Ugrás a tartalomhoz
  • 8

Magas Ping (ms) + Pocket Loss az elmúlt 1 hónapban


xnuke097

Kérdés

Üdv,

Az elmúlt 1 hónapban folyton azt tapasztalom hogy főleg a késő délutáni óráktól kezdve (17:00) az online játékok nagy része mint például a World of Tanks és a PUBG nagy pinget produkál (130+ms) és eszméletlen hatalmas nagy pocket lossok vannak meccsek közben, emiatt lehetetlen játszani.


Kérdésem az lenne hogy ezt hogy lehet-ne megszüntetni, mert kezd nagyon idegesítő lenni.


World of Tanks közben futtattam a ping plotter nevű programot és mint kiderült a hatalmas ping a  Deutsche Telekom AG vonalaktól jön, ergó nem a játékkal van probléma!

Az összes portot megnyitottam mindkét játéknál, ami után 2 napig működött normálisan megint minden, de viszont ma megint elkezdte ezt az egészet csinálni, sőt rosszabb lett mivel most már 300ms felé is felugrott!
A Wot EU2-es szerverén ami Luxemburgban található, ennél még rosszabb, mivel ott majdnem 100% pocket lossom van!

 

Képkivágás.PNG

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • Válaszok 319
  • Létrehozva
  • Utolsó válasz

A legnépszerűbb tartalomgyártók a témában

A legnépszerűbb tartalomgyártók a témában

Posztolt képek

Ajánlott posztok

  • 1

Sziasztok,

Tök jó hogy rátaláltam erre a fórumra, így most már tudom hogy a magasabb pingem játék közben szolgáltató oldali hiba miatt van.  Gyorsan le is teszteltem hogy ha átnyomom a teljes hálózati forgalmamat a kis saját belföldi szerveremen (vpn-el), akkor változik-e a pingem, ugyanabban a játékban, ugyanazon a szerveren, amiben alapból rossz.

Ez a megoldás a lossos és átlag 150-es pingemből stabil 40-est varázsolt menet közben. Ha lecsatlakoztam a VPN-ről, visszatért az instabil 150-es. (btw: EU -s játék szerverekről van szó, konkrétan Rocket League)

Amíg a T nem javítja a hibát, addig is van megoldás a problémára, de azért ez nem mindenki számára könnyen elérhető megoldás, jó lenne ha kitalálnának rá valamit az illetékesek.

Minden más szolgáltató irányából alacsonyak a pingek. Szóval számomra nem igazán hihető az amit hivatalosan válaszoltak, pláne hogy egy gyors google keresés alapján már 2018-as cikkekben is hasonló problémákról számoltak be játékosok.

 

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 1
8 órája, Myke írta:

Sziasztok,

Tök jó hogy rátaláltam erre a fórumra, így most már tudom hogy a magasabb pingem játék közben szolgáltató oldali hiba miatt van.  Gyorsan le is teszteltem hogy ha átnyomom a teljes hálózati forgalmamat a kis saját belföldi szerveremen (vpn-el), akkor változik-e a pingem, ugyanabban a játékban, ugyanazon a szerveren, amiben alapból rossz.

Ez a megoldás a lossos és átlag 150-es pingemből stabil 40-est varázsolt menet közben. Ha lecsatlakoztam a VPN-ről, visszatért az instabil 150-es. (btw: EU -s játék szerverekről van szó, konkrétan Rocket League)

Amíg a T nem javítja a hibát, addig is van megoldás a problémára, de azért ez nem mindenki számára könnyen elérhető megoldás, jó lenne ha kitalálnának rá valamit az illetékesek.

Minden más szolgáltató irányából alacsonyak a pingek. Szóval számomra nem igazán hihető az amit hivatalosan válaszoltak, pláne hogy egy gyors google keresés alapján már 2018-as cikkekben is hasonló problémákról számoltak be játékosok.

 

Szia

Igen, ez a nagy probléma, más szolgáltatónál megszünnek, csökkennek a magas pingek, itt meg kaptunk egy részletes választ ( látom mindenki megnyugodott, és elégedett lett), csak a tartalommal van egy kis gond.

Én továbbra sem értem (fifa játék), hogy lehet hogy a router logjában amikor csatlakozok egy játékoshoz, amerikai szerver ip címet látok, amikor tudom hogy vannak európai szerverek. Vajon miért nő meg a pingem? Biztos a legrövidebb útvonalon csatlakozok, csak még van benne egy világkörüli út is.

Nem kirándulni akarok hanem normálisan, késés mentesen játszani, ahogy az ismerőseim is teszik, persze nem a telekomnál.

Vajon miért mondta anno az ea support hogy a telekomot nem ajánlja, mert ott a legtöbb probléma. Esküszöm ha megtalálom a levelét bemásolom ide, csak pár éve volt az a baj és már nincs magyar ügyfélszolgálat.

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 2

Szerintem aránylag egyszerű a probléma, ahogy én látom a hivatalos válaszból: A Telekom házon belül "garantálja" a sávszélességet, ami Telekom hálózaton kívül van, azt már lehet is másra kenni. De ez kb olyan mintha én itt házon belül a gigabites LAN -ban garantálnám a sávszélességet a kis családomnak. Itt szépen gyorsan megy minden. Mondjuk tegyük fel van egy 14.4kbps -es modemem, amin keresztül mindenki eléri a netet (ami a lakáshoz képest külső kapcsolatnak számít). Nyilván *****i lassú lesz minden, ami nem házon belül van. De tényleg nem az én hibám az hogy egy nagyon szűk sávszélességet biztosítok csak kifelé?

Így látom ugyanezt nagyban: a telekom a saját hálózatán belül és a belföldi útvonalak felé szépen kiszolgálja az előfizetőit. De bizonyos külföldi gerincek irányába már annyira csúcsra van járatva a hálózati forgalom, hogy kialakulnak ezek a magas pingek, és csomagvesztés is fellép. Nem kellene megnövelni vajon kapcsolódási sávszélességet ezekbe az irányokban?

És úgy gondolom ezeket a vonalakat monitorozzák, és pontosan tudják azt is hogy hol van a bottleneck, csak olcsóbb eltusolni még pár hónapig, aztán majd amikor már nem csak a játékosok panaszkodnak, hanem mondjuk már a youtube/netflix/hbo go is akadni fog, (ergo sokkal több embert érint majd) talán bővíteni fogják a kapacitásukat.

Tegnap este végre 35-40 -es pinggel játszottam egy órát, miközben összesen 50/45Mb adatot nyomtam keresztül a vpn -emen. Szóval nem beszélünk nagy adatforgalomról, de így hogy megkerültem a telekom - külföld szűk keresztmetszetet, tökéletes volt a pingem végig.

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 1
29 perce, Myke írta:

Szerintem aránylag egyszerű a probléma, ahogy én látom a hivatalos válaszból: A Telekom házon belül "garantálja" a sávszélességet, ami Telekom hálózaton kívül van, azt már lehet is másra kenni. De ez kb olyan mintha én itt házon belül a gigabites LAN -ban garantálnám a sávszélességet a kis családomnak. Itt szépen gyorsan megy minden. Mondjuk tegyük fel van egy 14.4kbps -es modemem, amin keresztül mindenki eléri a netet (ami a lakáshoz képest külső kapcsolatnak számít). Nyilván *****i lassú lesz minden, ami nem házon belül van. De tényleg nem az én hibám az hogy egy nagyon szűk sávszélességet biztosítok csak kifelé?

Így látom ugyanezt nagyban: a telekom a saját hálózatán belül és a belföldi útvonalak felé szépen kiszolgálja az előfizetőit. De bizonyos külföldi gerincek irányába már annyira csúcsra van járatva a hálózati forgalom, hogy kialakulnak ezek a magas pingek, és csomagvesztés is fellép. Nem kellene megnövelni vajon kapcsolódási sávszélességet ezekbe az irányokban?

És úgy gondolom ezeket a vonalakat monitorozzák, és pontosan tudják azt is hogy hol van a bottleneck, csak olcsóbb eltusolni még pár hónapig, aztán majd amikor már nem csak a játékosok panaszkodnak, hanem mondjuk már a youtube/netflix/hbo go is akadni fog, (ergo sokkal több embert érint majd) talán bővíteni fogják a kapacitásukat.

Tegnap este végre 35-40 -es pinggel játszottam egy órát, miközben összesen 50/45Mb adatot nyomtam keresztül a vpn -emen. Szóval nem beszélünk nagy adatforgalomról, de így hogy megkerültem a telekom - külföld szűk keresztmetszetet, tökéletes volt a pingem végig.

Ennél jobban nem is lehetet volna megfogalmazni mi is a probléma. Túl kevesen reklamálnak ahhoz, hogy foglalkozzanak vele, mert  a többi ügyfél vagy nem tudnak róla vagy nem érinti őket, mivel olyan formában használják a szolgatást, ahol nem annyira fontos a késleltetés és csomagvesztés. Mivel nem a MT hálózatán van a probléma ezért nyugodtan feltehetik kezüket, hogy nem náluk van a hiba (ami igaz is ha ezt nézzük) és csak mutogatnak a másikra. Másfelől az ügyfelek  meg jogosan érzik úgy, hogy nem foglalkozanak problémájukkal mivel azt tapasztalják hogy egy VPN-nél ( mindjárt jön a topic móka mestere és megmondja, hogy semmi köze a VPN-nek ahhoz, hogy ott nem jelentkezik a gond :) ) vagy másik szolgáltatónál nem jelentkezik a probléma.

Szerkesztve ekkor: Szerkesztő: zoldtomi
Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 1

+1 ***** az egész úgy ahogy van......
Érdekes módon ***** hálózatán semmi gond, visszakötöm *****ba a gépet és csak a lagg parádé egész délután / hétvégén. (igen eljutottunk oda hogy 2 előfizetés kell, ebből 1 használható is, na nem a ratyi színű)
Persze hűségidő miatt kötve van az ember.... lehet megérdeklődöm a fogyvédnél mit gondolnak erről szerintem nem megfelelő teljesítés meglátjuk. Elég pofátlan ezen az áron 2021-ben ez az egész, pláne az "istibizti nem nálunk van a gond" kiírással :D
Nem azért fizetnek az emberek hogy meló után itt anyázzanak, remélem mihamarabb megindul a tömeg másfelé akkor talán kapcsolnak.

#nem fizetett komment ha neked minden jó akkor örülj neki, ha ***** akkor meg úgy is tudod miről beszélek :D

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 0
Ekkor: 2021. 03. 09. at 23:02, szelod9 írta:

Ugyan én csak egy "mezei user" vagyok, de ne akarjuk már megetetni a népet ilyen dumával. Hogy lehet az, hogy a ***** hálózatán nincs probléma csak a Telekomos felhasználók szívnak ezzel? Ugyanazon a szerveren játszunk a Digis haverral, ő 25-35-ös pinggel, én pedig fix 140-150-nel. Ugyanarra a szerverre csatlakozva, ugyanabban az időpontban. Ezt azért érdekesnek találom. Erre mi a magyarázat?

Most akkor mi a megoldás?Szolgáltatóv váltok vagy a 6520Ft-os 1Gb-es netem mellett még fizessek X összeget,hogy normálisan tudjam használni?

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 1
2 órája, Myke írta:

Egy VPN, ami nem a T hálózatát használja, határozottan segít. Tegnap is stabil 35msec volt a lossos 150ms helyett.
Csak halkan mondom, mert én nem használom, de esetleg próbáljátok ki a killping.com -ot, amíg a T nem lép.

Szóval még fizessek + 3000Ft-ot,hogy tudjam használni normálisan a netet????VICCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCC

 

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 2
2 órája, Myke írta:

Ne rám haragudj, én is tudom hogy *****ság, csak segítő szándékkal írtam, mivel nálam egy vpn megoldotta a dolgot, mondjuk az nekem ingyen van, ez nem tudtam mennyi. :D

Nem rád haragszom nyugi!Viszont ez az egész már vicccc kategória szerintem!Ma sikerült bejelentést tennem.Sajnos még több mint 1 év hűségidő van hátra,de utána tuti,hogy váltani fogok,mert a sok kifogásból és mellébeszélésből elegem van.Nehogy már csak böngészésre használhassam ezt a *****!

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 2
8 órája, Norph írta:

Nekünk Székesfehérváron maroshegyen ugyan ez a bajunk. Délután 5 órától kb este 11 óráig semmit nem lehet csinálni. 

Szolnokon szintén ugyanez optikai 1gb csomaggal tavaly november óta. Minden nap kb. 16:30-tól éjfélig használhatatlan a net.

World of Tanks EU1-2 100-140 ping ami nem is érdekelne ha nem lenne akkora packet loss hogy kedvére dobálja, forgatja irányba a járművet tetszése szerint. Discord EU/RU szintén 120-140 ping és a képernyőmegosztás nézhetetlen annyira akad. Ez ugyanúgy előjön a Twitch-nél is ebben az időintervallumban. Durva hogy mennyire le sincs szarva a dolog főleg hogy ez a németeket is teljes mértékben érinti és ott is folyamatosan panaszkodnak ugyanezzel a problémával. Ahogy észrevettem (legalábbis nálam) a fentebb említett játéknál a Telia/twelve99 pontnál keletkezik a magas ping és packet loss probléma.

Jelenleg az ExitLag nevű vpn-t használom aminek köszönhetően 25-50-es a pingem és a packet loss általi dobálás is megszűnt.

3 hónapra fizettem elő a vpn-re ha ennyi idő alatt nem tudnak mit kezdeni a Telekom hogy ismét a régi már-már megszokott stabil és élvezhető szintet hozzák akkor kuka és váltás DIG.-re ahol ez a probléma nem áll fenn és még olcsóbb is. :)

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 1
8 órája, SafranyFerenc86 írta:

Nálam mostanában a Twitch is nézhetetlen 480p felett low latency módban, mert folyamatosan "elfelejt" előre bufferelni a lejátszó a hálózat minősége miatt és így állandóan megakad a közvetítés. Ha kikapcsolom, akkor nagyjából nézhető lesz, de néha még úgy is beakad.

Sajnos én is ezt tapasztalom 17:00 után.

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 2
28 perce, al1337 írta:

Sziasztok!

A probléma nálam is fennáll. A késő délutáni óráktól az online játékok hatalmas pinget produkálnak. Szerintetek érdemes ezt valamilyen módon jelezni a telekom felé? Nem nagyon szeretnék VPN-re előfizetni. 

Jelezni jelezheted számukra, de ahogy itt már többen megtapasztalták, a válasz úgy is az lesz hogy nem a Telekom hálózatán van probléma és ezért nem is tudnak tenni ellene. Javaslom ha megteheted válts egy másik szolgáltatóra.

Szerkesztve ekkor: Szerkesztő: zoldtomi
Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

Csatlakozz a közösséghez!

Posztolhatsz regisztráció előtt is. Ha már van regisztrációd, jelentkezz be itt.

Vendég
Válaszolj a kérdésre...

×   Formázással együtt illesztetted be a tartalmat.   Formázás eltávolítása

  Only 75 emoji are allowed.

×   A linkedet automatikusan beágyaztuk.   Linkként mutatás

×   Az előző tartalmat tároltuk. .   Itt törölhetsz

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Új...