Ugrás a tartalomhoz
  • 3

jabyga

Kérdés

A következő történettel kapcsolatban szeretném kikérni a Telekom állásfoglalását. IPTV és DSL internet szolgáltatást veszek igénybe tavaly február óta. Úgy alakult, hogy a jelenlegi címemről, elköltöztem egy új lakásba.(mindkét lakás Szekszárd belterülete) Ennek megfelelően a 1412-n megrendeltem a szolgáltatás átköltöztetését, melyre a szerződésem szerint lehetőségem van külön díj ellenében. Két hét után felhívtam újból az ügyfélszolgálatot, ahol a következő érdekességgel szembesített az ügyintéző:
Az új címemen optikai hálózat érhető el, amit a jelenlegi 7590ft-os havidíjam helyett 7990ft-ért kaphatok meg. Nemtetszésemet fejeztem ki, mivel én nem erre kötöttem szerződést. Elmondtam a hölgynek, hogy februárban lejár a hűségidőm, addig adják a régi szolgáltatást a régi feltételekkel, mivel utána úgysem szeretném már igénybe venni, ugyanis kihasználatlanság miatt felmondom a tv előfizetést. Erre a hölgy közölte, hogy akkor ennek tükrében most már csak havi 6.850ft-ért adná ugyan ezt a csomagot az optikai hálón(milyen érdekes, egyből van kedvezmény). Én továbbra is mondtam, hogy nekem erre nincs szükségem, nekem jó a hagyományos hálózat, azokkal a feltételekkel, mint amik eddig voltak. Ekkor jött a fekete leves: gyakorlatilag két lehetőségem van. Vagy szerződést bontok és kötbért fizetek, vagy igénybe veszem az új ajánlatot, amihez újabb egy év hűségszerződést kötelező jelleggel alá kell írjak. Nem értettem a dolgot. Az ügyintéző egyre csak azt hajtogatta, hogy az optikai hálózat sokkal korszerűbb és jobb, és csak ezen keresztül tudnak szolgáltatni, de ehhez nekem alá kell írnom egy újabb szerződést(most, novemberben). Enélkül nem megy. Tehát vagy aláírok még egy évet, és akkor átköltöztetik a szolgáltatást, vagy szerződést bontok kötbér ellenében.
Megkérdeztem az ügyintézőt, hogy hol szerepel olyan kitétel a szerződésemben, hogy én ha egy olyan helyre költözök ahol magasabb minőségű szolgáltatás érhető el, akkor én azért köteles vagyok magasabb árat, és főleg új hűségszerződést aláírni?! Erre ő elismerte, hogy ilyen kitétel nincs a szerződésemben. Ezek fényében úgy gondolom, hogy ez egy egyoldalú szerződésmódosítás a Telekom részéről. Ugyanis bele akar kényszeríteni egy helyzetbe, amire én a szerződéskötéskor nem vállalkoztam.
A következő az álláspontom:
A Telekom hűségszerződést írt alá velem ez év elején, melyben vállalja, hogy számomra a szerződésben foglaltak szerinti szolgáltatást szolgáltatja minden olyan helyen, ahol erre technikailag képes. Az adott helyen technikailag lehetőség van TV és Internet szolgáltatás nyújtására is, az, hogy ez miként valósul meg(sat-dsl vagy optiaki hálózaton), NEM az én dolgom! Ha nem szolgáltat, akkor szerződést szeg. Ha szerződést szeg, akkor jogomban áll nekem is elállni az adott szerződéstől mindenféle következmény nélkül, mivel a másik fél (Telekom) nem teljesíti a szerződésben foglaltakat! Ezzel szemben a Telekom szerződésbontás esetén kötbért követelne tőlem(az ügyintéző hölgy elmondása szerint).
Kérem ezen felületen(is) fejtse ki a Telekom képviselője/megbízottja, a cég álláspontját!

Köszönettel:
Zs.M.

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • Válaszok 844
  • Létrehozva
  • Utolsó válasz

A legnépszerűbb tartalomgyártók a témában

A legnépszerűbb tartalomgyártók a témában

Posztolt képek

Ajánlott posztok

  • 2

Sziasztok,

Összeomlott a rendszer újrakezdtem elölről. Végül lett net és wi-fi, de van pár dolog, amit nem értek, és lehet nem is ez a legjobb megoldás. Köszönöm az eddigi segítséget!

Összefoglalnám mi történt :)

Alapadatok:

Eszközök

  • Huwaei HG8245H Digitális elosztó- 192.168.1.254

Használt portok:

1. Set box 1

2. Set box 2

3. TV

4. Dlink DIR 842

  • Dlink DIR 842 router -192.168.0.1

Használt portok:

1. Huwaei HG8245H

2. PC

3. később másik TV

Próbálkozások:

  • Töröltem a régi PPPoE hálózatot.
  • Huwaei-t összekötöttem a Dlink internet sárga portjával, majd Dlink port 1-be PC-t. Követtem a varázsló utasításait. Nincs net
  • Ugyan ez csak kihagytam a varázslót – lett net, wifi látszik de nem lehet rá csatlakozni- Dlink DHCP letiltottam. nem állítottam át az
  • Dlink IP címét, úgy voltam vele majd a Huwaei ad neki.
  • Átdugtam a Huwaei vezetékét egy másik portba, és minden ok lett.

Amit nem értek:

Miért nem működik a sárga internet portos összekötés?

Az első próbálkozásnál láttam a Huwaei DHCP kiosztásánál a Dlinket, most nem látom.

Nem tudok belépni a Dlink 192.168.0.1-es beállítási oldalára.

El tudnátok magyarázni ezeket, hogy megértsem?

Köszönöm!

Misi

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 1

@szomih

"wifi látszik de nem lehet rá csatlakozni- Dlink DHCP letiltottam."

Mivel letiltottad a Dhcp-t. Mivel ebben az esetben (ha a Huawei kábele a Dlink WAN (sárga internet) portjához van kötve ) a Dlink egy alhálózat, ezért neki kéne azon az alhálózaton az ip címeket, átjáró és dns címeket kiosztani DHCP szerverként, csak ezt letiltottad.

"Nem állítottam át a Dlink IP címét, úgy voltam vele majd a Huwaei ad neki."

Nem, mivel a WAN oldalba (dlink sárga portja) dugtad a Huaweit, ezért az csak a wan oldalnak ad ip címet, már ha úgy van a Dlink WAN oldala bekonfigolva, hogy Dhcp kliensként címet várjon arra az oldalára. A LAN oldala meg statikusan 192.168.0.1 re van állítva, ezért az nem vár semmilyen címet még akkor sem, ha a Huaweit a Dlink LAN1-4-ig tartó valamelyik portjába bedugod, ezért kell neki ekkor statikusan 192.168.1.Xxx címet adni (Ahol Xxx 1-254-ig terjedő szám lehetne, de nem lehet azonos a Huawei 254-es végű címével, ezért 1-253-ig adhatsz neki bármilyen címet, ami nem foglalt azon a hálózaton)(van persze maszkolási lehetőség, hogy 192.168.0.XXX és 192.168.1.XXX egy hálózatot alkosson, de ezzel most nem akarok bekavarni). Van AP mód a routereken, ilyen esetben meg lehet oldani, hogy a LAN oldal ip cím nélküli DHCP kliens módon várakozzon ip címre, ebben az esetben tud csak a Huawei adni neki. Lentebb erről még írok, hogyan lehet ezt az AP módot megcsinálni.

"Az első próbálkozásnál láttam a Huwaei DHCP kiosztásánál a Dlinket, most nem látom."

Ha most a Huawei és a Dlink LAN -LAN vannak összekötve (azaz nem a Dlink sárga internet feliratú portjába) akkor az 192.168.0.1-es LAN címe a Huawei 192.168.1.XXX tartományában egy érvénytelen cím. Mint fentebb is írtam az 192.168.0.1 (érvénytelen)LAN cím de még az 192.168.1.253 (érvényes)LAN cím sem látszana a Huawei DHCP kiosztásában, mert NEM DHCP szolgáltatás által kiosztott cím, hanem STATIKUS címnek nevezzük ezeket.

Mikor a Huawei a Dlink WAN (sárga) portjába volt dugva, akkor az Dhcp által kapott címet, ezért volt benne a Huawei DHCP listájában. Ezért láthattad.

"Nem tudok belépni a Dlink 192.168.0.1-es beállítási oldalára"

Válaszd le a Dlinket a Huawei-ről, majd kösd rá a gépedre, a géped a Dlink egyik LAN (fekete) portjába kösd, a gép ip címét állítsd 192.168.0.XXX-re statikusan, ahol XXX 2-254-ig terjedő szám lehet (mivel a 0.1-et a Dlink használja), ekkor be kell tudnod lépned az 192.168.0.1 címen. Menj a WAN beállításokra, és add meg neki hogy legyen Dhcp kliens vagy konfigurálatlan). Restart, majd lépj be újra 0.1-n, majd írd át a LAN címet 192.168.1.253-ra vagy 1-253-ig bármilyen számra, amit szeretnél, ha a címe legyen. A géped ip címét ezután állítsd statikusan 192.168.1.2-re mondjuk, ekkor ha mindent jól végeztél, be kell tudni lépj az 192.168.1.253 címen (ha nem mást adtál meg neki, ha mást akkor azon próbáld, amit adtál). Ezután Gép-Dlink szétkapcsol, Huawei-Dlink LAN-LAN öaszeköt, és mindennek mennie kell. A géped ip címét ezután visszarakhatod Automatikus IP kérésre (azat DHCP kliensre)

De mikor a Dlinket rákötöd a gépre, akkor ha van olyan módja, hogy AP mód, akkor arra is beállíthatod ekkor nem kell statikusan beállítanod a LAN-t (192.168.1.253-ra). De vigyázz, ekkor a kapcsolatod elveszik a routerrel, ameddig össze nem kötöd LAN-LAN a Huaweivel. Ha összekötötted, akkor kap címet a Huaweitől (192.168.1.XXX szerűt, de biztos nem a 253-at).

Ha valamibe bele bonyolódtál, akkor adj a Dlinknek egy resetet (gondolom van erre szolgáló lyuk rajta, de ennek folyamata az eszköz manuáljában us biztos benne van). Ekkor a Dlink LAN oldala vissza áll az 192.168.0.1 statikus LAB címre (gondolom ez a gyári LAN címe, ha nem, akkor az user manuálban nézd meg). Ekkor kezdheted előlről. Géppel Dlink összeköt.... stb stb

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 1

Készítettem némi Móricka rajzot, hogy kicsit vizuálisan is szemléltessem a dolgot.

Amikor a Dlinket és a és a gépet összekötöd, akkor először is a Dlink WAN oldalát ("Internet" oldalát) DHCP kliensre állítod, hogy ne kavarjon be, majd restart.

IMG_20170528_155236_469.jpg

Ezután jön a LAN oldal 192.168.1.253-ra állítása

IMG_20170528_155859_107.jpg

Majd a gépről leválasztás, majd a Huaweivel való összekötés az alábbi módon

IMG_20170528_153806_774.jpg

Ennyi.

Ha elrontod, akkor reset és megpróbálod elölről.

Ha vezetéken már megy, utána konfigolhatod a wifit stb.

Szerkesztve ekkor: Szerkesztő: btz
Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 1

@szomih

Igazad van elrontottam a rajzot, közelebröl megnézve az tápkábel portja :D

IMG_20170528_194236_358.jpg

Igen, valószínűleg a 71-es a laptopod, hogy a 70-es mi lehet, azt nem tudom, egy másik eszköz. Esetlrg telefon vagy tablet nem kapcsolódik rá?

 Windowsban vezérlőpult hálózati beállítások, hálózati adapter beállítások résznél lehet beállítani az ip címet, de ez Winenként eltérhet, ezért javaslom nézz utánna a Googleben, de nagyjából mindnél hasonló helyen van. Kb így néz ki a felület (mondjuk nem ilyen magentás színű  mint a lenti képen :D)

xp-cnpr.png

Change-Network-IP-Address-Windows.png

Itt láthatod, hogy be lehet állítani a hálózati adaptert automatikus illetve statikus címhasználatra is.

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 1

Mondjuk az alsó képen pont egy wifi adapter beállítási ablaka van, de a vezetékes ethernet adapter ablaka is ugyan ilyen.

Találtam új képet. Ahogy nézem, Windows10 alatt sem sokat változott a dolog. Úgy néz ki, bevált az MS-nak ez az évtizedes módszer.

change-ip-address.jpg

change-ip-address-windows.jpg

Szerkesztve ekkor: Szerkesztő: btz
Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 0

Sziasztok!

Ma, 13 órakor bejelentettem, hogy az új, egy hete létesített Netmánia XXL csomagom letöltési sebessége csak nagyon ritkán, de legtöbbször egyáltalán nem éri el a garantált minimum 300-as értéket. Felfelé megvan a 200, de a letöltésem sovány. A műszakis, hibejegyet felvevő kolléga kikérdezett hát elmondtam, hogy 4 magos AMD, 8Gb RAM és 128-as SSD van a gépemben. Elmondtam azt is, hogy Cat6-os kábellel van összekötve az általuk adott Huawei HG8245H a gigabit képes számítógépemmel. Sőt azt is, hogy laptoppal is összekábeleztem és így sem lett meg a garantált minimum. Ő azt mondta, hogy ezek alapján mennie kéne, tehát nem nálam van a hiba.  Fel is vette rá a hibajegyet. A telefonbeszélgetés után, 13:06-kor kaptam is egy SMS-t, miszerint a vizsgálat elindult. Örültem, hogy lám, nilyen gyorsak! De 15:11-kor kaptam egy újabb SMS-t, amiben tényszerűen közlik, hogy nem találtak a szolgáltatót érintő hibát (ergo én vagyok a balfék gondolom). Azt is írják, hogy ha továbbra is fennáll a hiba, akkor ajánlják figyelmembe a SZTUPERSZERVÍZ szolgáltatásukat, ami ugye mint tudjuk fizetős és nagyon drága!

Namármost! Természetesen, mivel a hiba most is fenn áll (lévén, hogy nem csináltak semmit hisz most épp 268-at mértem a GARANTÁLT minimum 300 helyett!!!!) mit kell tennem, hova kell fordulnom ahhoz, hogy megoldódjon a problémám. A szuperszervíz nem érdekel értek hozzá annyira, hogy ne dobáljak ki vagyonokat e miatt. Ráadásul kissé kényszerítésnek is tűnik a dolog, ez is megérne egy misét más, hivatalos fórumon! A problémém valós, a Huawei után minden feltétetlem adott az elméleti 1000Gbit eléréséhez, tehát valahol a Huawei előtt van a hiba. Azaz a szoilgáltatónál. Nem szeretném továbbvinni az ügyet, így megkérem az itteni Telekomos kollégákat, hogy válaszoljanak nekem.
Hibajegyazonosító : 68094077.2

Köszönöm!
 

nemjo.PNG

nemjo2.PNG

nemjo3.PNG

nemjo4.PNG

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 1

@maxhim

Az Avastot azért egy teszt erejéig kilőném, ha mindegyik tesztelő gépen rajta van. Ekkor már tényleg elmondható, hogy minden ellenőrizve lett.

Ha továbbra is fennál a probléma, akkor egyértelműen újra hibára kell leadni és kérni, hogy egy technikus mérje le a laptopjával. Ez úgy tudom ingyenes. Ha nála is rossz, akkor egyértelműen mehetnek hibát keresni a kábelekben, saját cuccokban.

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 0

A Defender nálam nem fut. 
Ha elindítom a mérést, az így néz ki : azonnal kb. 150-re ugrik a mutató, majd a letöltés teszt végére lassan eléri a 220-290-et. Miután az Avast-ot kilőttem, ez a következő képpen alakult : azonnal felugrik kb. 200-ra, majd a letöltés teszt végére lassan eléri a 300-350-et. A legnagyobb és egyben megismételhetetlen érték az 382 lett :) Egyébként kb. 80%-ban 310-320 a vége. Bár van némi javulás, ha ezt annak lehet nevezni,de ez még mindig nagyon sovány :(

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 0

@maxhim

Igen mert a webvédelem az realtime filterezi a netforgalmat, a fájlvédelem ilyenkor nem játszik, az a fájlokat vizsgálja, lehet hogy kis mértékben az is lassít, de az igazi lassító a webvédelem. (Mondjuk én az egész Avastot uninstallálnám, néznék valami mást, de ez az én személyes ellenérzésem a programmal szemben)

Milyen más programok vannak még telepítve, amik netforgalmat használhatnak? A Win amúgy eredeti vagy netről töltött?

Próbálok még agyalni, talán valami hasznos eszembe jut, addig is javaslok egy új hibabejelentést, megnézetném a technikus laptopja mit mutat.

 

 

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

Csatlakozz a közösséghez!

Posztolhatsz regisztráció előtt is. Ha már van regisztrációd, jelentkezz be itt.

Vendég
Válaszolj a kérdésre...

×   Formázással együtt illesztetted be a tartalmat.   Formázás eltávolítása

  Only 75 emoji are allowed.

×   A linkedet automatikusan beágyaztuk.   Linkként mutatás

×   Az előző tartalmat tároltuk. .   Itt törölhetsz

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Új...