, és képtelenek bővíteni. "Időre van szükségük" címszó alatt :) tehát ha legközelebb ilyen lesz, akkor megint állni fogunk 2-3 hónapig

Reménykedjünk, hogy csak felmondott a kolléga aki tudta a jelszavakat a switchekhez és tényleg lesz bővítés, mert ez így kritikán aluli. 😢

cloudflare_last_86400.png

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 0
  • Telekom

Kedves donatus és RViktor! Kérjük, hogy privát üzenetben a következő adatokat küldjétek el nekünk:

·         MT azonosító

·         érintett szolgáltatás megnevezése

·         milyen IP címmel érhető el

·         kérjünk logokat (ping, tracert, delay, packet loss) a hibával kapcsolatban.

Társaságunk hosszabb ideje foglalkozik a jelzett problémával, de segíti a munkánkat, ha nem csak mi, a szolgáltató, hanem a felhasználó is jelzi a sorozatos akadásokat. Ezért kérünk, hogy jelezzétek a CloudFlare-nek is a tapasztaltakat. Köszönjük! ^Lia

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 0
6 órája, Telekom szakértő írta:

Kedves donatus és RViktor! Kérjük, hogy privát üzenetben a következő adatokat küldjétek el nekünk:

·         MT azonosító

·         érintett szolgáltatás megnevezése

·         milyen IP címmel érhető el

·         kérjünk logokat (ping, tracert, delay, packet loss) a hibával kapcsolatban.

Társaságunk hosszabb ideje foglalkozik a jelzett problémával, de segíti a munkánkat, ha nem csak mi, a szolgáltató, hanem a felhasználó is jelzi a sorozatos akadásokat. Ezért kérünk, hogy jelezzétek a CloudFlare-nek is a tapasztaltakat. Köszönjük! ^Lia

RViktor kolléga tökéletesen leírta azt, ami egyben az én álláspontom és véleményem is... Mindezek után csak azt kérdezném, ha leírom az MT azonosítóm és a további kért infókat üzenetben, vesztek fel rá hibajegyet? Ketyeg a 72 óra, s ha azt túllépitek, akkor a kötbér?

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 0

Szerintem ez teljesen elfogadhatlan. Már több éve előjövő probléma, de már nagyon elegem van. Minek 2 gbit ha egy csomó weboldalt, szolgáltatást amit használok úgy érem el mintha betárcsázós netem lenne csúcsidőben? 

Az meg pláne vicc hogy Telekomos dolgozók úgy tesznek mintha ez csak x ügyfelet érintene. Ne nézzetek hülyének légyszíves! És ezt azért illene nektek megoldani, nem kérni tőlünk hogy szóljunk a CF-nek... mi fizetünk a szolgáltatásért, és tudtommal nagy cég vagytok. Nem tudom elfogadni hogy ezt nem lehet valahogy szebben megoldani. 

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 0
9 órája, donatus írta:

RViktor kolléga tökéletesen leírta azt, ami egyben az én álláspontom és véleményem is... Mindezek után csak azt kérdezném, ha leírom az MT azonosítóm és a további kért infókat üzenetben, vesztek fel rá hibajegyet? Ketyeg a 72 óra, s ha azt túllépitek, akkor a kötbér?

Május 27. küldtem el de hibajegy még mindig nem készült róla. 

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 0
35 perce, RViktor írta:

Jó hogy mondjátok, hogy egy mezei Telekom ügyfél vegye fel a Cloudflare-rel a kapcsolatot, de ti se vesztek fel hibát, ha nem ügyfél jelenti be.

A mi cégünk ügyfele a Cloudflare-nek, így tartom is velük a kapcsolatot és nyitott hibajegyem van.
Elmondták, hogy a DT üzletpolitikai döntése ez. A DT nem híve a open peeringnek. Több helyen utánanéztem és valóban így látom.
A cloudflare örömmel várja tőletek az adatot itt: 

Cloudflare AS13335 Open/Free Dataplex IPv4 cím: 193.188.137.27IPv6 cím: 2001:7F8:35::1:3335:1 100G

Gondolom a Dataplex ismerős lehet nektek is :)

Itt megtekinthető, hogy van ott még hely a telekom ügyfeleknek is: BIX forgalmi statisztikák | Budapest Internet Exchange
De biztosítottak, hogy hogy 90% felé megy a kihasználtság a következő napon bővítenek, mert ők így szokták.

Ha valóban a probléma megoldására törekszetek, kérjetek engedélyt a DT-től, hogy amíg nem oldja meg a problémát peeringelhessetek a BIX-en a Cloudflare-rel, hogy ne keljen a saját szervertermetekből Frankfurtba terelni az adatot. Nem szeretjük a "madár látta" adatot,  főleg, hogy ha a felét kilövik útközben....
20-30 perc adminisztráció és már megy legalább nekünk magyaroknak. A Cloudflare alig várja, hogy valaki felvegye tőletek a kapcsolatot vele.

Viktor

Egy fontos linkkel még kiegészíteném, hogy ne kelljek google-zni a kedves Telekom technikus/mérnök kollegáknak. Partners Peering Portal | Cloudflare

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 0

Amúgy az a vicc, hogy ugyanabba a switchbe vagytok bedugva :D Majdnem szomszédok vagytok... Ehelyett megy az adat és még csak nem is Kanizsára, hanem Frankfrutba...

Magyar Telekom
Node: Dataplex
Switch: DPX-SW-2
Switch-port: Po9

Sávszélesség: 30G
IPv4 cím: 193.188.137.12
IPv6 cím: 2001:7F8:35::5483:1

Cloudflare
Node: Dataplex
Switch: DPX-SW-2
Switch-port: Po5

Sávszélesség: 100G
IPv4 cím: 193.188.137.27
IPv6 cím: 2001:7F8:35::1:3335:1

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

Csatlakozz a közösséghez!

Posztolhatsz regisztráció előtt is. Ha már van regisztrációd, jelentkezz be itt.

Vendég
Válaszolj a kérdésre...

×   Formázással együtt illesztetted be a tartalmat.   Formázás eltávolítása

  Only 75 emoji are allowed.

×   A linkedet automatikusan beágyaztuk.   Linkként mutatás

×   Az előző tartalmat tároltuk. .   Itt törölhetsz

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Új...