Ugrás a tartalomhoz
  • 0

Telekom app rootolt eszközön


ntamas

Kérdés

Sziasztok!

Hogy lehet az, hogy még senki sem tette szóvá, hogy az október 10-ei illetve 11-ei frissítés óta a Telekom mobilapp egyszerűen nem működik rootolt eszközre való hivatkozással.

Természetesen eltávolítás, újratelepítés után sem megy, sőt az adatok törlése sem hatja meg.

Valójában azt nem értem, hogy miért kellett mindenáron ezt az ellenőrzést beleírni a programba. Eddig működött, frissítés után nem megy.

Az itteni kommentekből ítélve: https://play.google.com/store/apps/details?id=hu.telekom.telekomapp&showAllReviews=true

talán nem én vagyok az egyetlen, akinek problémája van ezzel.

Nem értem, hogy az alkalmazás működése szempontjából miért van feltétlenül szükség a rootolt állapot ellenőrzésére. Úgy meg különösen bosszantó a történet, hogy bizonyos szolgáltatásokat szándékosan hagynak ki a webes felületről, hogy csak az alkalmazásukon keresztül rendelhesd meg.

Az meg különösen érdekes, hogy milyen adatokat kérnek a userektől, mintha ez egyedi probléma lenne (ha egy rakat embert érint, akkor valószínűleg nem az).

Első körben képernyőkép:
Nem tudom ezen mi elemeznivaló van, hogy piros kör benne egy piros X, alatta Rootolt eszköz, alatta pedig Sajnos számodra nem elérhető a Telekom alkalmazás, mert a te eszközöd rootolt.

Sajnos ez nem ok-okozat. Úgy értem az nem indok, hogy az eszköz rootolt. Más alkalmazások a rootolt állapot ellenére is futnak. Ja és vannak olyan eszközök, amik gyárilag rootoltak (ahogy az enyém is), mert nem okostelefonok vagy tabletek. Az Androidban pont az LENNE a jó, hogy platformfüggetlen, na ehhez képest a Telekom ezzel a húzásával önkényesen meg akarja határozni, hogy az alkalmazása mely eszközökön futhat és melyeken nem, független attól, hogy az adott eszköz elvileg megfelelne a program futtatásához szükséges rendszerkövetelményeknek.

Második körben: MT-azonosító. De könyörgöm, ha kitörlöd az alkalmazás adatait plusz törlöd, újratelepíted az alkalmazást, majd ismét törlöd az alkalmazás adatait, akkor nem tárol semmilyen userinfót rólad, ennek ellenére már induláskor ott tartunk, hogy rootolt az eszköz. Tehát ehhez minek MT-azonosító? Nem userfüggő, hanem programfüggő.

Harmadik körben ezekre:

Platform (Android/iOS) Ha ezt kérdezni kell, akkor feltehetően nemcsak Androidon keletkezik a hiba.

Készülék Operációs rendszer verzió száma Talán Android 7.1.2, lényeg hogy megfelel az "5.0 és újabb" című követelménynek.

Készülék gyártója és típusa Szerintem hosszú lenne a hibajelenséget produkáló készülékek listája, főleg hogy a régebbi verziókkal semmi probléma nem volt rootolást tekintve.

Alkalmazás verzió száma A legfrissebb, nem tudom ezt miért kell kérdezni ők nagyon jól tudják mikor lett beleírva a rootolt állapot ellenőrzése. Tehát: 15.3.1

Észlelés időpontja: Amióta frissítést kért: tehát október 10. és 11. De nem igaz, hogy ezt se tudják. Azóta meg akármikor észlelhetem.

Internetelérés típusa (Mobil internet/WIFI): Tényleg számít ez? A hiba szempontjából releváns kérdés, hogy wifit használok-e vagy mobilnetet vagy vezetékest? Amúgy wifi, de mondjuk ha ilyesmi hibát akarsz ellenőrizni, azt nyilván egy olyan wifin teszed, ami mögött minimum vezetékes net van.

Az pedig nem érv, hogy az alkalmazás biztonságos futását csak így tudjuk garantálni. Ez nem konkrétum. Így csak azt érik el, hogy egy csomó usert felbosszantanak.

Na mindegy, egyéb megoldás hiányában visszaraktam egy régebbi verziót, kérdés, hogy az meddig fog működni.

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

Ajánlott posztok

  • 1

Szia @ntamas,

Néhány helyen már olvastam erről a "nagyszerű" újdonságról. Engem szerencsére nem érint, de elég bosszantó lehet az érintetteknek, nem igazán értem, hogy minek kellett ezt bevezetni (oké, biztonság...) Sokkal jobb lett volna, ha csak egy értesítést küldene hogy rootolt a telefonod, és így nem a legbiztonságosabb használni az appot.

Ezzel kapcsolatban itt tudsz észrevételt jelezni: [link], vagy a Play-en visszajelzés opcióban. Ha sokan jeleznek, talán van esély, hogy újra használhatóvá teszik rootolt készülékeken is, addig meg érdemes feltenni egy régebbi .apk-t.

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 3

Társaságunk külön feltételekhez szabja az alkalmazás használatát, azonban több jelzést is kaptunk tőletek ez ügyben, ezért már vizsgáljuk, hogy a kapott hibaüzenetet egy téves jelzés vagy hiba okozhatja.

Ebben az esetben lehet, hogy át kéne gondolni, hogy mi a fontosabb: Rávenni az embereket az alkalmazás használatára vagy feltételekhez kötni az alkalmazás használatát. Mert a kettő erősen ellentmond egymásnak.

Azt leszámítva, hogy minimum Android 5.0 legyen, talán esetleg megismerhetjük ezeket a külön feltételeket is?

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 2

Na, egyre "jobb" a Telekom kommunikációja.

Lássuk most mivel kábítják a népet:

EU-s szabályozással összhangban lévő Telekomos biztonsági követelmények értelmében a telefonodon jelenleg nem használhatod a Telekom alkalmazást.

Hol van ez az EU-s szabályozás? A PSD2 tudtommal a pénzügyi szolgáltatókra és biztosítókra vonatkozik. A Telekom mióta pénzügyi szolgáltató?

Dolgozunk azon, hogy a root detektálás a lehető legpontosabb legyen

Remélem ez a root ellenőrzés enyhítését fogja jelenteni, mert ez azokon továbbra sem segít, akiknek gyárilag rootolt készüléke van.

A bankok applikációi csak figyelmeztetést küldenek, utána saját felelősségre használhatod.

Miért érzi a Telekom, hogy szigorúbb szabályozás alatt van, mint a bankok?

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 1

Sajnos nálam ugyan ez a probléma! A domino most alkalmazást nem tudom megújítani, mert a telekom honlapján nem lehet. Nagyon bosszantó, hogy nem csinálnak semmit az appal. Eddig azt sem tudtam, hogy a tablettem rootolt. A tegnapi frissítés sem segített. Remélem változtatnak rajta minnél hamarabb.

Szerkesztve ekkor: Szerkesztő: ozslo
Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 2

Akkor nézzük csak meg, hogy milyen lehetőségek vannak még az alkalmazáson kívül a szolgáltatások megrendelésére.

Elvileg a webes felület, ahol jó pár dolog hiányzik azon szolgáltatások közül, amiket az appban meg lehet rendelni. Mellékelek is egy listát.

Illetve van még SMS kód, amellyel pár dolog szintén megrendelhető azok közül, amik weben nem, de appban megrendelhetőek.

Adódik a kérdés: Ha van technikai lehetőség arra, hogy SMS-ben megrendelj és lemondj dolgokat, akkor arra miért nincs lehetőség, hogy ugyanezeket a webes felületen is megtehesd?

Íme a lista a csak appból megrendelhető szolgáltatásokról:

Hang egyszeri:

Domino Most

300 perc 7 napra

hálózaton belül korlátlan beszélgetés 1 napra

Adat megújuló:

Domino Dupla

Adat egyszeri:

Díjmentes 50 MB

3 GB 3 napra

300 MB 7 napra

Furcsa anomália, hogy a Travel & Surf EU L 1 GB ára appban: 1480 Ft, weben: 1966 Ft.

(itt most csak a kártyás szolgáltatásokat hasonlítottam össze)

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 1
Ekkor: 2019. 10. 29. at 12:46, ntamas írta:

EU-s szabályozással összhangban lévő Telekomos biztonsági követelmények

Ez lenne itt a lényeg. Milyen EU-s szabályozás? És milyen biztonsági követelmények?

Hello, én azt kaptam a Tétől, hogy a GDPR 32. cikke (az adatkezelés biztonsága) miatt van

„A biztonság megfelelő szintjének meghatározásakor kifejezetten figyelembe kell venni az adatkezelésből eredő olyan kockázatokat, amelyek különösen a továbbított, tárolt vagy más módon kezelt személyes adatok véletlen vagy jogellenes megsemmisítéséből, elvesztéséből, megváltoztatásából, jogosulatlan nyilvánosságra hozatalából vagy az azokhoz való jogosulatlan hozzáférésből erednek.”

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 2

Megoldási javaslat az alkalmazással való *****akodás elkerülésére a kedves Telekomnak:

Legyen következetesen elérhető az összes megrendelhető/lemondható szolgáltatás mindhárom helyen: Telekom alkalmazásban, a Telekom weboldalán ÉS SMS kóddal IS!

A három közül valamelyik csak fog működni valamikor. Így nem állhat elő az a kissé méltatlan helyzet, hogy a csak Telekom alkalmazásban elérhető szolgáltatások (lásd fent/lent egy részét, melyet korábban összeírtam) nem rendelhetőek meg másképp. Következmény: az ügyfél így járt. Telekom vállat von. => Köszönjük. :S

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 2
17 perce, ntamas írta:

Megoldási javaslat az alkalmazással való *****akodás elkerülésére a kedves Telekomnak:

Legyen következetesen elérhető az összes megrendelhető/lemondható szolgáltatás mindhárom helyen: Telekom alkalmazásban, a Telekom weboldalán ÉS SMS kóddal IS!

A három közül valamelyik csak fog működni valamikor. Így nem állhat elő az a kissé méltatlan helyzet, hogy a csak Telekom alkalmazásban elérhető szolgáltatások (lásd fent/lent egy részét, melyet korábban összeírtam) nem rendelhetőek meg másképp. Következmény: az ügyfél így járt. Telekom vállat von. => Köszönjük. :S

Csakhogy a Telekom úgy gondolja, hogy ezzel promotálja a Telekom app használatát, a webes Telekom fiók használók meg nem számítanak.

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 2

Kedvenc tanácsom tőlük:

Addig is azt javasoljuk, hogy ügyeidet intézd Online felületünkön.

Igen és felsoroltam, hogy mik nem elérhetőek, csak a Telekom alkalmazásból.

Akár az is lehetne a topic címe, hogy a Telekom vs. következetesség.

Gyűjtök ide pár következetesség hiányát tükröző furcsaságot:

1.

Domino Mobil S -> korlátlan hívás a Telekom mobil hálózatán és a Telekom vezetékes hálózatára

Domino Mobil L -> korlátlan hívás bármely mobil és vezetékes hálózatra

Hát ugye van ez a kettő, ami mindkét helyen megrendelhető. A weben viszont meghagyták a Domino S és Domino M csomagokat is, amik drágábbak, de ugyanezeket tudják pepitába, csak vezetékes irány helyett ingyenes SMS van.

Tehát, hogy akkor a Domino S és M opciókat nem kéne esetleg törölni?

2.

Volt appon belül megrendelhető 300 perc 7 napra opció 600-ért, de ez hirtelen eltűnt. Persze az ÁSZF 9. mellékletében az akciók közt nem is volt felsorolva. De te azért tudjad, hogy:

A szolgáltatás október 31-ével kivezetésre került kínálatunkból.

Ezt miért az app alatti kritikákra viszontválaszból kell megtudni? Általános tájékoztatás smafu?

3. Nem logikus, hogy ha a webre sikerült a Korlátlan beszélgetés kezdetű opciók közül hármat felvinni, akkor a Korlátlan beszélgetés hálózaton belül 1 napra 300-ért opciót miért nem?

4. Ugyanez vonatkozik a Domino korlátlan net kezdetű opciókra is. A vicces, hogy az 1 napos verzió eltűnt a webről, ára pedig 990-ről 790-re módosult. Itt sem logikus, hogy miért csak ezt kellett eltüntetni a 3 napra miért maradhatott mindkét helyen.

Arról nem is beszélve, hogy ha beleolvasol a fent idézett akciós mellékletbe, akkor onnan kiderül, hogy:

Az opció díjának megfelelő egyenleggel rendelkező aktív Domino előfizetők a promóciós ajánlatot kizárólag a mindenkori legfrissebb verziószámú Telekom alkalmazáson keresztül tudják megrendelni.

Ez egy szimpla hazugság, mivel a weben is elérhető a 3 napra meg a 30 napra verzió is, csak nemrég távolították el az 1 napra opciót.

5. Az ominózus dokumentumban szerepel egy ilyen is: 70 perc beszélgetés bármely belföldi alapdíjas irányba 7 napra, 450 Ft-ért

Ezzel az a bibi, hogy bár hivatkozik a Telekom appra, de se ott, se a weben nem rendelhető meg.

Szóval nagyon üdvös lenne, ha végre szinkronba hoznák a Telekom appot, a webes felületet és persze a honlapot is meg az ÁSZF 9. mellékletét, mert nagyon nincsenek szinkronban, gyakorlatilag napról napra történik valami anomália. Az meg igencsak érdekes, hogy egyes opcióknak sem a bevezetéséről, sem a kivezetéséről nincs tájékoztatás.

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 0

Természetesen az egész GDPR/PSD2 hivatkozás egy büdös nagy hazugság.

Az EU szabad szoftver direktíváinak értelmében jogom van a tulajdonomban lévő eszközön lévő szoftvert módosítani, innentől sérül az egyenlő elbánáshoz való jog.
Ez az egyik.
A másik, hogy természetesen a hivatkozott  „A biztonság megfelelő szintjének meghatározásakor kifejezetten figyelembe kell venni az adatkezelésből eredő olyan kockázatokat, amelyek különösen a továbbított, tárolt vagy más módon kezelt személyes adatok véletlen vagy jogellenes megsemmisítéséből, elvesztéséből, megváltoztatásából, jogosulatlan nyilvánosságra hozatalából vagy az azokhoz való jogosulatlan hozzáférésből erednek.”
szöveg nagyon okosan hangzik, de tisztázzuk:

AZZAL HOGY A TELEFONOM ROOTOLT, ILYEN KOCKÁZAT NINCS ÉS NEM IS LEHET.

A kockázat csak akkor állna fent, ha a Telekom teljes ügyfél-adatbázisához hozzáférnék a Telekom app segítségével, ami elég durva biztonsági hiányosság lenne. Tekintettel arra, hogy a telekom app a saját adataimhoz fér csak hozzá, amit a saját telefonommal érek el!

Nézzük:

- Továbbított, tárolt, kezelt adatok védelme - ez ugye NÁLUK nem sérülhet, mivel azt a Telekom app nem módosíthatja! Épp ezért náluk nem történhet semmi.
- Ha ÉN semmisítem, veszítem, változtatom vagy hozom nyilvánosságra, az meg NEM LEHET jogosulatlan hozzáférés, hisz azok az ÉN adataim! (És ha a telefonom hiba/vírus/root miatt ezt megtenné, az olyan mint ha ÉN tenném ezeket!!)

Ha a root miatt pl. egy androidos vírus miatt ezek az adatok kikerülnek (megjegyzem, ennek a valószínűsége pontosan kerek 0% - mármint hogy a root miatt történne ez meg), az NEM a Telekom GDPR sértése, innentől kezdve erre való hivatkozásnak helye sincs.

Ilyen erővel előírhatnák hogy böngészőből nem is netbankolhatok vagy be se léphetek a Telekom oldalára sem rendszergazda jogú felhasználóval Windowsos gépen, hisz annak SOKKAL nagyobb (=valós, létező) kockázata van.

Innentől kezdve ez egy *****ság, porhintés, és felháborító.

Valójában már az is túlzás és hátrányos megkülönböztetés (ugye, ugye EU egyenlő elbánás joga???) hogy ha figyelmeztet, de egye fene, érthető. Korlátozni azonban sem JOGA sem OKA nincs.

Szerkesztve ekkor: Szerkesztő: Siendor
Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 1

Na az újabb változtatások Dominosoknak:

Legújabb módosítás, hogy a Domino korlátlan net 1 napra című szolgáltatást már a weben is meg lehet rendelni 790-ért. Ugyanez az appban 590-ért van.

A Travel & Surf EU L 1 GB továbbra is 1966-ért van a weben, míg az appban csak 1480.

Továbbra is csak a Telekom appban megrendelhető szolgáltatások:

Domino Most

70 perc 7 napra 450-ért (régen 300 perc 7 napra volt 600-ért, aminek nyoma nem volt sehol)

Hálózaton belül korlátlan beszélgetés 1 napra 300-ért

Domino Dupla 2700/hó-ért

Díjmentes 50 MB

3 GB 3 napra 978-ért

300 MB 7 napra 444-ért

 

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 0

Adomány applikációból.

De akit a root miatt kizártak, az adományozni sem tud így.  :S

Engem azért nem érint, mert megoldottam kerülőúton, de másoknak ez szívás lehet.

Persze továbbra is várjuk a szigorú követelmények leírását, amiknek meg kell felelni az alkalmazás használatához. xDxDxD

Szerkesztve ekkor: Szerkesztő: ntamas
Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 0

Ha valóban rootolt a készüléked, akkor gond nélkül meg tudod kerülni. Ha nem az, és azt írja ki rá, akkor van rossz helyzet. A Telekom app alapvetően több dolgot figyel, ebből két dolog miatt látja rootoltnak a készüléket: 1. Ha tud írni a system partícióra, 2. Lát olyan appot, ami a root menedzseléséhez szükséges (Magisksu, vagy Supersu). Ha az eszköz ténylegesen rootolt, akkor fél perc alatt kikerülöd: Belépsz a Magisk Managerbe, bal oldalt 3 vízszintes vonal, arra katt, majd Settings menü. Ott hide Magisk manager. Arra katt, megkérdezi mire nevezze át (automatikusan a Manager nevet adja)? Ezt leokézod, innentől már Manager néven fog futni az app,  de elrejti magát a menedzselés alól. Ha kész, akkor bal oldalon a 3 vízszintes vonalra katt, majd Magisk hide. Itt megkeresed a Telekom alkalmazást, és bepipálod. Ha ez is kész, akkor beállítások, alkalmazások, megkeresed a Telekom appot. Tárhely, majd adatok törlése. Erre katt, és láss csodát, működik! De ez csak system rootolt készüléken megy. Ami nem rootolt, csak annak lát, azzal nyilván nem lehet mit kezdeni.

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 1
3 órája, Zotyoo írta:

Ha valóban rootolt a készüléked, akkor gond nélkül meg tudod kerülni. Ha nem az, és azt írja ki rá, akkor van rossz helyzet. A Telekom app alapvetően több dolgot figyel, ebből két dolog miatt látja rootoltnak a készüléket: 1. Ha tud írni a system partícióra, 2. Lát olyan appot, ami a root menedzseléséhez szükséges (Magisksu, vagy Supersu). Ha az eszköz ténylegesen rootolt, akkor fél perc alatt kikerülöd: Belépsz a Magisk Managerbe, bal oldalt 3 vízszintes vonal, arra katt, majd Settings menü. Ott hide Magisk manager. Arra katt, megkérdezi mire nevezze át (automatikusan a Manager nevet adja)? Ezt leokézod, innentől már Manager néven fog futni az app,  de elrejti magát a menedzselés alól. Ha kész, akkor bal oldalon a 3 vízszintes vonalra katt, majd Magisk hide. Itt megkeresed a Telekom alkalmazást, és bepipálod. Ha ez is kész, akkor beállítások, alkalmazások, megkeresed a Telekom appot. Tárhely, majd adatok törlése. Erre katt, és láss csodát, működik! De ez csak system rootolt készüléken megy. Ami nem rootolt, csak annak lát, azzal nyilván nem lehet mit kezdeni.

Az ugye megvan, hogy a legutóbbi frissítés óta egyszerűen csak felugrik az eddigi rootolt állapot üzenete, aztán eltűnik és használhatod az alkalmazást úgy, ahogy eddig?

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

Csatlakozz a közösséghez!

Posztolhatsz regisztráció előtt is. Ha már van regisztrációd, jelentkezz be itt.

Vendég
Válaszolj a kérdésre...

×   Formázással együtt illesztetted be a tartalmat.   Formázás eltávolítása

  Only 75 emoji are allowed.

×   A linkedet automatikusan beágyaztuk.   Linkként mutatás

×   Az előző tartalmat tároltuk. .   Itt törölhetsz

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Új...