btz

Vezetékes telefon

Kérdés

Ma volt itt a telekom modemet cserélni mert elromlott és mondta a szerelő, hogy kössük rá a vezetékes telefont az adsl modemre, mert meg fogják szüntetni az analóg telefonálást. Ehhez adott 2 db 2 méter hosszúságú telefonkábelt és egy sima adsl-phone szűrőt. Aztán még magyarázott ezt azt de egyáltalán nemértem, hogy ezekkel az eszközökkel, hogyan kössem rá az ADSL modemre a vezetékes analóg telefont.

Bejegyzés megosztása


Link a bejegyzéshez
Megosztás más oldalakon

184 válasz erre a kérdésre

Ma volt itt a telekom modemet cserélni mert elromlott és mondta a szerelő, hogy kössük rá a vezetékes telefont az adsl modemre, mert meg fogják szüntetni az analóg telefonálást. Ehhez adott 2 db 2 méter hosszúságú telefonkábelt és egy sima adsl-phone szűrőt. Aztán még magyarázott ezt azt de egyáltalán nemértem, hogy ezekkel az eszközökkel, hogyan kössem rá az ADSL modemre a vezetékes analóg telefont.

Először, ha hűséghosszabátásra kerül a sor akkor már csak voip telefontra hosszabítanak az a analógról át kerülsz digitális telefonba,de ezt a előfizetőnek kell most még kérni. Szerintem a adsl modem nem hiszem hogy képes voip-ra,de én csak egy lelkes amatör vagyok,ehez egy bizonyos HGW eszköz kell amit a szolgáltató biztosít. :smileywink:

Bejegyzés megosztása


Link a bejegyzéshez
Megosztás más oldalakon
De nekem nem adott semilyen hvg-t csak a kábeleket és a splittert, meg hogy kössem rá majd, azzán elment. Én meg néztem ki a fejemből, hogy akkor mi van? Mit kössek mire hova mivel??

Bejegyzés megosztása


Link a bejegyzéshez
Megosztás más oldalakon
De nekem nem adott semilyen hvg-t csak a kábeleket és a splittert, meg hogy kössem rá majd, azzán elment. Én meg néztem ki a fejemből, hogy akkor mi van? Mit kössek mire hova mivel??

Rendendeltél telefon vonalat, vagy hosszabbítottál hűséget a telefonra?

Bejegyzés megosztása


Link a bejegyzéshez
Megosztás más oldalakon
Telefon vonal volteddig is hűségidő is. Az adsl modemet jött kicserélni mert beadta az unalmast, csak közben mondta ezt is hogy majd kössem a modemre a telefon témát de egy splitterrel biztos nem tudom ennyire még én is értek hozzá. Mindegy, majd akkor ha már nem búg a vonal a telefonban majd kihívom őket aztán megoldják. (Az más kérdés, hogy hogyan ha nem lesz vonal :D) De azért érdekel hogy hogy is fog ez akkor működni. Van erről a HGW-ről valami kép is hogy milyen ez amire rákötöm a telefont?

Bejegyzés megosztása


Link a bejegyzéshez
Megosztás más oldalakon
Telefon vonal volteddig is hűségidő is. Az adsl modemet jött kicserélni mert beadta az unalmast, csak közben mondta ezt is hogy majd kössem a modemre a telefon témát de egy splitterrel biztos nem tudom ennyire még én is értek hozzá. Mindegy, majd akkor ha már nem búg a vonal a telefonban majd kihívom őket aztán megoldják. (Az más kérdés, hogy hogyan ha nem lesz vonal :D) De azért érdekel hogy hogy is fog ez akkor működni. Van erről a HGW-ről valami kép is hogy milyen ez amire rákötöm a telefont?

Ha odakerűl a sor hogy digitási lesz a telefon akkor kijön a szerelő és mindent megcsinál,neked semmit nem kell barkácsolni. :smileywink:

Bejegyzés megosztása


Link a bejegyzéshez
Megosztás más oldalakon
Jah, de már beh*lyített ezzel a váltsak digitálisra most mert az milyen cool dumával :D

Bejegyzés megosztása


Link a bejegyzéshez
Megosztás más oldalakon

Tuti nem HGW van kint nálad már, hanem sima modem? :)

 

Mert sima (A)DSL modemmel bajos lesz telefonálni sztem, mármint ha Voip-os vagy/leszel :)

 

Ha átraknak Voip-ra akkor bizony a HGW lesz a nyerő, annak meg van külön "phone" portja.

 

Itt ugyan nem minden van feltéve, de kb láthatod mi / milyen jellegű kütyü vár rád:

 

Használati leírások

 

Az "IPTV, DSL internet és Digitális telefon szolgáltatásunkhoz" szekcióban keresgélj, HGW például a Pirelli és a ZTE csodák. Lentebb van gyorstelepítési leírás, ott meg a kötési módok láthatóak, szóval el lehet igazodni :)

 

Amúgy biztos cool a Voip és kábeles (ktv hálózatos) telefon is, de azért egy analóg kicsit más, bár annak is átalakították a nyújtási feltételeit, követelményeit, hogy mindenki robogjon az IP világ felé és inkább Voice over IP legyen a nyerő és menő :) A vezetékes témában korábban ébredtek volna fel, többen megtartják., nem csak a nyuggerek..

 

Bejegyzés megosztása


Link a bejegyzéshez
Megosztás más oldalakon
Nem. Egy mezei fekete D-Link. Semilyen HGW

Bejegyzés megosztása


Link a bejegyzéshez
Megosztás más oldalakon

Szia!

 

Kicsit félre lett kutyulva az információáradat :)

 

Valószínűleg van még élő analóg telefonszolgáltatásod. Ez esetben a bejövő telefonvonalat a Splitter LINE oldalába dugd. Ezt követően az ADSL modemet a Splitter MODEM csatlakozójába, a telefont pedig a PHONE csatlakozójába kell dugni.

 

Amennyiben a későbbiekben digitális telefon előfizetésed lesz, kapni fogsz egy VoIP tudással rendelkező modemet (ezek a ZTE, stb csodák...). Mely helyettesíteni fogja a jelenlegi D-Link modemed. Ezen már lesz egy PHONE csatlakozó. Ebben az esetben a szűrőre nem lesz szükség.

 

Elképzelhető, hogy a sok infót nem tudtad hírtelen feldolgozni, ezért nem világos :)

Bejegyzés megosztása


Link a bejegyzéshez
Megosztás más oldalakon

, persze, ez is lehet, de simán benne van, hogy a szerelő is össze-vissza beszélt :) vagy csak értékesíteni akart, de szarul adta elő, ez is benne van, mert most nagyon nyomnak át mindnkit voip és voca megoldásra :)

 

Bejegyzés megosztása


Link a bejegyzéshez
Megosztás más oldalakon

No igen, ez is lehet :D Nem rossz megoldás a VoIP. Én ma már feleslegesnek tartom az otthoni telefonszolgáltatást. A mobilszolgáltatók csak úgy öntik a nyakunkba a sok kedvező ajánlatokat, a családbarát kedvezményeket. Ma már a 120 éves dédinek is saját mobiltelefon előfizetése van. A hivatalos ügyeket is el lehet intézni mobiltelefonról. Persze vannak érvek a vezetékes mellett is, de a modern világban egyre hátrébb szorul ez...

Bejegyzés megosztása


Link a bejegyzéshez
Megosztás más oldalakon

Érdekes, sokan szeretik még a vezetékest is (nem feltétlen csak idősebbek), olyanok is főleg, akik félnek a "sugárzásoktól", vagy éppen érzékenyebbek rá.

Ha hamarabb kezdik el a hoppásítást egyébként, vagy valahogy összekötik a mobilt és a vezetékest (még most sem lenne késő, de komolyabb megoldásra gondolva), szerintem még többen maradtak volna meg ott is.

Bejegyzés megosztása


Link a bejegyzéshez
Megosztás más oldalakon

Tisztelt t-home munkatársak, Fórumozók!
Van egy óriási problémám a számkijelzéssel kapcsolatban.
Gigaset A220 duó telefon karácsonyra szüleimnek vett, hívószámkijelzés megrendelve, szolgáltató szerint rendesen beállítva.
A következőket produkálja: külső hívás érkezésekor egy rövid ideig számot, nevet kiír, majd nem fogadott hívás képződik (üzenet) utána át vált külső hívásra a második csörgetéstől.
Kiérkező szerelőknek saját telefonjukkal rendesen működik a számkijelzés.
A lényeg: ugyanaz a telefon egy másik felhasználó helyen tökéletesen mutatja a hívószámokat ahogy kell.
Hálózati konfiguráció hiba? Telefonhiba?
Van valakinek tapasztalata?, véleménye? megköszönném.

Bejegyzés megosztása


Link a bejegyzéshez
Megosztás más oldalakon

Köszönöm válaszod!

Igen ezt én is megtaláltam, den nem tudom minden Gigaset telefonra vonatkozik-e?

a másik tapasztalat sem elhanyagolható, hogy ugyanaz a telefon az egyik 49-es körzetben jól jelzi ki a számot a 48-as körzetben pedig már nem.(más központokon keresztül megy)

Nem tudom hogy lehet hozzáférni a "legális kvázi szervízmenühöz" mit kell állítani?

Bejegyzés megosztása


Link a bejegyzéshez
Megosztás más oldalakon
A Siemens telefonokkal az a baj, hogy a Siemens központokon kívűl más központokkal nem mindig működnek rendesen. Ebben az esetben a Simens telefon Sevice menűjében kell az időzítésen állítani, ki kell próbálni hogy nagoybb időzítési idővel vagy kisebbelé működik rendesen. Ez egy kicsit macerás, de ha megvan a helyes érték, akkor azzal már múködni fog. Javaslom töltsd le a Siemesn-től a készüléked részletes leírását, és ott leyírtak szerint lépj ben a Service menűjében állítsd kicsit nagyobbra az időzítést, mert az álltalad leírtak alapján arra gyanakszom, hogy a te Siemesn készüléked kicsit gyorsabban fogadná az adatokat a Telekom központjától, valószínűleg ott nálatok ahol ezen hiba jelentkezik, Nem Siemesn Telefonközpont van hanem Ericson gyártmányú. Üdv.

Bejegyzés megosztása


Link a bejegyzéshez
Megosztás más oldalakon

Igaz, köszönöm a leírásodat ez volt a problémám.

Sikerült közben megoldani GamMa korábbi fórumfelhasználó segítségével.

Link:http://forum.t-home.hu/mvnforum/viewthread_thread,6667

Köszönöm neki a konkrét segítségét a beállítás módosításában!:smileyhappy:

Csak azt nem értem a T-com miért nem a megoldások irányába halad? A többszörös hibabejelentésekre, e-mailek-re nam kaptam semmi érdembeni segítséget. Már vissza akartam mondani a hívószámkijelzést.

Mégegyszer köszönöm Nektek.

Üdvözlettel: Laci

Bejegyzés megosztása


Link a bejegyzéshez
Megosztás más oldalakon
Tudom, mivel én mondtam meg neki, hogy mit kell állítani. Ha legközelebb ilyen gondod van, akkor az a megoldás, hogy a szolgáltatót meg kell keresni, és meg kell kérdezni tőle, hogy a milyen szabványnak kell megfelelni az álltalad használt készüléknek, hogy működjön pld a hívószámkijelzés. Amikor mgevan a szabvány, akkor arra rákeresel a net-en és pld a hívószámkijelzés esetében leírják a teljes időtartamot, és azt, hogy mikor milyen adatoto küld a telefon kp a készüléknek, ezután már csak a készülékben kell az időzítés idejét a szabványban leírtak alaján beállítani és kész. Van még egy trükk: A hívószámkijelzés elött a telefon kp küld egy jelsorozatot, amiben azt állítja be, hogy az adott számot ki kell-e jelezni vagy nem. Ha híváskor a készülék pld ilyet írki, hiogy "Private", akkor a telefon kp a szám küldése elött kiküld egy olyan jelsorozatot, ami a készülékednél letíltja a hívó számának a kijelzését. Na erre jó egy módósítot szoftver (FirmWare) a telefonra és máris ki lehet jelezni a letíltott számok hívószámait is. Üdv.

Bejegyzés megosztása


Link a bejegyzéshez
Megosztás más oldalakon

Igen így leírva minden világos, már akinek van egy kis műszaki érzéke,(nekem úgy gondolom van) de míg idáig eljut az ember "0" ról elég rögös az út. a szolgáltatót mint leírtam megkerestem több csatornán, semmilyen segítséget nem kaptam, ugyanúgy a 3x helyszínen járt szerelőktől sem.  A leírásom úgy gondolom világos volt amit ők is megkaptak. Ha tudtam volna a megoldás forrását egyenesn hozzád fordulok, de nagyon jó hogy ezekről beszélünk mert így sok hasonló cipőben járó ember megtalálhatja ezeket az információkat, és megoldást találhatnak a problémájukra. Az általad említett telefon leírását, szervíz leírást több napon keresztül kerestem a neten, de erre a készülékre nem találtam.

Minden jó ha a vége jó:smileyhappy:

Köszönettel Laci

Bejegyzés megosztása


Link a bejegyzéshez
Megosztás más oldalakon

Nincs különösebb jelentősége, de azt hiszem, valakivel összekeversz. Nekem te soha nem mondtál erre vonatkozó megoldást, azt a neten történő hosszas keresgélés után találtam meg.  Igazából akkoriban nem is voltam regisztrálva erre az oldalra.

De mondom. mindegy, hiszen a lényeg, hogy magam is megtaláltam, amit kellett, megoldottam a problémát és örülök, hogy másnak is tudtam vele segíteni.

Bejegyzés megosztása


Link a bejegyzéshez
Megosztás más oldalakon

T. "Az Internet"

 

Hogy rövidrezárjuk és ne generáljunk vitát. leírnád ide a fórumba a Gigaset A220 telefon konkrét beállítását lépésről lépésre magyarul?

GamMa felhasználótól ugyanis ezt kaptam meg az általánosságok helyett.

Biztos sok embernek segítenél ebben.

Üdv Laci

Bejegyzés megosztása


Link a bejegyzéshez
Megosztás más oldalakon

Annyi korrekció, hogy most látom, a két téma azonos fórumhoz tartozik. Tehát ezek szerint a fórumban már létezett a regem. Ez persze a lényegen nem változtat.

Bejegyzés megosztása


Link a bejegyzéshez
Megosztás más oldalakon

Így igaz. Ha szükségesnek látjátok, én is beírhatom, nem titok. De nem akarom mástól elbitorolni a 'szerzői jogot'.:-)

Természetesen az általam alkalmazott megoldás nem általánosság, hanem csak a két gyakorlatban kipróbált eszközre vonatkozik. Nem tudom, más készülékeknél mi a konkrét kód.

Bejegyzés megosztása


Link a bejegyzéshez
Megosztás más oldalakon
Írd le nyugodtan, nem titok. Amúgy meg azért hozzátartozik a dologhoz, ha én tavaj nem segítek, akkor még mindig keresgetjeted a leírását. Ha valaki 35 évet foglalkozott ilyenekkel, annak van egy kis tapasztalata. Azért azt megkérdezném a szerelőtől, hogy mit is tanul, víz-gáz szerelést?

Bejegyzés megosztása


Link a bejegyzéshez
Megosztás más oldalakon

Rendben, akkor én leírom, hátha másoknak jó lesz segítségül. /egyúttal részemről lezártnak tekintem a témát/.

 

...........................................

Gigaset A220 telefon, Gigaset c595 telefon c59H kézibeszélövel.

Hibajelenség: Hívószám kijelzése szolgáltatás /CLIP/ létezik, bejövő hívás esetén kb. két csengetésig megjelennek a kijelzőn a hívó adatai, majd ez eltűnik és a továbbiakban csak a 'külső hívás' /vagy hasonló értelmű szöveg/ látható.

Megoldás lépései /legalábbis az említett két készülék esetében:

1. megnyomni a menü-gombot.
2. megnyomni egymás után: *#05# /ekkor megjelenik, hogy 'RENDSZER' és alatta egy 9-es szám.
3. beírni:14 /ekkor zárójelben megjelenik a jelenlegi érték, egy egyjegyű szám/
4. ezt a számot átírni /nálam 3-al működik rendesen/

Elméletileg ezután folyamatosan kell működnie a hívószám kijelzésnek. Nálam legalábbis így történt.

'Time for end of call identification' a funkció neve a szervizkönyvek szerint.

Bejegyzés megosztása


Link a bejegyzéshez
Megosztás más oldalakon

Hozz létre egy fiókot vagy jelentkezz be a kommenteléshez

Ahhoz, hogy kommentelhess, tagnak kell lenned.

Fiók létrehozása

Hozz létre a közösségünkben egy új fiókot. Igazán egyszerű!


Új fiók regisztrálása

Bejelentkezés

Már van fiókod? Jelentkezz be itt!


Bejelentkezés most