Seemann Posztolva ekkor: 2022. október 13. Megosztás Posztolva ekkor: 2022. október 13. Sziasztok! A routeren az internet kapcsolatot jelző zöld LED szinte állandó jelleggel villog. Gigaerős Net 2000/1000 csomagom van. A sebesség sem meggyőző, általában 850/300 Mb/s körüli értéket mérek. Mi lehet a gond, hova forduljak? Idézet Link kommenthez Megosztás más oldalakon More sharing options...
1 anonymus Posztolva: 2022. október 17. Megosztás Posztolva: 2022. október 17. (szerkesztve) Hát a 2Gbit én csak a alkalmazással tudtam kimérni, böngészős 1000 környékén nálam mindig megakad. Leírás szerint ha villog a internet led, akkor ez a baja "Solid green: The RGW received an IP address on its data interface. No blinking/flickering" Így viszont ez már szerintem Telekom oldali gond. Szerkesztve ekkor: 2022. október 17. Szerkesztő: anonymus Idézet Link kommenthez Megosztás más oldalakon More sharing options...
1 Telekom Telekom szakértő Posztolva: 2022. október 13. Telekom Megosztás Posztolva: 2022. október 13. Szia Seeman! A router néhány perces áramtalanítása és újraindítása megoldhatja a villogó led problémáját. A sebességértékek alapvetően nem mondhatóak rossznak, főleg ha WiFin keresztül méred őket. Kábelen kapcsolódva viszont némileg a "rendes körülmények között" elérhető sebességek alatt vannak az értékek (ez az a sebesség, ami naptári naponként az idő legalább 90%-ában rendelkezésre áll, amennyiben a felhasználói eszközök a követelményeknek megfelelnek) Számítógéppel, vezetéken csatlakozva az alábbi minimális ügyféloldali eszközkövetelmények szükségesek a maximális sávszélesség eléréséhez: Processzor: Intel i5 vagy e feletti Operációs rendszer (OS): Windows, Linux, MacOSi Memória: 4 GB Háttértár: SSD iHálózati kártya (NIC): Gigabit Ethernet Ethernet kábel: Cat5e/Cat6 Fontos, hogy a routerünk portonként tud 1000 Mbit-es letöltési sebességet kínálni. A 2000Mbit/s szolgáltatás maximális letöltési sebességének teljes kihasználása egy eszközzel a GE-es interfészen keresztül lehetséges – amennyiben olyan eszközzel rendelkezik az Előfizető, amelybe 2 db Ethernet kábelt lehet csatlakoztatni és az eszköz képes a 2 db Ethernet porton érkező sebességet összeadva kezelni. ^Dániel Idézet Link kommenthez Megosztás más oldalakon More sharing options...
1 anonymus Posztolva: 2022. október 13. Megosztás Posztolva: 2022. október 13. 7 órája, Telekom szakértő írta: Szia Seeman! A router néhány perces áramtalanítása és újraindítása megoldhatja a villogó led problémáját. A sebességértékek alapvetően nem mondhatóak rossznak, főleg ha WiFin keresztül méred őket. Kábelen kapcsolódva viszont némileg a "rendes körülmények között" elérhető sebességek alatt vannak az értékek (ez az a sebesség, ami naptári naponként az idő legalább 90%-ában rendelkezésre áll, amennyiben a felhasználói eszközök a követelményeknek megfelelnek) Számítógéppel, vezetéken csatlakozva az alábbi minimális ügyféloldali eszközkövetelmények szükségesek a maximális sávszélesség eléréséhez: Processzor: Intel i5 vagy e feletti Operációs rendszer (OS): Windows, Linux, MacOSi Memória: 4 GB Háttértár: SSD iHálózati kártya (NIC): Gigabit Ethernet Ethernet kábel: Cat5e/Cat6 Fontos, hogy a routerünk portonként tud 1000 Mbit-es letöltési sebességet kínálni. A 2000Mbit/s szolgáltatás maximális letöltési sebességének teljes kihasználása egy eszközzel a GE-es interfészen keresztül lehetséges – amennyiben olyan eszközzel rendelkezik az Előfizető, amelybe 2 db Ethernet kábelt lehet csatlakoztatni és az eszköz képes a 2 db Ethernet porton érkező sebességet összeadva kezelni. ^Dániel Szia Dániel, F@st 5670 5db lan portal rendelkezik, 1db 2.5gbit és 4db 1gbit-es portal A 850Mbit-es sebesség szerintem arra utal hogy csak 1gbit-es kapcsolat van a hgw és a pc közt. Idézet Link kommenthez Megosztás más oldalakon More sharing options...
1 Seemann Posztolva: 2022. október 16. Szerző Megosztás Posztolva: 2022. október 16. 36 perce, tuto558 írta: Szia, Csak hogy biztosan ki lehessen zárni a hálókártya hibát, próbáld meg átdugni az utp-t az alaplapi 1 gigás portba, és úgy mérni, illetve ha van másik gép(akár notebook) akkor azon is futtatni egy speestest-et, hátha. Valamint ha van akármilyen vírusirtó a gépen/gépeken, vagy ha esetleg VPN-t használsz, azokat teljes egészében kapcsold ki a méréshez, nekem volt hogy vírusirtó lassította be. Köszi, holnap megpróbálom. Kábelt is cserélek, hátha ... Van laptop-om is, azon mértem wifi-t (5 GHz), gyalázatos sebesség volt, de újra megpróbálom most már azonos programmal wifi-n is és kábellel is. Ami hihetetlen, hogy Androidos telefonomon 860 / 627-et mértem. Gondolom ez nem lehet a valóság. Idézet Link kommenthez Megosztás más oldalakon More sharing options...
1 Seemann Posztolva: 2022. október 18. Szerző Megosztás Posztolva: 2022. október 18. 17 órája, anonymus írta: Hát a 2Gbit én csak a alkalmazással tudtam kimérni, böngészős 1000 környékén nálam mindig megakad. Leírás szerint ha villog a internet led, akkor ez a baja "Solid green: The RGW received an IP address on its data interface. No blinking/flickering" Így viszont ez már szerintem Telekom oldali gond. Megpróbálom elérni, hogy lecseréljék a routert. Mint a szerelő, mint a 1414-en a szakértő azt mondta, a villogás álmoskönyv szerint nem jót jelent. Ezt most Te megerősítetted, köszönöm! Minden hozzászólónak nagyon köszönöm a tanácsokat, ötleteket! (Végig is csináltam mindegyik javasolt próbát.) Csúcs a fórum! :-) Idézet Link kommenthez Megosztás más oldalakon More sharing options...
0 Seemann Posztolva: 2022. október 14. Szerző Megosztás Posztolva: 2022. október 14. Sziasztok! Sajnos az újraindítás nem oldotta meg a villogást, az továbbra is fennáll. A sebességmérést vezetéken csatlakoztatott számítógépen végeztem, a 2,5 G-s porton. Intel(R) Core(TM) i7-4790S CPU 16,0 GB DDR3 Hálózati kártya: ASUS 2.5G PCI-E Network Adapter Lemezes meghajtó Samsung SSD 860 PRO 512GB (512 GB, SATA-III) Windows 10 ProEthernet kábel: Cat6 Üdv: Miki Idézet Link kommenthez Megosztás más oldalakon More sharing options...
0 Seemann Posztolva: 2022. október 14. Szerző Megosztás Posztolva: 2022. október 14. 17 órája, anonymus írta: Szia Dániel, F@st 5670 5db lan portal rendelkezik, 1db 2.5gbit és 4db 1gbit-es portal A 850Mbit-es sebesség szerintem arra utal hogy csak 1gbit-es kapcsolat van a hgw és a pc közt. "A 850Mbit-es sebesség szerintem arra utal hogy csak 1gbit-es kapcsolat van a hgw és a pc közt." És mit tegyek, hogy ne így legyen? Idézet Link kommenthez Megosztás más oldalakon More sharing options...
0 uzman Posztolva: 2022. október 14. Megosztás Posztolva: 2022. október 14. Szia 1. a hálózati kapcsolat tulajdonságainál ellenőrizd, hogy 2.5Gbps-e a link sebessége. (a képen 1.0 Gbps látszódik, mert nekem ilyen kártya van a gépben) 2. Ha nem, a hálózati kártya beállításainál nézd meg, hogy Auto-negotiation (vagy automatikus sebesség egyeztetés) van-e beállítva Példa: Ha egyik se vezet eredményre és nem áll össze a 2.5G-s link, akkor az valamelyik eszköz hibájára vezethető vissza (vagy lehet akár a kábel is). Ezen felül érdemes lenne felhívni a 1414 műszaki ügyfélszolgálatot is, hogy ők hogy látják az eszköz beállítását (nem-e véletlenül tévesen 1/1 G-s csomag van beállítva). Idézet Link kommenthez Megosztás más oldalakon More sharing options...
0 Seemann Posztolva: 2022. október 14. Szerző Megosztás Posztolva: 2022. október 14. Szia Uzman! Köszi a tippeket, megnéztem, jók a beállításaim (sajnos). Kapcsolat sebessége (fogadás/küldés): 2500/2500 (Mbps) IPv6-cím: 2001:4c4e:100d:8200:ede5:a7fc:89e7:76bd Kapcsolatszintű IPv6-cím: fe80::ede5:a7fc:89e7:76bd%13 IPv6-os DNS-kiszolgálók: 2001:4c48:1::1 2001:4c48:1::1 IPv4-cím: 192.168.1.87 IPv4-es DNS-kiszolgálók: 192.168.1.1 Elsődleges DNS-utótag: home DNS-utótagok keresési listája: home Gyártó: Realtek Leírás: ASUS 2.5G PCI-E Network Adapter Illesztőprogram verziója: 10.40.416.2020 Még esetleg egy kábelcserét megpróbálok. Fel fogom hívni az ügyfélszolgálatot, mert zavar a LED villogása is, mintha állandóan a kapcsolatot keresné ... Idézet Link kommenthez Megosztás más oldalakon More sharing options...
0 Seemann Posztolva: 2022. október 14. Szerző Megosztás Posztolva: 2022. október 14. Esetleg van tippetek, hogy mivel mérjem a sebességet, ami megbízható? Van asztali gépem, laptopom (win 10/11) és androidos eszközeim. Köszi! Idézet Link kommenthez Megosztás más oldalakon More sharing options...
0 tuto558 Posztolva: 2022. október 15. Megosztás Posztolva: 2022. október 15. 21 órája, Seemann írta: Esetleg van tippetek, hogy mivel mérjem a sebességet, ami megbízható? Van asztali gépem, laptopom (win 10/11) és androidos eszközeim. Köszi! Szia, A sebességmérést mindenképp csakis Speedtest applikációval csináld, Microsoft store-ból letölthető bármelyik windows-os gépre. Az ASUS 2,5 Gbps hálókártya drivere a leírásod alapján már elég régi, azt is megpróbálnám frissíteni. Ugyanilyen ASUS 2.5-ös hálókártya van a gépemben, innen szedd le a legfrissebb drivert: https://www.realtek.com/en/component/zoo/category/network-interface-controllers-10-100-1000m-gigabit-ethernet-pci-express-software ( Win10 Auto Installation Program (NDIS) vagy Win11 Auto Installation Program (NetAdapterCx) természetesen oprendszertől függően). Realtek chip van az ASUS kártyán, tehát ez tökéletes lesz hozzá, az ASUS sajnos a saját oldalán nem frissíti a drivert... Idézet Link kommenthez Megosztás más oldalakon More sharing options...
0 Seemann Posztolva: 2022. október 16. Szerző Megosztás Posztolva: 2022. október 16. Ekkor: 2022. 10. 15. at 12:49, tuto558 írta: Szia, A sebességmérést mindenképp csakis Speedtest applikációval csináld, Microsoft store-ból letölthető bármelyik windows-os gépre. Az ASUS 2,5 Gbps hálókártya drivere a leírásod alapján már elég régi, azt is megpróbálnám frissíteni. Ugyanilyen ASUS 2.5-ös hálókártya van a gépemben, innen szedd le a legfrissebb drivert: https://www.realtek.com/en/component/zoo/category/network-interface-controllers-10-100-1000m-gigabit-ethernet-pci-express-software ( Win10 Auto Installation Program (NDIS) vagy Win11 Auto Installation Program (NetAdapterCx) természetesen oprendszertől függően). Realtek chip van az ASUS kártyán, tehát ez tökéletes lesz hozzá, az ASUS sajnos a saját oldalán nem frissíti a drivert... Nagyon köszi! Frissítettem a hálókártyát, sajna nem lett jobb a helyzet. Letöltöttem az általad javasolt sebességmérő alkalmazást, az eredmény siralmas! :-( Idézet Link kommenthez Megosztás más oldalakon More sharing options...
0 tuto558 Posztolva: 2022. október 16. Megosztás Posztolva: 2022. október 16. 3 órája, Seemann írta: Nagyon köszi! Frissítettem a hálókártyát, sajna nem lett jobb a helyzet. Letöltöttem az általad javasolt sebességmérő alkalmazást, az eredmény siralmas! :-( Szia, Csak hogy biztosan ki lehessen zárni a hálókártya hibát, próbáld meg átdugni az utp-t az alaplapi 1 gigás portba, és úgy mérni, illetve ha van másik gép(akár notebook) akkor azon is futtatni egy speestest-et, hátha. Valamint ha van akármilyen vírusirtó a gépen/gépeken, vagy ha esetleg VPN-t használsz, azokat teljes egészében kapcsold ki a méréshez, nekem volt hogy vírusirtó lassította be. Idézet Link kommenthez Megosztás más oldalakon More sharing options...
0 tuto558 Posztolva: 2022. október 16. Megosztás Posztolva: 2022. október 16. 3 órája, Seemann írta: Köszi, holnap megpróbálom. Kábelt is cserélek, hátha ... Van laptop-om is, azon mértem wifi-t (5 GHz), gyalázatos sebesség volt, de újra megpróbálom most már azonos programmal wifi-n is és kábellel is. Ami hihetetlen, hogy Androidos telefonomon 860 / 627-et mértem. Gondolom ez nem lehet a valóság. Androidos készüléken is a speedtest applikációval nézted? (Play áruházból szintén letölthető.) Ha igen, akkor az elvileg valós értéket kellene mutasson és erősítené a gyanút hogy a gépen nem jó valami (hálókártya/vírusirtó/kábel/..) Idézet Link kommenthez Megosztás más oldalakon More sharing options...
0 uzman Posztolva: 2022. október 17. Megosztás Posztolva: 2022. október 17. 10 órája, Seemann írta: Köszi, holnap megpróbálom. Kábelt is cserélek, hátha ... Van laptop-om is, azon mértem wifi-t (5 GHz), gyalázatos sebesség volt, de újra megpróbálom most már azonos programmal wifi-n is és kábellel is. Ami hihetetlen, hogy Androidos telefonomon 860 / 627-et mértem. Gondolom ez nem lehet a valóság. Szerintem wifin ez a sebesség teljesen rendben van Idézet Link kommenthez Megosztás más oldalakon More sharing options...
0 Seemann Posztolva: 2022. október 17. Szerző Megosztás Posztolva: 2022. október 17. 17 órája, tuto558 írta: Szia, Csak hogy biztosan ki lehessen zárni a hálókártya hibát, próbáld meg átdugni az utp-t az alaplapi 1 gigás portba, és úgy mérni, illetve ha van másik gép(akár notebook) akkor azon is futtatni egy speestest-et, hátha. Valamint ha van akármilyen vírusirtó a gépen/gépeken, vagy ha esetleg VPN-t használsz, azokat teljes egészében kapcsold ki a méréshez, nekem volt hogy vírusirtó lassította be. Mindent megpróbáltam, ha valami hibás, csak a Telekom router lehet. Hívtam a 1414-et, leválasztották, majd újra felcsatlakoztatták a routert. Az internet zöld LED továbbra is villog. Az ügyintéző is azt mondta mint a szerelő, hogy ekkor keresi a kapcsolatot. Méretett velem sebességet a beavatkozás után. Mértem Store-ból letöltött applikációval és a speedtest.net felületen böngészőből. Hatalmas eltérést tapasztaltam. Akkor most melyik igaz? Ha a speedtest.net, akkor tulajdonképpen elégedett lehetek, ha az app, akkor viszont nagyon nem jó. Idézet Link kommenthez Megosztás más oldalakon More sharing options...
0 Farcery Posztolva: 2022. október 21. Megosztás Posztolva: 2022. október 21. Üdv! Csatlakoznék OP-hoz. Ugyan az a csomag, cat7 és Marvell AQC111C 5GbE. F@st 5670 internet led zölden villog. Sebbesség rendben viszont, weboldalak megnyitása, tartalom böngészés kegyetlen lassú, valamikor a 1080p-s youtube videó sem tud folyamatosan lejátszani beakad pufferbe. Nincs torrent vagy steam, sem rengeteg wifi eszköz. Nekem is a csúnya zölden villogó internet led lehet a probléma? Nem nagyon piszkálotam DNS beállitásokat routeren, minden kb alapon van ahogy a szerelők beépitették. Idézet Link kommenthez Megosztás más oldalakon More sharing options...
0 Farcery Posztolva: 2022. október 21. Megosztás Posztolva: 2022. október 21. (szerkesztve) 9900k, 2080ti, 32gb ram, 2tb m2 samsung. Szerkesztve ekkor: 2022. október 21. Szerkesztő: Farcery Idézet Link kommenthez Megosztás más oldalakon More sharing options...
0 Seemann Posztolva: 2022. október 23. Szerző Megosztás Posztolva: 2022. október 23. Ekkor: 2022. 10. 21. at 20:59, Farcery írta: Üdv! Csatlakoznék OP-hoz. Ugyan az a csomag, cat7 és Marvell AQC111C 5GbE. F@st 5670 internet led zölden villog. Sebbesség rendben viszont, weboldalak megnyitása, tartalom böngészés kegyetlen lassú, valamikor a 1080p-s youtube videó sem tud folyamatosan lejátszani beakad pufferbe. Nincs torrent vagy steam, sem rengeteg wifi eszköz. Nekem is a csúnya zölden villogó internet led lehet a probléma? Nem nagyon piszkálotam DNS beállitásokat routeren, minden kb alapon van ahogy a szerelők beépitették. Szia! Ennyit a sebességmérésről. Amit mértél, az már a hihetetlen kategória, és mégis problémát tapasztalsz. Az én méréseim sokkal rosszabb eredményt mutattak, de úgy őszintén a napi használatban nem vettem észre semmit. (Amikor unokáim 3 db laptoppal, és egy asztali géppel egyidejűleg játszottak, na akkor panaszkodtak a sebességre :-), de ezt nem veszem hibának!) Azért kezdtem kutakodni, mert bosszant, hogy egy nagy csomagot fizetek, de nem kapom meg az elvárt szolgáltatást. Idézet Link kommenthez Megosztás más oldalakon More sharing options...
0 Sunyix Posztolva: 2023. február 23. Megosztás Posztolva: 2023. február 23. (szerkesztve) Sziasztok. Tegnap kötötte be a Telekom az optikát. 1Gbit/1Gbit. Wifi-vel 910/950. Ami teljesen jó. Kábelen viszont siralmas. 80/80. Nekem is villog az internet led. Megkérdezhetem mi lett a megoldás? Több kábelel is próbáltam és újra is indítottam többször. Szerkesztve ekkor: 2023. február 23. Szerkesztő: Sunyix Idézet Link kommenthez Megosztás más oldalakon More sharing options...
0 milán18 Posztolva: 2023. május 29. Megosztás Posztolva: 2023. május 29. . Idézet Link kommenthez Megosztás más oldalakon More sharing options...
Kérdés
Seemann
Sziasztok! A routeren az internet kapcsolatot jelző zöld LED szinte állandó jelleggel villog. Gigaerős Net 2000/1000 csomagom van.
A sebesség sem meggyőző, általában 850/300 Mb/s körüli értéket mérek. Mi lehet a gond, hova forduljak?
Link kommenthez
Megosztás más oldalakon
21 válasz erre a kérdésre
Ajánlott posztok
Csatlakozz a közösséghez!
Posztolhatsz regisztráció előtt is. Ha már van regisztrációd, jelentkezz be itt.