Ugrás a tartalomhoz
  • 8

Magas Ping (ms) + Pocket Loss az elmúlt 1 hónapban


xnuke097

Kérdés

Üdv,

Az elmúlt 1 hónapban folyton azt tapasztalom hogy főleg a késő délutáni óráktól kezdve (17:00) az online játékok nagy része mint például a World of Tanks és a PUBG nagy pinget produkál (130+ms) és eszméletlen hatalmas nagy pocket lossok vannak meccsek közben, emiatt lehetetlen játszani.


Kérdésem az lenne hogy ezt hogy lehet-ne megszüntetni, mert kezd nagyon idegesítő lenni.


World of Tanks közben futtattam a ping plotter nevű programot és mint kiderült a hatalmas ping a  Deutsche Telekom AG vonalaktól jön, ergó nem a játékkal van probléma!

Az összes portot megnyitottam mindkét játéknál, ami után 2 napig működött normálisan megint minden, de viszont ma megint elkezdte ezt az egészet csinálni, sőt rosszabb lett mivel most már 300ms felé is felugrott!
A Wot EU2-es szerverén ami Luxemburgban található, ennél még rosszabb, mivel ott majdnem 100% pocket lossom van!

 

Képkivágás.PNG

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • Válaszok 319
  • Létrehozva
  • Utolsó válasz

A legnépszerűbb tartalomgyártók a témában

A legnépszerűbb tartalomgyártók a témában

Posztolt képek

Ajánlott posztok

  • 1

Én azt nem értem, ha egy napra sikerült megcsinálni jóra a routingot, miért kellett másnap visszatenni erre a vacakra? Lejárt a próbaidő a másik vonalon?

14 hours ago, lotyedtnet said:

Telekom!!! Tulajdonképpen mi a ***** annyára várunk? Mi a *****t nem lehet érteni abból hogy ***** a netetek és meg kellene javítani, mert a ***** sem fog itt előfizetni és kidobálnak titekek mert leépítés lesz? Megvan az összefüggés?

Arra, hogy az emberek beletörődjenek a hibába és ne hisztizzenek tovább miatta, akik meg megtehetik váltsanak szolgáltatót, mert akkor annyival kevesebb "problémás" ügyfele lesz a cégnek.

----------------------------------------------------------------

Pislákolok... Amúgy miből gondoljátok, hogy hiba, amit tapasztaltok és azért a szolgáltató a felelős? Mert itt egy oldalra toljátok az áldást, holott ez nem fekete és fehér... Másrészt, ha hiba lenne és javítható, és kardinális (értsd nem 15 ügyfelet érint - elnézést, a drámaian alacsony számosságért, nem akarok vele senkit sem megbántani), akkor már javították volna, hiszen érdek lenne. Kérdés, ha már ennyire tud mindenki mindent: Ismeritek oda-vissza a hálózat komponenseit, a tényleges routing útvonalakat, mellette a gamer kiszolgálók szervereit, hálózati rétegeit? Mert sztem nem... Esetleg ha dobsz egy "traceroute" szöveget, egy komoly hálózatos kinevet, mert az sem mond meg neked mindent, ami kell egy jelenség behatárolásához. Ugyanez a VPN témára, mint potenciális megoldás/megoldási javaslat, de nem ragozom... Ha üzemeltetsz, vagy valaha üzemeltettél hálózatot, akkor tudod mi merre és kb. a jobb hálózatos gamer élmény kulcsa is megvan, főleg, ha toltad klasszikus lan party-ban... Kivi leszek a szolgáltató oldali válaszra, ha lesz, mert az helyre tudna tenni pár gondolatot, kicsit eléggé vakvágány irányokba megy ez a gamerkedés vs. hálózat + felelősség kérdése...     

 

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 0

Sziasztok!

Nem vagyok jogász, de határozottan az a véleményem, hogy jelen esetben a szolgáltató igen súlyosan megsérti a hálózatsemlegesség elvét (ezáltal pedig a 2015/2120-as EU rendeletet). Szerintem érdemes mindenkinek részletes bejelentést tenni az NMHH-nál a probléma miatt.

Véleményem szerint ugyanis egyáltalán nem fér bele a kivételes esetek közé sem, hogy egyes hosztok (szerverek) irányába mind a késleltetés, mind a csomagveszés aránya rendkívül nagy, míg más (kisebb) hazai szolgáltatóknál ez a probléma ugyanazon hosztok (szerverek) esetében ugyanabban az időben nem jelentkezik.

----------------------------------------------------

Bocsi, hogy így írom, de sztem nettó *****ság (és tényleg nem bántásból). Nem korlátoz, nem lassít, nem tilt le a gamer szerverekről a szolgáltató...  Főleg, ha időszakos jelenségről van szó, nem állandóról, akkor különösen igaz... NMHH sem segít ezen... Mert ezt, mint jelenséget torlódásnak hívják és általában a szolgáltató hálózatán / szolgáltató felügyeletén kívüli komponensekben jelentkezik. Azt kijelenteni, hogy mindenhonnan épp jó, mikor a T-nél nem, az is meredek, főként mert amit írtam, extra igaz, ismernek kellene mindenki hálózatát, valós kommunikációs útjait, a fogadó/kiszolgáló szerverek paramétereit... Nyomozható ez, de felelőtlenség kijelenteni amit... És igen, ha jól értelmezed, akkor érted, hogy van ebben nagy adag szerencse is :) 

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 4
28 perce, dragontwin19 írta:

Pislákolok... Amúgy miből gondoljátok, hogy hiba, amit tapasztaltok és azért a szolgáltató a felelős? Mert itt egy oldalra toljátok az áldást, holott ez nem fekete és fehér... Másrészt, ha hiba lenne és javítható, és kardinális (értsd nem 15 ügyfelet érint - elnézést, a drámaian alacsony számosságért, nem akarok vele senkit sem megbántani), akkor már javították volna, hiszen érdek lenne. Kérdés, ha már ennyire tud mindenki mindent: Ismeritek oda-vissza a hálózat komponenseit, a tényleges routing útvonalakat, mellette a gamer kiszolgálók szervereit, hálózati rétegeit? Mert sztem nem... Esetleg ha dobsz egy "traceroute" szöveget, egy komoly hálózatos kinevet, mert az sem mond meg neked mindent, ami kell egy jelenség behatárolásához. Ugyanez a VPN témára, mint potenciális megoldás/megoldási javaslat, de nem ragozom... Ha üzemeltetsz, vagy valaha üzemeltettél hálózatot, akkor tudod mi merre és kb. a jobb hálózatos gamer élmény kulcsa is megvan, főleg, ha toltad klasszikus lan party-ban... Kivi leszek a szolgáltató oldali válaszra, ha lesz, mert az helyre tudna tenni pár gondolatot, kicsit eléggé vakvágány irányokba megy ez a gamerkedés vs. hálózat + felelősség kérdése...     

 

Ezt soha nem értettem, van egy szolgáltató, van egy ügyfél aki a pénzéért ha úgy gondolja kinyitja a pofáját, és van mindig  egy zseni aki beleszól mindenbe. Köszönjük szépen, felesleges volt. Senkit nem érdekel.

Ha meg annyira bonyolult, vagy megoldhatatlan, miért hülyítenek hogy kis türelmünket kérik, meg több embert is bevoltak a javításba? Nem érzed hogy itt valami sántit? 15 ügyfél? Ez is jó beszólás volt, tapsvihar

Cak nem egy álruhás telekomos embert tisztelhetünk személyedben? Elég hazabeszélő a szöveged. Mi más érdek vezérelt volna. 

Telekom, mi is tovább pislogunk és várjuk a javításokat.

Szerkesztve ekkor: Szerkesztő: lotyedtnet
Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 1
1 órája, dragontwin19 írta:

Pislákolok... Amúgy miből gondoljátok, hogy hiba, amit tapasztaltok és azért a szolgáltató a felelős? Mert itt egy oldalra toljátok az áldást, holott ez nem fekete és fehér... Másrészt, ha hiba lenne és javítható, és kardinális (értsd nem 15 ügyfelet érint - elnézést, a drámaian alacsony számosságért, nem akarok vele senkit sem megbántani), akkor már javították volna, hiszen érdek lenne. Kérdés, ha már ennyire tud mindenki mindent: Ismeritek oda-vissza a hálózat komponenseit, a tényleges routing útvonalakat, mellette a gamer kiszolgálók szervereit, hálózati rétegeit? Mert sztem nem... Esetleg ha dobsz egy "traceroute" szöveget, egy komoly hálózatos kinevet, mert az sem mond meg neked mindent, ami kell egy jelenség behatárolásához. Ugyanez a VPN témára, mint potenciális megoldás/megoldási javaslat, de nem ragozom... Ha üzemeltetsz, vagy valaha üzemeltettél hálózatot, akkor tudod mi merre és kb. a jobb hálózatos gamer élmény kulcsa is megvan, főleg, ha toltad klasszikus lan party-ban... Kivi leszek a szolgáltató oldali válaszra, ha lesz, mert az helyre tudna tenni pár gondolatot, kicsit eléggé vakvágány irányokba megy ez a gamerkedés vs. hálózat + felelősség kérdése...     

 

Ha az ember előfizet egy szolgáltatásra jogosan elvárhatja annak teljes mértékű működést és nem csak részlegest. Ezért ha szolgáltatás nem működik megfelelően, akkor ahhoz a szolgáltatóhoz fordul akinél előfizetett, hogy a problémája orvosolva legyen, és bocsánat, hogy ezt mondom, de nagyon nem érdekel, hogy a szolgáltató hálózatán vagy annak partnerénél van a probléma, mert nem azért fizetek havi több ezret hogy érdekeljen kinél is van a gond, hanem hogy használjam a szolgáltatást. Attól hogy csak "15 ügyfél" jelzi a problémát itt fórumon nem azt jelenti, hogy több ügyfélnek ne lenne gondja, mivel én is csak véletlenül akadtam erre a fórumra. Kérdés, miért is kellene egy átlag ügyfeleknek ismerni-e a hálózat és szerverek rejtelmeit? Szerintem meg nem kell ismerni-e, mert nem azért fizetett hogy ezeket ismerje, hanem azért hogy használja a szolgáltatást és nem csak részlegesen/időszakosan. A szolgáltatói válaszra meg lehet várni, mert hónapok óta csak annyira futotta hogy dolgozunk rajta és nem is hiszem, hogy lesz ennél több. Valamint érthető, hogy néhány embernek már elfogyott a türelme, mert részleges szolgáltatásért fizet havonta több ezret.

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 0

Ezt soha nem értettem, van egy szolgáltató, van egy ügyfél aki a pénzéért ha úgy gondolja kinyitja a pofáját, és van mindig  egy zseni aki beleszól mindenbe. Köszönjük szépen, felesleges volt. Senkit nem érdekel.

Ha meg annyira bonyolult, vagy megoldhatatlan, miért hülyítenek hogy kis türelmünket kérik, meg több embert is bevoltak a javításba? Nem érzed hogy itt valami sántit? 15 ügyfél? Ez is jó beszólás volt, tapsvihar

Cak nem egy álruhás telekomos embert tisztelhetünk személyedben? Elég hazabeszélő a szöveged. Mi más érdek vezérelt volna. 

Telekom, mi is tovább pislogunk és várjuk a javításokat.

----------------------------------------------------------------------------------------------

Jó tudni, hogy zseni vok, köszi :) De ha nem érdekel, akkor nem kell reagálni, egyszerű ám az élet ezen része. Közelítsük meg máshogy: Vagy épp van sok zseni, aki nem ért a hálózatokhoz és a rossz helyről várja a megoldást és hibaként vesz/kezel olyan dolgot, ami nem hiba. 

Taps is van, remek :D Olyan most generációs érzésem van... Az, hogy veszi vki a fáradtságot és megnézi, mit lehet tenni és nem söpri le a témát azonnal (hidd el, én azt tettem volna és erősen bátorítalak, hogy fordulj a játék-szervert üzemeltetőhöz, aztán  szia), az nálad hülyítés, akkor gratula... 

Nem vok T-s, mármint melós oldalról, max. ügyfélként vok érintett és nem hazabeszélek. Csupán hagygya*****nyit értem a hálózatok működését és annak rétegeit... Elnézést érte... Ha üzemeltettél vagy építettél valaha hálózatot (nem csak a kábel behúzásából áll ám ez), akkor derengene valami... Szóval öngól, de ha kivi vagy, csupán az vezérelt, hogy rossz olvasni a sok butaságot és haszontalan javallatot (lásd vpn, mint megoldás, ehhhh...), meg ezt az egysíkú gondolkodást, hogy mindig a szolgáltató a *****... (és igen, nem patyolat a német-magyar vegyesvállalat, de a saját munkámból adódóan is a user error és eltévedés jelentősebb a világban...) 

 

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 1
4 perce, dragontwin19 írta:

Ezt soha nem értettem, van egy szolgáltató, van egy ügyfél aki a pénzéért ha úgy gondolja kinyitja a pofáját, és van mindig  egy zseni aki beleszól mindenbe. Köszönjük szépen, felesleges volt. Senkit nem érdekel.

Ha meg annyira bonyolult, vagy megoldhatatlan, miért hülyítenek hogy kis türelmünket kérik, meg több embert is bevoltak a javításba? Nem érzed hogy itt valami sántit? 15 ügyfél? Ez is jó beszólás volt, tapsvihar

Cak nem egy álruhás telekomos embert tisztelhetünk személyedben? Elég hazabeszélő a szöveged. Mi más érdek vezérelt volna. 

Telekom, mi is tovább pislogunk és várjuk a javításokat.

----------------------------------------------------------------------------------------------

Jó tudni, hogy zseni vok, köszi :) De ha nem érdekel, akkor nem kell reagálni, egyszerű ám az élet ezen része. Közelítsük meg máshogy: Vagy épp van sok zseni, aki nem ért a hálózatokhoz és a rossz helyről várja a megoldást és hibaként vesz/kezel olyan dolgot, ami nem hiba. 

Taps is van, remek :D Olyan most generációs érzésem van... Az, hogy veszi vki a fáradtságot és megnézi, mit lehet tenni és nem söpri le a témát azonnal (hidd el, én azt tettem volna és erősen bátorítalak, hogy fordulj a játék-szervert üzemeltetőhöz, aztán  szia), az nálad hülyítés, akkor gratula... 

Nem vok T-s, mármint melós oldalról, max. ügyfélként vok érintett és nem hazabeszélek. Csupán hagygya*****nyit értem a hálózatok működését és annak rétegeit... Elnézést érte... Ha üzemeltettél vagy építettél valaha hálózatot (nem csak a kábel behúzásából áll ám ez), akkor derengene valami... Szóval öngól, de ha kivi vagy, csupán az vezérelt, hogy rossz olvasni a sok butaságot és haszontalan javallatot (lásd vpn, mint megoldás, ehhhh...), meg ezt az egysíkú gondolkodást, hogy mindig a szolgáltató a *****... (és igen, nem patyolat a német-magyar vegyesvállalat, de a saját munkámból adódóan is a user error és eltévedés jelentősebb a világban...) 

 

Nálad működik, nálam nem, ismételten köszönöm hogy beírtál ide, ki tudja milyen indittatásból, nagyon sokat segítettél. Például senkinek nem jutott eszébe a játék üzemeltetőt felkeresni, de te ezt is megvilágítottad. Nagyra értékelem a segítő készségedet, és ha még valamit tanácsolsz és még jobban betekintést nyerünk a hálózat rejtelmeibe álltalad, lehet meg is oldódik mindenkinek a problémálja. Ha másképpen nem ki ki maga megjavítja. 

Ez volt az utolsó reakcióm irányodba, had csodáljalak messziről, és ha lehet had várjam inkább a telekom válaszát, a tied kb. csöppet sem érdekel.

Egyszerűen nem is értem, mi késztetett erre a cselekedetre. 

🙏

 

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 0
34 minutes ago, dragontwin19 said:

Ezt soha nem értettem, van egy szolgáltató, van egy ügyfél aki a pénzéért ha úgy gondolja kinyitja a pofáját, és van mindig  egy zseni aki beleszól mindenbe. Köszönjük szépen, felesleges volt. Senkit nem érdekel.

Ha meg annyira bonyolult, vagy megoldhatatlan, miért hülyítenek hogy kis türelmünket kérik, meg több embert is bevoltak a javításba? Nem érzed hogy itt valami sántit? 15 ügyfél? Ez is jó beszólás volt, tapsvihar

Cak nem egy álruhás telekomos embert tisztelhetünk személyedben? Elég hazabeszélő a szöveged. Mi más érdek vezérelt volna. 

Telekom, mi is tovább pislogunk és várjuk a javításokat.

----------------------------------------------------------------------------------------------

Jó tudni, hogy zseni vok, köszi :) De ha nem érdekel, akkor nem kell reagálni, egyszerű ám az élet ezen része. Közelítsük meg máshogy: Vagy épp van sok zseni, aki nem ért a hálózatokhoz és a rossz helyről várja a megoldást és hibaként vesz/kezel olyan dolgot, ami nem hiba. 

Taps is van, remek :D Olyan most generációs érzésem van... Az, hogy veszi vki a fáradtságot és megnézi, mit lehet tenni és nem söpri le a témát azonnal (hidd el, én azt tettem volna és erősen bátorítalak, hogy fordulj a játék-szervert üzemeltetőhöz, aztán  szia), az nálad hülyítés, akkor gratula... 

Nem vok T-s, mármint melós oldalról, max. ügyfélként vok érintett és nem hazabeszélek. Csupán hagygya*****nyit értem a hálózatok működését és annak rétegeit... Elnézést érte... Ha üzemeltettél vagy építettél valaha hálózatot (nem csak a kábel behúzásából áll ám ez), akkor derengene valami... Szóval öngól, de ha kivi vagy, csupán az vezérelt, hogy rossz olvasni a sok butaságot és haszontalan javallatot (lásd vpn, mint megoldás, ehhhh...), meg ezt az egysíkú gondolkodást, hogy mindig a szolgáltató a *****... (és igen, nem patyolat a német-magyar vegyesvállalat, de a saját munkámból adódóan is a user error és eltévedés jelentősebb a világban...) 

 

Nálad működik, nálam nem, ismételten köszönöm hogy beírtál ide, ki tudja milyen indittatásból, nagyon sokat segítettél. Például senkinek nem jutott eszébe a játék üzemeltetőt felkeresni, de te ezt is megvilágítottad. Nagyra értékelem a segítő készségedet, és ha még valamit tanácsolsz és még jobban betekintést nyerünk a hálózat rejtelmeibe álltalad, lehet meg is oldódik mindenkinek a problémálja. Ha másképpen nem ki ki maga megjavítja. 

Ez volt az utolsó reakcióm irányodba, had csodáljalak messziről, és ha lehet had várjam inkább a telekom válaszát, a tied kb. csöppet sem érdekel.

Egyszerűen nem is értem, mi késztetett erre a cselekedetre. 

🙏

-------------------------------------------------------------------------------

Bocsika, de nem kell ez a most generációs önérzetes duma...  Bántja a szemet... Ha felkeresed a szerver üzemeltetőjét, az sem garancia a sikerre, ne aggódj... Az is csak egy "komponens" a rendszerben... Gondoltam rávilágítok, hogy gondolkodni kéne, mielőtt ömlik az okosság, de hát nem értem el sikert, ezt sajnálom...

Most már én is remélem, hogy lesz vmi szolgáltatói válasz, nagyon kvi vagyok, hátha az hoz némi rálátást a témára nálad is, meg megnyugvást, de tartok tőle, hogy nem fog... De ha az olyan lesz, ami alapján nincs igazam, szavamra megkövetlek és nyilvánosan elnézést kérek...

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 0
9 hours ago, dragontwin19 said:

Pislákolok... Amúgy miből gondoljátok, hogy hiba, amit tapasztaltok és azért a szolgáltató a felelős? Mert itt egy oldalra toljátok az áldást, holott ez nem fekete és fehér... Másrészt, ha hiba lenne és javítható, és kardinális (értsd nem 15 ügyfelet érint - elnézést, a drámaian alacsony számosságért, nem akarok vele senkit sem megbántani), akkor már javították volna, hiszen érdek lenne. Kérdés, ha már ennyire tud mindenki mindent: Ismeritek oda-vissza a hálózat komponenseit, a tényleges routing útvonalakat, mellette a gamer kiszolgálók szervereit, hálózati rétegeit? Mert sztem nem... Esetleg ha dobsz egy "traceroute" szöveget, egy komoly hálózatos kinevet, mert az sem mond meg neked mindent, ami kell egy jelenség behatárolásához. Ugyanez a VPN témára, mint potenciális megoldás/megoldási javaslat, de nem ragozom... Ha üzemeltetsz, vagy valaha üzemeltettél hálózatot, akkor tudod mi merre és kb. a jobb hálózatos gamer élmény kulcsa is megvan, főleg, ha toltad klasszikus lan party-ban... Kivi leszek a szolgáltató oldali válaszra, ha lesz, mert az helyre tudna tenni pár gondolatot, kicsit eléggé vakvágány irányokba megy ez a gamerkedés vs. hálózat + felelősség kérdése...     

 

Ha az ember előfizet egy szolgáltatásra jogosan elvárhatja annak teljes mértékű működést és nem csak részlegest. Ezért ha szolgáltatás nem működik megfelelően, akkor ahhoz a szolgáltatóhoz fordul akinél előfizetett, hogy a problémája orvosolva legyen, és bocsánat, hogy ezt mondom, de nagyon nem érdekel, hogy a szolgáltató hálózatán vagy annak partnerénél van a probléma, mert nem azért fizetek havi több ezret hogy érdekeljen kinél is van a gond, hanem hogy használjam a szolgáltatást. Attól hogy csak "15 ügyfél" jelzi a problémát itt fórumon nem azt jelenti, hogy több ügyfélnek ne lenne gondja, mivel én is csak véletlenül akadtam erre a fórumra. Kérdés, miért is kellene egy átlag ügyfeleknek ismerni-e a hálózat és szerverek rejtelmeit? Szerintem meg nem kell ismerni-e, mert nem azért fizetett hogy ezeket ismerje, hanem azért hogy használja a szolgáltatást és nem csak részlegesen/időszakosan. A szolgáltatói válaszra meg lehet várni, mert hónapok óta csak annyira futotta hogy dolgozunk rajta és nem is hiszem, hogy lesz ennél több. Valamint érthető, hogy néhány embernek már elfogyott a türelme, mert részleges szolgáltatásért fizet havonta több ezret.

 

--------------------------------------------

Igazad van, a szolgáltatást meg kell kapd. A hálózatsemlegesség jegyében is teljesülnie kell ennek és általában ez meg is szokott lenni (elvégre hatósági szigor van rajta).

Érteni sem kell hozzá, de pl, ha a bankügyekhez, pénzügyekhez sem konyítasz, akkor kell egy tanácsadótól segítséget kérni és válaszol mindenre, amire kell. Az IT és hálózat világában is igaz ez, ha vki elmagyarázza, megérted / dereng vmi és reális képed, elvárásod lesz, hogy merre az arra.

Ha meg hiba van, jelentsd be és megoldják (ami neked hiba, az nem biztos, hogy az...). De ez a téma és amiről már több, mint 150 bejegyzés született, nem feltétlen erről szól...

 

 

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 1
13 perce, dragontwin19 írta:

 

Igazad van, a szolgáltatást meg kell kapd. A hálózatsemlegesség jegyében is teljesülnie kell ennek és általában ez meg is szokott lenni (elvégre hatósági szigor van rajta).

Érteni sem kell hozzá, de pl, ha a bankügyekhez, pénzügyekhez sem konyítasz, akkor kell egy tanácsadótól segítséget kérni és válaszol mindenre, amire kell. Az IT és hálózat világában is igaz ez, ha vki elmagyarázza, megérted / dereng vmi és reális képed, elvárásod lesz, hogy merre az arra.

Ha meg hiba van, jelentsd be és megoldják (ami neked hiba, az nem biztos, hogy az...). De ez a téma és amiről már több, mint 150 bejegyzés született, nem feltétlen erről szól...

 

 

Bocsi nem bántásként írom, de egyébként végig olvastad fórum témát és ezután sikerült azt megérteni miről is írunk itt többen mert a hozzászólásaid olyanok mint akinek..... 

Ha meg minden oké csak  trollkodsz azzal sincs probléma, mert a trollnak is kell enni. Ennek fényében pedig elég szórakoztatóak a hozzászólásaid.

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 0
20 hours ago, dragontwin19 said:

 

Igazad van, a szolgáltatást meg kell kapd. A hálózatsemlegesség jegyében is teljesülnie kell ennek és általában ez meg is szokott lenni (elvégre hatósági szigor van rajta).

Érteni sem kell hozzá, de pl, ha a bankügyekhez, pénzügyekhez sem konyítasz, akkor kell egy tanácsadótól segítséget kérni és válaszol mindenre, amire kell. Az IT és hálózat világában is igaz ez, ha vki elmagyarázza, megérted / dereng vmi és reális képed, elvárásod lesz, hogy merre az arra.

Ha meg hiba van, jelentsd be és megoldják (ami neked hiba, az nem biztos, hogy az...). De ez a téma és amiről már több, mint 150 bejegyzés született, nem feltétlen erről szól...

 

 

Bocsi nem bántásként írom, de egyébként végig olvastad fórum témát és ezután sikerült azt megérteni miről is írunk itt többen mert a hozzászólásaid olyanok mint akinek..... 

Ha meg minden oké csak  trollkodsz azzal sincs probléma, mert a trollnak is kell enni. Ennek fényében pedig elég szórakoztatóak a hozzászólásaid.

 

----------------------------------------------------------------------------------------

Amúgy igen, sikerült végigolvasni és az a vicces, hogy eléggé egyoldalúan megy a rinyálás meg köpködés részetekről. Nekem ez a szórakoztató, bár tény, időnként sírni is tudnék az okoskodástól...

Ha az trollkodás, hogy valaki próbál rávilágítani erre, akkor sorry...

Továbbra is javaslom, kérdezz meg egy hálózatos szakit, hogy hogyan működik a stájsz, hátha sikerül megérteni, hogy hol a "hiba"... (mint írtam, de nem ment át az üzenet, ez több helyen lehet és a szolgáltatón kívüli illetékeseket is érdemes megkérdezni, mert hátha, de tudom, csak egy troll vagyok, ami már dicsőség itt lassan).

 

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 1
2 perce, dragontwin19 írta:

Amúgy igen, sikerült végigolvasni és az a vicces, hogy eléggé egyoldalúan megy a rinyálás meg köpködés részetekről. Nekem ez a szórakoztató, bár tény, időnként sírni is tudnék az okoskodástól...

Ha az trollkodás, hogy valaki próbál rávilágítani erre, akkor sorry...

Továbbra is javaslom, kérdezz meg egy hálózatos szakit, hogy hogyan működik a stájsz, hátha sikerül megérteni, hogy hol a "hiba"... (mint írtam, de nem ment át az üzenet, ez több helyen lehet és a szolgáltatón kívüli illetékeseket is érdemes megkérdezni, mert hátha, de tudom, csak egy troll vagyok, ami már dicsőség itt lassan).

 

Lenne bármi értékelhető dolog a hozzászólásaidban a témával kapcsolatban és nem csak nagy általánosság, amit az utcáról bejövő ember is eltud mondani, komolyan is venném amit írsz. De nem baj, mert legalább szórakoztató vagy és jót mosolygok a hozzászólásaidon, ezért remélem még sokáig itt leszel. :) 

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 1
10 perce, dragontwin19 írta:

Továbbra is javaslom, kérdezz meg egy hálózatos szakit, hogy hogyan működik a stájsz, hátha sikerül megérteni, hogy hol a "hiba"... (mint írtam, de nem ment át az üzenet, ez több helyen lehet és a szolgáltatón kívüli illetékeseket is érdemes megkérdezni, mert hátha, de tudom, csak egy troll vagyok, ami már dicsőség itt lassan).

 

Azért nem bántsd a szegény Telekomos szakembereket, azért ők is értenek a hálózathoz, ezért is kérdeztem őket, csak sajnos még választ nem kaptam.

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 0

Vannak aki szeretnek széllel szembe pis..., trollkodni. A motívációt én sem értem, de legalább történik valami, igaz a telekom szolgáltatás továbbra is siralmas délután és este.

Szerkesztve ekkor: 19 órája Szerkesztő: Gele

 

------------------------------------------------------------

Vannak akik meg okoskodni, kiabálni, káromkodni, szapulni szeretnek... Max annyi történik, hogy nem jön a rálátás és belátás... A szolgáltatás önmagában sztem lehet hogy jó, csak éppen amikor játszol (vagy akarsz), akkor a hálózat valamely rétegében és komponensében, szereplőjében nem áll össze a sztori... Ez lehet szolgáltató, lehet a gaming szerver üzemeltetője (őket sem kell félteni törődés szempontjából), maga az internet, ki tudja milyen útvonalon megy oda-vissza az adat/kommunikáció (kifele A, visszafele B és ping=A+B=opciósan magas érték) stb. Csak hát hiába mondja az ember, nem értitek meg...

 

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 0
37 minutes ago, dragontwin19 said:

Amúgy igen, sikerült végigolvasni és az a vicces, hogy eléggé egyoldalúan megy a rinyálás meg köpködés részetekről. Nekem ez a szórakoztató, bár tény, időnként sírni is tudnék az okoskodástól...

Ha az trollkodás, hogy valaki próbál rávilágítani erre, akkor sorry...

Továbbra is javaslom, kérdezz meg egy hálózatos szakit, hogy hogyan működik a stájsz, hátha sikerül megérteni, hogy hol a "hiba"... (mint írtam, de nem ment át az üzenet, ez több helyen lehet és a szolgáltatón kívüli illetékeseket is érdemes megkérdezni, mert hátha, de tudom, csak egy troll vagyok, ami már dicsőség itt lassan).

 

Lenne bármi értékelhető dolog a hozzászólásaidban a témával kapcsolatban és nem csak nagy általánosság, amit az utcáról bejövő ember is eltud mondani, komolyan is venném amit írsz. De nem baj, mert legalább szórakoztató vagy és jót mosolygok a hozzászólásaidon, ezért remélem még sokáig itt leszel. :) 

------------------------------------------

 

@zoldtomi , igyekszem köszi, bár trollként nem egyszerű az élet :D nem tudom, mi konkrétat vársz (amit másolgattok ping értékek és traceroute-ok, kb. mint halottnak a csók, mert mindent nem mutat meg, csak kb. irányt ad/mutat a szolgáltatónak), + tekintve, hogy nem ismerem a szolgáltató konkrét hálózatát, megoldását, de a működési alapelvet igen, így nehéz minden részletbe behatóan válaszolni... De ha megoldási javaslatot akarsz, íme egy: pl. ha a kedves gamer szerver üzemeltetők USN-t vagy MPTCP-t használnának, óriási lépés lenne... De nem teszik ugyebár, mer nem feltétlen éri meg nekik valszeg...

 

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 1

Sziasztok, a Magyar Telekom hálózatát szakértők segítségével megvizsgáltuk, és az általatok jelzett jelenséget valósnak találtuk, de a vizsgálat alapján a jelenség többrétű, és nem egyszerűen megoldható.

 

A hálózatunkról elmondható, hogy megvannak az eszközeink és folyamataink arra, hogy az esetleges torlódásokat kezelni tudjuk – bőven van még tartalék a hálózatban, hiszen a járvány ideje alatt is helyt tudunk állni.

 

A probléma ott kezdődik, amikor elhagyjuk a Magyar Telekom hálózatát, és kilépünk egy olyan hálózatba, ami már nem a mi felügyeletünk alá tartozik. Onnantól kezdve, hogy nem a mi hálózatunkat használja a felhasználó, semmi garancia nincs arra, hogy az X végpont felé kimenő csomag (pl. ping) milyen úton megy el, és jön vissza – hiszen nem ismerjük a hálózat összetételét és a torlódási pontokat sem, ezt a traceroute sem mutatja maradéktalanul ki.

Sok esetben a tényleges csomópontok nagy részét sem látjuk belőle, mert pl. hálózati topológia-elrejtést használnak, és nem látható, hogy hány linken megy keresztük a kérés. A szolgáltatók (gaming) sokszor nem elsősorban a legoptimálisabb, hanem a legolcsóbb megoldások (a gond: sok felhasználó, kevés sávszélesség) felé hajlanak, így lehetséges az, hogy valahol útközben egy időszakos torlódás/sorban állás alakul ki, ami aztán RTT (pingidő) növekedéshez vezet. A sor véges, ha túl sok csomag van a várakozó sorban, akkor vagy nem fogad be újakat, vagy random választ a korábban sorba álló csomagok közül, és eldob egyet-egyet. A mi csomagunk is lehet ilyenkor érintett, ezt mi csomagvesztésként érzékeljük – és ez az, amibe mi, a Magyar Telekom, már nem tudunk beleszólni, mert hálózaton kívül történik a forgalmazás.

Ezek alapján a lényeg: ahogy a csomag elhagyja a hálózatunkat, nem tudjuk megmondani, hogy merre menjen a forgalom az Interneten, csak azt tudjuk, hogy merre jöjjön. A ping által mutatott idő pedig az odaút és visszaút idejének az összege, semmi garancia nincs arra, hogy ugyanaz lenne az odaút, mint a visszaút.

 

Az RTT mérések (ping) alapján azt mondhatjuk, hogy a Magyar Telekom hálózatának közepén, feltételezhetően jó kapcsolattal, torlódásmentesen bekötött szerverről nézve sok nemzetközi végpont esti csúcsidőben mért rendelkezésreállása ciklikusan leromlik. Ebből az látszódik, hogy a hiba gyökere a Magyar Telekom által kontrollált hálózati szegmensen kívül keresendő.

 

A Magyar Telekom (és minden más szolgáltató) internetszolgáltatása csak addig “garantált” bármilyen szempontból is, amíg a csomag a saját infrastruktúráinkat használja.

A legtöbb érintett gaming szolgáltató felé jeleztük az általunk is tapasztalt hálózaton kívüli problémákat, hiszen a megoldás kulcsa az ő kezükben van. A bejelentéseket több esetben megtettük az érintett gaming szolgáltatók felé.

 

Szeretnénk partnerek lenni a megoldásban, és mindent megteszünk annak érdekében, hogy a saját hálózatunkon belül a maximális felhasználói élményt nyújthassuk, még akár a gaming szerver tulajokkal/játékgyártókkal is együttműködve, de a Magyar Telekom hálózatán kívül adódó problémákért nem tudunk felelősséget vállalni.

Abban az esetben, ha magával az internetszolgáltatással van probléma, továbbra is állunk a rendelkezésetekre.

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 1
1 órája, dragontwin19 írta:

Vannak aki szeretnek széllel szembe pis..., trollkodni. A motívációt én sem értem, de legalább történik valami, igaz a telekom szolgáltatás továbbra is siralmas délután és este.

Szerkesztve ekkor: 19 órája Szerkesztő: Gele

 

------------------------------------------------------------

Vannak akik meg okoskodni, kiabálni, káromkodni, szapulni szeretnek... Max annyi történik, hogy nem jön a rálátás és belátás... A szolgáltatás önmagában sztem lehet hogy jó, csak éppen amikor játszol (vagy akarsz), akkor a hálózat valamely rétegében és komponensében, szereplőjében nem áll össze a sztori... Ez lehet szolgáltató, lehet a gaming szerver üzemeltetője (őket sem kell félteni törődés szempontjából), maga az internet, ki tudja milyen útvonalon megy oda-vissza az adat/kommunikáció (kifele A, visszafele B és ping=A+B=opciósan magas érték) stb. Csak hát hiába mondja az ember, nem értitek meg...

 

Arra nem jövök még mindig rá hogy neked mi a szereped itt. Van aki fizet a szolgáltatásért (továbbiakban ügyfél), és van egy szolgáltató (továbbiakban bank). Az ügyfél szeretne a banktól pl. befektetési tanácsot kapni, és egyszer csak jön egy ismeretlen, aki mindenbe beleszól, és bizonygatja folyamatosan hogy Ő bizony ért hozzá. Vajon miért, mi vezérli, unatkozik, szeretné ha megbecsülnék a tudását???

Tehát a kérdés, úgy érzed hogy érdekel valakit hogy te mit írogatsz ide? Ha ez jött le neked hajrá. De miért éri meg velünk tudatlanokkal foglalkozni amikor elmondtuk neked hogy kit érdekel? Persze te biztos jobban értesz ehhez, legalábbis ezt bizonygatod minden szavaddal, de mi közöd az egész fórumtémához? Van két oldal, te melyiket képviseled? Ha ez a perverzitásod írogass nyugodtan, csak kit érdekel? Jó az ha felesleges dolgokat csinál valaki? Megéri? Én biztos nem csinálnám, de csak rajta, ez neked valamiért biztos jó...

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 1
1 órája, Kata.O írta:

Sziasztok, a Magyar Telekom hálózatát szakértők segítségével megvizsgáltuk, és az általatok jelzett jelenséget valósnak találtuk, de a vizsgálat alapján a jelenség többrétű, és nem egyszerűen megoldható.

 

 

 

 

A hálózatunkról elmondható, hogy megvannak az eszközeink és folyamataink arra, hogy az esetleges torlódásokat kezelni tudjuk – bőven van még tartalék a hálózatban, hiszen a járvány ideje alatt is helyt tudunk állni.

 

 

 

 

A probléma ott kezdődik, amikor elhagyjuk a Magyar Telekom hálózatát, és kilépünk egy olyan hálózatba, ami már nem a mi felügyeletünk alá tartozik. Onnantól kezdve, hogy nem a mi hálózatunkat használja a felhasználó, semmi garancia nincs arra, hogy az X végpont felé kimenő csomag (pl. ping) milyen úton megy el, és jön vissza – hiszen nem ismerjük a hálózat összetételét és a torlódási pontokat sem, ezt a traceroute sem mutatja maradéktalanul ki.

 

 

Sok esetben a tényleges csomópontok nagy részét sem látjuk belőle, mert pl. hálózati topológia-elrejtést használnak, és nem látható, hogy hány linken megy keresztük a kérés. A szolgáltatók (gaming) sokszor nem elsősorban a legoptimálisabb, hanem a legolcsóbb megoldások (a gond: sok felhasználó, kevés sávszélesség) felé hajlanak, így lehetséges az, hogy valahol útközben egy időszakos torlódás/sorban állás alakul ki, ami aztán RTT (pingidő) növekedéshez vezet. A sor véges, ha túl sok csomag van a várakozó sorban, akkor vagy nem fogad be újakat, vagy random választ a korábban sorba álló csomagok közül, és eldob egyet-egyet. A mi csomagunk is lehet ilyenkor érintett, ezt mi csomagvesztésként érzékeljük – és ez az, amibe mi, a Magyar Telekom, már nem tudunk beleszólni, mert hálózaton kívül történik a forgalmazás.

 

 

Ezek alapján a lényeg: ahogy a csomag elhagyja a hálózatunkat, nem tudjuk megmondani, hogy merre menjen a forgalom az Interneten, csak azt tudjuk, hogy merre jöjjön. A ping által mutatott idő pedig az odaút és visszaút idejének az összege, semmi garancia nincs arra, hogy ugyanaz lenne az odaút, mint a visszaút.

 

 

 

 

Az RTT mérések (ping) alapján azt mondhatjuk, hogy a Magyar Telekom hálózatának közepén, feltételezhetően jó kapcsolattal, torlódásmentesen bekötött szerverről nézve sok nemzetközi végpont esti csúcsidőben mért rendelkezésreállása ciklikusan leromlik. Ebből az látszódik, hogy a hiba gyökere a Magyar Telekom által kontrollált hálózati szegmensen kívül keresendő.

 

 

 

 

A Magyar Telekom (és minden más szolgáltató) internetszolgáltatása csak addig “garantált” bármilyen szempontból is, amíg a csomag a saját infrastruktúráinkat használja.

 

 

A legtöbb érintett gaming szolgáltató felé jeleztük az általunk is tapasztalt hálózaton kívüli problémákat, hiszen a megoldás kulcsa az ő kezükben van. A bejelentéseket több esetben megtettük az érintett gaming szolgáltatók felé.

 

 

 

 

Szeretnénk partnerek lenni a megoldásban, és mindent megteszünk annak érdekében, hogy a saját hálózatunkon belül a maximális felhasználói élményt nyújthassuk, még akár a gaming szerver tulajokkal/játékgyártókkal is együttműködve, de a Magyar Telekom hálózatán kívül adódó problémákért nem tudunk felelősséget vállalni.

 

 

Abban az esetben, ha magával az internetszolgáltatással van probléma, továbbra is állunk a rendelkezésetekre.

 

 

Tisztában vagyok ezzel, senki nem a garanciát hiányolja és reklamálja szerintem ebben a topikban. Nekem az a gondom hogy a D betűs konkurenciánál szinte semmi gond nincs a játékkal, itt meg szinte mindig kivétel nélkül. Ez tény, az elég széles baráti köröm alapján mondom ezt, nem csak kitaláltam, ez egy hiteles statisztika. A fifa játékról van szó konkrétan nálam. Tehát vártunk egy pár hónapot, és kaptunk egy olyan választ (főleg az utolsó mondat alapján), ami lefordítva annyit jelent hogy ez van, vagy megszokjátok vagy elmentek a...

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 1
2 órája, Kata.O írta:

Sziasztok, a Magyar Telekom hálózatát szakértők segítségével megvizsgáltuk, és az általatok jelzett jelenséget valósnak találtuk, de a vizsgálat alapján a jelenség többrétű, és nem egyszerűen megoldható.

 

 

 

 

A hálózatunkról elmondható, hogy megvannak az eszközeink és folyamataink arra, hogy az esetleges torlódásokat kezelni tudjuk – bőven van még tartalék a hálózatban, hiszen a járvány ideje alatt is helyt tudunk állni.

 

 

 

 

A probléma ott kezdődik, amikor elhagyjuk a Magyar Telekom hálózatát, és kilépünk egy olyan hálózatba, ami már nem a mi felügyeletünk alá tartozik. Onnantól kezdve, hogy nem a mi hálózatunkat használja a felhasználó, semmi garancia nincs arra, hogy az X végpont felé kimenő csomag (pl. ping) milyen úton megy el, és jön vissza – hiszen nem ismerjük a hálózat összetételét és a torlódási pontokat sem, ezt a traceroute sem mutatja maradéktalanul ki.

 

 

Sok esetben a tényleges csomópontok nagy részét sem látjuk belőle, mert pl. hálózati topológia-elrejtést használnak, és nem látható, hogy hány linken megy keresztük a kérés. A szolgáltatók (gaming) sokszor nem elsősorban a legoptimálisabb, hanem a legolcsóbb megoldások (a gond: sok felhasználó, kevés sávszélesség) felé hajlanak, így lehetséges az, hogy valahol útközben egy időszakos torlódás/sorban állás alakul ki, ami aztán RTT (pingidő) növekedéshez vezet. A sor véges, ha túl sok csomag van a várakozó sorban, akkor vagy nem fogad be újakat, vagy random választ a korábban sorba álló csomagok közül, és eldob egyet-egyet. A mi csomagunk is lehet ilyenkor érintett, ezt mi csomagvesztésként érzékeljük – és ez az, amibe mi, a Magyar Telekom, már nem tudunk beleszólni, mert hálózaton kívül történik a forgalmazás.

 

 

Ezek alapján a lényeg: ahogy a csomag elhagyja a hálózatunkat, nem tudjuk megmondani, hogy merre menjen a forgalom az Interneten, csak azt tudjuk, hogy merre jöjjön. A ping által mutatott idő pedig az odaút és visszaút idejének az összege, semmi garancia nincs arra, hogy ugyanaz lenne az odaút, mint a visszaút.

 

 

 

 

Az RTT mérések (ping) alapján azt mondhatjuk, hogy a Magyar Telekom hálózatának közepén, feltételezhetően jó kapcsolattal, torlódásmentesen bekötött szerverről nézve sok nemzetközi végpont esti csúcsidőben mért rendelkezésreállása ciklikusan leromlik. Ebből az látszódik, hogy a hiba gyökere a Magyar Telekom által kontrollált hálózati szegmensen kívül keresendő.

 

 

 

 

A Magyar Telekom (és minden más szolgáltató) internetszolgáltatása csak addig “garantált” bármilyen szempontból is, amíg a csomag a saját infrastruktúráinkat használja.

 

 

A legtöbb érintett gaming szolgáltató felé jeleztük az általunk is tapasztalt hálózaton kívüli problémákat, hiszen a megoldás kulcsa az ő kezükben van. A bejelentéseket több esetben megtettük az érintett gaming szolgáltatók felé.

 

 

 

 

Szeretnénk partnerek lenni a megoldásban, és mindent megteszünk annak érdekében, hogy a saját hálózatunkon belül a maximális felhasználói élményt nyújthassuk, még akár a gaming szerver tulajokkal/játékgyártókkal is együttműködve, de a Magyar Telekom hálózatán kívül adódó problémákért nem tudunk felelősséget vállalni.

 

 

Abban az esetben, ha magával az internetszolgáltatással van probléma, továbbra is állunk a rendelkezésetekre.

 

 

Szerintem ez egy rendkívül korrekt és jól összeszedett tájékoztatás.

Köszönjük szépen

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 1
5 órája, Kata.O írta:

Sziasztok, a Magyar Telekom hálózatát szakértők segítségével megvizsgáltuk, és az általatok jelzett jelenséget valósnak találtuk, de a vizsgálat alapján a jelenség többrétű, és nem egyszerűen megoldható.

A hálózatunkról elmondható, hogy megvannak az eszközeink és folyamataink arra, hogy az esetleges torlódásokat kezelni tudjuk – bőven van még tartalék a hálózatban, hiszen a járvány ideje alatt is helyt tudunk állni.

A probléma ott kezdődik, amikor elhagyjuk a Magyar Telekom hálózatát, és kilépünk egy olyan hálózatba, ami már nem a mi felügyeletünk alá tartozik. Onnantól kezdve, hogy nem a mi hálózatunkat használja a felhasználó, semmi garancia nincs arra, hogy az X végpont felé kimenő csomag (pl. ping) milyen úton megy el, és jön vissza – hiszen nem ismerjük a hálózat összetételét és a torlódási pontokat sem, ezt a traceroute sem mutatja maradéktalanul ki.

Sok esetben a tényleges csomópontok nagy részét sem látjuk belőle, mert pl. hálózati topológia-elrejtést használnak, és nem látható, hogy hány linken megy keresztük a kérés. A szolgáltatók (gaming) sokszor nem elsősorban a legoptimálisabb, hanem a legolcsóbb megoldások (a gond: sok felhasználó, kevés sávszélesség) felé hajlanak, így lehetséges az, hogy valahol útközben egy időszakos torlódás/sorban állás alakul ki, ami aztán RTT (pingidő) növekedéshez vezet. A sor véges, ha túl sok csomag van a várakozó sorban, akkor vagy nem fogad be újakat, vagy random választ a korábban sorba álló csomagok közül, és eldob egyet-egyet. A mi csomagunk is lehet ilyenkor érintett, ezt mi csomagvesztésként érzékeljük – és ez az, amibe mi, a Magyar Telekom, már nem tudunk beleszólni, mert hálózaton kívül történik a forgalmazás.

Ezek alapján a lényeg: ahogy a csomag elhagyja a hálózatunkat, nem tudjuk megmondani, hogy merre menjen a forgalom az Interneten, csak azt tudjuk, hogy merre jöjjön. A ping által mutatott idő pedig az odaút és visszaút idejének az összege, semmi garancia nincs arra, hogy ugyanaz lenne az odaút, mint a visszaút.

Az RTT mérések (ping) alapján azt mondhatjuk, hogy a Magyar Telekom hálózatának közepén, feltételezhetően jó kapcsolattal, torlódásmentesen bekötött szerverről nézve sok nemzetközi végpont esti csúcsidőben mért rendelkezésreállása ciklikusan leromlik. Ebből az látszódik, hogy a hiba gyökere a Magyar Telekom által kontrollált hálózati szegmensen kívül keresendő.

A Magyar Telekom (és minden más szolgáltató) internetszolgáltatása csak addig “garantált” bármilyen szempontból is, amíg a csomag a saját infrastruktúráinkat használja.

A legtöbb érintett gaming szolgáltató felé jeleztük az általunk is tapasztalt hálózaton kívüli problémákat, hiszen a megoldás kulcsa az ő kezükben van. A bejelentéseket több esetben megtettük az érintett gaming szolgáltatók felé.

Szeretnénk partnerek lenni a megoldásban, és mindent megteszünk annak érdekében, hogy a saját hálózatunkon belül a maximális felhasználói élményt nyújthassuk, még akár a gaming szerver tulajokkal/játékgyártókkal is együttműködve, de a Magyar Telekom hálózatán kívül adódó problémákért nem tudunk felelősséget vállalni.

Abban az esetben, ha magával az internetszolgáltatással van probléma, továbbra is állunk a rendelkezésetekre

Ekkor: 2021. 03. 08. at 18:59, dragontwin19 írta:

 

Kedves Kata.O! 

Köszönjük korrekt választ, szerintem már sokan várták egy ilyen összefoglalót. Ebből mindenki le tudja vonni a következtetés hogy mitévő legyen ha nem elégedett szolgáltatással. Sajnos én csak azért vagyok szomorú mert ugyanabban időben lehetőségem van kipróbálni két másik internet szolgáltatást is és ott nem jelentkezik ekkora késleltetés és csomagvesztés. De a hűségidőm lejártáig hátha megoldódik a probléma és majd akkor ráérek eldönteni maradjak vagy váltsák. Köszönöm még egyszer a válaszod. 

Szerkesztve ekkor: Szerkesztő: zoldtomi
Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 1
5 órája, dragontwin19 írta:

@zoldtomi , igyekszem köszi, bár trollként nem egyszerű az élet :D nem tudom, mi konkrétat vársz (amit másolgattok ping értékek és traceroute-ok, kb. mint halottnak a csók, mert mindent nem mutat meg, csak kb. irányt ad/mutat a szolgáltatónak), + tekintve, hogy nem ismerem a szolgáltató konkrét hálózatát, megoldását, de a működési alapelvet igen, így nehéz minden részletbe behatóan válaszolni... De ha megoldási javaslatot akarsz, íme egy: pl. ha a kedves gamer szerver üzemeltetők USN-t vagy MPTCP-t használnának, óriási lépés lenne... De nem teszik ugyebár, mer nem feltétlen éri meg nekik valszeg...

 

Ahogy népszerű rajzfilmben is mondják "a törpök élet nem csak játék és mese" úgy gondolom trollok élete sem 😁 

De látom a Google használata már nagyszerűen megy, így mi is egyszerű fizető ügyfelek is megtanulunk valamit. 😂 

Már a topic ezért is nyert veled, hogy rád találtunk. 😁 

 

Szerkesztve ekkor: Szerkesztő: zoldtomi
Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 1
6 órája, Kata.O írta:

Sziasztok, a Magyar Telekom hálózatát szakértők segítségével megvizsgáltuk, és az általatok jelzett jelenséget valósnak találtuk, de a vizsgálat alapján a jelenség többrétű, és nem egyszerűen megoldható.

 

 

 

 

A hálózatunkról elmondható, hogy megvannak az eszközeink és folyamataink arra, hogy az esetleges torlódásokat kezelni tudjuk – bőven van még tartalék a hálózatban, hiszen a járvány ideje alatt is helyt tudunk állni.

 

 

 

 

A probléma ott kezdődik, amikor elhagyjuk a Magyar Telekom hálózatát, és kilépünk egy olyan hálózatba, ami már nem a mi felügyeletünk alá tartozik. Onnantól kezdve, hogy nem a mi hálózatunkat használja a felhasználó, semmi garancia nincs arra, hogy az X végpont felé kimenő csomag (pl. ping) milyen úton megy el, és jön vissza – hiszen nem ismerjük a hálózat összetételét és a torlódási pontokat sem, ezt a traceroute sem mutatja maradéktalanul ki.

 

 

Sok esetben a tényleges csomópontok nagy részét sem látjuk belőle, mert pl. hálózati topológia-elrejtést használnak, és nem látható, hogy hány linken megy keresztük a kérés. A szolgáltatók (gaming) sokszor nem elsősorban a legoptimálisabb, hanem a legolcsóbb megoldások (a gond: sok felhasználó, kevés sávszélesség) felé hajlanak, így lehetséges az, hogy valahol útközben egy időszakos torlódás/sorban állás alakul ki, ami aztán RTT (pingidő) növekedéshez vezet. A sor véges, ha túl sok csomag van a várakozó sorban, akkor vagy nem fogad be újakat, vagy random választ a korábban sorba álló csomagok közül, és eldob egyet-egyet. A mi csomagunk is lehet ilyenkor érintett, ezt mi csomagvesztésként érzékeljük – és ez az, amibe mi, a Magyar Telekom, már nem tudunk beleszólni, mert hálózaton kívül történik a forgalmazás.

 

 

Ezek alapján a lényeg: ahogy a csomag elhagyja a hálózatunkat, nem tudjuk megmondani, hogy merre menjen a forgalom az Interneten, csak azt tudjuk, hogy merre jöjjön. A ping által mutatott idő pedig az odaút és visszaút idejének az összege, semmi garancia nincs arra, hogy ugyanaz lenne az odaút, mint a visszaút.

 

 

 

 

Az RTT mérések (ping) alapján azt mondhatjuk, hogy a Magyar Telekom hálózatának közepén, feltételezhetően jó kapcsolattal, torlódásmentesen bekötött szerverről nézve sok nemzetközi végpont esti csúcsidőben mért rendelkezésreállása ciklikusan leromlik. Ebből az látszódik, hogy a hiba gyökere a Magyar Telekom által kontrollált hálózati szegmensen kívül keresendő.

 

 

 

 

A Magyar Telekom (és minden más szolgáltató) internetszolgáltatása csak addig “garantált” bármilyen szempontból is, amíg a csomag a saját infrastruktúráinkat használja.

 

 

A legtöbb érintett gaming szolgáltató felé jeleztük az általunk is tapasztalt hálózaton kívüli problémákat, hiszen a megoldás kulcsa az ő kezükben van. A bejelentéseket több esetben megtettük az érintett gaming szolgáltatók felé.

 

 

 

 

Szeretnénk partnerek lenni a megoldásban, és mindent megteszünk annak érdekében, hogy a saját hálózatunkon belül a maximális felhasználói élményt nyújthassuk, még akár a gaming szerver tulajokkal/játékgyártókkal is együttműködve, de a Magyar Telekom hálózatán kívül adódó problémákért nem tudunk felelősséget vállalni.

 

 

Abban az esetben, ha magával az internetszolgáltatással van probléma, továbbra is állunk a rendelkezésetekre.

 

 

Ugyan én csak egy "mezei user" vagyok, de ne akarjuk már megetetni a népet ilyen dumával. Hogy lehet az, hogy a ***** hálózatán nincs probléma csak a Telekomos felhasználók szívnak ezzel? Ugyanazon a szerveren játszunk a Digis haverral, ő 25-35-ös pinggel, én pedig fix 140-150-nel. Ugyanarra a szerverre csatlakozva, ugyanabban az időpontban. Ezt azért érdekesnek találom. Erre mi a magyarázat?

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 0
17 hours ago, dragontwin19 said:

Vannak aki szeretnek széllel szembe pis..., trollkodni. A motívációt én sem értem, de legalább történik valami, igaz a telekom szolgáltatás továbbra is siralmas délután és este.

Szerkesztve ekkor: 19 órája Szerkesztő: Gele

 

------------------------------------------------------------

Vannak akik meg okoskodni, kiabálni, káromkodni, szapulni szeretnek... Max annyi történik, hogy nem jön a rálátás és belátás... A szolgáltatás önmagában sztem lehet hogy jó, csak éppen amikor játszol (vagy akarsz), akkor a hálózat valamely rétegében és komponensében, szereplőjében nem áll össze a sztori... Ez lehet szolgáltató, lehet a gaming szerver üzemeltetője (őket sem kell félteni törődés szempontjából), maga az internet, ki tudja milyen útvonalon megy oda-vissza az adat/kommunikáció (kifele A, visszafele B és ping=A+B=opciósan magas érték) stb. Csak hát hiába mondja az ember, nem értitek meg...

 

Arra nem jövök még mindig rá hogy neked mi a szereped itt. Van aki fizet a szolgáltatásért (továbbiakban ügyfél), és van egy szolgáltató (továbbiakban bank). Az ügyfél szeretne a banktól pl. befektetési tanácsot kapni, és egyszer csak jön egy ismeretlen, aki mindenbe beleszól, és bizonygatja folyamatosan hogy Ő bizony ért hozzá. Vajon miért, mi vezérli, unatkozik, szeretné ha megbecsülnék a tudását???

Tehát a kérdés, úgy érzed hogy érdekel valakit hogy te mit írogatsz ide? Ha ez jött le neked hajrá. De miért éri meg velünk tudatlanokkal foglalkozni amikor elmondtuk neked hogy kit érdekel? Persze te biztos jobban értesz ehhez, legalábbis ezt bizonygatod minden szavaddal, de mi közöd az egész fórumtémához? Van két oldal, te melyiket képviseled? Ha ez a perverzitásod írogass nyugodtan, csak kit érdekel? Jó az ha felesleges dolgokat csinál valaki? Megéri? Én biztos nem csinálnám, de csak rajta, ez neked valamiért biztos jó...

 

-------------------------------------------------------------------------------------

Szövegértelmezés zérus, gratula hozzá. Nem vagy véletlen most generációs? :) 
Rájönni, hogy kinek mi a szerepe? Túlgondolod testvérem... És vakvágány. Szóval ne gondolkodj.
A példádhoz, próbálom utoljára elmagyarázni:
Igen, az ügyfél fizet a szolgáltatásért, a szolgáltató (bank) szolgáltat.
Csak a kedves ügyfél, rinyál és veri az asztalt, hibáztatja a szolgáltatót, mert szerinte vmi hiba van és nem kapja ami szerinte jár neki.
De igazából nem ért hozzá és nem fogja fel a mögöttes dolgokat (nem ért behatóan hozzá, valszeg, ha mégis, akkor sorry), de ha jön valaki, aki próbál erre rávilágítani, akkor az troll és menjen a francba.
Nem bizonygatom, hogy értek hozzá, kiselőadást sem tartottam, mert felesleges. 
Jött a T-s válasz, én bazira örülök neki, mert az megadja az infót, ami remélem helyreteszi ezt az egyoldalú rinyálást, amit képviseltek pepitában... Ha nem, akkor újfent tévedtem...
Ezért is offoltam az életemből évekig ezt a csodás fórumot (kisdobos paramparamparam effekt okán), nem volt hiba. Visszajönni igen.

Folyton jössz ezzel a "kit érdekel" üres dumával. Na pont, hogy lemész kutyába és foglalkozol a dologgal.
Ergo vhol érdekel. Ha nem, akkor meg minek reagálsz? Nem tetszik, és tényleg nem érdekel, nem kell reagálni.
Nem képviselem egyik oldalt sem, és nem is kell. A kettő között pont jó helyen vagyok. Meg persze troll is, mert mást gondolok a témáról és nem szopkodlak körbe benneteket, akik egysíkúan rinyálnak.
Legjobb rész: "Jó az ha felesleges dolgokat csinál valaki?" 
Ez jó vicc, mert nyomod az "iccindegém" Fifát ember, ergo pont ezt csinálod, egy felesleges dolgot... :) 

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 1
37 perce, dragontwin19 írta:

Arra nem jövök még mindig rá hogy neked mi a szereped itt. Van aki fizet a szolgáltatásért (továbbiakban ügyfél), és van egy szolgáltató (továbbiakban bank). Az ügyfél szeretne a banktól pl. befektetési tanácsot kapni, és egyszer csak jön egy ismeretlen, aki mindenbe beleszól, és bizonygatja folyamatosan hogy Ő bizony ért hozzá. Vajon miért, mi vezérli, unatkozik, szeretné ha megbecsülnék a tudását???

Tehát a kérdés, úgy érzed hogy érdekel valakit hogy te mit írogatsz ide? Ha ez jött le neked hajrá. De miért éri meg velünk tudatlanokkal foglalkozni amikor elmondtuk neked hogy kit érdekel? Persze te biztos jobban értesz ehhez, legalábbis ezt bizonygatod minden szavaddal, de mi közöd az egész fórumtémához? Van két oldal, te melyiket képviseled? Ha ez a perverzitásod írogass nyugodtan, csak kit érdekel? Jó az ha felesleges dolgokat csinál valaki? Megéri? Én biztos nem csinálnám, de csak rajta, ez neked valamiért biztos jó...

 

-------------------------------------------------------------------------------------

Szövegértelmezés zérus, gratula hozzá. Nem vagy véletlen most generációs? :) 
Rájönni, hogy kinek mi a szerepe? Túlgondolod testvérem... És vakvágány. Szóval ne gondolkodj.
A példádhoz, próbálom utoljára elmagyarázni:
Igen, az ügyfél fizet a szolgáltatásért, a szolgáltató (bank) szolgáltat.
Csak a kedves ügyfél, rinyál és veri az asztalt, hibáztatja a szolgáltatót, mert szerinte vmi hiba van és nem kapja ami szerinte jár neki.
De igazából nem ért hozzá és nem fogja fel a mögöttes dolgokat (nem ért behatóan hozzá, valszeg, ha mégis, akkor sorry), de ha jön valaki, aki próbál erre rávilágítani, akkor az troll és menjen a francba.
Nem bizonygatom, hogy értek hozzá, kiselőadást sem tartottam, mert felesleges. 
Jött a T-s válasz, én bazira örülök neki, mert az megadja az infót, ami remélem helyreteszi ezt az egyoldalú rinyálást, amit képviseltek pepitában... Ha nem, akkor újfent tévedtem...
Ezért is offoltam az életemből évekig ezt a csodás fórumot (kisdobos paramparamparam effekt okán), nem volt hiba. Visszajönni igen.

Folyton jössz ezzel a "kit érdekel" üres dumával. Na pont, hogy lemész kutyába és foglalkozol a dologgal.
Ergo vhol érdekel. Ha nem, akkor meg minek reagálsz? Nem tetszik, és tényleg nem érdekel, nem kell reagálni.
Nem képviselem egyik oldalt sem, és nem is kell. A kettő között pont jó helyen vagyok. Meg persze troll is, mert mást gondolok a témáról és nem szopkodlak körbe benneteket, akik egysíkúan rinyálnak.
Legjobb rész: "Jó az ha felesleges dolgokat csinál valaki?" 
Ez jó vicc, mert nyomod az "iccindegém" Fifát ember, ergo pont ezt csinálod, egy felesleges dolgot... :) 

És tényleg, van az a sötétség, folytatja :-), neked röviden és kurtán válaszolgatok, több időt nem érsz, nem nagyon megy a sorok közti olvasás, mondom, zseni vagy, aki ennyi időt itt tölt és semmi köze a témához :-)

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

Csatlakozz a közösséghez!

Posztolhatsz regisztráció előtt is. Ha már van regisztrációd, jelentkezz be itt.

Vendég
Válaszolj a kérdésre...

×   Formázással együtt illesztetted be a tartalmat.   Formázás eltávolítása

  Only 75 emoji are allowed.

×   A linkedet automatikusan beágyaztuk.   Linkként mutatás

×   Az előző tartalmat tároltuk. .   Itt törölhetsz

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Új...