Ugrás a tartalomhoz
  • 8

Magas Ping (ms) + Pocket Loss az elmúlt 1 hónapban


xnuke097

Kérdés

Üdv,

Az elmúlt 1 hónapban folyton azt tapasztalom hogy főleg a késő délutáni óráktól kezdve (17:00) az online játékok nagy része mint például a World of Tanks és a PUBG nagy pinget produkál (130+ms) és eszméletlen hatalmas nagy pocket lossok vannak meccsek közben, emiatt lehetetlen játszani.


Kérdésem az lenne hogy ezt hogy lehet-ne megszüntetni, mert kezd nagyon idegesítő lenni.


World of Tanks közben futtattam a ping plotter nevű programot és mint kiderült a hatalmas ping a  Deutsche Telekom AG vonalaktól jön, ergó nem a játékkal van probléma!

Az összes portot megnyitottam mindkét játéknál, ami után 2 napig működött normálisan megint minden, de viszont ma megint elkezdte ezt az egészet csinálni, sőt rosszabb lett mivel most már 300ms felé is felugrott!
A Wot EU2-es szerverén ami Luxemburgban található, ennél még rosszabb, mivel ott majdnem 100% pocket lossom van!

 

Képkivágás.PNG

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • Válaszok 317
  • Létrehozva
  • Utolsó válasz

A legnépszerűbb tartalomgyártók a témában

A legnépszerűbb tartalomgyártók a témában

Posztolt képek

Ajánlott posztok

  • 3
43 perce, Nagy Sándor 88 írta:

Ez engem is érdekeélne, hogy hol tarta a dolog? Most is förtelmes a kpacsolat mind a 3 World of tanks szerverrel. Nem azért fizetek egy ***** pénzt, hogy ilyen szolgáltatást kapjak.

Sajnos nálam is semmi változás. Úgy gondolom traceroute alapján, hogy nem a magyar részen van a gond ,hanem a Telekom egyik külföldi partnerénél. Most ha ez egyik online játékkal szeretném egy kicsit eltölteni a szabadidőmet, akkor  átváltok T*****r mobilnetre és nincs idegeskedés. Szomorú, hogy ez a Telekom internettel nem megoldható 2020-ban.   

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 1

Hónapok óta ezt tapasztalom a WOT szerverek esetében én is. Játszhatatlan.

A windowsos pathping parancs is szépen mutatja, hogy  a "80.150.169.205" és a  "80.156.163.254" ipcímen lévő eszköz okozza a problémát, ami a "Deutsche Telekom AG " kezelésében van. Nem Magyarországon van a probléma szerintem. Azt végképp nem értem, hogy a "Deutsche Telekom AG "
kezelésében ez hogyan történhet meg. Remélem valahogy eljut a megfelelő helyre többünk üzenete!

Hop  RTT    Lost/Sent = Pct  Lost/Sent = Pct  Address

  2   17ms     0/ 100 =  0%     0/ 100 =  0%  145.236.238.254                                 0/ 100 =  0%   |
  3   23ms     0/ 100 =  0%     0/ 100 =  0%  145.236.133.102                                0/ 100 =  0%   |
  4   23ms     0/ 100 =  0%     0/ 100 =  0%  145.236.133.102                                0/ 100 =  0%   |
  5   23ms     0/ 100 =  0%     0/ 100 =  0%  81.183.3.165                                0/ 100 =  0%   |
  6  132ms     0/ 100 =  0%     0/ 100 =  0%  80.150.169.205                               14/ 100 = 14%   |
  7  ---     100/ 100 =100%    86/ 100 = 86%  80.156.163.254                                0/ 100 =  0%   |
  8   96ms    21/ 100 = 21%     7/ 100 =  7%  win-bb4-link.telia.net [62.115.114.182]                                0/ 100 =  0%   |
  9  103ms    14/ 100 = 14%     0/ 100 =  0%  ffm-bb2-link.telia.net [62.115.138.22]                                5/ 100 =  5%   |
 10  106ms    19/ 100 = 19%     0/ 100 =  0%  ffm-b1-link.telia.net [62.115.120.215]

Location of IP address 80.150.169.205

Lookup information about the location associated with the IP address 80.150.169.205.

CityGauting (60% confidence)
SubdivisionBavaria (BY) (99% confidence)
CountryGermany (DE) (99% confidence)

Location of IP address 80.156.163.254

Lookup information about the location associated with the IP address 80.156.163.254.

CityHeilbronn (40% confidence)
SubdivisionBaden-Württemberg (BW) (60% confidence)
CountryGermany (DE) (99% confidence)

ASN and ISP for IP address 80.156.163.254

General traits like organisation, autonomous system number (ASN) and ISP associated with the IP address 80.156.163.254.

ISPDeutsche Telekom AG
OrganizationDeutsche Telekom AG
User typeresidential
Autonomous system number (ASN)3320
Autonomous system organizationDeutsche Telekom AG

Szerkesztve ekkor: Szerkesztő: Baskó
Kimaradt egy részlet
Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 1

Sziasztok!

Szeretném jelezni, hogy az elmúlt 3 hétben, hasonló problémákkal küzdünk az előttem felsoroltakkal, online játék közben késő délutántól 17:00-tól, játszhatatlan a játék, magas MS miatt. (130).

Tordason az egész falu erre panaszkodik, minden online játékban. A történethez hozzá tartozik kb 1 hónapja építették ki az optikai hálózatot, na azóta ez van sajnos.Régi nettel semmi gondunk nem volt.

JÁTÉK amiben tapasztaltam: World of Tanks

Köszönöm!

Sziasztok!

Szeretném jelezni, hogy az elmúlt 3 hétben, hasonló problémákkal küzdünk az előttem felsoroltakkal, online játék közben késő délutántól 17:00-tól, játszhatatlan a játék, magas MS miatt. (130).

Tordason az egész falu erre panaszkodik, minden online játékban. A történethez hozzá tartozik kb 1 hónapja építették ki az optikai hálózatot, na azóta ez van sajnos.Régi nettel semmi gondunk nem volt.

JÁTÉK amiben tapasztaltam: World of Tanks

Köszönöm!

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 1

Sziasztok!

Szeretném jelezni, hogy az elmúlt 3 hétben, hasonló problémákkal küzdünk az előttem felsoroltakkal, online játék közben késő délutántól 17:00-tól, játszhatatlan a játék, magas MS miatt. (130).

Tordason az egész falu erre panaszkodik, minden online játékban. A történethez hozzá tartozik kb 1 hónapja építették ki az optikai hálózatot, na azóta ez van sajnos.Régi nettel semmi gondunk nem volt.

JÁTÉK amiben tapasztaltam: World of Tanks

Köszönöm!

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 0

Sziasztok!

Szeretném jelezni, hogy az elmúlt 3 hétben, hasonló problémákkal küzdünk az előttem felsoroltakkal, online játék közben késő délutántól 17:00-tól, játszhatatlan a játék, magas MS miatt. (130).

Tordason az egész falu erre panaszkodik, minden online játékban. A történethez hozzá tartozik kb 1 hónapja építették ki az optikai hálózatot, na azóta ez van sajnos.Régi nettel semmi gondunk nem volt.

JÁTÉK amiben tapasztaltam: World of Tanks

Köszönöm!

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 0

Még mindig ***** nálam is a kapcsolat. Megpróbáltam megint beszélni a játék ügyfélszolgálatával de 3 nap kínszenvedés után elhajtottak azzal, hogy szerintük minden rendben van a szervereikkel, beszéljek az internetszolgáltatómmal, szóval ismét szeretnék érdeklődni, hogy mikorra várható valami javulás.

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 0

Bár én személy szerint nem vagyok játékos, de aki igen, attól azt kérném, hogy érdeklődjön az ismerőseinél - különösen azoknál, akik MÁS online játékkal játszanak (vagy akár nem PC-n hanem konzolon is), hogy ők mit tapasztalnak.

Lehet, hogy csak a WoT esetében áll fenn a hiba, és az más megvilágításba helyezi a dolgot és egy lépéssel közelebb lesz mindenki a megoldáshoz :)

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 0
1 órája, uzman írta:

Bár én személy szerint nem vagyok játékos, de aki igen, attól azt kérném, hogy érdeklődjön az ismerőseinél - különösen azoknál, akik MÁS online játékkal játszanak (vagy akár nem PC-n hanem konzolon is), hogy ők mit tapasztalnak.

Lehet, hogy csak a WoT esetében áll fenn a hiba, és az más megvilágításba helyezi a dolgot és egy lépéssel közelebb lesz mindenki a megoldáshoz :)

A win10  "tracert 80.156.163.254" parancs is mutatja, hogy ezzel a szerverrel van gond. Látom, hogy azoknak a játékosoknak nincs problémája akik NEM a TELEKOM szerveren keresztül jutnak el a WOT szerverig. Tehát a hiba nem a WOT-nál van.

Szerkesztve ekkor: Szerkesztő: Baskó
Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 0
1 órája, uzman írta:

Bár én személy szerint nem vagyok játékos, de aki igen, attól azt kérném, hogy érdeklődjön az ismerőseinél - különösen azoknál, akik MÁS online játékkal játszanak (vagy akár nem PC-n hanem konzolon is), hogy ők mit tapasztalnak.

Lehet, hogy csak a WoT esetében áll fenn a hiba, és az más megvilágításba helyezi a dolgot és egy lépéssel közelebb lesz mindenki a megoldáshoz :)

Én játszok más játékkal is, azoknál rendben van. Pl Warzone, PUBG esetén elég sok kis szerver van, ahova bedob a játék, ott csak néha van kicsit több packet loss, gonsolom, amikor nem a legoptimálisabb szerverre dob be.

Van akivel szoktam együtt játszani WoT-al, neki nem Telekom nete van, nincs problémaja, amikor nekem van, és máskor sem.  Valamint munkahelyi neten sincs gond. Pingplotter szerint kb 0 a packet loss Ping 20-30ms, míg ugyanabban az időben otthon jól látszik a magas ping 100ms-150ms és a packet loss.

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 0
Ekkor: 2020. 12. 02. at 10:18, uzman írta:

Szia

Az adatközpontok sötét bugyraiban sok minden történhet :) Nem lehet tudni, hogy melyik szerver hova, milyen paraméterrel van kapcsolva. Azon felül ott vannak a különböző bérelt vonali és magasabb prioritású kapcsolatok, amik mindenkor elsőbbséget élveznek. A sávszélesség, amivel gazdálkodni kell viszont adott, így sajnos nem száguldhat minden egyes bit maximum sebességgel. Vagy egyszerűen csak ilyen tartalmú szerződése van a játékot hosztingoló cégnek a szolgáltatóval, ami ilyen értékeket (is) lehetővé tesz.

Az a baj, hogy a ping érték relatív és pillanatnyi, ami sok mindentől függ. Talán MPLS vagy bizonyos bérelt vonalak esetén lehet célértékekre szerződni de az is csak meghatározott szolgáltatói és egyéb nagy rendelkezésre állású végpontok között.

Keresgettem tapasztalatokat az interneten az általad említett szerverrel kapcsolatban, egy régebbi bejegyzésben más országból hasonló tapasztalatról számoltak be, így sajnos nem vagy egyedül a problémával. Az egyik hozzászóló írta is, hogy Amszterdamból (ami néhány száz kilométer távolságot jelent) katasztrófa a ping és latency.

https://www.reddit.com/r/WorldofTanks/comments/2ffwza/eu_where_are_the_wot_eu1_and_2_servers_located/

http://forum.worldoftanks.eu/index.php?/topic/481069-server-box-locations-for-eu1-and-eu2/

Esetleg más szerver nem elérhető, ami talán jobb/több kapcsolattal rendelkezik vagy közelebb helyezkedik el az országhoz vagy egy közelebbi adatcserélő központhoz?

Szerintem nem szerencsés 6 évvel ezelőtti ping problémát belinkelni.

Egyértelműen a TELEKOM szervere okozza (jelenleg) a problémát, ráadásul hónapok óta.

" Lehet, hogy csak a WoT esetében áll fenn a hiba, és az más megvilágításba helyezi a dolgot "

Lehet, hogy pont fordítva? Ha nem a TELEKOM-on keresztül érjük el a WOT-ot akkor nincs probléma és ez rögtön a megfelelő megvilágításba helyezi a dolgokat. Szerintem :)

Aktuális élő példa, a Magyar játékosok online játéka:

https://www.twitch.tv/directory/game/World of Tanks

 

 

Szerkesztve ekkor: Szerkesztő: Baskó
Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 0

A Magyar Telekomnak módjában áll-e megváltoztatni a routing menetét a WoT-os szerverekhez addig, amíg a kedves külföldi kollégák ki nem javítják a problémás vonalat? Ha cserébe nőne 10-20 ms-el a ping még mindig jobb lenne a helyzet, mint a csomagveszteséggel meg 2-3x-os ping értékekkel.

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 0
5 perce, btz írta:

A Deutsch Telekom. Ez pedig a Magyar Telekom. Igen, van közük egymáshoz, mégis más cég. 

Szia!

Az lehet, hogy Deutsche Telekomnál van a gond, de az azon a tényen nem változtat, hogy a én a Magyar Telkommal vagyok szerződésben, ami pedig érthető okokból a partnerhálózatán keresztül irányítja a forgalmat abba az irányba. Csakhogy ez a partnerhálózat valamilyen oknál fogva nem rendelkezik megfelelő kapacitással, így én szívok. A játék üzemeltetőjénél nincs gond, hiszen más hálózatról akár Magyarországról rendben van a fogalom.

Azért jó lenne, ha nem jönne mindenki megmagyarázni, hogy miért nem a MT sara ez a dolog. Attól, mert pl neked nincs bajod a szolgáltatással, nekem még van, és nem csak nekem. Azt nyilatkozták itt, hogy dolgoznak az ügyön, hiszen nagyon sok embert érint és mégiscsak nem végponti problémáról van szó. Csak azért érdeklődünk itt a fejlemények iránt, mert erre nincs jelenleg más mód, valamint senki nem ír semmit, hogy milyen erőlelépés történt az ügyben. Remélem Szilvi amint tud ad valami visszajelzést.

De amennyiben neked btz vagy bárkinek van olyan elérhtősége a DT-hez, ahonnan nem hajtanak el egyből, hiszen nem vagyok ügyfelük, akkor várom az infót, szívesen felveszem velük a kapcsolatot. 

 

Üdv

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 0

Úgy gondolom nem árulok el azzal titkot és talán nem is sértem a fórum szabályait (ha mégis, a moderátor kérem, hogy törölje a bejegyzést), hogy a Deutsche Telekomnak is létezik egy pont ugyanilyen fóruma

https://telekomhilft.telekom.de/

Érdemes ezt böngészni, vagy itt jelezni ha a társszolgáltatónál gyanítható a gond.

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 1
12 órája, btz írta:

A Deutsch Telekom. Ez pedig a Magyar Telekom. Igen, van közük egymáshoz, mégis más cég. 

Ahogy korábban írtam : " A windowsos pathping parancs is szépen mutatja, hogy  a "80.150.169.205" és a  "80.156.163.254" ipcímen lévő eszköz okozza a problémát, ami a "Deutsche Telekom AG " kezelésében van. "

DE

A boltban vásárolt tejet otthon kibontva kiderül, hogy romlott, akkor mit teszünk?
Ugye vissza megyünk a boltba és reklamálunk és nem a termelővel, vagy a tehénnel vesszük fel a kapcsolatot.

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 0
3 órája, Baskó írta:

Ahogy korábban írtam : " A windowsos pathping parancs is szépen mutatja, hogy  a "80.150.169.205" és a  "80.156.163.254" ipcímen lévő eszköz okozza a problémát, ami a "Deutsche Telekom AG " kezelésében van. "

DE

A boltban vásárolt tejet otthon kibontva kiderül, hogy romlott, akkor mit teszünk?
Ugye vissza megyünk a boltba és reklamálunk és nem a termelővel, vagy a tehénnel vesszük fel a kapcsolatot.

Szia

Azért ez a példa nem életszerű

Én úgy finomítanék rajta, hogy visszaviszed a tejet, mert savanyúnak érzed, viszont még szavatossági időn belül van.

Mit tekintesz "problémának"? <20 ms késleltetést? Vagy <60ms-ot?

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 0

Egy másik magyar oldal fórumát böngészve észrevettem, hogy az egyik posztoló aki állítólag Magyar Telekomnál dolgozik írta, hogy szerinte a játék szolgáltató és a  Deutche Telekom között használt publikus peering-el van a gond.  Nekünk játékosoknak kellene jelezni a játék szolgáltató felé, hogy ez okozza problémát és legyenek már olyan kedvesek előfizetni egy privát peeringre feléjük.  Őt idézve

" És igen, a 1414-en egy hívás semmit se fog érni, mivel ping-re nincs garancia (nem véletlen) és nem mi fogjuk a privát peeringet finanszírozni."

Megértem ezt  a hozzáállást ,mert senki sem akar más helyett fizetni, csak ezzel  az a gond, hogy az előfizető kihez forduljon, ha nem ahhoz aki szolgáltatást szolgáltatja. Én is jeleztem már játék szolgáltató  felé problémát, de szerintünk nem náluk van a gond. Megteszem még egyszer ahogy másik fórumon javasolta az állítólagos  MT dolgozó és használok egy másik internet szolgáltató szolgáltatását a játékhoz, mert annak nincs gondja publikus peering-el és ha igaz amit másik fórumon írtak, akkor felesleges a problémámmal az internet szolgáltatómhoz fordulni. Több mint 10 éves előfizetőként pedig a hűségidő lejártával lehet hogy körül kell nézek egy másik internet szolgáltató után ha nem oldódik meg a probléma .

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 0
6 perce, uzman írta:

Szia

Azért ez a példa nem életszerű

Én úgy finomítanék rajta, hogy visszaviszed a tejet, mert savanyúnak érzed, viszont még szavatossági időn belül van.

Mit tekintesz "problémának"? <20 ms késleltetést? Vagy <60ms-ot?

Szia!

Igaz nem engem kérdeztél, de enged meg, hogy válaszoljak. WOT-ot  vesszük alapul  akkor 100 ms alatti érték lenne a kívánatos Wargaming szerint (https://eu.wargaming.net/support/en/products/wot/article/10253/) . Persze minél alacsonyabb annál jobb. Ha nekem 100 ms alatt maradna már egy szavam se lenne és gondol másoknak sem, de hát nincs ilyen szerencsék.

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 0
14 perce, zoldtomi írta:

Szia!

Igaz nem engem kérdeztél, de enged meg, hogy válaszoljak. WOT-ot  vesszük alapul  akkor 100 ms alatti érték lenne a kívánatos Wargaming szerint (https://eu.wargaming.net/support/en/products/wot/article/10253/) . Persze minél alacsonyabb annál jobb. Ha nekem 100 ms alatt maradna már egy szavam se lenne és gondol másoknak sem, de hát nincs ilyen szerencsék.

Így van! Nem egy FPS játék, amiben olyan gyorsan kell reagálni, hogy minden ms számít. Régebben volt, hogy mobilinternetről játszottam stabil 130-160ms pinggel, és nem volt vészes. Viszont  a packet loss miatti hatalmas lagok, amikor nem érzékeli a játék az inputot, vagy épp beragad előrementben a jármű, mert az volt az utolsó kapott infó, meg visszaugrik 10 métert a kép, na az teszi igazán játszhatatlanná.

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 0
44 perce, uzman írta:

Szia

Azért ez a példa nem életszerű

Én úgy finomítanék rajta, hogy visszaviszed a tejet, mert savanyúnak érzed, viszont még szavatossági időn belül van.

Mit tekintesz "problémának"? <20 ms késleltetést? Vagy <60ms-ot?

"Mit tekintesz "problémának"? <20 ms késleltetést? Vagy <60ms-ot?"

Mert a 60ms már probléma? Szerintem nem. Bár ezt te is tudod.
Ahogy írták, ha 100ms alatt van az jó, amúgy szerintem ez el is várható. A kora reggeli órákban megpingeltem a szervereket és 50ms alatt volt mind a három, de akkor ki ér rá játszani ugye.

A probléma a nagymértékű adatvesztés, mely élvezhetetlenné teszi a játékot. Ahogy írták, én is folyamatosan tapasztalom az adatvesztés okozta problémákat. Így játszhatatlan.

"Én úgy finomítanék rajta, hogy visszaviszed a tejet, mert savanyúnak érzed, viszont még szavatossági időn belül van."
Akkor még én is finomítanék rajta. Német tartós tej savanyodott meg szavatossági időn belül de én nem szeretnék külföldi termelőkkel tárgyalni.

 

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 0

Akkor még én is finomítanék rajta. Német tartós tej savanyodott meg szavatossági időn belül de én nem szeretnék külföldi termelőkkel tárgyalni.

Frappáns :)

Ez viszont új infó (vagy csak korábban átsiklottam felette):

A kora reggeli órákban megpingeltem a szervereket és 50ms alatt volt mind a három, de akkor ki ér rá játszani ugye.

 

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 0

Nos. Én azt javaslom nektek és mindenkinek, aki ezzel a problémával kűzd, hogy tegyen emailes bejelentést az Írjon nekünk oldalon, lehetőleg minél részletesebben leírva a problémát. (Remélem, ez már pár játékos részéről meg is történt). Ha ez megvan, biztosak lehettek abban, hogy a Magyar Telekom a saját részéről mindent megtesz a dolog érdekében, amire lehetősége van. Emellett nyugodtan írjatok a Deutsche Telekom részére is, mert a ti érdeketek, hogy sürgessétek a hálózati forgalomban résztvevő mindegyik felet. 

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 0
Ekkor: 2020. 11. 24. at 11:24, Telekom szakértő írta:

Sziasztok!

A segítségeteket szeretnénk kérni, hogy kollégáink kivizsgálhassák és javíthassák a többetek által jelzett routing / magas ping problémát. Kérjük az alábbi adatok / információk közül szedjetek össze minél többet és - akár csatolt képek formájában - posztoljátok ide a témához. Az össszegyűjtött információkat pedig továbbítani fogjuk illetékeseink felé. Köszönjük szépen az együttműködéseteket. Amire szükség lenne a vizsgálatokhoz:

- Az érintett játékok megnevezése
- Egy minél pontosabb idősáv megjelölése amikor jellemzően jelentkeznek a problémák
- IP címeket, melyek irányába tapasztaljátok a magasabb ping időt (jó lenne ehhez minél több célcímet, lehetőleg pingelhetőket összegyűjtenünk).
- Ping és Trace route információk, akár képernyőképek csatolásával.

Köszönjük szépen az együttműködéseteket. ^Dániel

Két nappal ezelőtt tettem bejelentés btz javaslatára és mai napon egy Telekomos úriember fel is hívott, hogy dolgoznak problémám. Reméljük előbb-utóbb lesz is belőle valami, de arra kér mindenkit, akinek problémája van továbbra is jelezze a fórumon fent látható kérés alapján. 

Szerkesztve ekkor: Szerkesztő: zoldtomi
Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 1

Nos, szerintem már épp elegen jelezték ezt a problémát. Szánalmas már, hogy hónapok óta nem képesek elfogadható minőségű szolgáltatást produkálni.

Viszont nagy szerencse, hogy van más szolgáltató a telekomom kívül is. Tizenvalahány év után én is váltani készülök (kényszerülök), mert elegem van abból, hogy hónapok óta ennyire figyelmen kívül hagyják az ügyfelek panaszait.

Átviszem a konkurens szolgáltatóhoz az összes telekomos előfizetésemet (TV, Internet, telefon, több mobil...). Ha még pár százan ezt megteszik, akkor talán végre történik valami javulás vagy változás...

Azoknak az illetékeseknek pedig, akik hónapok óta nem tudták vagy nem akarták ezt a problémát orvosolni, további kellemes, unott „*****vakarászást” kívánok, amíg még megvan az a remek munkahelyük...!

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

Csatlakozz a közösséghez!

Posztolhatsz regisztráció előtt is. Ha már van regisztrációd, jelentkezz be itt.

Vendég
Válaszolj a kérdésre...

×   Formázással együtt illesztetted be a tartalmat.   Formázás eltávolítása

  Only 75 emoji are allowed.

×   A linkedet automatikusan beágyaztuk.   Linkként mutatás

×   Az előző tartalmat tároltuk. .   Itt törölhetsz

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Új...