Ugrás a tartalomhoz
  • 14

Cloudflare - Magyar Telekom nemzetközi peering


alienhun11

Kérdés

Sziasztok!

Ismét "elromlott" a nemzetközi peeringje a telekomnak a CloudFlare felé, érdekes hogy a legnagyobb magyar Telco cég nem képes a BIX-be routolni be az egyik legnagyobb CDN forgalmát. Főleg úgy, hogy rengeteg magyar weblap is cloudflare-en "él". 

A DTAG cső szinte megint fullra van telítve, 50% PL-al. Nem lehetne rendezni végre a peeringet nemzetközi irányba, ha már ténylegesen oda kéne kimenni a forgalomnak? 

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • Válaszok 435
  • Létrehozva
  • Utolsó válasz

A legnépszerűbb tartalomgyártók a témában

A legnépszerűbb tartalomgyártók a témában

Posztolt képek

Ajánlott posztok

  • 0
3 órája, Telekom szakértő írta:

Szia patrik.2199, sziasztok! Kollégáink továbbra is keresik a megoldást a jelzett problémára ezért egyelőre a türelmeteket szeretnénk kérni. ^Gabriella

Mezei felhasználók hol tudják benyújtani a kárigényt amibe a VPN kerül, hogy használni tudják bármire is a netet minden délutántól késő estig?

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 0
11 perce, Slash86z írta:

Sajnos Nálam is ez van kb 2 hónapja.Esténként nem tudok egy jót Apex-et tolni.De dota 2 ben is ugyan ez van eu west régióban.Packet loss vagy magas ping vagy is-is vártam hátha megjavul mert elötte 2 évig semmi gond nem volt.

11 perc alatt mennyit romlik:
 

Tracing route to one.one.one.one [1.1.1.1]
over a maximum of 30 hops:

  1     1 ms     1 ms     1 ms  192.168.1.1
  2     3 ms     3 ms     3 ms  lo1.bsr3-kobanya.net.telekom.hu [145.236.238.140]
  3     4 ms     4 ms     4 ms  84.1.67.136
  4     4 ms     4 ms     3 ms  81.183.3.105
  5     9 ms     9 ms     9 ms  80.157.206.192
  6    10 ms     9 ms     9 ms  vie-sb6-i.VIE.AT.NET.DTAG.DE [217.239.41.142]
  7    11 ms     9 ms     8 ms  80.156.160.221
  8    20 ms     *        *     if-bundle-12-2.qcore2.fnm-frankfurt.as6453.net [195.219.25.30]
  9    21 ms    20 ms    19 ms  if-ae-55-2.tcore2.fnm-frankfurt.as6453.net [195.219.87.56]
 10   108 ms   107 ms   105 ms  162.158.84.55
 11    62 ms    67 ms    69 ms  one.one.one.one [1.1.1.1]

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 0

Kezd mostmár nálam is elszakadni a cérna! 28 éve vagyok előfizető, de még az 512k-s ADSL-en sem laggoltam ennyire, mint az optikán!

Este 6 után kb. lehetetlen online játszani:

image.png.3205198bde01a4cc4446c20bd6fbb8a7.png

Nem tudom, ez ugyanaz a probléma-e, mint a CF, mindenesetre lehetséges, hogy a 29. évet már nem ennek a szolgáltatónak fizetem...🤢

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 0
1 órája, patrik.2199 írta:

Az AWS is már egy ideje problémás Telekom hálózatból. Supercell játékokkal (pl. Clash of Clans) tapasztaltam. Németországban is akad emiatt a játék természetesen a DTAG miatt. Valamiért ezt is kiviszik USA-ba...

Teljesen ***** a routing logikájuk. Én is pont azon gondolkozom, hogy miért küldik ki a forgalmat Amerikába? Teljesen kigyilkolják ezzel az amerikai sávszélességet. Elértünk oda, hogy fullosan rossz az ÖSSZES nemzetközi irány... Nem javul romlik.

És már ott tartunk hogy üresen 140ms a ping, de már egy 2 mbites terhelés mellett 500-600 ms (és nem nem a gépem rossz) 

Ma annyira rossz, hogy 1 Gb-ra 130 órát ír a gép!!! SZÁZHARMINC ÓRA!

15-20%-os csomagvesztés és Németországba 1 Mbit;  Amerikába 60 kbps!
ISDN-el annó ment a fix 100-120 kbps!


Telekom:
Tracing route to 444.hu [104.26.2.82]
over a maximum of 30 hops:

  1     1 ms     1 ms     1 ms  192.168.1.1
  2     3 ms     3 ms     3 ms  lo1.bsr3-kobanya.net.telekom.hu [145.236.238.140]
  3     4 ms     4 ms     4 ms  81.183.246.1
  4     4 ms     4 ms     4 ms  81.183.3.89
  5     9 ms    13 ms     9 ms  80.157.206.192
  6    10 ms     8 ms     9 ms  vie-sb6-i.VIE.AT.NET.DTAG.DE [217.239.41.198]
  7     9 ms     8 ms     7 ms  80.156.160.221
  8     *       20 ms     *     if-bundle-12-2.qcore2.fnm-frankfurt.as6453.net [195.219.25.30]
  9     *        *        *     Request timed out.
 10   336 ms   320 ms   319 ms  162.158.92.4
 11   234 ms   236 ms   235 ms  104.26.2.82

Trace complete.


így néz ki normálisan másik szolgáltatónál:
Tracing route to 444.hu [104.26.2.82]
over a maximum of 30 hops:

  1    <1 ms    <1 ms    <1 ms  10.44.0.1
  2     1 ms    <1 ms    <1 ms  <<mask>>
  3     1 ms     1 ms     1 ms  be10-3867.rtr3.vh.hbone.hu [195.111.98.83]
  4     1 ms     1 ms     1 ms  hge0-0-0-5.core2.vh.hbone.hu [195.111.113.135]
  5     1 ms     1 ms     1 ms  hge0-4-0-3.rtr1.vh.hbone.hu [195.111.100.81]
  6     1 ms     1 ms     1 ms  hungarnet-ias-geant-gw.bud.hu.geant.net [83.97.88.81]
  7     1 ms     2 ms     1 ms  cloudflare.bix.hu [193.188.137.27]
  8     1 ms     1 ms     1 ms  104.26.2.82

Trace complete.


Eljött az idő, hogy az összes tech újságnak és minden érintett nagy felhasználónak elküldöm ezt az oldalt.... Kifli, foodora, telex, 444.hu, hogy telekom hálózatból nem elérhetőek esténként, meg néhány tech újságnak... Hátha írnak az ügyfelek 4 hónapos kálváriájáról. 

Nekem is megrendelve az új szolgáltatás, amint bekötik megy a lemondás.

Szerkesztve ekkor: Szerkesztő: RViktor
Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 0
10 perce, patrik.2199 írta:

Lassan már nem lesz olyan oldal/szolgáltatás/játék, amit lehetne a Telekomnál használni este a DTAG miatt…  Nem csodálom, hogy senki nem akar peeringelni velük, 4x drágább elvileg mint a többi… https://telekomhilft.telekom.de/t5/Festnetz-Internet/Peering-Routing-zu-Cloudflare-immer-wieder-extrem-schlecht/td-p/6766121

Ezt írtam én is sajnos kell a pénz... Ezért nem akarják a BIX-et, mert ott ingyen kéne átvenni az adatot.
Eljutunk oda mint Dél-Kórea, ahonnan sorra vonulnak ki a szolgáltatók (An Update on Twitch in Korea) vagy rontják a minőséget.
Az ügyfelek sokat bírnak... ja lassú ez van, de ma nem működik...

Amúgy számoljátok ki mennyit fizetnek a nemzetközi sávszélességért, lehet megérné nem Amerikába küldeni az adatot, még úgy is, hogy Magyarországon nem kaptok érte pénzt.

Szerkesztve ekkor: Szerkesztő: RViktor
Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 0
2 perce, Will írta:

  

Köszönjük, a tájékoztatást, habár úgy gondolom, hogy egy részletesebb tájékoztatás kijárna, tekintettel arra, hogy egy elhúzódó problémáról van szó, amely nem csak néhány felhasználót érint.

  • Mikorra várható bármiféle megoldás a problémára?
  • Milyen konkrét lépések történtek eddig a probléma megoldása érdekében, és ezek milyen stádiumban vannak?
  • A Magyar Telekom képes-e egyedül megoldani ezt a problémát, vagy más felek engedélyére, közreműködésére is szükség lenne, ha igen, akkor milyen stádiumban van ez?

A fő lényeg, hogy nem teljesen értem, miért kellene elfogadnunk egy ilyen mértékű problémánál azt a választ, hogy "Illetékes munkatársaink hosszabb ideje - és jelenleg is - foglalkoznak a jelzett problémával.". Egy ilyen kaliberű cégtől elvárható lenne egy pontosabb tájékoztatás arról, hogy miért alakult ki az adott probléma, és mit tettek az előrelépés érdekében.

Nem tudom, hogy a fórum felhasználóinak igazat lehet-e adni, de az biztos, hogy kellő szkepticizmussal kell kezelni őket, de nagyrészt ésszerűnek tűnik, amit írnak legalábbis a véleményem szerint. Mivel eddig nem kaptam konkrét tájékoztatást ezzel kapcsolatban, kénytelen vagyok hinni nekik. Örülök, hogy ha legalább a cég nem is, de a magánemberek foglalkoznak ezzel a problémával.

Miért a felhasználóknak kell jelentenie a cloudflare felé, hogy a Magyar Telekomnál nincs megoldva normálisan a routing, miközben az összes többi szolgáltatónál tökéletesen működik a cloudflare hálózata?

Miért a felhasználóknak kell jelentenie a Cloudflare felé, hogy a Magyar Telekomnál nincs megoldva normálisan a routing, miközben az összes többi szolgáltatónál tökéletesen működik a Cloudflare hálózata? Természetesen előfordulhat, hogy a probléma a Cloudflare-nél van, de az eddigi adatok alapján 98%-ban elmondható, hogy nem.

Ha pedig ez így lenne, szerintem elvárható erről egy konkrét cáfolat, ami konkrétan alátámasztja ennek ellentétét. 

 

Hová gondol uram.Mr és Mrs Copy Paste-nek komoly cégnél nincs idelye ilyesmire most is csak hátráltatjuk szegényeket a munkavégzésben azzal hogy tele köpködjük a forumot. "Illetékes munkatársaink hosszabb ideje - és jelenleg is - foglalkoznak a jelzett problémával." 2 hónapja nem kapnak fizetést  vagy mégis mi a probléma.Ez nem tályékoztatás.Ez mellébeszélésnek hívják. Várjuk a csodát mint kristus eljöveltelét?Imádkozni a telekomhoz hogyan kell?

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 0

A Cloudflare is:
Tracing route to one.one.one.one [1.1.1.1]
over a maximum of 30 hops:

  1     1 ms     1 ms     1 ms  192.168.1.1
  2     3 ms     3 ms     3 ms  lo1.bsr3-kobanya.net.telekom.hu [145.236.238.140]
  3     4 ms     3 ms     3 ms  81.183.246.61
  4     4 ms     4 ms     3 ms  81.183.1.5
  5     *        *        *     Request timed out.
  6     7 ms     6 ms     7 ms  80.156.160.221
  7     *       18 ms     *     if-bundle-12-2.qcore2.fnm-frankfurt.as6453.net [195.219.25.30]
  8    19 ms    18 ms     *     if-ae-55-2.tcore2.fnm-frankfurt.as6453.net [195.219.87.56]
  9   133 ms   134 ms   118 ms  162.158.108.4
 10   113 ms   118 ms   111 ms  one.one.one.one [1.1.1.1]

Trace complete.

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

Csatlakozz a közösséghez!

Posztolhatsz regisztráció előtt is. Ha már van regisztrációd, jelentkezz be itt.

Vendég
Válaszolj a kérdésre...

×   Formázással együtt illesztetted be a tartalmat.   Formázás eltávolítása

  Only 75 emoji are allowed.

×   A linkedet automatikusan beágyaztuk.   Linkként mutatás

×   Az előző tartalmat tároltuk. .   Itt törölhetsz

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Új...