blaszlo

Optikai GPON hálózaton mennyi normál esetben Optical Module Rx Power (dBm) jelszintje?

Kérdés

Sziasztok!
Sagemcom F@st 5655v2 AC MT  típusú  eszközzel nyujtott szolgáltatásokkal elég sok problémánk van beüzemelés óta.  A hibák jelzésre kerültek az ügyfélszolgálat felé. A helyszínre kiküldött szerelő szerint szoftver hiba van ezekkel az eszközökkel, és mondta hogy ő ezen nem tud segíteni, eszköz cseréjének sem látta értelmét. A hibajegyet lezárta és kiküldték az SMS értesítést hogy nem találtak hibát, a hiba fennállása ellenére is.
Problémát okozhat az a hálózatban, hogy nálam az Optical Module Rx Power (dBm) értéke 21-22 között van, a többi szomszédnál  és az utában ez az érték 17-18 között van. Megjegyzem hogy a telefonközpont ahova szemmel láthatóan összefutnak az optikai légkábelek 2 házzal arrébb kb. 100 méterre van. Ezt a felvetést is megemlítettem, de azt mondták ez értékhatáron belül van.
Szolgáltatásban nem okozhat problémát, hogy nálam így eltérnek az értékek?

 

Bejegyzés megosztása


Link a bejegyzéshez
Megosztás más oldalakon

19 válasz erre a kérdésre

Posztolva: (szerkesztve)

Üdv! 

Ez az érték nem mínuszban van? 

 

TX Optical Power: 0.5 és 5 dBm között

RX Optical Power: -27 és -8 dBm között

Working Voltage: 3100 és 3500 mV között

Bias Current: 0 és 90 mA között

Working Temperature: -10 és +85 °C között

Szerkesztve ekkor: Szerkesztő: btz
Update

Bejegyzés megosztása


Link a bejegyzéshez
Megosztás más oldalakon
12 perce, btz írta:

Üdv! 

Ez az érték nem mínuszban van? 

 

TX Optical Power: 0.5 és 5 dBm között

RX Optical Power: -27 és -8 dBm között

Working Voltage: 3100 és 3500 mV között

Bias Current: 0 és 90 mA között

Working Temperature: -10 és +85 °C között

Üdvözlet!
Igen minuszban van, elnézést elfelejtettem elé írni!
Jelenlegi értékek:

TX Optical Power: 3,378

RX Optical Power: -22,218

Working Voltage: 3252.6 mV

Bias Current: 12.5 mA

Working Temperature: 36,23 C

Bejegyzés megosztása


Link a bejegyzéshez
Megosztás más oldalakon

Posztolva: (szerkesztve)

@blaszlo

-17,-18 tényleg jobb érték, de a -22-től még bőven benne van az intervallumban. Láttam már - 27-est egy másik fórumozónál. 

Szerkesztve ekkor: Szerkesztő: btz

Bejegyzés megosztása


Link a bejegyzéshez
Megosztás más oldalakon
5 perce, btz írta:

@blaszlo

-17,-18 tényleg jobb érték, de a -22-től még bőven benne van az intervallumban. Láttam már - 27-est egy másik fórumozónál. 

Köszönöm!
Akkor valószínű, hogy a Sagemcom F@st 5655v2 AC MT  típusú  eszköz okozza a problémákat!

 

Bejegyzés megosztása


Link a bejegyzéshez
Megosztás más oldalakon

@blaszlo

Mik ezek a problémák pontosan amik jelentkeznek? 

Bejegyzés megosztása


Link a bejegyzéshez
Megosztás más oldalakon
19 perce, btz írta:

@blaszlo

Mik ezek a problémák pontosan amik jelentkeznek? 

Én a következő hibajelenségeket tapasztalom Sagemcom 5655V2 AC MT típusú eszközzel.
Vezetékes telefon szolgáltatás esetében néhány alkalommal esténként  a tárcsahang szakadozik. Bejövő hívásnál előfordult hogy a hívó fél foglalt hangjelzést hallott, miközben a vonal szabad volt, mobil telefonon hívtak hogy nem tudnak bennünket vezetékes telefonon.

Kimenő hívásnál is volt ilyen jelenség. Hívószám kijelzés szolgáltatásnál sikeres bejövő hívás esetén van hogy jelenik meg a bejövő hívás száma, annak ellenére, hogy a hívó félnél a hívószám elküldés engedélyezve van. A telefon kijelzőjén ilyenkor hívószám helyett Error üzenetet ír ki a készülék. A telefonban ilyenkor hallható hangok felvételre kerültek, amit mellékelek (001, 002 M4a fájlok) http://s1.toldacuccot.hu/letoltes?sid=14d63d6c11239c6c1f1e8c0d0a4be997
A hibát jeleztük
. Közben a digitális elosztó is újra lett indítva. Másnap a szerelő helyszínre kijött, készségesen átvizsgálta a lakáson belüli hálózatot, de lakáson belül hibát nem talált. A vizsgálat időpontjában probléma nélkül működött a vezetékes telefon szolgáltatás.
A hibajelenség este ismételten előjött, és  később arra jöttem rá, hogy a telefon szolgáltatásokkal kapcsolatos problémák akkor jelentkeznek, mikor a digitális elosztóra vezetékesen és wifi hálózatra több otthoni eszköz is rácsatlakozik.


A telefon kagyló felemelt állapotában a hívófélnek kicsörög jelzést jelez, a telefon  a hívott félnél nem csörög ki, még akkor sem ha közbe  a telefonkagyló visszahelyezésre kerül. Ilyen esetben foglalt jelzést kellene normál esetben hallani a hívó félnek, nem pedig kicsörgést!

Az internet szolgáltatással kapcsolatosan időszakosan előfordul hogy a számítógépen az elosztóra Ethernet kábelen kb. 10 méter hosszúságba 1Gbps sebességgel, megesik hogy a hálózati kapcsolatot jelző ikonnál rövid időre felkiáltó jel jelenik meg, ilyenkor a gépen rövid időre az internet kapcsolat is megszűnik. A digitális elosztón található ledek világítanak megszokott módon.
A mérhető sebességekkel kapcsolatosan a következőket tapasztalom: az optikai hálózat bekötése után kb 2 hétig stabilan mérhető volt 950 Mbps sebesség, ami mostanság lecsökkenni látszik főleg esti időszakokban. Mérésre speedtest.net oldalon Telekom szerver van használva vezetékes szabványos Ethernet csatlakozáson, a mérés idejére háttér adatforgalom, wifi leállításra került. Méréssel kapcsolatos képek mellékelve! (1. kép Bekötés után mért sebesség érték.
 2. kép jelenleg mérhető sebesség érték Telekom szerveren).

 A telefonnal kapcsolatos problémákra többen is panaszkodnak a környékünkről a probléma nem egyedi, illetve erről a típusú digitális elosztóról internetes fórumokon sem írnak jó dolgokat. Sokan nem merik jelezni a tapasztalt problémákat!
A fent leírt hibák háttere központi, vagy digitális elosztó szoftver alapú probléma, ezen a helyszínre kiküldött munkatársuk minden igyekezete ellenére nem tud segíteni.
A komolyabb problémák észlelésekor a digitális elosztó ki és visszakapcsolása időszakosan csökkenti a problémát.
Időszaktól függően akár napi több alkalommal is sor kerülhet a
  digitális elosztó újraindítására.

1. kép Bekötés utánni sebesség érték kb. 2 hétig.jpg

2. kép Jelenleg mérhető sebességértékek Telekom szerverrel.jpg

Bejegyzés megosztása


Link a bejegyzéshez
Megosztás más oldalakon
42 perce, btz írta:

@blaszlo

-17,-18 tényleg jobb érték, de a -22-től még bőven benne van az intervallumban. Láttam már - 27-est egy másik fórumozónál. 

27-nél van a határ vannak csodák hogy 36 al is össze a kapcsolat (nem hittem a műszernek) de az szakadozik már. Átlagosan amit én látok az mind 20-22

Bejegyzés megosztása


Link a bejegyzéshez
Megosztás más oldalakon

Posztolva: (szerkesztve)

@blaszlo

Szerintem ki kéne cseréltetni tápcsatlakozójával együtt a digitális elosztót és megnézni, hoz e javulást, változást az észlelt hibákban. 

Szerkesztve ekkor: Szerkesztő: btz

Bejegyzés megosztása


Link a bejegyzéshez
Megosztás más oldalakon
12 órája, btz írta:

@blaszlo

Szerintem ki kéne cseréltetni tápcsatlakozójával együtt a digitális elosztót és megnézni, hoz e javulást, változást az észlelt hibákban. 

A digitális elosztót kipróbáltam másik DC 12V 2A -es tápegységgel is, a hibajelenség ugyanaz. Az eredeti tápegység is stabilan tartja a DC 12V-ot, pontosan 12,11V-ot mutatott a műszer. A konnektorba 232 V feszültség mérhető, villanyszerelő átvizsgálta a villamos hálózatot, hurokimpedanciát is mért, villamos hálózatban nem talált rendellenességet. Telefon készüléket is cseréltünk, a hiba továbbra is fennáll.
A Telekom szerelője kb. 2 hónap alatt 4 alkalommal járt nálunk, de azt mondta, hogy országos probléma van ezekkel az eszközökkel, nem tartotta szükségesnek az eszköz cseréjét sem. A hibajegy lezárásra került és kiküldték az SMS-t hogy a Telekom hálózatában nem találtak hibát. Nem értem ha tényleg szoftver hiba miért nem tudja a szerelő felsőbb körökbe továbbküldeni a hibamegoldásra, ha nem lakáson belüli problémáról van szó.

Bejegyzés megosztása


Link a bejegyzéshez
Megosztás más oldalakon

Posztolva: (szerkesztve)

@blaszlo

„A hibajelenség este ismételten előjött, és később arra jöttem rá, hogy a telefonszolgáltatásokkal kapcsolatos problémák akkor jelentkeznek, mikor a digitális elosztóra vezetékesen és WiFi hálózatra több otthoni eszköz is rácsatlakozik.”

Azonosítottad a problémát ...

Már korábban is írtam, úgy tűnik, hogy a Sagemcom nem alkalmas egy nagyobb helyi hálózat egymás közötti elemei közötti adatforgalmának a kezelésére.

Egészen biztos vagy benne, hogy a helyi adatforgalom minimális?

A telefonodra nem másolsz  több GB méretű filmet PC-ről? Legfeljebb apró képeket és dokumentumokat cserélsz?

Nálam csak az IPTV bekötés után kezdett rakoncátlankodni, de ritkán telefonálok, ritkán hívnak, és ilyen sebesség mellet nem is töltök állandóan. Tehát elképzelhető, hogy IPTV nélkül is problémája lehetett volna csak nem vettem észre.

Pontosan az történt, hogy a műholdvevő 10 GB körüli felvételét másoltam PC-re szerkesztés céljából a Sagemcom-on keresztül, közben az internet belassult, a telefon fura dolgokat művelt, és az IPTV elkezdett akadozni, majd leállt, a digitális elosztó is elérhetetlenné vált.

Ekkor átalakítottam a rendszert. A Sagemcom kettő LAN csatlakozójára a két IPTV egység van rákötve. A harmadikra egy Gigabites Switch. A negyedik üres. Plusz a vezetékes telefon. Minden helyi hálóhoz tartozó eszköz a Switch mögött van. Azóta nincs problémám.

A szakembereket szintén kérdezem. Mit kellene tudni a Sagemcomnak?

Vezetékes telefon + 3 IPTV eszköz + 1 PC LAN kábellel + 1 Mobil telefon WiFi-n

Ennyi lenne?

Szerkesztve ekkor: Szerkesztő: Kalimera

Bejegyzés megosztása


Link a bejegyzéshez
Megosztás más oldalakon
Ekkor: 2019. 01. 04. at 15:09, blaszlo írta:

Én a következő hibajelenségeket tapasztalom Sagemcom 5655V2 AC MT típusú eszközzel.
Vezetékes telefon szolgáltatás esetében néhány alkalommal esténként  a tárcsahang szakadozik. Bejövő hívásnál előfordult hogy a hívó fél foglalt hangjelzést hallott, miközben a vonal szabad volt, mobil telefonon hívtak hogy nem tudnak bennünket vezetékes telefonon.

Kimenő hívásnál is volt ilyen jelenség. Hívószám kijelzés szolgáltatásnál sikeres bejövő hívás esetén van hogy jelenik meg a bejövő hívás száma, annak ellenére, hogy a hívó félnél a hívószám elküldés engedélyezve van. A telefon kijelzőjén ilyenkor hívószám helyett Error üzenetet ír ki a készülék. A telefonban ilyenkor hallható hangok felvételre kerültek, amit mellékelek (001, 002 M4a fájlok) http://s1.toldacuccot.hu/letoltes?sid=14d63d6c11239c6c1f1e8c0d0a4be997
A hibát jeleztük
. Közben a digitális elosztó is újra lett indítva. Másnap a szerelő helyszínre kijött, készségesen átvizsgálta a lakáson belüli hálózatot, de lakáson belül hibát nem talált. A vizsgálat időpontjában probléma nélkül működött a vezetékes telefon szolgáltatás.
A hibajelenség este ismételten előjött, és  később arra jöttem rá, hogy a telefon szolgáltatásokkal kapcsolatos problémák akkor jelentkeznek, mikor a digitális elosztóra vezetékesen és wifi hálózatra több otthoni eszköz is rácsatlakozik.


A telefon kagyló felemelt állapotában a hívófélnek kicsörög jelzést jelez, a telefon  a hívott félnél nem csörög ki, még akkor sem ha közbe  a telefonkagyló visszahelyezésre kerül. Ilyen esetben foglalt jelzést kellene normál esetben hallani a hívó félnek, nem pedig kicsörgést!

Az internet szolgáltatással kapcsolatosan időszakosan előfordul hogy a számítógépen az elosztóra Ethernet kábelen kb. 10 méter hosszúságba 1Gbps sebességgel, megesik hogy a hálózati kapcsolatot jelző ikonnál rövid időre felkiáltó jel jelenik meg, ilyenkor a gépen rövid időre az internet kapcsolat is megszűnik. A digitális elosztón található ledek világítanak megszokott módon.
A mérhető sebességekkel kapcsolatosan a következőket tapasztalom: az optikai hálózat bekötése után kb 2 hétig stabilan mérhető volt 950 Mbps sebesség, ami mostanság lecsökkenni látszik főleg esti időszakokban. Mérésre speedtest.net oldalon Telekom szerver van használva vezetékes szabványos Ethernet csatlakozáson, a mérés idejére háttér adatforgalom, wifi leállításra került. Méréssel kapcsolatos képek mellékelve! (1. kép Bekötés után mért sebesség érték.
 2. kép jelenleg mérhető sebesség érték Telekom szerveren).

 A telefonnal kapcsolatos problémákra többen is panaszkodnak a környékünkről a probléma nem egyedi, illetve erről a típusú digitális elosztóról internetes fórumokon sem írnak jó dolgokat. Sokan nem merik jelezni a tapasztalt problémákat!
A fent leírt hibák háttere központi, vagy digitális elosztó szoftver alapú probléma, ezen a helyszínre kiküldött munkatársuk minden igyekezete ellenére nem tud segíteni.
A komolyabb problémák észlelésekor a digitális elosztó ki és visszakapcsolása időszakosan csökkenti a problémát.
Időszaktól függően akár napi több alkalommal is sor kerülhet a
  digitális elosztó újraindítására.

1. kép Bekötés utánni sebesség érték kb. 2 hétig.jpg

Volt cserélve egyszer is az ONT, vagy csak a szerelők egységesen rámondták, hogy firmwarehiba okozhatja a problémákat?

Bejegyzés megosztása


Link a bejegyzéshez
Megosztás más oldalakon
2 órája, Kalimera írta:

@blaszlo

„A hibajelenség este ismételten előjött, és később arra jöttem rá, hogy a telefonszolgáltatásokkal kapcsolatos problémák akkor jelentkeznek, mikor a digitális elosztóra vezetékesen és WiFi hálózatra több otthoni eszköz is rácsatlakozik.”

Azonosítottad a problémát ...

Már korábban is írtam, úgy tűnik, hogy a Sagemcom nem alkalmas egy nagyobb helyi hálózat egymás közötti elemei közötti adatforgalmának a kezelésére.

Egészen biztos vagy benne, hogy a helyi adatforgalom minimális?

A telefonodra nem másolsz  több GB méretű filmet PC-ről? Legfeljebb apró képeket és dokumentumokat cserélsz?

Nálam csak az IPTV bekötés után kezdett rakoncátlankodni, de ritkán telefonálok, ritkán hívnak, és ilyen sebesség mellet nem is töltök állandóan. Tehát elképzelhető, hogy IPTV nélkül is problémája lehetett volna csak nem vettem észre.

Pontosan az történt, hogy a műholdvevő 10 GB körüli felvételét másoltam PC-re szerkesztés céljából a Sagemcom-on keresztül, közben az internet belassult, a telefon fura dolgokat művelt, és az IPTV elkezdett akadozni, majd leállt, a digitális elosztó is elérhetetlenné vált.

Ekkor átalakítottam a rendszert. A Sagemcom kettő LAN csatlakozójára a két IPTV egység van rákötve. A harmadikra egy Gigabites Switch. A negyedik üres. Plusz a vezetékes telefon. Minden helyi hálóhoz tartozó eszköz a Switch mögött van. Azóta nincs problémám.

A szakembereket szintén kérdezem. Mit kellene tudni a Sagemcomnak?

Vezetékes telefon + 3 IPTV eszköz + 1 PC LAN kábellel + 1 Mobil telefon WiFi-n

Ennyi lenne?

Csak telefon és internet szolgáltatásunk van. Ezek után IPTV- szolgáltatással tuti nem egészítem ki. Akinek van a környezetemben arra panaszkodik hogy időnként megakad és kockásodik a kép.

Az eszközre 2db PC van LAN kábellel kötve, és WIFI-n csatlakozik 2,4 Ghz-en maximum 3db eszköz. A gépeken helyi hálózat nincs bekonfigurálva.
Tablet, mobiltelefon és PC közötti adatcserét USB adatkábelen oldom meg ha szükséges.
 

Bejegyzés megosztása


Link a bejegyzéshez
Megosztás más oldalakon
41 perce, zoli62 írta:

Volt cserélve egyszer is az ONT, vagy csak a szerelők egységesen rámondták, hogy firmwarehiba okozhatja a problémákat?

A szerelő nem cserélte ki még egyszer sem az eszközt, szoftver hibára fogták a problémákat És lezárták a hibát, hogy nem találtak meghibásodást.

Bejegyzés megosztása


Link a bejegyzéshez
Megosztás más oldalakon

@blaszlo

Valahogy próbálj meg kiharcolni egy másikat. Ha más nem, legalább egy ugyanolyan típusra. 

Bejegyzés megosztása


Link a bejegyzéshez
Megosztás más oldalakon

@blaszlo

A 2db PC és a 3db egyéb eszköz egymás között nem kommunikál?
Mindegyik csak internetezésre van?
Ha nincs helyi hálózat, az pont azt jelenti, hogy a Sagemcomon keresztül megy minden ...


 

 

Bejegyzés megosztása


Link a bejegyzéshez
Megosztás más oldalakon

Posztolva: (szerkesztve)

Szerintem a hálózati fájlmegosztást érti az alatt, hogy az nincs bekonfigurálva. Persze igen, attól még helyi hálózat van :)

Szerkesztve ekkor: Szerkesztő: btz

Bejegyzés megosztása


Link a bejegyzéshez
Megosztás más oldalakon
21 órája, Kalimera írta:

@blaszlo

A 2db PC és a 3db egyéb eszköz egymás között nem kommunikál?
Mindegyik csak internetezésre van?
Ha nincs helyi hálózat, az pont azt jelenti, hogy a Sagemcomon keresztül megy minden ...


 

 

Lényegében mindegyik eszközt a Digitális elosztóhoz csatlakozik kizárólag internet elérésre használjuk.

 

21 órája, btz írta:

Szerintem a hálózati fejlmegosztást érti az alatt, hogy az nincs bekonfigurálva. Persze igen, attól még helyi hálózat van :)

Igaz

Bejegyzés megosztása


Link a bejegyzéshez
Megosztás más oldalakon

Posztolva: (szerkesztve)

@blaszlo

Ha az eszközeidnek nincs nagyobb egymás közötti adatforgalma, akkor valószínűleg hibás a Sagemcom.
Cseréltesd ki.

Nálam ugyanolyan digitális elosztóra kapcsolódnak a következő eszközök (és rendben működnek):

2 IPTV eszköz
3 PC
2 Androidos eszköz
3 Műholdvevő
3 Médialejátszó
3 Tévé
4 Switch
1 WiFi hozzáférési pont
1 WiFi jelerősítő
15 szenzor

(Plusz a vezetékes telefon.)

A digitális elosztóhoz közvetlenül csak a két IPTV egység és az egyik Switch kapcsolódik LAN kábellel.
A Sagemcom WiFi ki van kapcsolva.

Szerkesztve ekkor: Szerkesztő: Kalimera

Bejegyzés megosztása


Link a bejegyzéshez
Megosztás más oldalakon
3 órája, Kalimera írta:

@blaszlo

Ha az eszközeidnek nincs nagyobb egymás közötti adatforgalma, akkor valószínűleg hibás a Sagemcom.
Cseréltesd ki.

Nálam ugyanolyan digitális elosztóra kapcsolódnak a következő eszközök (és rendben működnek):

2 IPTV eszköz
3 PC
2 Androidos eszköz
3 Műholdvevő
3 Médialejátszó
3 Tévé
4 Switch
1 WiFi hozzáférési pont
1 WiFi jelerősítő
15 szenzor

(Plusz a vezetékes telefon.)

A digitális elosztóhoz közvetlenül csak a két IPTV egység és az egyik Switch kapcsolódik LAN kábellel.
A Sagemcom WiFi ki van kapcsolva.

Köszönöm a tanácsokat!
Bejelentem majd hibára.
 

 

Bejegyzés megosztása


Link a bejegyzéshez
Megosztás más oldalakon

Hozz létre egy fiókot vagy jelentkezz be a kommenteléshez

Ahhoz, hogy kommentelhess, tagnak kell lenned.

Fiók létrehozása

Hozz létre a közösségünkben egy új fiókot. Igazán egyszerű!


Új fiók regisztrálása

Bejelentkezés

Már van fiókod? Jelentkezz be itt!


Bejelentkezés most