benztown

Peering probléma Budapest - Frankfurt

Kérdés

Már napok óta ez megy +/- 18:00 és 23:00 között.

81.183.3.xxx (5. hop) tartómányig minden rendben kb. 20 ms. De onnan németbe, kimondottan Frankfurtba (DE-CIX) megugrik kb. 120 ms-el így egész nyugatra ~250ms RRT-m van. A 20-40% packet loss-rol nem is beszélve. 

5483 Magyar Telekom Nyrt. AS-MAGYARTELEKOM Selective (de-cix weblapja) szóval telekom is ide csatlakozik.

PL: 

scmfra21-cg-0-0-1-1.qsc.de [87.234.14.160]

pr01.eqfr5.blizzardonline.net [80.81.195.26]

fra020isp005.versatel.de [80.81.193.80]

et-7-0-0.cr-polaris.fra1.core.heg.com [80.81.192.239]

stb. stb. 

mind 6. hop és mind Frankfurt. Keletre, belföldön nincs gond. De mivel szinte egész nyugat FFM-en keresztül megy, már zavaros egy kicsit.

1414-est nem akartam hívni és a szerencsétlen csajszinak peering meg traceroute-rol magyarázni.

Tudom hogy ez nem egy "áramtalanítsa routerét" probléma, azért gondoltam hátha van itt valaki aki oda tudja ezt továbbítani ahova kéne. 

Múltban már voltak ilyenek de mindig csak egy napig tartott majd csend volt. De ez már hétfö óta megy. 

Elöre is köszönöm.

Robi

Bejegyzés megosztása


Link a bejegyzéshez
Megosztás más oldalakon

51 válasz erre a kérdésre

1 hour ago, SafranyFerenc86 said:

Csókolom!

Félve kérdezem, hogy megint peering probléma van? Twitch nézhetetlen, a játékokban olyan packet loss (nem, ez most nem az én magán problémás packet lossom) van, hogy öröm nézni.

Valami van, mert kb 1 hete ez minden napos dolog. Twitch csak 360, jobb esetben max 480p-be nézhető (ha ezt nézhetőnek lehet nevezni).
Nem T-s ügyfeleknek meg tökéletesen megy.

Bejegyzés megosztása


Link a bejegyzéshez
Megosztás más oldalakon

Csókolom!

Félve kérdezem, hogy megint peering probléma van? Twitch nézhetetlen, a játékokban olyan packet loss (nem, ez most nem az én magán problémás packet lossom) van, hogy öröm nézni.

Bejegyzés megosztása


Link a bejegyzéshez
Megosztás más oldalakon

Nektek csak alkalomszerűen van ez a problémátok? Szerencsések vagytok.

Mikor ki költöztünk ide falura, minden rendben volt, 50-60 ping volt játékban, semmi lag.
Aztán puff, ping 200  de a leütéseket nagyjából 1000 alatt regisztrálja.

Aztán teltek múltak a hónapok, elhatározta a család hogy benevez egy gyorsítóra.
Puff, ping vissza esett normális értékre.  Aztán pár hónap múlva ismét 200-as ping.
Ami azóta is (1 év) úgy van. Ez akkor sem változik ha a gyorsító funkció nem megy.

Annak idején fel is hívtam őket, akkor azt mondta nekem akivel beszéltem, a pingre nincs garancia szal ez van.

Aztán most mikor megint nem volt net nálunk egy pár napra, mert vagy tv vagy net kapcsolattal szinte minden hónapban gond van.
Kijavították a hibát, majd bepróbálkoztam ismét. Ide oda kapcsolgattak amíg végül egy hozzáértőhöz került a dolog.

Ő mondot nekem sok mindent, nat-olt ip, biztosan kint németországban van a gond blabla.

Meg a tesója amúgyis wow-ozik és neki is szokott olyan lenni hogy sokszor újra kell csatlakozni hogy kikerüljön egy bizonyos hubot.

De ha én nem tudom bizonyítani hogy a telekom hálózata a ludas, ők ezt nem tudják felvenni hiba bejelentésnek, lépjek kapcsolatba a játék üzemeltetőjével.

Írtam a gameforge-nak , de hát ők pont les***** hogy nekem mi a gondom. Amúgy sem értenek semmihez a supportjuknál.
Írtam a decix-nek is, hiszen az ő szerverük a következő, az utolsó Magyar IP után.

Ők azt mondják hogy "mi vagyunk a legpöpecebb cég európában, itt oszt ugyan nincsen gond".

Tehát mindenki a másikra mutogat, nem is történik semmi.

Azért az röhejes hogy ha a telefonomról megosztom a netet usb-vel, valamint pingzapper-en keresztül csatlakozok a játékhoz, tökéletesen játszható. A válaszidő pedig negyede a vezetékes net-nek.

Ez az egy hátránya van annak hogy falura költöztem.
Vissza sírom a digis netet.
 

Bejegyzés megosztása


Link a bejegyzéshez
Megosztás más oldalakon

Sziasztok, mivel látom sok embernek feltűntek ezek a problémák, gondoltam hozzátok fordulok segítségért. Az én problémám ha bár nem ez de következhet ebből. Körülbelül 1 hónapja kezdődött. Xbox-al játszom, Battlefield 1 és kidobál a szerverről úgy átlagban óránként egyszer. Van hogy semmi probléma nincs 3 óráig majd rákezd és 1 óra alatt 4szer kidob. Feltételezésem szerint szakadás, mivel az xbox live-ról is kiléptetet. Természetesen ha ránéznek távolról, akkor minden rendben van, ami nem csoda ha 1 szer jelentkezik átlagban. Ami eddig történt, azaz hogy kicserélték a routert, én pedig ideiglenesen kicseréltem a switchet, ami a router után van kötve, ugyanúgy jelentkezett a hiba.UpnP rendben a NAT open. Nálam minden kábellel van összkötve, tehát nem wifi. Rettentően furcsa, mivel a néha magas ping ellenére soha nem volt ilyen jellegű problémám, tehát legalább a kapcsolat stabil volt. Sajnos más programot, vagy PC-t nem használok, aminek a müködésében ez a másodperces szakadás problémát okozna.

Előre is köszönöm ha valaki tudna valamit javasolni.

Bejegyzés megosztása


Link a bejegyzéshez
Megosztás más oldalakon

Hali, egy ideje nincs gond, de láttunk már ilyet, aztán megint összedőlt sajnos, de azért remélem hogy nem fog. :)

Bejegyzés megosztása


Link a bejegyzéshez
Megosztás más oldalakon

Sziasztok!
Egy ideje én jónak látom. Ti? Nálatok is megoldódott azóta a probléma?

Bejegyzés megosztása


Link a bejegyzéshez
Megosztás más oldalakon

Más tapasztalta úgy, mintha visszatért volna a probléma tegnap késő délután óta? Nem tudom eldönteni, hogy egy adott játékkal van a probléma, vagy megint a peeringgel van a gond.

Bejegyzés megosztása


Link a bejegyzéshez
Megosztás más oldalakon

Kábelen semmi packet loss,  most megnéztem de lag spike van ha rajta van több kliens (és hirtelen forgalmat generál), sajnos ez a DSL átka. Majd megnézem hátha tudok kezdeni QoS-sel valamit, de nem sokat remélek.

Bejegyzés megosztása


Link a bejegyzéshez
Megosztás más oldalakon

Ha megoldható ideiglenesen hogy UTP kábellel csatlakozz a routerre, úgy indíts egy új mérést és akkor kizárhatjuk a wifit mint gond.

Bejegyzés megosztása


Link a bejegyzéshez
Megosztás más oldalakon

Igen, wifit használok, de csak az egyik helyen DSL a net, a másik helyen DOCSIS. Elvileg mindkettő elég izmos router, és amin ma mértem más nem tartózkodott a házban, másik wifi eszközök nem zavarhattak be, szóval lehetséges, hogy a WLAN kártyám a ludas?

Bejegyzés megosztása


Link a bejegyzéshez
Megosztás más oldalakon

Az átlag latency rendben van, de óriási tüskék vannak már a routeredtől kezdve, wifit használsz és ez DSL?

Bejegyzés megosztása


Link a bejegyzéshez
Megosztás más oldalakon

Na, MTR-tool-lal következőt kaptam egy kb. 5 perces teszt alatt.

mtr.PNG

 

A legalsó IP az EUNE szerver IP. Viszont szerintem az a 2% packet loss nem okozhat ennyi lag-ot a játékban, vagy tévedek? Ott úgy tűnik mintha állandóan lenne "packet loss".

Bejegyzés megosztása


Link a bejegyzéshez
Megosztás más oldalakon

Pingeld meg a szervert az MTR toollal amit feljebb linkeltem, hagyd futni 3-4 percig, esetleg játék közben. Ha az sem mutat problémát akkor részemről totál passz. Ha mutat akkor prezentáld az eredményt az ügyfélszolgálatnak.

Bejegyzés megosztása


Link a bejegyzéshez
Megosztás más oldalakon

Nem tudom akkor mi lehet a gond. Három egymástól független  Telekom előfizetésnél pedig előfordul a hiba :/ Hozzátenném, hogy EUNE szerveren játszunk. Egyik barátom is szintén tapasztalja még. Azt furcsállom, hogy ha pingelem a szervert akkor nem mutatja packet loss jelét, de ha játékban vagyok akkor egyértelmű jelei vannak: nem regisztrálja a leütéseket, néha össze vissza driftel a karakter. 

Bejegyzés megosztása


Link a bejegyzéshez
Megosztás más oldalakon

Khm minden este játszok :) nálam okés minden

Bejegyzés megosztása


Link a bejegyzéshez
Megosztás más oldalakon

Szia, ezzel a konkrét problémával én már kb. 1 hete nem találkoztam. Mivel korábban ez mindenkit érintett, szerintem nálad valami más gáz van, csak a 1414 fog tudni segíteni.

Bejegyzés megosztása


Link a bejegyzéshez
Megosztás más oldalakon

Lassan egy hónapos a hiba, de még mindig jelen van, sőt egyre több packet loss van.  Ráadásul egész nap. League of legends már-már játszhatatlan kategória telekomos nettel. Tényleg nem lehet semmit tenni ez ellen?

Bejegyzés megosztása


Link a bejegyzéshez
Megosztás más oldalakon

A jó hír az, hogy végre működik ez az online form:

https://www.telekom.hu/lakossagi/ugyintezes/elerhetosegek/internetes/online-uzenet

Ha érint ez a probléma, javaslom hogy küldd el a részletes leírást, ha tudsz mellé MTR logot produkálni mégjobb.

Windowsra MTR: 
https://github.com/White-Tiger/WinMTR/releases             (WinMTR-v100-static.zip)

Linuxosoknak szerintem nem kell útmutató.

Bejegyzés megosztása


Link a bejegyzéshez
Megosztás más oldalakon

nálam 10% packet loss van, de a válaszidő 80 helyett csak 40-re emelkedett 30-ról... azért még nem bontanám a pezsgőt :D

Bejegyzés megosztása


Link a bejegyzéshez
Megosztás más oldalakon

jelenleg csak enyhén emelkedett a ping.  packet loss van de nem olyan mint ez elmult napokon. csak nem jobbulást tapasztalok?

Bejegyzés megosztása


Link a bejegyzéshez
Megosztás más oldalakon

Szerintem még hivatalosan nem tudnak erről a problémáról, ahhoz a Telekom fórum kevés.

Bejegyzés megosztása


Link a bejegyzéshez
Megosztás más oldalakon

Hozz létre egy fiókot vagy jelentkezz be a kommenteléshez

Ahhoz, hogy kommentelhess, tagnak kell lenned.

Fiók létrehozása

Hozz létre a közösségünkben egy új fiókot. Igazán egyszerű!


Új fiók regisztrálása

Bejelentkezés

Már van fiókod? Jelentkezz be itt!


Bejelentkezés most