Kérdés

Domino adategyeztetés

Jogszabályváltozás1 miatt 2017. január 1-jétől az alábbiak szerint módosulnak a Domino vásárlás feltételei:

  • A Domino vásárlását (szerződés megkötését) megelőzően a személyazonosság igazolására alkalmas hatósági igazolvány (személyi igazolvány, jogosítvány, útlevél) érvényessége ellenőrzésre kerül, az érvényesség a szerződéskötés feltétele.
  • A jogszabály korlátozza, hogy egy szolgáltatónál legfeljebb hány darab előre fizetett, aktív, hangszolgáltatásra vonatkozó szerződéssel lehet rendelkezni.
  • Ez a korlát lakossági előfizetőre vonatkozóan legfeljebb 10 db, üzleti előfizetőre vonatkozóan 50 db lehet (a korlátba az előfizetőként és felhasználóként egy néven lévő csomagok is beleszámítanak).2
  • Korlát feletti számú előfizetés esetén, 2017. június 30-ig nyilatkozni kell arról, hogy mely előfizetések maradjanak aktívak; azok a szerződések, amelyekkel kapcsolatban nincs nyilatkozat 2017. július 1-jével a jogszabály erejénél fogva megszűnnek.
  • A Domino SIM-kártya nem értékesíthető tovább.
  • A Domino SIM-kártyát az előfizető harmadik személy (kivéve közeli hozzátartozó) részére csak abban az esetben adhatja át, ha az átadást megelőzően a szolgáltatót tájékoztatta, és a harmadik személy  (azaz akinek a SIM-kártya átadásra kerül) adatait a szolgáltató a személyazonosság igazolására alkalmas hatósági igazolványok nyilvántartásában ellenőrizte, és az ellenőrzés sikeres volt. Ennek elmaradása esetén a szerződést 5 napos határidővel felmondjuk.
  • A jelenleg használt Domino SIM-kártya kapcsán 2017. június 30-ig adategyeztetés lesz szükséges, melynek részleteiről SMS-ben fogjuk értesíteni előfizetőinket. Az első adategyeztetést követően évenkénti adategyeztetés  történik, melynek esedékességét megelőzően szintén értesítést fogunk küldeni két alkalommal. Az adategyeztetésre online is lesz lehetőség, az online regisztrációs felület hamarosan elérhető lesz ezen weboldalunkon.
  • 1Az elektronikus hírközlésről szóló 2003. évi C. törvény, valamint az elektronikus hírközlési-előfizetői szerződések részletes szabályairól szóló 2/2015. (III.30). NMHH rendelet változása.

    2A MOL mobile és Blue mobile esetében is a Magyar Telekom a szolgáltató, így MOL mobile vagy Blue mobile előfizetés esetén, azok is beleszámítanak a jogszabály által előírt korlátba. 

    Forrás

Bejegyzés megosztása


Link a bejegyzéshez
Megosztás más oldalakon

91 válasz erre a kérdésre

Szép napot.

Az adategyeztetés szükséges procedúra mivel törvény írja elő. Ez érthető. De mi történik abban az esetben ha a SIM használója /Telekomnál már be van jelenteve/ nem azonos azzal aki a szerződést kötötte?  Annó úgy árusították a kártyát hogy szabadon átadható második személynek. Sőt hogy milyen jó ajándék tud lenni. Annak már utánajártam hogy a szerződés nem módosítható a tényleges használó részére.

Köszönöm a választ.

Bejegyzés megosztása


Link a bejegyzéshez
Megosztás más oldalakon

Szia!

Utána kérdezek mert biztosat nem tudok! :)

Szép napot!

Bejegyzés megosztása


Link a bejegyzéshez
Megosztás más oldalakon

Köszönöm.

Szerintem a kártyát biztos nem vonhatják be mivel az adategyeztetés már régen megtörtént,csak most ismét meg kell tenni.

Bejegyzés megosztása


Link a bejegyzéshez
Megosztás más oldalakon

Azt a választ kaptam,hogy ha már felhasználóként vagy rögzítve a rendszerben akkor nincs probléma, ha nem vagy rögzítve felhasználóként, akkor el kell indítani a folyamatot személyesen ami 30 napos átfutási idővel jár!

Bejegyzés megosztása


Link a bejegyzéshez
Megosztás más oldalakon

Köszönöm az infót. Kissé zavar ugyan hogy más néven van a kártya és más néven a felhasználó /pláne mikor belépek  Telekomhoz és két nevet látok/ de majd túllépek rajta.  Bár lehet hogy sokan vannak ilyen helyzetben és lehetne egy egyszeri lehetőséget adni a szolgáltató részéről ennek a módosítására.

Bejegyzés megosztása


Link a bejegyzéshez
Megosztás más oldalakon

Bejegyzés megosztása


Link a bejegyzéshez
Megosztás más oldalakon

Üdv!

Valaki ezügyben érintett homályosítson már fel legyen szíves 1-2 dologban, mert a szokásos törvénykezési hozzáértésből fakadóan 2 helyről 3 különböző módon értelmezik az ügyintézők a dolgokat.

Adott egy Westel korszakban lassan 20 éve vásárolt domino kártya egy családtag nevén amit már régóta egy másik családtag használ. Kinek az adatait kell egyeztetni? Azt, akinek a nevére lett anno véve a kártya, vagy azt, aki most használja azt? A helyi telekomos ügyinéző azt mondja, hogy azét, aki használja a kártyát, és teljesen mindegy kinek a nevén van, viszont így se fogadja el az online egyeztető oldal általános hibával, az ügyintéző szerint amiatt, hogy új fajta személyije van az illetőnek.

Most akkor mi van?

Bejegyzés megosztása


Link a bejegyzéshez
Megosztás más oldalakon

Posztolva: (szerkesztve)

Üdv.

Annak az adatait kell egyeztetni aki jelenleg a kártya használója, minden adatot ugyan úgy kell majd megadni ahogyan az az okmányon szerepel betűre pontosan, ha az okmányon pl a születési hely így van feltüntetve BUDAPEST 09 (MAGYARORSZÁG) akkor ugyan így kell megadni!

Az "Általános hiba"  üzenet, ismert hiba ha minden igaz hamarosan javításra kerül.

 

Szerkesztve ekkor: Szerkesztő: Roli82

Bejegyzés megosztása


Link a bejegyzéshez
Megosztás más oldalakon

Hello @Taz, annyi kiegészítés, hogy ha megáll a családban marad helyzet (a kártya eredeti vásárlójának jogi értelemben vett közeli hozzátartozója, gyereke, szülője, házastársa használja), akkor mindegy, hogy az eredeti vásárló vagy a jelenlegi használó adatait egyeztetitek. viszont ügyeljetek rá, hogy az új szabályok szerint egy magánszemélynek legfeljebb 10 ilyen kártyája lehet. így ha nagyobb a család, mindenkinek Domino kártyája van (esetleg több is), és mindenkiét mindig te veszed, a meglévőeket meg a te nevedre regisztrálod, akkor könnyen előfordulhat, hogy előbb-utóbb te már nem tudsz majd új kártyát venni (a többiek saját névre persze igen, hiszen hivatalosan az ő nevükön végig 0 kártya lesz)

Bejegyzés megosztása


Link a bejegyzéshez
Megosztás más oldalakon

Szép estét.

Online felületen elvégeztem az adategyeztetést és a legvégén a "sikeres adategyeztetés" felirat fogadott. Illetve ígértek egy sms visszajelzést a véglegesítésről. Szeretném megtudni mennyi ennek az átfutási ideje. Hisz azóta sem kaptam sms-t. Ha nem jön sms attól még sikeresnek tekinthető az adategyeztetés vagy még nem?

Illetve ezt úgy kell értelmezni hogy az adategyeztetést végző/ ténylegesen a kártyát használó személy lesz ezentúl a szerződő fél?

" Ha az előfizetői adataid megegyeznek a hatósági nyilvántartással, az adategyeztetés sikeres lesz, új szerződést kötünk veled, és a SIM-kártya a nevedre kerül (amennyiben eddig nem te voltál az előfizetője). "

Ha igen akkor ez automatikusan történik vagy lesz még valami procedúra az ügyben?

Köszönöm a választ.

Bejegyzés megosztása


Link a bejegyzéshez
Megosztás más oldalakon

@zsiga68

Ha az online felület azt írta, hogy sikeres, akkor valószínűleg az. Azért telefonon kérdezz utánna. Az SMS az adott számra jön, amit egyeztettél. Talán az ü.f.sz erre is tud mondani valamit.

Bejegyzés megosztása


Link a bejegyzéshez
Megosztás más oldalakon
Ekkor: 2017. 05. 09. at 20:56, zsiga68 írta:

Illetve ezt úgy kell értelmezni hogy az adategyeztetést végző/ ténylegesen a kártyát használó személy lesz ezentúl a szerződő fél?

" Ha az előfizetői adataid megegyeznek a hatósági nyilvántartással, az adategyeztetés sikeres lesz, új szerződést kötünk veled, és a SIM-kártya a nevedre kerül (amennyiben eddig nem te voltál az előfizetője). "

Ha igen akkor ez automatikusan történik vagy lesz még valami procedúra az ügyben?

Hello @zsiga68, az lesz a szerződő, akinek az adatait megadtad. ha sikeres volt az egyeztetés (a visszajelzés alapján az, mert ha valami nem félresiklott volna, akkor még ott, a felületen, vagy azóta sms-ben megkaptad volna), akkor ennyi, nincs más teendőd (idénre persze, mert a jelenlegi szabályok alapján ezt évente ismételnünk kell majd, szóval jövőre folyt. köv. :().

Bejegyzés megosztása


Link a bejegyzéshez
Megosztás más oldalakon

Posztolva: (szerkesztve)

Sziasztok. Fontos lenne választ kapnom!

Ma voltam bent az egyik budapesti irodában és nem sikerült sem ott, sem online felületen elvégezni az adategyeztetést... Gondolom azért, mert nem az én nevemmel volt a szerződés kötve, hiszen már évekkel ezelőtt, ajándékba kaptam a kártyát, egy másik telefonnal.

Mi lenne a teendőm? A telekomos kollégák sem tudtak segíteni, ilyenkor most mit tegyek? Nem szeretném a számot elveszíteni, mert mindenhol ez van beírva kapcsolati elérhetőségemnek.

Azt hittem, ez az egyeztetés arra van, hogy a jelenlegi tulajt megtudják. Akkor viszont nem lenne célszerű, ha engedélyezve lenne, hogy be tudjam írni az adataimat a rendszerbe, hiába más neve volt ott eddig? Biztos vagyok benne, hogy már öt éve (vagy még több is) használom a számot...

Valaki meg tudja írni, hogy mi kell ahhoz, hogy sikeres legyen az egyeztetés, de a számomat is meg tudjam tartani?

Órák óta próbálom a telefonos kollégákat is elérni, de nem kerülök sorra. Gondoltam bemegyek, de ott sem jártam sikerrel. Kellene valami segítség.

Köszi szépen,

OA

Szerkesztve ekkor: Szerkesztő: OAlexandra

Bejegyzés megosztása


Link a bejegyzéshez
Megosztás más oldalakon

Posztolva: (szerkesztve)

Sziasztok.

Köszönöm a válaszokat.

OAlexandra

Annak idején nálam is ez volt a helyzet. Nem a nevemen volt a szerződés de egy Ügyfélszolgálatnál egyszerűen kértem a kártyafelhasználó regisztrálást /lehet hogy rosszul írom a pontos nevét/ és egyszerűen megoldották. Még egy hivatalos igazolást is kaptam minderről. Tehát más a szerződő fél /amit nem lehet megváltoztatni, legalábbis eddig nem lehetett/  és más a kártya felhasználó.  Ha már regisztrálva van a felhasználó személye akkor arra már lehet adatot egyeztetni. Nálam így ment de majd a jobban hozzáértők majd pontosan válaszolnak neked,mert én csak egy felhasználó vagyok.

A lényeg hogy nincs nagy gond.

Üdv.

 

Szerkesztve ekkor: Szerkesztő: zsiga68

Bejegyzés megosztása


Link a bejegyzéshez
Megosztás más oldalakon
16 órája, OAlexandra írta:

Azt hittem, ez az egyeztetés arra van, hogy a jelenlegi tulajt megtudják. Akkor viszont nem lenne célszerű, ha engedélyezve lenne, hogy be tudjam írni az adataimat a rendszerbe, hiába más neve volt ott eddig? Biztos vagyok benne, hogy már öt éve (vagy még több is) használom a számot...

Hello @OAlexandra, arra van, és pont úgy működik, ahogyan célszerűnek tartod :D a kártya tényleges használójának adatait kell a Tének online, telefonon vagy üzletben megadnod, így lényegében mindegy, hogy ki vásárolta annak idején. ha nem megy, akkor első körben nézd meg, hogy valóban a személyid, jogsid, útleveled adatait adtad-e meg, ha így sem oké, akkor válassz másik doksit (a másik topikban írtad, hogy nálad ez jött be, így nálad megoldva :D) vagy másik megadási helyet (pl. online helyett telón keresztülit)

Bejegyzés megosztása


Link a bejegyzéshez
Megosztás más oldalakon
13 órája, zsiga68 írta:

Ha már regisztrálva van a felhasználó személye akkor arra már lehet adatot egyeztetni. Nálam így ment de majd a jobban hozzáértők majd pontosan válaszolnak neked,mert én csak egy felhasználó vagyok.

Hello @zsiga68, igen, eddig így ment, de most már nem kell Té üzletben előzetesen regisztrálni, anélkül is megy az adategyeztetés. így nem számít, hogy a Ténél milyen adatok vannak megadva, csak az, hogy mit adunk meg az adategyeztetésnél (mehet az X megvette, Y a nevére vette, de most Z adategyeztet is :D)

Bejegyzés megosztása


Link a bejegyzéshez
Megosztás más oldalakon

Posztolva: (szerkesztve)

Tehát ez azt jelenti hogy most bármit elfogad a rendszer?

Az "adategyeztetés" szó nem is megfelelő ebben az esetben. Inkább az "adatnyilatkozat" lenne kívánatos. Na mindegy..

Mondjuk én pár éve regisztráltam,szóval most is azokat az adatokat adtam meg.

Szerkesztve ekkor: Szerkesztő: zsiga68

Bejegyzés megosztása


Link a bejegyzéshez
Megosztás más oldalakon

a bármit az erős :D fogalmazzunk úgy, hogy bárkinek az érvényes magyar okmány adatait, akinél ott a kártya :D

az adategyeztetés a törvényből, rendeletből átvett fogalom (átnéztem minden vonatkozót, mert először én sem értettem, mi alapján megy ez)

Bejegyzés megosztása


Link a bejegyzéshez
Megosztás más oldalakon

Sziasztok!

Nem működik nálam az online adategyeztetés.  Beírom a telszámot, jön az sms, kód rendben, aztán átirányít egy oldalra, ahol az "Általános hiba" üzenet fogad.

Mit rontok el?

Üdv.: Tibortelekom.JPG

 

Bejegyzés megosztása


Link a bejegyzéshez
Megosztás más oldalakon

@Tibor70

Úgy tudom ez ismert jelenség és dolgoznak a kijavításán.

Bejegyzés megosztása


Link a bejegyzéshez
Megosztás más oldalakon

Sziasztok.

Az imént jött meg sms-ben a visszajelzés:

"Kedves Ügyfelünk! Domino SIM kártyája adategyeztetése sikeres volt, Önnek jelenleg további teendöje nincs! A limit ellenörzés még folyamatban van, mely után további tájékoztatást fogunk küldeni. Köszönjük együttmüködését! Üdvözlettel: Telekom"

Akkor már csak a szerződő fél módosítását várom..

Bejegyzés megosztása


Link a bejegyzéshez
Megosztás más oldalakon

Már postán is lehet egyeztetni!

Posták elérhetősége.

Bejegyzés megosztása


Link a bejegyzéshez
Megosztás más oldalakon

Hozz létre egy fiókot vagy jelentkezz be a kommenteléshez

Ahhoz, hogy kommentelhess, tagnak kell lenned.

Fiók létrehozása

Hozz létre a közösségünkben egy új fiókot. Igazán egyszerű!


Új fiók regisztrálása

Bejelentkezés

Már van fiókod? Jelentkezz be itt!


Bejelentkezés most