Ugrás a tartalomhoz
  • 8

Magas Ping (ms) + Pocket Loss az elmúlt 1 hónapban


xnuke097

Kérdés

Üdv,

Az elmúlt 1 hónapban folyton azt tapasztalom hogy főleg a késő délutáni óráktól kezdve (17:00) az online játékok nagy része mint például a World of Tanks és a PUBG nagy pinget produkál (130+ms) és eszméletlen hatalmas nagy pocket lossok vannak meccsek közben, emiatt lehetetlen játszani.


Kérdésem az lenne hogy ezt hogy lehet-ne megszüntetni, mert kezd nagyon idegesítő lenni.


World of Tanks közben futtattam a ping plotter nevű programot és mint kiderült a hatalmas ping a  Deutsche Telekom AG vonalaktól jön, ergó nem a játékkal van probléma!

Az összes portot megnyitottam mindkét játéknál, ami után 2 napig működött normálisan megint minden, de viszont ma megint elkezdte ezt az egészet csinálni, sőt rosszabb lett mivel most már 300ms felé is felugrott!
A Wot EU2-es szerverén ami Luxemburgban található, ennél még rosszabb, mivel ott majdnem 100% pocket lossom van!

 

Képkivágás.PNG

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • Válaszok 315
  • Létrehozva
  • Utolsó válasz

A legnépszerűbb tartalomgyártók a témában

A legnépszerűbb tartalomgyártók a témában

Posztolt képek

Ajánlott posztok

  • 0

Üdv!

Nekem is ez a problémám, és nagyon idegesítő. Itthon 100-170ms pingem van elég magas packet loss mellett. Míg ugyanakkor megpingeltem a céges gépemről is az World of tanks EU1 ( login.p1.worldoftanks.eu ) szervert és arról 21-30 ms 0% packet loss van onnan, tehát nem a szerverrel van a gond. Valaki kérem segítsen már végre ezen. Többszöri hibabejelentés után sem történt még semmi ezzel kapcsolatban.

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 0

A probléma oka egyszerű, a berlini (Deutsche Telekom) és a vaduzi (Telia) hop között nem jó a routing, ez okozza a magas pinget és csomagveszteséget. Kb évente egyszer van ilyen probléma. A délelőtti órákban minden szép és jó, de ahogy közeledik az este úgy kúszik feljebb a ping és szaporodnak meg az elveszett packetek.

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 0

A helyzet változatlan. Tegnap és tegnapelőtt sikerült fixálnom a következő módon: Router lekapcs, majd 10-15 perc múlva bekapcs és a ping normalizálódot és 20-40 közé és csomagvesztés sem volt. Ma azonban már a második 15 perces kényszerszünet után sem szűnt meg. A pingplotter nálam is hasonló képet fest a pingelt eu1 és eu2 szervereken.

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 0
30 perce, Nagy Sándor 88 írta:

Sajnos nem évi egyszeri eset, már kb 1 hónapja vannak gondok, minden nap.

Nem kötözködni akarok, de a hossz meg a gyakoriság két külön dolog. :D

Tavaly kb 2 hét alatt sikerült elhárítaniuk a hibát. Azt tudom javasolni, hogy spammeljétek meg a supportot pingplotteres mérésekkel, hátha sikerül megrugdosniuk a Teilát, hogy javítsák ki a hibát.

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 0

Sziasztok

Én is ugyanezt tapasztalom már többit egy hónapja,  hogy "Telekom DE" és "Telia" hop-nál magas a Latency és a csomagvesztés. Nap közben is tapasztalható kis mértékben, de az esti órák viszont már idegesítő/zavaró. Vicces , hogy egy ***** mobil netet kell használnom ahhoz, hogy normálisan lehessen használni az online játékokat.    

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 0
3 órája, zoldtomi írta:

Sziasztok

Én is ugyanezt tapasztalom már többit egy hónapja,  hogy "Telekom DE" és "Telia" hop-nál magas a Latency és a csomagvesztés. Nap közben is tapasztalható kis mértékben, de az esti órák viszont már idegesítő/zavaró. Vicces , hogy egy ***** mobil netet kell használnom ahhoz, hogy normálisan lehessen használni az online játékokat.    

Heló heló!

Olvasgatom már két-három napja ezt a topikot mivel nekem is pontosan ezek a problémák jelentkeztek amiket a többiek felsoroltak, annyit szerettem volna hozzáfűzni hogy napközben is észlelhető enyhe packet loss, de zoldtomi megtette helyettem.
Annyi "nyugtató" a dologban, hogy legalább tudom, hogy a hiba nem az én készülékemben van.
Remélem tényleg figyelik a Tés kollégák ezeket a fórumokat és intéznek valami megoldást.

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 1
  • Telekom

Sziasztok!

A segítségeteket szeretnénk kérni, hogy kollégáink kivizsgálhassák és javíthassák a többetek által jelzett routing / magas ping problémát. Kérjük az alábbi adatok / információk közül szedjetek össze minél többet és - akár csatolt képek formájában - posztoljátok ide a témához. Az össszegyűjtött információkat pedig továbbítani fogjuk illetékeseink felé. Köszönjük szépen az együttműködéseteket. Amire szükség lenne a vizsgálatokhoz:

- Az érintett játékok megnevezése
- Egy minél pontosabb idősáv megjelölése amikor jellemzően jelentkeznek a problémák
- IP címeket, melyek irányába tapasztaljátok a magasabb ping időt (jó lenne ehhez minél több célcímet, lehetőleg pingelhetőket összegyűjtenünk).
- Ping és Trace route információk, akár képernyőképek csatolásával.

Köszönjük szépen az együttműködéseteket. ^Dániel

Szerkesztve ekkor: Szerkesztő: Telekom szakértő
Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 0
9 órája, Telekom szakértő írta:

Sziasztok!

A segítségeteket szeretnénk kérni, hogy kollégáink kivizsgálhassák és javíthassák a többetek által jelzett routing / magas ping problémát. Kérjük az alábbi adatok / információk közül szedjetek össze minél többet és - akár csatolt képek formájában - posztoljátok ide a témához. Az össszegyűjtött információkat pedig továbbítani fogjuk illetékeseink felé. Köszönjük szépen az együttműködéseteket. Amire szükség lenne a vizsgálatokhoz:

- Az érintett játékok megnevezése
- Egy minél pontosabb idősáv megjelölése amikor jellemzően jelentkeznek a problémák
- IP címeket, melyek irányába tapasztaljátok a magasabb ping időt (jó lenne ehhez minél több célcímet, lehetőleg pingelhetőket összegyűjtenünk).
- Ping és Trace route információk, akár képernyőképek csatolásával.

Köszönjük szépen az együttműködéseteket. ^Dániel

 

Szia Dániel!

-Játék, aminél jelentkezik: World of Tanks, PUBG

- Hétköznap este 18:00 uán mindig éjfélig bezárólag, napközben nem tudom, nem vagyok otthon, hétvén napközben is.

- IP:

World of Tanks; login.p1.worldoftanks.eu , login.p2.worldoftanks.eu , login.p1.worldoftanks.eu

PUBG: Itt nem tudom melyik szerverre rak be, de itt egy lista

Ping és Trace route catolva képként

login.p1.worldoftanks.eu, modem restart után.png

login.p1.worldoftanks.eu.png

login.p2.worldoftanks.eu, modem restart után.png

login.p2.worldoftanks.eu.png

login.p3.worldoftanks.eu, modem restart után.png

login.p3.worldoftanks.eu.png

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 0

Szia Dániel!

Először is köszi a segítséget. A játék a World of Tanks. Hétköznaponként a probléma nálam is rendszerint 18:00 után jelentkezik, amikor már idegesítő, de napközben is jelen van csak nem annyira zavaróan. Az eseti órákban és hétvégenként így néz ki a ping és a traceroute:

login.p1.worldoftanks.eu 

login.p1.worldoftanks.eu.2040.png

login.p2.worldoftanks.eu

login.p2.worldoftanks.eu.2145.png

login.p3.worldoftanks.eu

login.p3.worldoftanks.eu.2055.png

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 2
  • Telekom

Sziasztok! Köszönjük üzeneteiteket! Vizsgálataink alapján kiderült, hogy a probléma a játékszolgáltató partnerénél áll fenn. Felvettük a kapcsolatot a szolgáltatóval és karöltve dolgozunk a megoldáson, de arra kérünk Titeket, hogy jelezzétek az Általatok tapasztalt gondot Ti is a mielőbbi megoldás érdekében. ^Szilvi

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 0
Ekkor: 2020. 11. 25. at 12:35, Telekom szakértő írta:

Sziasztok! Köszönjük üzeneteiteket! Vizsgálataink alapján kiderült, hogy a probléma a játékszolgáltató partnerénél áll fenn. Felvettük a kapcsolatot a szolgáltatóval és karöltve dolgozunk a megoldáson, de arra kérünk Titeket, hogy jelezzétek az Általatok tapasztalt gondot Ti is a mielőbbi megoldás érdekében. ^Szilvi

Van valami fejlemény a probléma megoldásával kapcsolatban?

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 0

Üdv!

Ugyan ez a probléma 150/50 net csomag pár hónapja lett bekötve a régi helyett.

Játékok:
- World of Tanks;
- Stay Out.
Idősáv:
- hétköznapokon minden nap délután 4-5-től, egészen hajnali 2-ig fenn áll;
- hétvégén minden napszakban.
IP címek: (World of Tanks)
- login.p1.worldoftanks.eu
- login.p2.worldoftanks.eu
- login.p3.worldoftanks.eu

Stay Out mérhetetlen, mert mint megtudtam proxy-t használ, ami mindent magyaráz csak azt nem, hogy miért is nincs már kitiltva Steam-ről :)

Semmilyen más játékon nem tapasztaltam ping lagokat, de a WoT-on folyamatosan ugrál az ms és ezzel ellehetetleníti a játékot.

^Petrova

1 1.png

2 1.png

3 1.png

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 0
Ekkor: 2020. 11. 25. at 12:35, Telekom szakértő írta:

Sziasztok! Köszönjük üzeneteiteket! Vizsgálataink alapján kiderült, hogy a probléma a játékszolgáltató partnerénél áll fenn. Felvettük a kapcsolatot a szolgáltatóval és karöltve dolgozunk a megoldáson, de arra kérünk Titeket, hogy jelezzétek az Általatok tapasztalt gondot Ti is a mielőbbi megoldás érdekében. ^Szilvi

Kedves Szilvi!

Hát nem vagyok biztos, hogy a játékszolgáltató partnerénél lenne csak a gond, mert egy másik szolgáltató mobilnetjét használva nem tapasztalok akadásokat és hirtelen megugró ping-ket. Mobilnettel a ping olyan 70 körüli értéket szokott felvenni. Addig Telekom 1000/25 csomagjával átlagban 120  körül szokott lenni , illetve bizonyos időközönként  durva akadások is előfordulnak.

Telekom 1000/25 csomaggal a traceroute:

login.p1.worldoftanks.eu.png

Ebből úgy tűnik a 7-12 hop között van a probléma. Ilyen traceroute-nál játékban található ping mutató 120 körüli pinget mutat és durva akadások is előfordulnak. 

Addig mobilnettel a  traceroute:

login.p1.worldoftanks.eu.mobil.png

Itt is van problémák, de ilyen traceroute-nál játékban található ping mutató 70 körüli pinget mutat és nincsenek akadások.

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 0
1 órája, uzman írta:

Szia

A két mérést nem szerencsés összehasonlítani. Egyrészt teljesen más útvonalon haladnak a csomagok és az eszközök is nyilván különbözőek.

Milyen routed van, amivel ilyen értékeket mérsz (vezetékes)?

Szia!

Jelenleg egy KAON modem van előtte pedig egy Sagecom modem volt, aminél úgy szintén jelentkezett ez probléma. Összehasonlításnak pedig azért van értelme mert látszik, hogy nem teljesen csak a játékszolgáltató partnerével van a gond, mert a másik szolgáltató mobilnetjét használva a végponton nem jelentkezik csomagvesztés, addig Telekom internetet használva jelen van. Telekomos traceroute-nál ha rákeressünk  80.156.163.254 és a 217.239.41.146 IP címekre Google azt dobja ki, hogy a Deutsche Telekom AG tartozik, ahol probléma kezdődik és ami végül a játékra is kihat. Igaz a mobilnet traceroute-nál is láthatók gondok és más útvonalat használnál, de ott játékban nem tapasztalható játékot zavaró magas ping értékek és akadozások a csomagvesztés miatt. Tehát probléma nem csak a játékszolgáltató partnerénél található, mivel akkor azt a mobilnetnél is kellene tapasztalnom. Valamint más Telekom ügyfelet is érinti ugyanez a probléma, hogy csak azt mondhassuk, hogy ügyfélnél levő eszköz okozza a problémát. 

ui.: A speedtest a letöltésre 941Mbit , feltöltésre  27Mbit adott 11ms ping-el a Magyar Telekom-hoz mérve.

Szerkesztve ekkor: Szerkesztő: zoldtomi
Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 0
1 órája, zoldtomi írta:

Szia!

Jelenleg egy KAON modem van előtte pedig egy Sagecom modem volt, aminél úgy szintén jelentkezett ez probléma. Összehasonlításnak pedig azért van értelme mert látszik, hogy nem teljesen csak a játékszolgáltató partnerével van a gond, mert a másik szolgáltató mobilnetjét használva a végponton nem jelentkezik csomagvesztés, addig Telekom internetet használva jelen van. Telekomos traceroute-nál ha rákeressünk  80.156.163.254 és a 217.239.41.146 IP címekre Google azt dobja ki, hogy a Deutsche Telekom AG tartozik, ahol probléma kezdődik és ami végül a játékra is kihat. Igaz a mobilnet traceroute-nál is láthatók gondok és más útvonalat használnál, de ott játékban nem tapasztalható játékot zavaró magas ping értékek és akadozások a csomagvesztés miatt. Tehát probléma nem csak a játékszolgáltató partnerénél található, mivel akkor azt a mobilnetnél is kellene tapasztalnom. Valamint más Telekom ügyfelet is érinti ugyanez a probléma, hogy csak azt mondhassuk, hogy ügyfélnél levő eszköz okozza a problémát. 

ui.: A speedtest a letöltésre 941Mbit , feltöltésre  27Mbit adott 11ms ping-el a Magyar Telekom-hoz mérve.

Szia

Az adatközpontok sötét bugyraiban sok minden történhet :) Nem lehet tudni, hogy melyik szerver hova, milyen paraméterrel van kapcsolva. Azon felül ott vannak a különböző bérelt vonali és magasabb prioritású kapcsolatok, amik mindenkor elsőbbséget élveznek. A sávszélesség, amivel gazdálkodni kell viszont adott, így sajnos nem száguldhat minden egyes bit maximum sebességgel. Vagy egyszerűen csak ilyen tartalmú szerződése van a játékot hosztingoló cégnek a szolgáltatóval, ami ilyen értékeket (is) lehetővé tesz.

Az a baj, hogy a ping érték relatív és pillanatnyi, ami sok mindentől függ. Talán MPLS vagy bizonyos bérelt vonalak esetén lehet célértékekre szerződni de az is csak meghatározott szolgáltatói és egyéb nagy rendelkezésre állású végpontok között.

Keresgettem tapasztalatokat az interneten az általad említett szerverrel kapcsolatban, egy régebbi bejegyzésben más országból hasonló tapasztalatról számoltak be, így sajnos nem vagy egyedül a problémával. Az egyik hozzászóló írta is, hogy Amszterdamból (ami néhány száz kilométer távolságot jelent) katasztrófa a ping és latency.

https://www.reddit.com/r/WorldofTanks/comments/2ffwza/eu_where_are_the_wot_eu1_and_2_servers_located/

http://forum.worldoftanks.eu/index.php?/topic/481069-server-box-locations-for-eu1-and-eu2/

Esetleg más szerver nem elérhető, ami talán jobb/több kapcsolattal rendelkezik vagy közelebb helyezkedik el az országhoz vagy egy közelebbi adatcserélő központhoz?

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 0
14 perce, uzman írta:

Szia

Az adatközpontok sötét bugyraiban sok minden történhet :) Nem lehet tudni, hogy melyik szerver hova, milyen paraméterrel van kapcsolva. Azon felül ott vannak a különböző bérelt vonali és magasabb prioritású kapcsolatok, amik mindenkor elsőbbséget élveznek. A sávszélesség, amivel gazdálkodni kell viszont adott, így sajnos nem száguldhat minden egyes bit maximum sebességgel. Vagy egyszerűen csak ilyen tartalmú szerződése van a játékot hosztingoló cégnek a szolgáltatóval, ami ilyen értékeket (is) lehetővé tesz.

Az a baj, hogy a ping érték relatív és pillanatnyi, ami sok mindentől függ. Talán MPLS vagy bizonyos bérelt vonalak esetén lehet célértékekre szerződni de az is csak meghatározott szolgáltatói és egyéb nagy rendelkezésre állású végpontok között.

Keresgettem tapasztalatokat az interneten az általad említett szerverrel kapcsolatban, egy régebbi bejegyzésben más országból hasonló tapasztalatról számoltak be, így sajnos nem vagy egyedül a problémával. Az egyik hozzászóló írta is, hogy Amszterdamból (ami néhány száz kilométer távolságot jelent) katasztrófa a ping és latency.

https://www.reddit.com/r/WorldofTanks/comments/2ffwza/eu_where_are_the_wot_eu1_and_2_servers_located/

http://forum.worldoftanks.eu/index.php?/topic/481069-server-box-locations-for-eu1-and-eu2/

Esetleg más szerver nem elérhető, ami talán jobb/több kapcsolattal rendelkezik vagy közelebb helyezkedik el az országhoz vagy egy közelebbi adatcserélő központhoz?

 

15 perce, uzman írta:

Szia

Az adatközpontok sötét bugyraiban sok minden történhet :) Nem lehet tudni, hogy melyik szerver hova, milyen paraméterrel van kapcsolva. Azon felül ott vannak a különböző bérelt vonali és magasabb prioritású kapcsolatok, amik mindenkor elsőbbséget élveznek. A sávszélesség, amivel gazdálkodni kell viszont adott, így sajnos nem száguldhat minden egyes bit maximum sebességgel. Vagy egyszerűen csak ilyen tartalmú szerződése van a játékot hosztingoló cégnek a szolgáltatóval, ami ilyen értékeket (is) lehetővé tesz.

Az a baj, hogy a ping érték relatív és pillanatnyi, ami sok mindentől függ. Talán MPLS vagy bizonyos bérelt vonalak esetén lehet célértékekre szerződni de az is csak meghatározott szolgáltatói és egyéb nagy rendelkezésre állású végpontok között.

Keresgettem tapasztalatokat az interneten az általad említett szerverrel kapcsolatban, egy régebbi bejegyzésben más országból hasonló tapasztalatról számoltak be, így sajnos nem vagy egyedül a problémával. Az egyik hozzászóló írta is, hogy Amszterdamból (ami néhány száz kilométer távolságot jelent) katasztrófa a ping és latency.

https://www.reddit.com/r/WorldofTanks/comments/2ffwza/eu_where_are_the_wot_eu1_and_2_servers_located/

http://forum.worldoftanks.eu/index.php?/topic/481069-server-box-locations-for-eu1-and-eu2/

Esetleg más szerver nem elérhető, ami talán jobb/több kapcsolattal rendelkezik vagy közelebb helyezkedik el az országhoz vagy egy közelebbi adatcserélő központhoz?

Szia!

Igazad van sok minden történhet, és nem is várom el, hogy mindig maximális sebességgel száguldjon és azt is tudom, hogy csak egy mezei lakossági csomag, ahol maximális sebességet reklámozzák és csak kis betűvel jelzik a garantáltat, de azért egy elfogadható szintet elvárhatók. :) Így 2020 végen már tudjon a Telekomos kábelnet is egy olyan ping szintet produkálni, mint egy 4G mobil internet. 

Egyébként teljesen elégedett vagyok Telekom-os kábelnettel ezt leszámítva, ezért is van már több mint 10 éve és általában hozza is maximális sebességet. Csak az utóbbi pár hónap jelentkező ping problémák elég elszomorító.

Van három szerver is csak sajnos mind háromnál ugyan az a probléma. Azért köszi, hogy próbálsz segíteni.

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 0

Semmi sem változott azóta sem, ugyanolyan gyász az egész.
Folytonos 120ms+ és most már nem 18:00-tól, hanem 16:00-tól ezt csinálja, ráadásul szokott olyat is csinálni az internet hogy 1 vonalon elmegy a net, szóval 50mb helyett 25mb-al jön, és a kis lámpa a "BROADBAND"-nál átvált zöldről borostyánsárgára.
Délelőtt és kora délután "normális" a latency de micro laggok tapasztalhatók.

A Wargaming forumon azt írják hogy rossz a kapcsolat a Telekom és a WG szerverei között. De nem hiszem hogy csak ez a baj mert haverom ***** Netes és ő is tapasztalja ugyanezt a problémát csak kevesebbszer.
Azért vicces hogy mindjárt 2021 és ennyire rossz minőségű Magyarországon a kábeles net.

Ja ezt azért oda írom hogy Kisújszállásról tapasztalom ezt, haverok Debrecenből (***** NET) és Cserépváraljáról (TELEKOM).

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

  • 1
7 perce, xnuke097 írta:

Semmi sem változott azóta sem, ugyanolyan gyász az egész.
Folytonos 120ms+ és most már nem 18:00-tól, hanem 16:00-tól ezt csinálja, ráadásul szokott olyat is csinálni az internet hogy 1 vonalon elmegy a net, szóval 50mb helyett 25mb-al jön, és a kis lámpa a "BROADBAND"-nál átvált zöldről borostyánsárgára.
Délelőtt és kora délután "normális" a latency de micro laggok tapasztalhatók.

A Wargaming forumon azt írják hogy rossz a kapcsolat a Telekom és a WG szerverei között. De nem hiszem hogy csak ez a baj mert haverom ***** Netes és ő is tapasztalja ugyanezt a problémát csak kevesebbszer.
Azért vicces hogy mindjárt 2021 és ennyire rossz minőségű Magyarországon a kábeles net.

Ja ezt azért oda írom hogy Kisújszállásról tapasztalom ezt, haverok Debrecenből (***** NET) és Cserépváraljáról (TELEKOM).

Ez engem is érdekeélne, hogy hol tarta a dolog? Most is förtelmes a kpacsolat mind a 3 World of tanks szerverrel. Nem azért fizetek egy ***** pénzt, hogy ilyen szolgáltatást kapjak.

Link kommenthez
Megosztás más oldalakon

Csatlakozz a közösséghez!

Posztolhatsz regisztráció előtt is. Ha már van regisztrációd, jelentkezz be itt.

Vendég
Válaszolj a kérdésre...

×   Formázással együtt illesztetted be a tartalmat.   Formázás eltávolítása

  Only 75 emoji are allowed.

×   A linkedet automatikusan beágyaztuk.   Linkként mutatás

×   Az előző tartalmat tároltuk. .   Itt törölhetsz

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Új...