Ugrás a tartalomhoz
  • 11

Telekom TV első benyomások


Karesz

Kérdés

Üdv. mindenkinek!
Tegnap lecserélték a Telekom cuccaimat az új Telekom Tv-nek (android) megfelelő beltérikre.
Nos az első tapasztalatok némileg vegyesek.
Először azokat a dolgokat említeném amik jelenleg nem tetszenek és úgy gondolom, hogy fejlesztésre szorulnak.
- Ami leginkább nem tetszik a lejátszott adás pörgetése bármely irányban. Ugye az előző rendszernél a pörgetés tulajdonképpen egy gyorsított lejátszásnak felelt meg, ez lehetővé tette, hogy a neked megfelelő helyen tudd megállítani a tv adást vagy a felvételt. Ez az opció most (még) nem működik, tehát nem látod, hogy hol tart a pörgetés képileg, csa a pörgetés kezdetén aktuális képet és az időt. Ez szerintem nagyon gáz, de biztosan változik majd a fejlesztés során.
- A következő ami gondot okozhat az a 30 óra felvétel az előző 500 GB-hoz képest. Ez nagyon erős visszalépés, főleg egy 5 tagú családnak. Tudom, hogy pénzért bővíthető, de azért NA!
- Ami még negatív dologként érintett, hogy egyenlőre nem lehet egyéni csatornasorrendet beállítani. Ez azért okoz nehézségeket.
- Az android box belső tárhelye 4, 4 GB ami nem túl nagy ahhoz, hogy kiéld magad a Play áruház adta lehetőségekben.
- A cromecast működik telefonról történő képek átküldésénél de a videó már nem ment át.
- 28 órája él az új rendszer és volt már 2 lefagyás és 2 indokolatlan újraindulás.

A negatív dolgok mellett természetesen vannak pozitívak is:
- Bluetoth-os eszközöket könnyű csatlakoztatni és jól is működnek. Hangszóróval és fülhallgatóval kipróbáltam.
- Vezetékes és vezeték nélküli billentyűzet is működött (angol kiosztással)
- A távirányító egy egyszerű beállítás után már a TV-t is kezelte (ki*be kapcsolás és hangerő).
- Nálam az egyik szobában nem TV hanem monitor van ami nem képes hang leadására ezért a Boxba beledugtam egy USB-s hangkártyát ami már is továbbította a hangot a hangfalakra. De a Bluetoth-os hangfal is működő opció volt. A monitoron csak D-SUB (VGA) csatlakozási lehetőség van, így egy HDMI-VGA átalakítóval lett megoldva a képátvitel ami FullHD-ben működik.
- A felvétel beállítás és a felvett felvétel lejátszása is rendben van, bár sorozatfelvételt még nem állítottam be. SD minőségben vettem fel egyenlőre.
- Pendrive-ról és memória kártyáról történő film lejátszást is kipróbáltam (mp4, Avi, MKV), működött. Ehhez fel kellett telepítenem egy fájlkezelőt és a vlc-t mint média lejátszót.
- A Play áruházban elérhető játékok és aplikációk korlátozott számban érhetőek el. Van közöttük ingyenes és fizetős is. Belefutottam olyanba is ami az első használat előtt akart pénzt kérni. Értelemszerűen azonnal töröltem.
- Kipróbáltam a telefonról történő irányítást is, hát a minimális funkciókkal ellátott aplikáció végülis működik. Ezt az aplikációt Android TV nére keresztelték és képes több beltérit is kezelni, természetesen mindig csak a kiválasztottat. Bluetoth kapcsolat kell hozzá.

Na azt hiszem egyenlőre ennyi.

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • Válaszok 211
  • Létrehozva
  • Utolsó válasz

A legnépszerűbb tartalomgyártók a témában

A legnépszerűbb tartalomgyártók a témában

Posztolt képek

Ajánlott posztok

  • 0
40 perce, Etrea írta:

Szia! A fw friss, és a hétvégéig többé-kevésbé normálisan működött is a cucc. Én azt gondolom, hogy nem feltétlenül a boxokban van a hiba (bár nem egy modern, acélos cucc), hanem maga a "szerveroldali" szolgáltatás ennyire gázos. Nincs egyértelmű hiba, hanem teljesen esetleges, instabil a szolgáltatás működése. Ha szembeállítom vele pl az rtlmost-ot (akár egy kodis addons-t használva), látható, hogy ott stabilan hozza, amit tudnia kell (tekerés, skippelés, élőkép tekerés közben, castolás, stb). Én csak ennyit várnék el, ha már nem kevés pénzembe kerül havonta. Tehát az, hogy vagy teker, vagy csak egy kicsit, vagy egyáltalán nem, hogy a (sorozat)felvétel vagy jó, vagy nem, hogy néha háromszor kell újraindítani, mire képet ad... azért ez nem egy mai, minőségi szolgáltatás.

Igazad van abban amit írsz, a rendszerben van a hiba és általában központi vagy szoftveres. Volt ilyen hibajelenségem, amilyen most nálad (teker, nem teker, kicsit teker, lefagy) bejelentettem, igaz 2 hónap volt, mire a hibajegyet lezárták, de megjavult, azaz mivel tudtak róla, meg is javították, ráadásul így van tapasztalati tény is náluk, lehet nem kell 2 hónap a javításra ...
Amikor rákérdeztem mi volt a hiba, azt mondták alkatrész kellett ezért húzódott el, mert "központi rendszerükben volt a hiba", mondjuk ezt már kevésbé tudom elhinni, mert a tegnapi hibajegy is ezzel a szöveggel lett lezárva "vizsgàlataink soràn a meghibàsodàst a Telekom hàlòzatàban megtalàltuk és azt elhàrìtottuk" , nyilván értem, hogy kell egy sztenderd szöveg, ami ráadásul a felhasználóban azt az érzést is kiválthatja, hogy na ugye jogos volt a hibabejelentésem,  de így ez a lezárás, tudva, hogy nem ez történt, csak azt lett feltételezve, hogy az update oldotta meg, továbbiakban nem teljesen hihető üzenet. 

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 0
Ekkor: 2022. 03. 09. at 20:34, &roidJanos írta:

Jelentsd be szvsz. messengeren ( Telekom HU ), szükséges az MT azonosító és telefon szám. Tegnap bejelentettem, ma kijött egy srác, jófej volt, elmondta, hogy volt némi helyi problémájuk is, meg nézzük meg a Firmware-t (az aktuális új 9.2.101)),  volt ma  3 címe ilyen hangcsúszás hibával, a frissítés megoldotta, jelenleg itt is rendben. Ha pedig bármi gond van, nyugodtan jelezzem máskor is, mert csak akkor tudnak róla, akkor tudják a lehetséges okokra a megoldásokat megkeresni. Az külön öröm, hogy nem kell telefonálgatni, hanem gyorsan két adattal, rövid, de tényszerű hibaleírással létrejön a hibajegy. Ha pedig előfordulna megint ez a hiba, akkor azt is jelezzem, ne törődjek bele (nem szoktam :) )  Segítőkész volt, nem a "mozigépész" mindent jobban tudok, hanem a válaszolok, amire csak tudok. 👍🏻

Arra nem tudta a választ, hogy az utoljára nézett csatornák miért nem jelennek meg, de ha a hang nincs elcsúszva egye fene "GUIDE"-ot nyomok.
Abban, ha tudnátok segíteni, hogy mi az optimális szítérben ? (444 / 422 / 420 vagy RGB ?) Kösz.

Az utolsó 10 nézett adás ismét megjeleníthető, örömség. 

Arra is volt válasz és tapasztalat is, hogy a beállításokban a HD csatornáknál a 1080p/60Hz jobb képet ad, mint a 4K (alap beáll. 4k tv esetén), ami feltételezi, hogy a Tv felskálázása HD adásnál jobb, mint a boxé (nálam, Phi Oled).

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 0
Ekkor: 2022. 02. 13. at 12:09, patrik.2199 írta:


-Az AV-s boxokkal (HDMI-vel összedugva OLED TV-vel) 4K-n remeg alul a kép. 4K50-en ritkábban, 4K60-on gyakran. Mindhárom TV-n. Az AV porttal nem rendelkező androidos boxokkal nem csinálta. Video: https://streamable.com/9l9h7p


 

Nekem is ez van most hogy beruháztam egy 4k tvre mert a régi fullhd meghalt ..

A youtube meg az android menüjébe nincs ilyen kép remegés.

Ha vissza álitom  felbontást 1080p60-ra jó..  (azt hittem régi 1.4 Hdmi nem viszi ezért vettem egy új 2.0-at )

Szerkesztve ekkor: Szerkesztő: viktorhun
Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 1

Frissítés így kereshető:

Android TV beállítások - Eszközbeállítások - Névjegy - Rendszerfrissítés

Egyedi csatorna sorrend beállítása Beállítások Saját tartalmak menüponton belül, és itt a csatornáimon belül mutass többet-re kattintva elérhető a lehetőség. A sorrend módosításhoz nyomj egy ok gombot a módosítani kívánt csatorna számán és mozgasd a kívánt helyre.

Telekom TV SmartBox 2.0 frissítésről.

Link

Szerkesztve ekkor: Szerkesztő: Roli82
Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 0

Letöltöttem a frissítést. Fürgébbnek tűnik, de segítség! :) Hol találom a csatornasorrend módosítást? :) 

Van viszont egy zavaró "feature". Miközben lapozol a csatornák közül és belefutsz egy olyanba, amire nem vagy előfizető (pl. HBO vagy Eurosport 4K), akkor felpattan egy popup ablak, hogy nem vagy előfizető és két opció van "VISZZA" és "ELŐFIZETÉS". Nyilván ha nem akarok előfizetni a Vissza gombra nyom az ember, így visszakerül az előző csatornára, tehát "ottragadok", kivéve ha az utolsó szabadon nézhető csatornán vagy a popup ablakon 2x megnyomom a következő csatorna gombot. 

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 0
49 perce, Roli82 írta:

Elindult a terítés.
Frissítés így kereshető:

Android TV beállítások - Eszközbeállítások - Névjegy - Rendszerfrissítés

Egyedi csatorna sorrend beállítása Beállítások Saját tartalmak menüponton belül, és itt a csatornáimon belül mutass többet-re kattintva elérhető a lehetőség. A sorrend módosításhoz nyomj egy ok gombot a módosítani kívánt csatorna számán és mozgasd a kívánt helyre.

Telekom TV SmartBox 2.0 frissítésről.

A terítés fokozatosan történik:
- az első fázisban, nektek nincs kötelező frissítés tehát elhalasztható.
- az új felület kézi frissítéssel lesz elérhető, melyet nektek kell elvégeznie, tehát rá kell keresni.
- fontos, hogy az új felületről nincs lehetőség visszaállni a régire!
- új létesítések esetén már kizárólag csak az új felület lesz elérhető.

Fontosabb változások az új felületen
- megújult kezelőfelület tartalom fókusszal,
- egységes megjelenés az összes képernyőn (mobil és WEB),
- személyre szabható egyéni csatornasorrend
- egyszerűsített bejelentkezés eszköz alapú azonosítással, NINCS szükség továbbiakban a Telekom fiók adatok megadására, nektek csak a képernyőn megjelenő „Bejelentkezés” gombot kell megnyomni, és már működik is.

OMG! Nagyon jól hangzik!!! 

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 1
Ekkor: 2022. 07. 19. at 8:33, molnarb írta:

Letöltöttem a frissítést. Fürgébbnek tűnik, de segítség! :) Hol találom a csatornasorrend módosítást? :) 

Van viszont egy zavaró "feature". Miközben lapozol a csatornák közül és belefutsz egy olyanba, amire nem vagy előfizető (pl. HBO vagy Eurosport 4K), akkor felpattan egy popup ablak, hogy nem vagy előfizető és két opció van "VISZZA" és "ELŐFIZETÉS". Nyilván ha nem akarok előfizetni a Vissza gombra nyom az ember, így visszakerül az előző csatornára, tehát "ottragadok", kivéve ha az utolsó szabadon nézhető csatornán vagy a popup ablakon 2x megnyomom a következő csatorna gombot. 

Dobozon Egyedi csatorna sorrend beállítása Beállítások Saját tartalmak menüponton belül, és itt a csatornáimon belül mutass többet-re kattintva elérhető a lehetőség. A sorrend módosításhoz nyomj egy ok gombot a módosítani kívánt csatorna számán és mozgasd a kívánt helyre.

Telekom TV GO WEB felületen is lehet rendezni a csatornákat. 

Jobbra fent - Bábú ikon - Saját tartalmak - Csatornáim

Szerkesztve ekkor: Szerkesztő: Roli82
Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 0
24 perce, Roli82 írta:

Dobozon Egyedi csatorna sorrend beállítása Beállítások Saját tartalmak menüponton belül, és itt a csatornáimon belül mutass többet-re kattintva elérhető a lehetőség. A sorrend módosításhoz nyomj egy ok gombot a módosítani kívánt csatorna számán és mozgasd a kívánt helyre.

Telekom TV GO WEB felületen is lehet rendezni a csatornákat. 

Jobbra fent - Bábú ikon - Saját tartalmak - Csatornáim

Roli82 a Webes illetve a TV-n a csatorna lista ugyanaz lesz? Tehát ha weben megcsinálom utána a TV-n is azt a sorrendet kapom? 

 

Köszönöm elöre!

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 1

Sziasztok. Lefrissítettem én is, hát nem kellett volna.... Az új felhasználói felület egész baráti lett, még szokni kell, DE ismét előjött a kép-hang szinkronhiba, csúszik az összes csatornán, illetve eltünt a Dolby Digital hangzás ahol eddig volt. Nem tudom minek ültek rajta egy évig, ha még azt is elrontják ami jó volt, kicsit idegesítő már, hogy mindig van valami amit el tudnak rontani finoman fogalmazva. A másik bosszantó dolog, hogy visszajelzéssel se foglalkoznak, hónapokat kell várni mindenre. Aki tudja NE frissítse, majd csak egy év múlva amikor talán már meg tudják csinálni normálisan :D vicc az egész...

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 0
10 perce, Puckuny írta:

Sziasztok. Lefrissítettem én is, hát nem kellett volna.... Az új felhasználói felület egész baráti lett, még szokni kell, DE ismét előjött a kép-hang szinkronhiba, csúszik az összes csatornán, illetve eltünt a Dolby Digital hangzás ahol eddig volt. Nem tudom minek ültek rajta egy évig, ha még azt is elrontják ami jó volt, kicsit idegesítő már, hogy mindig van valami amit el tudnak rontani finoman fogalmazva. A másik bosszantó dolog, hogy visszajelzéssel se foglalkoznak, hónapokat kell várni mindenre. Aki tudja NE frissítse, majd csak egy év múlva amikor talán már meg tudják csinálni normálisan :D vicc az egész...

Szia!

Persze hogy buggos, de kép és hang csúszást én nem tapasztalok.

Dolby Digital meg nincs, majd egyszer lesz, sok minden jelezve lett tesztelőként de ... ááá hagyjuk.

Túlzás az egy év, nem addig készült.

Olyan sokáig nem halasztható a frissítés, előbb utóbb központilag mindenkinek rátolják.

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 0
1 perce, Roli82 írta:

Szia!

Persze hogy buggos, de kép és hang csúszást én nem tapasztalok.

Dolby Digital meg nincs, majd egyszer lesz, sok minden jelezve lett tesztelőként de ... ááá hagyjuk.

Túlzás az egy év, nem addig készült.

Olyan sokáig nem halasztható a frissítés, előbb utóbb központilag mindenkinek rátolják.

Írtam nekik, indítottak hibajegyet álítólag a hálózatba találtak valami hibát amit 24órán belül javítanak, hogy most ez mit takar arról fogalma sincs, de legalább a hang-kép szinkront javíthatnák. Másik dolog, meg, ha tudják, hogy tele van buggal, akkor minek adják ki? :D

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 0
6 perce, Brada20 írta:

Más is tapasztalja, hogy az új sw nem engedi újraindítani az adásokat, pedig a régi most is engedi, és az appban is újra lehet indítani.

Illetve csatorna váltáskor a Most műsoron sávot el lehet valahogyan tűntetni?

Most műsoron sávot nem lehet eltávolítani sajnos...

Most nem tudom megnézni, de ajánlott ilyen nagy frissítésnél egy factory resetet nyomni.

Szerkesztve ekkor: Szerkesztő: Roli82
Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

Csatlakozz a közösséghez!

Posztolhatsz regisztráció előtt is. Ha már van regisztrációd, jelentkezz be itt.

Vendég
Válaszolj a kérdésre...

×   Formázással együtt illesztetted be a tartalmat.   Formázás eltávolítása

  Only 75 emoji are allowed.

×   A linkedet automatikusan beágyaztuk.   Linkként mutatás

×   Az előző tartalmat tároltuk. .   Itt törölhetsz

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Új...