Ugrás a tartalomhoz
  • 1

Telekom internet packet loss


SafranyFerenc86

Kérdés

Sziasztok!

Segítséget szeretnék kérni a következő gondommal kapcsolatban. Egy héttel ezelőtt elkezdett a Telekomos internetem rakoncátlankodni. Először multiplayer játékok közben vettem észre packet lossra utaló jeleket, majd Skypeon is elkezdett szakadozni a videohívás és a böngészőben is volt, hogy lassan töltöttek be a weboldalak, vagy el sem tudtam őket érni. A háztartásban az összes internetre csatlakozó eszközt érintette a gond, ha kábelesen voltak csatlakoztatva az internete, ha Wi-Fi-n keresztül. Volt, hogy az IPTV is szinte használhatatlan lett, csatornaváltáskor kimerevedett a kép, a csatornaváltó menü elkezdett tölteni, majd 1-2 perc múlva váltott csatornát.

Gyorsan előkaptam a pingplottert megnézni, hogy hol lehet a hiba és a mérések eredménye mindig az volt, hogy a 2. hoptól kezdve végigment a packet loss, bármelyik weboldalt ellenőriztem. A sima Windows parancssoros pingeléssel is látható a csomagvesztés. Többször próbáltam áramtalanítani és újraindítani a digitális elosztót, de a probléma folyamatosan visszajött. Másnap felhívtam az ügyfélszolgálatot, hogy bejelentsem a problémát. Az ügyfélszolgálatos azt mondta, hogy ők nem érzékelik a problémát de újraindította a digitális elosztót. A packet loss sajnos visszatért, majd kaptam egy SMS-t, hogy kiküldik a szerelőt, hogy kicserélje a kb. 2 éves D-Link elosztót egy Sagemcom F@st 3686-ra.

Fél napig jó volt a kapcsolatom, de sajnos azt vettem észre, hogy időközönként gondol egyet az egész, visszatér a csomagvesztés és ismét használhatatlan az internetem, majd 20-40 perc múlva olyan hirtelenséggel el is tűnik. Mivel nem fix időközönként tapasztalom a problémát nem tudom hogyan lehetne jelezni az ügyfélszolgálat felé a gondot. Ha ki is küldenek egy szerelőt, hogy nézze meg a problémát személyesen, nincs rá garancia, hogy pont akkor lesz csomagvesztés a hálózaton.

Mellékeltem egy-egy képet a tegnapi és a mai pingplotter mérésről.

 

20171028.png

20171029.png

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • Válaszok 82
  • Létrehozva
  • Utolsó válasz

A legnépszerűbb tartalomgyártók a témában

A legnépszerűbb tartalomgyártók a témában

Posztolt képek

Ajánlott posztok

  • 2

Ez egyre jobb, lassan visszafejlődik odáig, hogy egész nap csomagveszteség van. Talán azért kezd ennyire behülyülni az egész, mert alacsonyabb a hőmérséklet kint?

Pingeltem a CMTS-t 10 percig a kábelmodemmel is a Diagnosztika fülön, azon is ugyanúgy van csomagveszteség.

Mindenesetre a letöltési jelszintek is elég biztatóak.

jelszint.png

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 1

Kezdésnek a visszirányt kéne rendbe rakni de sürgősen. 26-42 közt mozog a jelszint amit az ügyfelek kapnak. Utca vége fele egy fokkal jobb a helyzet, 26 hsz nél van egy erősítő  de az se valami fényes. Folytatásnak az előre irányt is szintezni kéne, -11- 14 alsó frekiken 34snr vicc..

Igen látok csomagvesztést ....  Szerintem mivel ilyen extrém tré jelszintek vannak az utcába ez okozza  a bajt. De szinte 100%-ban biztos hogy valami kis területet érintő hiba, már csak azért is mert ha sok embert érintene már rég verné a T-t a fél város.  

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 1

Köszönöm szépen még egyszer, hogy ránéztél a dologra.

Szerinted mit tudnék tenni ez ügyben? Hívjam fel immáron tizenikszedik alkalommal az ügyfélszolgálatot és megkérdezzem őket, hogy mikor javítanák már ki a vonalat az utcában és reménykedjek, hogy nem megint valami kamujavításban fogok részesülni?

Tavaly decemberben egyszer már állítólag végigellenőrizték a vonalat az utcában, de ezek szerint vagy megint megette a fene az egészet, vagy nem lett megcsinálva rendesen.

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 1
5 órája, anonymus írta:

Kérek egy mt  számot vagy,  vagy efi nevet vagy modem mac címet -ben.  Egyeztetek a mérnökségel kaptam egy halvány igéretet. Illetve hogy kb mikor van hiba minden nap, két naponta kb hánykor.

Nagyon szépen köszönöm, megírtam mindent. Ha kell még részletesebb leírás is, akkor szólj, esetleg tudok még mellékelni régebbi méréseket is, ha szükség lenne rá.

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 1
5 órája, SafranyFerenc86 írta:

Ez egyre jobb, lassan visszafejlődik odáig, hogy egész nap csomagveszteség van. Talán azért kezd ennyire behülyülni az egész, mert alacsonyabb a hőmérséklet kint?

Pingeltem a CMTS-t 10 percig a kábelmodemmel is a Diagnosztika fülön, azon is ugyanúgy van csomagveszteség.

Mindenesetre a letöltési jelszintek is elég biztatóak.

jelszint.png

Előre irányba borzalmasan erős a jel 10dBmV fölé nem engedném. A visszirányod meg minimum 40dBmV-ra felkélne húzni.

Írj egy címet amit pingelhetek megnézem van -e csomagvesztés nálam a Telekomos hálózaton (egy városban lakunk :) ) és megnézem a 3 betűs szolgáltató hálózatán is. :)

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 1
8 órája, Roli82 írta:

Előre irányba borzalmasan erős a jel 10dBmV fölé nem engedném. A visszirányod meg minimum 40dBmV-ra felkélne húzni.

Írj egy címet amit pingelhetek megnézem van -e csomagvesztés nálam a Telekomos hálózaton (egy városban lakunk :) ) és megnézem a 3 betűs szolgáltató hálózatán is. :)

Igazából mindegy mit pingelek, volt, hogy egyszerre több címet is pingeltem, és mindenhol ott volt a csomagveszteség.

Mindenesetre főleg ezeket szoktam pingelni: 8.8.8.8, www.index.hu, login.p1.worldoftanks.eu, login.p2.worldoftanks.eu meg a 10.226.224.1IP-jű hopot, ahonnan ered a csomagveszteség.

Most épp nincs csomagveszteség, de tegnap napközben véletlenszerűen 20-30 percekre gyengélkedett és este18:00-22:30 között 5-10% csomagveszteség megvolt. Mellékeltem a jelenlegi jelszinteket is.

 

jelszint2.png

Szerkesztve ekkor: Szerkesztő: SafranyFerenc86
Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 1

A másik szolgáltató eszközéről indítva ezek az eredmények születtek.

--- 8.8.8.8 ping statistics ---
500 packets transmitted, 500 packets received, 0% packet loss
round-trip min/avg/max = 10.000/11.040/30.000 ms

--- 194.143.245.39 ping statistics ---
500 packets transmitted, 500 packets received, 0% packet loss
round-trip min/avg/max = 10.000/10.820/40.000 ms

--- 92.223.1.102 ping statistics ---
500 packets transmitted, 500 packets received, 0% packet loss
round-trip min/avg/max = 20.000/22.220/50.000 ms

--- 92.223.20.49 ping statistics ---
500 packets transmitted, 500 packets received, 0% packet loss
round-trip min/avg/max = 20.000/41.440/100.000 ms

--- 10.226.224.1 ping statistics ---
500 packets transmitted, 0 packets received, 100% packet loss

Telekomosat később tudom megnézni, mert jelenleg fejlesztői eszközön lógok Telekom részen.

Szerkesztve ekkor: Szerkesztő: Roli82
Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

Csatlakozz a közösséghez!

Posztolhatsz regisztráció előtt is. Ha már van regisztrációd, jelentkezz be itt.

Vendég
Válaszolj a kérdésre...

×   Formázással együtt illesztetted be a tartalmat.   Formázás eltávolítása

  Only 75 emoji are allowed.

×   A linkedet automatikusan beágyaztuk.   Linkként mutatás

×   Az előző tartalmat tároltuk. .   Itt törölhetsz

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Új...