Ugrás a tartalomhoz
  • 0

Internet telefondróton avagy az xDSL


Roli82

Kérdés

xDSL kapcsolódási probléma esetén

Nézd meg a HGW-t amennyiben nem világít rajta a DSL LED. Ebben, esetben valami hardveres gond lehet a háttérben.  Egy sérült vagy kihúzódót kábel, vagy DSLAM oldali műszaki meghibásodás. Ha a kapcsolat felépül de a PPPoE nem. Ebben esetben ha használ saját router ellenőrizd azt.  Próbáld meg közvetlenül csatlakozatni a gépet modem/ HGW-hez.

 

HGW által szórt WIFI gyakran szakad lassú instabil.

Válts csatornát, ebben segít az inSSIDer program. Szélsőséges esetben saját router használata is szóba jöhet.

 

Mi a legnagyobb elérhető sebesség és hogyan?

XL csomag, 50/15 sebességet kínáló csomag, ennek műszaki feltételei a következőek.

VDSL2 technológián az alábbiak szerint. Egycsatornás (központtól való 750 méterig), vagy kétcsatornás (központtól való 1500 méterig) ebben, esetben dupla rézérpárral.  Ezek csak az általános adatok minden esetben az adott címre vonatkozó műszaki felmérés dönt.

 

Hírtelen egyik napról másikra csökkent a sebességem.

Nagy valószínűséggel SNR LOCKOT kaptál, ez annyit jelent, hogy a központ lejjebb veszi a sebességedet.  Valamilyen műszaki hiba miatt vagy tévesen. Nem tehetsz mást, mint jelzed a 1412 felé a problémát.

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • Válaszok 1.6k
  • Létrehozva
  • Utolsó válasz

A legnépszerűbb tartalomgyártók a témában

A legnépszerűbb tartalomgyártók a témában

Posztolt képek

Ajánlott posztok

  • 1

Lenne még egy ujabb kérdésem  Telekom ZXV10H201L tipusu HGW-vel kapcsolatban:

egy IP webkamera müködik a 192.168. 1. 8. belső cimen, a 8080-as porton. Chrome browserböl látom is a stream-et. Csináltam egy port forwardot is hozzá, ami müködik is rendesen, mert ha mobil interneten át megszólitom, látom is.

Azonban ha a Chrome browserbe  az aktuális Telekom IP cim : 8080 formátumot irom, akkor az a válasz jön, hogy a cim a csatlakozást elutasitotta. Ebböl arra következtetek, hogy ha ugyanarra az IP cimre akarok visszajönni, amelyikröl kimentem, akkor  a router valamiért visszautasit. Egy másik elöfizetöi ponton müködik egy ugyanilyen konfiguráció, csak TP-Link TL-WR 1043 routerrel, és ott nincs ez a jelenség, szóval az a router simán visszaenged a saját kamerámra.

Az a kérdés tehát, hogy van-e valami beállitás, amit még el kell végeznem, hogy ez a hiba megszünjön, vagy el kell fogadnom, hogy  ez egy "routerspecifikus" jelenség?

 

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 1
5 perce, Pista írta:

Csináltam egy port forwardot is hozzá, ami müködik is rendesen, mert ha mobil interneten át megszólitom, látom is.

Azonban ha a Chrome browserbe  az aktuális Telekom IP cim : 8080 formátumot irom, akkor az a válasz jön, hogy a cim a csatlakozást elutasitotta.

Ez a kettő nem ugyan az? Nekem ellentmondásnak tűnik. Mobilneten át mivel "szólítod meg"? Amivel látod is.

Mikor a Chromebe írod, az mobilneten van? Másik böngésző?

Küldhatnél be képernyőképeket a portforward beállításáról, arról, hogy mivel, hogy nézed mobilinternet alatt, illetve, hogy hol írja ezt a csatlakozás elutasítás szöveget.

Használhatnál ddnst és online portscannert is az elérhetőség ellenőrzésére.

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 1

További próbálkozások:

Eltöröltem a korábbi port forwardot és fölvettem ujra ugyanazokkal az adatokkal, de a WAN-oldali IP cimeket üresen hagytam.

A helyzet sajnos változatlan. Lan-oldalról kipróbáltam IE -rel is ugyanez a helyzet, ha a PC -n kikapcsolom a tüzfalat, az sem változtat a helyzeten.

Viszont mobil tel.-ról futtatva a Chrome-ot, a (WAN-cim):8080-nal beenged akkor is, ha a  HGW wifijén át, vagy a Telekom G4LTE hálózatán át megyek ki.

eddig jutottam.

 

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 1

a mobilnetet kikapcsolom ilyenkor persze. 

Akkor tehát marad a belenyugvás... Mit gondolsz, emiatt a Telekomot rá lehetne beszélni valahogy egy HGW cserére? Ez a probléma csak azóta áll fenn, mióta az évek óta kifogástalanul müködö Pirelli eszközt erre a készülékre cserélték.

Esetleg tudnál segiteni ebben?

 

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 1

Sziasztok!

Volna egy kérdésem hozzátok! Az utcánkban jelenleg VDSL van (eleinte optikáról volt szó, de az okosok rájöttek, hogy a rézkábel rendelkezésre áll és akkor elég a pa-rasztoknak a VDSL is) így az a reményünk, hogy értelmes és előre mutató fejlesztés (optika) lesz az utcánkban (internet terén igencsak durván el volt hanyagolva) elpárolgott az elkövetkező úgy 100 évre, az tuti... de lehet, hogy többre  :( 

Jelenleg 30/5-ös csomagunk van, a szolgálatatás alapvetően tűrhető... egy gondom van, hogy a feltöltési sebesség valami rettenet alacsony. Nem lehet egyéni feltöltési sebességet kérni a szolgáltatótól? Nincs szükségem drasztikus emelésre, de a jelenlegit minimum jó lenne megduplázni. A letöltésre nekem bőven elég a 30 megabit. A feltöltési sebességi is stream miatt valamint YouTube videók feltöltése miatt kellene. 5 megabit erre édeskevés. 10 már valamivel jobb lenne. Érdemes lenne rákérdeznem az ügyfélszolgálaton erre, vagy hagyjam a francba, mert úgysem lesz belőle semmi?

A gondom, hogy az elérhető legnagyobb csomag a weboldal szerint az utcánkban nem elérhető ... az ugye 120/10-es (de nekem nem kell 120 megabit letöltés egyébként sem).

Az utcánkban van még lehetőség egy másik szolgáltatótól mikrohullámú netet kérni. 40/10-es csomag hűség nélkül havi 20ezer Ft. Hűséggel havi 15ezer.... szóval örülnék, ha a Telekomnál megoldható lenne valahogy egyénileg egy kis upload sebesség emelés. 

 

Szerkesztve ekkor: Szerkesztő: TheDoctor
Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 1
On 2016. 05. 02., btz said:

Egy kicsit visszaolvasva láthatod hogy nekem is ez az 50/15-ös sebességem volt dsl-en, (de sajnos műszaki okok miatt kénytelen voltam visszaváltani 30/5-re) Az 50 mellé 15 megabitet kaptam feltöltésre, ami felment néha 16-ra is, nem a meghirdetett 5-öt. Optikások amúgy 25-öt kapnak, 30 letöltéshez pedig 20 feltöltést.

 A HGW mérései alapján te is meg tudod nézni, hogy mekkora a maximális elérhető sebesség a vonaladon. A link alatti hozzászólásban található kép alapján láthatod, hogy nálam ~ 75megbit letöltés és 29 megabit feltöltés is jöhetett volna, ha neked is hasonlóak az értékeid, akkor nem lesz gondod valószínűleg az 50 megabites csomag esetén.

Szia!

Köszi az infókat. 

Hogyan tudom bemérni a vonalamat? Nekem Speedport W 724V eszközöm van és ebben csak az aktuális csomag le és feltöltési sebességét tudom csekkolni, de azt nem, hogy a vonal mit bír. Vagy csak én vagyok szimplán vak? :)

Szerkesztve ekkor: Szerkesztő: TheDoctor
Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 1

Nem, ennél a tipusnál némi "trükközésre" van szükség.

Ezt a linket kell bemásolni a böngésző címsorába: http://speedport.ip/html/engineer/ro_dsl.htm vagy a speedport.ip helyett a HGW IP címével. Ez az úgynevezett engeneer html.

 

Szerkesztve ekkor: Szerkesztő: btz
Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 1

Köszönöm! Sikerült lekérdezni az adatokat. Azt hiszem marad a jelenlegi csomag. :(

A feltöltés sebessége (ami esetemben a legfontosabb lenne) el is döntötte a kérdést:

Jelenlegi sebesség:  6015 kbps
Amit bírna: 
7439 kbps

Letöltésénél sem lenne meg az 50... bár az annyira nem is lenne gond:

Jelenlegi sebesség: 
33024 kbps
Amit bírna: 
40006 kbps

Úgyhogy nagy bánatomra ez a dolog akkor elmarad.... pedig már kezdtem beleélni magam a 15 megabites uploadba :(

Egyszer, csak egyetlen egyszer okozna pozitív meglepetést a Telekom. Ilyenre (pozitív meglepetésre) eddig még nem volt példa tőlük/náluk. :(:(:(

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 1

Sziasztok!

Nos, következő a helyzet: pár napja a Telekom weboldala felkínálta azt, hogy beszéljek egy ügyfélszolgálatossal chat-en. Éltem a lehetőséggel és feltettem neki néhány kérdést. Többek között erről az 50 / 15-ös sebességű XL csomagról. A hölgy azt mondta, hogy ő nem tud 15 megabites feltöltésről, csak 5-ről az XL csomag esetében is (ahogy a weboldal is írja) de én inkább nektek hittem, mert mi okotok lenne nem valótlant állítani ezzel kapcsolatban? :) Ugye, hogy semmi! :)

Ezen kívül mondtam a hölgynek még azt is, hogy épp terveztem bemenni személyesen egy T-Pontba megérdeklődni ezt az egész csomagváltást... pontosabban azt akartam hangsúlyozni, hogy próbáljuk meg a dolgot, de CSAK akkor, ha minden megoldható és minden feltétel adott arra, hogy az XL csomag számait hozza a kapcsolatom. Azt mondta a hölgy, hogy felesleges ezért bemennem T-Pontba, neten is meg tudom rendelni a csomagváltást (ezt egyébként tudtam én is, a nyomatékosítás miatt akartam személyesen bemenni és beszélni erről valakivel) de azt is írta még a hölgy (Panni), hogy ki ugyan nem jönnek a helyszínre egy csomagváltás miatt (elég baj!) de bentről meg tudják állapítani, hogy technikailag mehet-e a váltás vagy nincs értelme. Mondom, jó. Mivel nekem az is fontos szempont volt, hogyha a dolog nem megy úgy, mint kellene, akkor ne kezdjen már számolni újra egy év hűséget! Erre fel mit tapasztaltam pár napra rá? Bentről átállították XL-re a csomagomat (tényleg nem jött ki senki) elkezdték újra számolni az egy év hűséget, jelezték, hogy a weboldalon a fiókomban elérhető az új szerződés, stb. Én bemértem a vonalat, nyilván nem tettek semmit annak érdekében, hogy az XL csomag sebessége jöjjön.... nem is jött. Lényegében a 30 / 5-ös csomag sebessége jön továbbra is egy icipicit felturbózva.... az azt jelenti, hogy a letöltés max 34-35 a feltölétsé pedig 6.5 nagyon nagyon kirívó esetben 7, de az 50 / 15 sehol sincs. Ha egy 40 / 10 lenne azért stabilan egy szavam nem lenne... de így? És a hölgy chat-en azt mondta, CSAK akkor hagyják jóvá a váltást, ha minden klappol. Nos szerintem egyáltalán nem klappol minden. Tuti, hogy meg sem nézték a központból, hogy mennyit bír a vonal vagy én már nem tudom ezek mit csinálnak, de a Telekom eddig CSAK csalódást okozott az évek során. Az új szerződésben sincs benne egyébként sehol a 15-ös feltöltési sebesség, csak az 5 (ahogy a weboldalon is). De pont az lett volna a lényeg, hogy ha sehogy sem oldható meg az XL, akkor maradjon minden a régiben és ne induljon újra a hűség. Ebből semmi, de tényleg SEMMI nem lett betartva!

:(

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 1

@TheDoctor

Én erre a vonalra nem kértem volna az 50/15-öt, amíg azt nem mondják, hogy bondingal tudják biztosítani. Szerintem műszaki okokból engednek visszaváltani 30/5-re, ha a bondingot nem tudják megoldani, a hűségidőt visszavariálni nem tudom hogy lehetne. Sajnos én is csak újabb hűséggel tudtam visszamenni 50/15-ről 30/5-re mikor leromlott a vonalam

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 1
34 perce, TheDoctor írta:

Bonding?

Nézd. Nem az Ő dolguk lenne ennek a felmérése és szakvéleményezése? Nekem még csak az sem lenne kötelességem, hogy bemérjem a HGW-n a vonalam! Mert oké, én ezt meg tudom csinálni, de pl egy idős házaspár esetében, akik nem értenek hozzá mégis mi van? Mindig minden esetben ez a szolgáltató dolga szvsz. És én pont azért akartam bemenni a T-Pontba, hogy ezt tisztázzam valakivel. Erre írta Panni chat-en, hogy úgysem állítják át a csomagot, ha technikailag a vonal nem bírja az XL sebességét. Nos mint látható erre magasról tettek.
 

@TheDoctor

Teljesen megértelek, nem a te dolgod lenne, hogy ennek utána kelljen nézned.

Sajnos nekem is azért kellett botcsinálta dsl "hozzáértővé" válnom mert régebben nekem is sok gondom akadt a T-vel, én is akartam 4-8 megabites netet, amiből 0,5 mega lett, majd 2 mega, ami szakadozott, majd vissza 1 megára, így kezdtem utánnanézni a dolgoknak, a dsl működésének, így jutottam el az akkor még Poly fórumra, a prohardverre, pcforumra, mindenhova ahol szakértőkkel kommunikálhatok dsl témában.

Mikor leromlott a vonalam 2016.04.13-án, és a szerelő 50/15 csomaggal 25/6-on hagyta a szinkront és örüljek hogy megy végszóval ott hagyott volna, én is elgondolkodtam, hogy mi lehet másokkal, akik nincsenek tisztában a még a számítástechnii alapjaival sem (másolás, beillesztés), nem hogy egy routerben megmutassák a technikusnak, hogy kéremszépen itt bizony gond van a vonal minőségével, ez nem az ami annakelőtte volt. Most meg szakad a 30/5-is, egy fórumos szakértő rávilágított, hogy komoly hiba van a vonalamban, a csillapítás rendkívül megnövekedett, ezért leadtam hibára, de a hibajegyet pedig lezárták, azzal, hogy megoldódott, ide pedig ki se jött senki, nem hogy újrakábelezni a 20 éves házonbelüli kábelt, de még egy vonal mérésre sem.

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

Csatlakozz a közösséghez!

Posztolhatsz regisztráció előtt is. Ha már van regisztrációd, jelentkezz be itt.

Vendég
Válaszolj a kérdésre...

×   Formázással együtt illesztetted be a tartalmat.   Formázás eltávolítása

  Only 75 emoji are allowed.

×   A linkedet automatikusan beágyaztuk.   Linkként mutatás

×   Az előző tartalmat tároltuk. .   Itt törölhetsz

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Új...