Ugrás a tartalomhoz
  • 10

Cloudflare - Magyar Telekom nemzetközi peering


alienhun11

Kérdés

Sziasztok!

Ismét "elromlott" a nemzetközi peeringje a telekomnak a CloudFlare felé, érdekes hogy a legnagyobb magyar Telco cég nem képes a BIX-be routolni be az egyik legnagyobb CDN forgalmát. Főleg úgy, hogy rengeteg magyar weblap is cloudflare-en "él". 

A DTAG cső szinte megint fullra van telítve, 50% PL-al. Nem lehetne rendezni végre a peeringet nemzetközi irányba, ha már ténylegesen oda kéne kimenni a forgalomnak? 

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • Válaszok 295
  • Létrehozva
  • Utolsó válasz

A legnépszerűbb tartalomgyártók a témában

A legnépszerűbb tartalomgyártók a témában

Posztolt képek

Ajánlott posztok

  • 0
6 órája, Telekom szakértő írta:

Kedves donatus és RViktor! Kérjük, hogy privát üzenetben a következő adatokat küldjétek el nekünk:

·         MT azonosító

·         érintett szolgáltatás megnevezése

·         milyen IP címmel érhető el

·         kérjünk logokat (ping, tracert, delay, packet loss) a hibával kapcsolatban.

Társaságunk hosszabb ideje foglalkozik a jelzett problémával, de segíti a munkánkat, ha nem csak mi, a szolgáltató, hanem a felhasználó is jelzi a sorozatos akadásokat. Ezért kérünk, hogy jelezzétek a CloudFlare-nek is a tapasztaltakat. Köszönjük! ^Lia

RViktor kolléga tökéletesen leírta azt, ami egyben az én álláspontom és véleményem is... Mindezek után csak azt kérdezném, ha leírom az MT azonosítóm és a további kért infókat üzenetben, vesztek fel rá hibajegyet? Ketyeg a 72 óra, s ha azt túllépitek, akkor a kötbér?

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 0

Szerintem ez teljesen elfogadhatlan. Már több éve előjövő probléma, de már nagyon elegem van. Minek 2 gbit ha egy csomó weboldalt, szolgáltatást amit használok úgy érem el mintha betárcsázós netem lenne csúcsidőben? 

Az meg pláne vicc hogy Telekomos dolgozók úgy tesznek mintha ez csak x ügyfelet érintene. Ne nézzetek hülyének légyszíves! És ezt azért illene nektek megoldani, nem kérni tőlünk hogy szóljunk a CF-nek... mi fizetünk a szolgáltatásért, és tudtommal nagy cég vagytok. Nem tudom elfogadni hogy ezt nem lehet valahogy szebben megoldani. 

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 0
9 órája, donatus írta:

RViktor kolléga tökéletesen leírta azt, ami egyben az én álláspontom és véleményem is... Mindezek után csak azt kérdezném, ha leírom az MT azonosítóm és a további kért infókat üzenetben, vesztek fel rá hibajegyet? Ketyeg a 72 óra, s ha azt túllépitek, akkor a kötbér?

Május 27. küldtem el de hibajegy még mindig nem készült róla. 

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 0
35 perce, RViktor írta:

Jó hogy mondjátok, hogy egy mezei Telekom ügyfél vegye fel a Cloudflare-rel a kapcsolatot, de ti se vesztek fel hibát, ha nem ügyfél jelenti be.

A mi cégünk ügyfele a Cloudflare-nek, így tartom is velük a kapcsolatot és nyitott hibajegyem van.
Elmondták, hogy a DT üzletpolitikai döntése ez. A DT nem híve a open peeringnek. Több helyen utánanéztem és valóban így látom.
A cloudflare örömmel várja tőletek az adatot itt: 

Cloudflare AS13335 Open/Free Dataplex IPv4 cím: 193.188.137.27IPv6 cím: 2001:7F8:35::1:3335:1 100G

Gondolom a Dataplex ismerős lehet nektek is :)

Itt megtekinthető, hogy van ott még hely a telekom ügyfeleknek is: BIX forgalmi statisztikák | Budapest Internet Exchange
De biztosítottak, hogy hogy 90% felé megy a kihasználtság a következő napon bővítenek, mert ők így szokták.

Ha valóban a probléma megoldására törekszetek, kérjetek engedélyt a DT-től, hogy amíg nem oldja meg a problémát peeringelhessetek a BIX-en a Cloudflare-rel, hogy ne keljen a saját szervertermetekből Frankfurtba terelni az adatot. Nem szeretjük a "madár látta" adatot,  főleg, hogy ha a felét kilövik útközben....
20-30 perc adminisztráció és már megy legalább nekünk magyaroknak. A Cloudflare alig várja, hogy valaki felvegye tőletek a kapcsolatot vele.

Viktor

Egy fontos linkkel még kiegészíteném, hogy ne kelljek google-zni a kedves Telekom technikus/mérnök kollegáknak. Partners Peering Portal | Cloudflare

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 0

Amúgy az a vicc, hogy ugyanabba a switchbe vagytok bedugva :D Majdnem szomszédok vagytok... Ehelyett megy az adat és még csak nem is Kanizsára, hanem Frankfrutba...

Magyar Telekom
Node: Dataplex
Switch: DPX-SW-2
Switch-port: Po9

Sávszélesség: 30G
IPv4 cím: 193.188.137.12
IPv6 cím: 2001:7F8:35::5483:1

Cloudflare
Node: Dataplex
Switch: DPX-SW-2
Switch-port: Po5

Sávszélesség: 100G
IPv4 cím: 193.188.137.27
IPv6 cím: 2001:7F8:35::1:3335:1

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 0
39 perce, patrik.2199 írta:

761zRmY.png

Ezen meg külön kivagyok, hogy a free tunneleket meg Amerikába küldik... Miért???

Így néz ki jobb helyeken...

  1    <1 ms    <1 ms    <1 ms  10.44.0.1
  2     1 ms    <1 ms     1 ms  193.224.134.10
  3     1 ms     1 ms     1 ms  be10-3867.rtr3.vh.hbone.hu [195.111.98.83]
  4     1 ms     1 ms     1 ms  hge0-0-0-5.core1.vh.hbone.hu [195.111.113.133]
  5     2 ms     1 ms     1 ms  hge0-2-0-1.rtr1.vh.hbone.hu [195.111.111.52]
  6     1 ms     1 ms     1 ms  hungarnet-ias-geant-gw.bud.hu.geant.net [83.97.88.81]
  7     5 ms     5 ms     5 ms  ae9.mx1.vie.at.geant.net [62.40.98.45]
  8     5 ms     5 ms     9 ms  vix.as13335.net [193.203.0.195]
  9     6 ms     5 ms     5 ms  141.101.104.2
 10     5 ms     5 ms     5 ms  104.21.12.72

Trace complete.

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 0
13 perce, patrik.2199 írta:

Úgy látszik dolgoznak a németeknél, most már a Twitch is használhatatlan, nem csak a Cloudflare 🤡

Nekem amúgy ez a fórum is lassan tölt be. :'D 

Meg néha a netflix is, sőt, a mai napon a youtubenál is volt kis befagyás.

 

#gigaerősinternet

 

Amúgy igen:

C:\Users\peter> tracert twitch.com

Tracing route to twitch.com [52.43.133.118]
over a maximum of 30 hops:

  1     1 ms     1 ms     1 ms  192.168.0.1
  2     6 ms     6 ms     7 ms  10.230.96.1
  3     8 ms     6 ms     7 ms  tge0-0-0-1-3003.er0-sashalom.net.telekom.hu [145.236.81.146]
  4     8 ms     9 ms     8 ms  81.183.0.37
  5    10 ms     7 ms     7 ms  81.183.3.153
  6    15 ms    15 ms    13 ms  80.157.206.192
  7   182 ms   184 ms   183 ms  lax-sb3-i.lax.us.net.dtag.de [62.154.5.173]
  8   181 ms   181 ms   187 ms  62.159.61.75

Szerkesztve ekkor: Szerkesztő: Lekent
Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 0
  • Telekom

Sziasztok!

Köszönjük a jelzéseket! 

Illetékes kollégáink gőzerővel dolgoznak a megoldáson, így még egy kis türelmeteket kérjük!

Továbbá kérjük, hogy a Discord és a Cloudflare problémát a Cloudflare felé is jelezzétek! 

Bízunk benne, hogy mielőbb elhárul a rendellenesség és a későbbiekben már problémamentesen tudjátok használni az érintett szolgáltatásokat!

Megértéseteket és együttműködéseteket köszönjük! ^Zoltán

Szerkesztve ekkor: Szerkesztő: Telekom szakértő
Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 0
3 órája, Telekom szakértő írta:

Továbbá kérjük, hogy a Discord és a Cloudflare problámát a Cloudflare felé is jelezzétek! 

Na ezt kár volt utólag betűzni... Már majdnem azt mondtam, hogy megértettétek amit írunk :)
Továbbá kezd még nagyobb zűr lenni, mert a sok rossz irányba menő forgalom miatt, már a szimpla Amerika forgalom is kezd hanyatlani esténként. 0,05 Mbit/s csúcs sebesség. Pl.: akadozó Twitch, de egy 3,5 Mb-os router firmwaret 11 perc alatt töltöttem le tegnap este és nem a Cloudflare mögött volt.

Annó azért döntöttünk a telekom mellet, mert óriási nemzetközi sávszélessége volt. Amikor minden más szolgáltató szenvedett, nektek semmi bajotok nem volt. Itt van 2024 és az óriási sávszélességeteket is megtelítitek belföldön intézhető forgalommal és máris nem olyan óriás az a sávszélesség. Már írtam egy scriptet a routerre, ha az 1.1.1.1 pingje nagyobb mint 40 akkor a teljes forgalmat VPN-re irányítom át. Mindezt egy havi 150.000Ft+áfa/hó-s 100/100-as béreltvonalon.

El kéne fogadni, hogy a Cloudflare egy jelentős piaci szereplő lett és ki kell velük építeni a direct peeringet és nem nemzetközi irányba küldeni a sok adatot. Ideiglenes megoldásnak meg ott a BIX. Ez tényleg win-win szituáció, marad nemzetközi sávszélesség és az ügyfél is elégedett lesz.

Ez a hiba február közepe óta tart kisebb nagyobb szünetekkel, de 3 hete elviselhetetlenül lassú már munkaidőben is. Az internet jelentős része lassabb mint a modemes időkben (éltem már akkor is, nem csak úgy mondom)

Aki tudja már jelezte. Itt lehet olvasni a hivatalos válaszokat:
Ez specifikusan Telekom Search results for 'AS5483' - Cloudflare Community
Ez specifikusan a DTAG Search results for 'AS3320' - Cloudflare Community

Nincs valami hivatalos információ, hogy miért ellenkeztek ennyire a direct peeringtől?

Komolyan kíváncsi lennék, kinek és miért éri meg rottyra tenni a nemzetközi sávszélességet? A Cloudflare válasza az egyik oldal, a tiétek mi?

Viktor

Szerkesztve ekkor: Szerkesztő: RViktor
Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 0
27 perce, alienhun11 írta:

Én inkább arra lennék kíváncsi, hogy miért viselkednek úgy mint egy AI a fórumon.

Az jobban nyomja :) Megkértem az AI-t hogy válaszoljon nekem erre, mint Telekom szakértő:
Kedves Viktor,

Köszönjük, hogy megosztottad velünk észrevételeidet és részletes visszajelzésedet a helyzetről. Az általad leírt problémákat komolyan vesszük, és az ilyen jellegű visszajelzések segítenek nekünk a szolgáltatásaink folyamatos javításában.

1. **Cloudflare problémák és nemzetközi sávszélesség:**
   Valóban tisztában vagyunk azzal, hogy a Cloudflare egy jelentős piaci szereplő, és az általuk nyújtott szolgáltatások nagy hatással vannak az internet használatára. A direct peering lehetőségének megvizsgálása és a BIX használata is napirenden van, hogy a forgalmat optimálisan tudjuk kezelni. Azonban ezek a megoldások időt és alapos tervezést igényelnek, hogy biztosítani tudjuk a stabil és megbízható kapcsolatot.

2. **Nemzetközi forgalom lassulása:**
   Az általad említett nemzetközi sávszélesség problémái tudomásunk szerint a Cloudflare-rel kapcsolatos forgalom eltereléséből adódnak. Kollégáink jelenleg is dolgoznak azon, hogy ezen a helyzeten javítsanak. A nemzetközi forgalom optimalizálása érdekében különböző megoldásokat vizsgálunk, hogy visszaállíthassuk a korábbi, zökkenőmentes szolgáltatást.

3. **Technikai háttér és peering politika:**
   A direct peering egy hosszabb távú stratégiai döntés, amelyet alaposan át kell gondolnunk. Fontos, hogy a szolgáltatás minőségét és a hálózat stabilitását hosszú távon is biztosítani tudjuk. Jelenleg is folynak az egyeztetések és a tervezések ennek megvalósítása érdekében.

4. **Hivatalos információk és kommunikáció:**
   Az általad említett Cloudflare Community oldalakon olvasható információkat mi is figyelemmel követjük. A kommunikációnk célja, hogy minél hamarabb és minél pontosabb információkat nyújtsunk az ügyfeleinknek. Azonban bizonyos technikai és stratégiai kérdések esetében hosszabb időbe telik, míg minden részletet tisztázni tudunk.

Ismételten köszönjük a türelmedet és az együttműködésedet. Bízunk benne, hogy hamarosan megoldódik a probléma, és ismét elégedetten használhatod szolgáltatásainkat. Ha bármilyen további kérdésed van, kérlek, ne habozz kapcsolatba lépni velünk.

Üdvözlettel,
Telekom szakértő !!!AI írta!!!

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 0
58 perce, RViktor írta:

Az jobban nyomja :) Megkértem az AI-t hogy válaszoljon nekem erre, mint Telekom szakértő:
Kedves Viktor,

Köszönjük, hogy megosztottad velünk észrevételeidet és részletes visszajelzésedet a helyzetről. Az általad leírt problémákat komolyan vesszük, és az ilyen jellegű visszajelzések segítenek nekünk a szolgáltatásaink folyamatos javításában.

1. **Cloudflare problémák és nemzetközi sávszélesség:**
   Valóban tisztában vagyunk azzal, hogy a Cloudflare egy jelentős piaci szereplő, és az általuk nyújtott szolgáltatások nagy hatással vannak az internet használatára. A direct peering lehetőségének megvizsgálása és a BIX használata is napirenden van, hogy a forgalmat optimálisan tudjuk kezelni. Azonban ezek a megoldások időt és alapos tervezést igényelnek, hogy biztosítani tudjuk a stabil és megbízható kapcsolatot.

2. **Nemzetközi forgalom lassulása:**
   Az általad említett nemzetközi sávszélesség problémái tudomásunk szerint a Cloudflare-rel kapcsolatos forgalom eltereléséből adódnak. Kollégáink jelenleg is dolgoznak azon, hogy ezen a helyzeten javítsanak. A nemzetközi forgalom optimalizálása érdekében különböző megoldásokat vizsgálunk, hogy visszaállíthassuk a korábbi, zökkenőmentes szolgáltatást.

3. **Technikai háttér és peering politika:**
   A direct peering egy hosszabb távú stratégiai döntés, amelyet alaposan át kell gondolnunk. Fontos, hogy a szolgáltatás minőségét és a hálózat stabilitását hosszú távon is biztosítani tudjuk. Jelenleg is folynak az egyeztetések és a tervezések ennek megvalósítása érdekében.

4. **Hivatalos információk és kommunikáció:**
   Az általad említett Cloudflare Community oldalakon olvasható információkat mi is figyelemmel követjük. A kommunikációnk célja, hogy minél hamarabb és minél pontosabb információkat nyújtsunk az ügyfeleinknek. Azonban bizonyos technikai és stratégiai kérdések esetében hosszabb időbe telik, míg minden részletet tisztázni tudunk.

Ismételten köszönjük a türelmedet és az együttműködésedet. Bízunk benne, hogy hamarosan megoldódik a probléma, és ismét elégedetten használhatod szolgáltatásainkat. Ha bármilyen további kérdésed van, kérlek, ne habozz kapcsolatba lépni velünk.

Üdvözlettel,
Telekom szakértő !!!AI írta!!!

Csak az a baj, hogy ezek közül egyik pontot sem csinálják

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 0
3 órája, alienhun11 írta:

Én inkább arra lennék kíváncsi, hogy miért viselkednek úgy mint egy AI a fórumon. :) Tegyenek ki egy hivatalos álláspontot és az emberek elfogadják. De nem, ehelyett megy a terelés és a képmutatás.

 

Lehet a vanda "ai" az, aki ide is kommentel. :DDD

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 0
3 perce, peanut_hu írta:

Úgy bekapcsoltak a MOST-ba... hogy a fal adja a másikat. Hetek óta nem megy semmi normális sebességgel ami CloudFlare mögött van nekem sem, de ma este volt először hogy teljesen elérhetetlen lett a Home Assistant-om, amit szintén CloudFlare véd, ezért kezdtem el keresgélni a neten és találtam rá erre a fórumra. Egyszerűen szégyen a T-re nézve. Évtizedekig minőségi szolgáltató volt, nem volt sosem a legolcsóbb, de legalább tudtam hogy nem lesz gond mert a neve garantálja a minőséget. 2024-ben sikerült odáig jutni, hogy addig "TUNING"-oltátok a hálózatot, hogy a 2gbit/sec-es optikai neten képtelenség megnyitni CloudFlare mögötti weboldalakat. Nem, nem 4K streamingről beszélek, egyszerű faék weboldalakat mint a kifli.hu vagy akár a foodora.hu. Egy nyomorult árlistát/étlapot nem lehet betölteni termékképekkel sokszor. Az ADSL korában a hulladék rézérpáron még elnézném a 150-es pinget bár már ott is vicces, de optikán 2024-ben??? A packet lossról nem is beszélve. Ne vicceljünk már! Tessen megmozdulni és érdemben tenni valamit végre.

Már odáig jutottunk, hogy nem csak a Cloudflare hanem szinte a teljes nemzetközi halott 2-3000ms-os késleltetés:
image.png.d21725e284ec974cc76c91128f71b23e.png

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 0
Épp most, benedict írta:

Cloudflare proxy mögötti webek ugyan úgy hulladékok. 

IPv4 címekkel szokott kezdődni a magas ping majd az IPv6-nál is 100-as pingek lesznek. 

image.png.41bcf107dfaff34460d9edf6417192ee.png

De ez nem csak a Cloudflarenél van.... Van egy bérelt VPS szerverem Németországban ha azt pingelem délután ott is 80-100+ ms. :) (Biztos, hogy Telekom hiba mert más szolgáltatóknál normális pingeket lehet mérni.) Tehát az egész nemzetközi peering ledöglik délután. :)

image.thumb.png.c9d0c38916f45dc5df22236c29c86d3c.png

Így kellene kinéznie:

image.thumb.png.a9e0c0aaf147993567b683e03187a060.png

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 0

Sziasztok! 

Viktor én épp most nézem a szervered, Arelion szervere is kezd megtelni megint,  lehet, hogy ez se lesz jó megoldás... 

7    19 ms    18 ms    19 ms  bpt-b3-link.ip.twelve99.net [62.115.40.105]
  8    63 ms    93 ms    76 ms  cloudflare-ic-369085.ip.twelve99-cust.net [62.115.146.45]

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 0
1 perce, alienhun11 írta:

Sziasztok! 

Viktor én épp most nézem a szervered, Arelion szervere is kezd megtelni megint,  lehet, hogy ez se lesz jó megoldás... 

7    19 ms    18 ms    19 ms  bpt-b3-link.ip.twelve99.net [62.115.40.105]
  8    63 ms    93 ms    76 ms  cloudflare-ic-369085.ip.twelve99-cust.net [62.115.146.45]

Jogos :D Visszaszívtam mindent...
nem hiszem el... egész nap jó volt... De már 7-ig kihúzták ma.

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

Csatlakozz a közösséghez!

Posztolhatsz regisztráció előtt is. Ha már van regisztrációd, jelentkezz be itt.

Vendég
Válaszolj a kérdésre...

×   Formázással együtt illesztetted be a tartalmat.   Formázás eltávolítása

  Only 75 emoji are allowed.

×   A linkedet automatikusan beágyaztuk.   Linkként mutatás

×   Az előző tartalmat tároltuk. .   Itt törölhetsz

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Új...